MINI Roadster Türkiye'de

Bu konuyu okuyanlar

mr_rain

Müdavim
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,957
Reaksiyon puanı
441
Puanları
83
[h=2]MINI’nin kendisiyle özdeşleşmiş sürüş keyfi her defasında yeniden heyecan veriyor.[/h]
mini-roadster-turkiye-de--2170890.Jpeg


İki kişi için tasarlanmış ve üstü açık otomobil konsepti ile karşınızda olan MINI Roadster, İngiliz Premium otomobil üreticisinin güncel programındaki altıncı modeldir ve böylece küçük otomobil segmentinde yine yenilikçi fikirler hayata geçirilmiştir. Güçlü motorları ve kaliteli, modele özgü süspansiyon teknolojisi sayesinde, karakteristik go-kart hissi verir. Klasik kumaş tavan, manel olarak hızlıca açılıp kapanabilir ve MINI Roadster içerisinde her anı yoğun bir açık hava sürüş keyfine dönüştürmek için ideal koşulları sağlar.
Yeni modelin Türkiye pazarına MINI Cooper Roadster (90 kW/122 BG) ve MINI Cooper S Roadster (135 kW/184 BG) benzinli motor seçeneği ile sunulması planlanmaktadır. Küçük otomobil segmentindeki benzersiz süspansiyon teknolojisinin kalitesi, elektro-mekanik hidrolik direksiyon ve DSC (Dinamik Stabilite Kontrolü) gibi modele özgü güçlendirmelerle ve ayrıca alçak otomobil ağırlık merkezi sayesinde olağanüstü çeviklik, aktif ve pasif güvenlik sağlar. Yolcu emniyeti için, ön ve yan kafa-göğüs hava yastıklarının yanı sıra son derece sert ön cam çerçevesi ve gövdeye sağlam şekilde bağlı olan cilalı paslanmaz çelikten yapılmış koruyucu rollbar’ları da önemli katkı sağlamaktadır. MINI Roadster’ın aerodinamik dengesi aktif arka spoiler ile optimize edilmektedir.
MINI Roadster, üstün karakterini, kaliteli standart bir donanım ile öne çıkarıyor. Diğer özelliklerinin yanı sıra, hıza duyarlı direksiyon desteği, elektrikli ayarlanabilen dış aynalar, park mesafe kontrolü, yüksekliği ayarlanabilen koltuklar, MP3 uyumlu CD çalar ve AUX-In-Bağlantısı olan ses sistemini kapsıyor.
Konfor ve bireyselliği artırmak için Xenon farlar, adaptif viraj farları, siyah far muhafazası, konforlu giriş sistemi ve Always Open Timer (açık tavan göstergesi) gibi cazip donanım seçenekleri de mevcuttur. Ayrıca MINI Roadster modellerinde MINI Connected’ın yenilikçi bilgi-eğlence ve iletişim fonksiyonları da kullanılabilir.

Dış renk, spor çizgiler, iç tasarım: Modele özgü çeşitlilik, bireysellik oluşturur.
MINI Roadster’ın dış boyası için iki opak, altı metalik olmak üzere sekiz renk seçeneği mevcuttur. Tente, İngiliz Roadster geleneğine sadık kalarak siyah renktedir. Kişiye özgü vurgular, gövde, bagaj kapağı ve arka tampon eteği için mevcut üç farklı renkteki spor kaput şeritleriyle tamamlanabilir. Standart şekilde, MINI Roadster, modeline bağlı olarak 15, 16 veya 17 inç büyüklüğünde hafif metal jantlar ile donatılmıştır. İsteğe bağlı bu formatlarda diğer hafif metal jantlar da mevcuttur.

Ödün vermeden sürüş keyfi için tutarlı bir konsept.
Arka koltuklarının olmaması, MINI Roadster için 240 litre bagaj hacmi sağlamıştır. Yukarıya doğru geniş şekilde açılan bagaj kapağı ve alçak yükleme kenarı ile kolay yükleme imkanı sağlar. Sürücü veya yolcu koltuğundan da kontrol edilebilen 36 cm genişliğinde ve 20 cm yükseklikteki bagajdan araç içine yükleme açıklığı da ek değişkenlik sunar. Buna ek olarak, MINI Roadster büyük kapı ceplerine, üç bardak tutucusuna ve koltukların arkasında çapraz eşya gözlerine sahiptir.

Paslanmaz çelik yapısı ve ön tarafı yastıklı olan roll-bar da MINI Roadster’ın bağımsız özellikleri arasında bulunur. Ön camın güçlendirilmiş çerçevesi ile birlikte olası bir takla atma durumunda dahi optimize edilmiş bir yolcu koruması sağlarlar. Dinamik biçimdeki kıvrımı, roll-bar'ın ve ön cam çerçevelerinin tasarımınının birbirine uyumlu olmasını sağlar. Güvenlik donanımına ön koltuk kollarının dış kenarlarına entegre edilmiş ön hava yastıkları ve yan kafa-göğüs hava yastıkları, üç noktalı emniyet kemerleri, kemer gücü sınırlayıcıları, kemer gerginleştiricileri ve lastik hasar göstergesi de dahildir.
Arka alandaki arkas takviyesi, gövdenin burulma direncini destekler ve özellikle güçlü yan panellerle birlikte yolcu bölmesinin sağlamlığı için katkıda bulunur.

Buna ek olarak, MINI Roadster otomobilin ön alanında, yeni yaya koruma önlemleri ve özel sertlik mevcuttur. Yüksek gövde sertliği ve sürüş dinamiği yönünden uygun ağırlık dağılımı ile tam kontrol ve çevik kullanım için ideal koşullar sağlanmaktadır.
Ayrıca, MINI Roadster aktif arka spoiler ile donatılmıştır. MINI Roadster 80 km/h hıza ulaştığında bagaj kapağına entegre edilmiş hava yönlendirici elemanı kısa sürede otomatik olarak açılır. Otomobil hızı daha sonra tekrar 60 km/h değerinin altına düştüğünde, spoiler tekrar durma konumuna döner. Kumanda merkezi üzerinde ön cam çerçevesinde bulunan bir tuş ile manuel olarak da çalıştırılabilen aktif arka spoiler, azami hızda 40 kilogramlık ek bir tahrik uygular.
Yeni nesil dört silindirli motorlar: Heyecan verici sportif ve etkileyici verimlilik.
MINI Cooper Roadster, coşkulu bir giriş modeli olarak başlangıç yapıyor. 1.6 litrelik dört silindirli motoru, BMW motorlarında kullanılan VALVETRONIC’i temel alan tamamen değişken valf kontrolüne sahip ve performansın yanı sıra tüketim ve emisyon değerlerini de optimize etmektedir. Motor, 6000 dev/dak'da 90 kW/122 BG maksimum güç ile ve azami 4250 dev/dak'da 160 Newtonmetre torkla, MINI Cooper Roadster’ın sıfırdan 100 km/h’ya 9,2 saniyede ulaşmasını ve 199 km/h azami hız yapmasını sağlıyor. AB test periyodundaki ortalama yakıt tüketimi 100 km'de 5.7 litredir, CO2 değeri kilometre başına 133 gramdır.

MINI TwinPower Turbo teknolojisi, tam değişken valf kontrolünün yanında ayrıca bir Twin-Scroll turbo şarj ve doğrudan yakıt enjeksiyonu içerir. Bu teknoloji paketi MINI Cooper S Roadster’da da bulunan 1.6-litrelik motoru, kendi hacim sınıfında dünyanın en verimli motoru kılar. Motor, 5500 dev/dak'da 135 kW/184 beygir gücü olan maksimum performansa ulaşır. Maksimum tork 240 Newton metre, 1600 dev/dak'da bile mevcuttur ve Overboost sayesinde kısa sürede 260 Newton metreye çıkar. Böylelikle MINI Cooper S Roadster, 7,0 saniyede sıfırdan 100 km/h'a ve 227 km/h azami hıza ulaşır. Bu sürüş performansları AB test periyodundaki ortalama tüketimi ile 100 kilometre başına 6.0 litre ve kilometre başına 139 gram CO2 değeri ile kombine edilirler. Standart altı vitesli manuel şanzımana alternatif olarak, MINI Cooper Roadster ve MINI Cooper S Roadster modelleri için Steptronic fonksiyonlu altı vitesli otomatik şanzıman sunulmaktadır.
Çevik, hassas, kararlı sürüş: Go-kart hissi şimdi bir de Roadster ile.
Güçlü motorlarla ve piyasadaki tipik önden çekişli modellerle, küçük otomobil segmentindeki benzersiz süspansiyon teknolojisi, MINI Roadster'da da karakteristik bir sürüş keyfi sağlar. Standart denge kontrol sistemi (DSC - Dinamik Stabilite Kontrolü) sayesinde otomobilin ön ya da arka tekerlek üzerinden takla atması, tekerleğe özel fren müdahalesi ve motor performansının düşürülmesi ile engellenir. Sistem, diğer şeyler arasında, anti blokaj sistemi ABS, elektronik fren gücü dağılımı EBD (Electronic Brakeforce Distribution), viraj fren kontrolü CBC (Cornering Brake Control), fren yardımı ve yokuşta kalkış yardımına sahiptir. Sürüş denge kontrolü, standart olarak MINI John Cooper Works Roadster’da ve isteğe bağlı diğer tüm model varyantlarında, EDLC (Elektronik Diferansiyel Kilidi Kontrolü) ile beraber Traksiyon modu DTC (Dinamik traksiyon kontrolü) ile tamamlanır.

Sadece MINI Connected’den: Yenilikçi eğlence ve iletişim fonksiyonları.
MINI Roadster standart olarak Radyo MINI CD Ses sistemine sahiptir. Ek eğlence keyfi için Harman Kardon HiFi hoparlör sistemi ve USB ses arabirimi sağlar. Radyo MINI Visual Boost, merkezi gösterge panelinde 6.5 inç büyüklüğünde, yüksek çözünürlüklü renkli ekrana sahiptir.

Bu seçenekleri ile bağlantılı olarak MINI Connected Apple iPhone sahiplerine internet tabanlı hizmetleri kullanmasına olanak tanır. Şu anda mevcut MINI Connected App; internet radyo fonksiyonu, Google hizmetleri kullanımı, Facebook ve Twitter kullanımı, Mission Control ve Condition check, Force Meter ve dijital spor göstergelerini de kapsamaktadır.
Yeni MINI Roadster ‘ın 14. Nisan itibariyle satışa sunulması planlanmaktadır.
MOTOR TİPLERİ:
MINI Cooper Roadster: Dört silindirli benzinli motor ile
BMW Group'un VALVETRONIC teknolojisini temel alan valf kontrolü,
Silindir hacmi: 1 598 cm3,
Güç: 6000 dev/dak'da 90 kW/122 BG, maksimum tork: 4250 dev/dak'da 160 Nm) hızlanma (0–100 km/h): 9,2 saniye, maksimum hız: 199 km/h,
AB uyarınca ortalama yakıt tüketimi: 5.7 l/100 km, CO2 derecesi: 133 g/km.

MINI Cooper S Roadster: Dört silindirli benzinli motor ile
MINI TwinPower Turbo teknolojisi,
Silindir hacmi: 1598 cm3, Güç: 5500 dev/dak'da 135 kW/184 BG, maksimum tork: 1600-5000 dev/dak'da 240 Nm
(Overboost ile birlikte 1730-4500 dev/dak'da 260 Nm) hızlanma (0–100 km/h): 7.0 saniye, maksimum hız: 227 km/h, AB uyarınca ortalama yakıt tüketimi: 6.0 l/100 km, CO2 derecesi: 139 g/km.

828684.jpg


mini-roadster-concept-2009-712-6.jpg


MINI-Roadster-Concept-10.jpg


2009-Mini-Roadster-Concept-Dashboard-1280x960.jpg


MINI-Roadster-Concept-Interior-1.jpg


MINI-Roadster-Concept-1.jpg


MINI-Roadster-6.jpg


2012-Mini-Roadster-Interior.jpg


kaynak
 

Mert Ahmet

Müdavim
Katılım
16 Mayıs 2010
Mesajlar
5,706
Reaksiyon puanı
41
Puanları
48
Şu yazı rengini değiştirmeyin ya :D Siyah temada gözükmüyor hiç birşey :)
 
Üst