gerekli_isler
Öğrenci
- Katılım
- 8 Şubat 2010
- Mesajlar
- 4
- Reaksiyon puanı
- 1
- Puanları
- 3
Merhaba bir konuda tavsiyeye ihtiyacım var,
Mini Cooper One 2011 model Benzinli 1.6 aracımda uzun bir süredir çekiş problemi var. Araçda LPG yok. Çekişteki problem artarak ilerliyor. Motor yağ yakıyordu. Ben hep bundan olduğunu düşündüm. Ama motor da yapıldı. Yağ yakımı gitti. Ama çekiş halen sıkıntılı. Motor açılmadan önce de sıkıntı olduğu için sente ayarından şüphelenmiyorum.
Bu süreçte özel bir çok servise götürdüm. Makinaya bağlayıp aracında herhangi bir hata görünmüyor deniyor. Gaz kelebeğini temizleyince düzelir diyende oldu. Onu temizlettim. Enjektörlerde sorun vardır dendi. Onlarda test cihazına bağlanıp testi yapıldı. Hava filitresi sıkıntılı olabilir diye hava filtresini söküp 2-3 km gittim. Ama sonuç aynı. En son bir servis direksiyon başına geçip test etti. Araç isteksiz dedi. Beyin güncellemeyi önerdi.
Motor yapıldığı halde araç muayeneden kaldı.
Muayene sonuçları aşağıdaki gibi.
En son OBD cihazı alıp verileri kendim inceleme yoluna girdim. Torque pro ile rölantide aldığım sonuçlar aşağıdaki gibi
Video Linki ==> Rölanti de aldığım sonuçların videosu
Gene gaz pedalına dokunarak bazen dip gaz yaparak ama aracı yerinden hareket ettirmeden aldığım sonuçlar aşağıdaki gibi
Video Linki ==> Gaz verecek aldığım sonuçlar
İstanbul trafiğinde 15 dakikalık bir turda veriler aşağıdaki gibi oldu
Video Linki ==> Trafikte ODB Sonuçları
1 -Benzin depo ışığında sürüş esnasında bazen parlaklığını kaybetme ve sonra yeniden oradaki ışığın canlanması gibi rastladığım bir problem var. Ama gaza basınca ışığın yükselmesi veya rölantide zayıflaması gibi bir durum değil. Bazen rölantide bile çok canlı yanabiliyor. Devreye giren bir ekipman mı bunu yapıyor yoksa alternatör mü yeterli değil bunu anlayamıyorum. Ama akü üzerinden multimetre ile alternatörü ölçtüğümde 14.2V 14.4V arasında değişebiliyor.
2 - İlk defa bugün aracı çalıştırdığımda fan ayarı sabitken fan sesinde dalgalanmaya rastladım. Sonra kendi toparladı.
Video Link ==> Rolantide Fan sesinde değişim
Araçdaki bu semptomlarla yine bir servise gitsem. Eminim ya alternatör değiştirilecek yada katalizör ve lambda değiştirilecek. Turturursa ne ala. Ama ya nokta atışı arızayı tutturamazsa. Bu parçaların her biri yüksek maliyetli. Ama şu ana kadar gittiğim hiç bir servis verileri okuyup yorumlamadı. Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Bir de ODB den gelen verileri okuyup anlayabilen bir servis biliyor musunuz?
Mini Cooper One 2011 model Benzinli 1.6 aracımda uzun bir süredir çekiş problemi var. Araçda LPG yok. Çekişteki problem artarak ilerliyor. Motor yağ yakıyordu. Ben hep bundan olduğunu düşündüm. Ama motor da yapıldı. Yağ yakımı gitti. Ama çekiş halen sıkıntılı. Motor açılmadan önce de sıkıntı olduğu için sente ayarından şüphelenmiyorum.
Bu süreçte özel bir çok servise götürdüm. Makinaya bağlayıp aracında herhangi bir hata görünmüyor deniyor. Gaz kelebeğini temizleyince düzelir diyende oldu. Onu temizlettim. Enjektörlerde sorun vardır dendi. Onlarda test cihazına bağlanıp testi yapıldı. Hava filitresi sıkıntılı olabilir diye hava filtresini söküp 2-3 km gittim. Ama sonuç aynı. En son bir servis direksiyon başına geçip test etti. Araç isteksiz dedi. Beyin güncellemeyi önerdi.
Motor yapıldığı halde araç muayeneden kaldı.
Muayene sonuçları aşağıdaki gibi.
En son OBD cihazı alıp verileri kendim inceleme yoluna girdim. Torque pro ile rölantide aldığım sonuçlar aşağıdaki gibi
Video Linki ==> Rölanti de aldığım sonuçların videosu
Gene gaz pedalına dokunarak bazen dip gaz yaparak ama aracı yerinden hareket ettirmeden aldığım sonuçlar aşağıdaki gibi
Video Linki ==> Gaz verecek aldığım sonuçlar
İstanbul trafiğinde 15 dakikalık bir turda veriler aşağıdaki gibi oldu
Video Linki ==> Trafikte ODB Sonuçları
1 -Benzin depo ışığında sürüş esnasında bazen parlaklığını kaybetme ve sonra yeniden oradaki ışığın canlanması gibi rastladığım bir problem var. Ama gaza basınca ışığın yükselmesi veya rölantide zayıflaması gibi bir durum değil. Bazen rölantide bile çok canlı yanabiliyor. Devreye giren bir ekipman mı bunu yapıyor yoksa alternatör mü yeterli değil bunu anlayamıyorum. Ama akü üzerinden multimetre ile alternatörü ölçtüğümde 14.2V 14.4V arasında değişebiliyor.
2 - İlk defa bugün aracı çalıştırdığımda fan ayarı sabitken fan sesinde dalgalanmaya rastladım. Sonra kendi toparladı.
Video Link ==> Rolantide Fan sesinde değişim
Araçdaki bu semptomlarla yine bir servise gitsem. Eminim ya alternatör değiştirilecek yada katalizör ve lambda değiştirilecek. Turturursa ne ala. Ama ya nokta atışı arızayı tutturamazsa. Bu parçaların her biri yüksek maliyetli. Ama şu ana kadar gittiğim hiç bir servis verileri okuyup yorumlamadı. Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Bir de ODB den gelen verileri okuyup anlayabilen bir servis biliyor musunuz?