Millenicom(Türk telekom) internetin aralıklarla kesilmesi

Bu konuyu okuyanlar

erenalisen

Doçent
Katılım
21 Eylül 2020
Mesajlar
997
Reaksiyon puanı
526
Puanları
93
Yaş
19
Hat değerlerini incelemedim. VSDL altyapısı bile yoksa bu değerler gayet normal.
Adsl altyapısı var en fazla 8 mpbs hıza çıkabiliyor. 6 mbps hız alıyor stabil şekilde bu hızı alması iyi yani normal ama dediği şu download yaparken genelde kesiliyor yani internete stabil bir yük binince gidiyor demiş bunun kablodan başka açıklaması olmaz eğer sizin dediğiniz gibi olsaydı normal kullanımda da gitmesi gerekirdi internetin internete yük bindirince değil
 

yedek1000

Asistan
Cezalı
Katılım
1 Şubat 2016
Mesajlar
423
Reaksiyon puanı
71
Puanları
28
Hocam sizin sorununuz tam olarak birden internetin kesilmesi doğru mudur kesik olmadığı zamanlarda başka bir sorun yaşıyormusunuz ?
Evet internet birden kesiliyor bazen 5dk içinde bazen 10-15 dk sonra geliyor tekrar. Şu sıralar gün içinde çok sık olmaya başladı.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Teşekkür ederim, vakit ayırıp cevap verdiniz.

İlk önce kablo değiştireceğim. Yarın veya cumartesi yaptırmaya çalışacağım bakalım. Sonrasında durumu buraya yazarım.

Ama o kabloyu tesisat içerisinden nasıl yenileyecek valla zor iş. Büyük ihtimalle yeni kabloyu dışardan yapmayaca çalışacak. telefon prizine getirebilecek mi?
 
Son düzenleme:

erenalisen

Doçent
Katılım
21 Eylül 2020
Mesajlar
997
Reaksiyon puanı
526
Puanları
93
Yaş
19
Evet internet birden kesiliyor bazen 5dk içinde bazen 10-15 dk sonra geliyor tekrar. Şu sıralar gün içinde çok sık olmaya başladı.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Teşekkür ederim, vakit ayırıp cevap verdiniz.

İlk önce kablo değiştireceğim. Yarın veya cumartesi yaptırmaya çalışacağım bakalım. Sonrasında durumu buraya yazarım.
Tamamdır hocam kolay gelsin
 

darkstar

Müdavim
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,638
Reaksiyon puanı
1,481
Puanları
113
Merhaba

İnternetim gün içerisinde neden olduğunu anlayamadığım sebepten dolayı kesiliyor. 5-10 dk sonra düzeliyor bazen 20 dk ya kadar uzuyor süre. Modemin ışığı kırmızıya dönüyor sonra dediğim süreler içinde tekrar düzeliyor.

Ama eve ilk internet bağlattığımdan beri var bu problem. İlk önce sorunun modemden olduğunu düşündüm yeni bir modem aldım sorun devam etti.

Millenicom (tt altyapısı kullanıyor diye konuyu buraya açtım) ile göüştüğümde arıza aydı alıyorlar sonrası yok. Sanırım tt altyapısını kullandıkları için altyapı ile ilgili bir müdahalede bulunamıyorlar.

Ben sorunun altyapıdan yada apartmanda bulunan kutudan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Bu durumda Türk Telekom ile mi görüşmem gerekiyor? Ve sorun sizce neden kaynaklı ve nasıl düzeltilebilir? Kutudan eve aktrılan kabloda sorun var ise bu nasıl düzeltilir?

Teknik olarak hiç bir bilgiyi görmeden kablo değiştirin demek için müneccim olmak lazım...
Kabloyu değiştirmeyin önce problemin kaynağını bulalım.

Modeminizin marka modelini yazar mısınız nedir?
Birde eviniz PTT santraline ne kadar uzaklıkta tahmini olarak yazar mısınız.

Modeminizin arayüzünün adsl verilerinin olduğu aşağıdaki gibi bir sayfası var onun ekran görüntüsünü alıp paylaşır mısınız. önceki mesajınızda marjin değerleri vs gözükmüyor.

1606401470119.png
 
Son düzenleme:

yedek1000

Asistan
Cezalı
Katılım
1 Şubat 2016
Mesajlar
423
Reaksiyon puanı
71
Puanları
28
Teknik olarak hiç bir bilgiyi görmeden kablo değiştirin demek için müneccim olmak lazım...
Kabloyu değiştirmeyin önce problemin kaynağını bulalım.

Modeminizin marka modelini yazar mısınız nedir?
Birde eviniz PTT santraline ne kadar uzaklıkta tahmini olarak yazar mısınız.

Modeminizin arayüzünün adsl verilerinin olduğu aşağıdaki gibi bir sayfası var onun ekran görüntüsünü alıp paylaşır mısınız. önceki mesajınızda marjin değerleri vs gözükmüyor.

Ekli dosyayı görüntüle 125931
Zyxel P-1302-T10D v3

Bir türlü bulamadım ya. Hatta şu önceki attığım değerleri de bulamadım
 

yedek1000

Asistan
Cezalı
Katılım
1 Şubat 2016
Mesajlar
423
Reaksiyon puanı
71
Puanları
28
Sorununuz hala düzelmedi mı ? Yine kesiliyor mu yoğun kullanımda internetiniz ?
Sorunu buldum galiba. Kutudan eve gelen kablo bir yerde ek yapılmış. Sanırım o ek pek sağlam yapılmamış. İsterseniz kablonun fotoğrafını çekip atabilriim. Acaba telefon için olan jacklardan alıp ek yerini kesip direk modeme mi bağlasam? Yoksa yinede kutudan eve gelen kabloyu değiştirsem mi?
 

Yasiin

Dekan
Katılım
23 Haziran 2020
Mesajlar
5,167
Reaksiyon puanı
3,968
Puanları
113
Sorunu buldum galiba. Kutudan eve gelen kablo bir yerde ek yapılmış. Sanırım o ek pek sağlam yapılmamış. İsterseniz kablonun fotoğrafını çekip atabilriim. Acaba telefon için olan jacklardan alıp ek yerini kesip direk modeme mi bağlasam? Yoksa yinede kutudan eve gelen kabloyu değiştirsem mi?
İmkan varsa ek olmadan tek kablo üzerinden çekin, yoksa eki sağlam yapın kopmasın.
 

erenalisen

Doçent
Katılım
21 Eylül 2020
Mesajlar
997
Reaksiyon puanı
526
Puanları
93
Yaş
19
Sorunu buldum galiba. Kutudan eve gelen kablo bir yerde ek yapılmış. Sanırım o ek pek sağlam yapılmamış. İsterseniz kablonun fotoğrafını çekip atabilriim. Acaba telefon için olan jacklardan alıp ek yerini kesip direk modeme mi bağlasam? Yoksa yinede kutudan eve gelen kabloyu değiştirsem mi?
Hocam resim atsanız mı ?
 

erenalisen

Doçent
Katılım
21 Eylül 2020
Mesajlar
997
Reaksiyon puanı
526
Puanları
93
Yaş
19
Bazı arkadaşlar kablo da sorun yok falan diyip beni bir ufak küçük düşürücü sözler demişlerdi kablo da sorun olduğu ortaya çıktı o arkadaşları kürsüye davet ediyorum [emoji23]
 

erenalisen

Doçent
Katılım
21 Eylül 2020
Mesajlar
997
Reaksiyon puanı
526
Puanları
93
Yaş
19
Teknik olarak hiç bir bilgiyi görmeden kablo değiştirin demek için müneccim olmak lazım...
Kabloyu değiştirmeyin önce problemin kaynağını bulalım.

Modeminizin marka modelini yazar mısınız nedir?
Birde eviniz PTT santraline ne kadar uzaklıkta tahmini olarak yazar mısınız.

Modeminizin arayüzünün adsl verilerinin olduğu aşağıdaki gibi bir sayfası var onun ekran görüntüsünü alıp paylaşır mısınız. önceki mesajınızda marjin değerleri vs gözükmüyor.

Ekli dosyayı görüntüle 125931
Hocam müneccim değildim ama dediğim çıktı kabloya yanlış ek yapılmış zamanında
 

erenalisen

Doçent
Katılım
21 Eylül 2020
Mesajlar
997
Reaksiyon puanı
526
Puanları
93
Yaş
19
Sorunu buldum galiba. Kutudan eve gelen kablo bir yerde ek yapılmış. Sanırım o ek pek sağlam yapılmamış. İsterseniz kablonun fotoğrafını çekip atabilriim. Acaba telefon için olan jacklardan alıp ek yerini kesip direk modeme mi bağlasam? Yoksa yinede kutudan eve gelen kabloyu değiştirsem mi?
Hocam benim size en başından beri tavsiyem dediğim gibi kablonuzda sorun var bence komple değiştirin metresi 1 TL veya maks 3 TL cat 5 veya 6 kablonun Cat 6 olursa daha iyi olur
 

darkstar

Müdavim
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,638
Reaksiyon puanı
1,481
Puanları
113
Hocam müneccim değildim ama dediğim çıktı kabloya yanlış ek yapılmış zamanında
Kabloda ek her zaman yapılır bu gayet normal bir olay. DSL sinyali iki kablo ucu ile gelir hangisini hangisine bağladığınızın pek bir önemi yoktur.

Kablo santralden sizin evinize ulaşmadan önce en az 3-4 noktada başka kaboya ek yapılıyor 1 eksik 1 fazla çok farketmez.

Arkadaş kabloyu değiştirsin kopma problemi ortadan kalkacak mı bakarız ne kadar haklı olduğunuza, yazdığımı kişisel almayın yorum yapmak için önce modemin bağlantı değerlerini görmek lazım...
 
Son düzenleme:

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,075
Puanları
113
Sorunu buldum galiba. Kutudan eve gelen kablo bir yerde ek yapılmış. Sanırım o ek pek sağlam yapılmamış. İsterseniz kablonun fotoğrafını çekip atabilriim. Acaba telefon için olan jacklardan alıp ek yerini kesip direk modeme mi bağlasam? Yoksa yinede kutudan eve gelen kabloyu değiştirsem mi?
Eki kaldırırsanız daha iyi olur.
 

erenalisen

Doçent
Katılım
21 Eylül 2020
Mesajlar
997
Reaksiyon puanı
526
Puanları
93
Yaş
19
Kabloda ek her zaman yapılır bu gayet normal bir olay. DSL sinyali iki kablo ucu ile gelir hangisini hangisine bağladığınızın pek bir önemi yoktur.

Kablo santralden sizin evinize ulaşmadan önce en az 3-4 noktada başka kaboya ek yapılıyor 1 eksik 1 fazla çok farketmez.

Arkadaş kabloyu değiştirsin kopma problemi ortadan kalkacak mı bakarız ne kadar haklı olduğunuza, yazdığımı kişisel almayın yorum yapmak için önce modemin bağlantı değerlerini görmek lazım...
Hocam ekinde bir sorun varsa zaten kesilmesi normal bana da aynı olay oluyordu fakat bende ek yoktu kablomda sıkıntı varmış benim değiştirdim sorun düzeldi
 

darkstar

Müdavim
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,638
Reaksiyon puanı
1,481
Puanları
113
Hocam ekinde bir sorun varsa zaten kesilmesi normal bana da aynı olay oluyordu fakat bende ek yoktu kablomda sıkıntı varmış benim değiştirdim sorun düzeldi
Güzel ve yakışıklı kardeşim kabloda kopukluk olsa zaten hiç bağlanmaz bunu anlatmaya çalışıyorum. Bağlantı sağlanıyorsa ki arkadaşın dediğine göre sağlanıyor problemin nedeni büyük olasılıkla sinyalin zayıf gelmesidir yani büyük olasılıkla santrale olan mesafe çok uzak demektır. İkinci nedeni de modem olabilir diyeceğim ama Zyxel en kaliteli modemlerden biri o da olamaz.

Evet kablo ek yerinden paslanmışsa bir miktar sinyal kalitesini etkiler ama bunu çözmek için eki kopartıp yeniden yapmanız yeterli, kabloyu değiştirmenize gerek yok.

Ayrıca eski kablolarda saf bakır kullanılırken yenilerde bakır alaşımları kullanılıyor.
Kabloyu değiştirdiğinde takacağı kablonun iletkenlik katsayısı düşerse sinyal daha da kötü etkilenebilir. Şu an piyasada satılan Legrand vs gibi kaliteli kablolar çok pahalı, ucuz kabloların kalitesi de evlere şenlik.

Çok uzattım kusura bakmayın Müşteri hizmetlerine bağlantım kopuyor şikayeti oluşturduğu anda akdaşın hızını büyük ihtimalle yarıya düşürecekler ( hız düştükçe sinyal kalitesi artar).

Dediğim gibi sizin tavsiyenize uyup kabloyu değiştirsin bakalım sonucu nasıl olacak.
 

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,075
Puanları
113
Güzel ve yakışıklı kardeşim kabloda kopukluk olsa zaten hiç bağlanmaz bunu anlatmaya çalışıyorum. Bağlantı sağlanıyorsa ki arkadaşın dediğine göre sağlanıyor problemin nedeni büyük olasılıkla sinyalin zayıf gelmesidir yani büyük olasılıkla santrale olan mesafe çok uzak demektır. İkinci nedeni de modem olabilir diyeceğim ama Zyxel en kaliteli modemlerden biri o da olamaz.

Evet kablo ek yerinden paslanmışsa bir miktar sinyal kalitesini etkiler ama bunu çözmek için eki kopartıp yeniden yapmanız yeterli, kabloyu değiştirmenize gerek yok.

Ayrıca eski kablolarda saf bakır kullanılırken yenilerde bakır alaşımları kullanılıyor.
Kabloyu değiştirdiğinde takacağı kablonun iletkenlik katsayısı düşerse sinyal daha da kötü etkilenebilir. Şu an piyasada satılan Legrand vs gibi kaliteli kablolar çok pahalı, ucuz kabloların kalitesi de evlere şenlik.

Çok uzattım kusura bakmayın Müşteri hizmetlerine bağlantım kopuyor şikayeti oluşturduğu anda akdaşın hızını büyük ihtimalle yarıya düşürecekler ( hız düştükçe sinyal kalitesi artar).

Dediğim gibi sizin tavsiyenize uyup kabloyu değiştirsin bakalım sonucu nasıl olacak.
Ek kabloları kaldırır veya değiştirirse düzelebilir bence de.
 

Yasiin

Dekan
Katılım
23 Haziran 2020
Mesajlar
5,167
Reaksiyon puanı
3,968
Puanları
113
Güzel ve yakışıklı kardeşim kabloda kopukluk olsa zaten hiç bağlanmaz bunu anlatmaya çalışıyorum. Bağlantı sağlanıyorsa ki arkadaşın dediğine göre sağlanıyor problemin nedeni büyük olasılıkla sinyalin zayıf gelmesidir yani büyük olasılıkla santrale olan mesafe çok uzak demektır. İkinci nedeni de modem olabilir diyeceğim ama Zyxel en kaliteli modemlerden biri o da olamaz.

Evet kablo ek yerinden paslanmışsa bir miktar sinyal kalitesini etkiler ama bunu çözmek için eki kopartıp yeniden yapmanız yeterli, kabloyu değiştirmenize gerek yok.

Ayrıca eski kablolarda saf bakır kullanılırken yenilerde bakır alaşımları kullanılıyor.
Kabloyu değiştirdiğinde takacağı kablonun iletkenlik katsayısı düşerse sinyal daha da kötü etkilenebilir. Şu an piyasada satılan Legrand vs gibi kaliteli kablolar çok pahalı, ucuz kabloların kalitesi de evlere şenlik.

Çok uzattım kusura bakmayın Müşteri hizmetlerine bağlantım kopuyor şikayeti oluşturduğu anda akdaşın hızını büyük ihtimalle yarıya düşürecekler ( hız düştükçe sinyal kalitesi artar).

Dediğim gibi sizin tavsiyenize uyup kabloyu değiştirsin bakalım sonucu nasıl olacak.
Katılıyorum, kablolarda bir sıkıntı olsa hat zayıflaması yüksek olurdu ama değil, kopukluk olsa hiç bağlantı olmaz ama bağlantı da var. Değişik.
 

yedek1000

Asistan
Cezalı
Katılım
1 Şubat 2016
Mesajlar
423
Reaksiyon puanı
71
Puanları
28
Kabloyu değiştirsin ama sonuç değişmezse faturayı size ve diğer arkadaşa göndersin bance makul bir çözüm olur :).
Belirsizlik var artık deneyeceğiz yapacak bir şey yok. Dediğiniz gibi santrale uzaklık ile ilgili olsa yukarda iki katta da aynı sorun olması lazım. Onlara sordum böyle bir sorunları olmamış hiç.
 

darkstar

Müdavim
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,638
Reaksiyon puanı
1,481
Puanları
113
Belirsizlik var artık deneyeceğiz yapacak bir şey yok. Dediğiniz gibi santrale uzaklık ile ilgili olsa yukarda iki katta da aynı sorun olması lazım. Onlara sordum böyle bir sorunları olmamış hiç.
Deneyin tabii ki inşallah düzelir, hatta modemin önüne splitter da takın mutlaka az da olsa faydası oluyor . Üst kattakilerin bağlantı hızını da sorun, siz kaç MBit ile bağlanıyorsunuz onlar kaç Mbit ile bağlanıyor bağlantı hızları aynı mı?
 

yedek1000

Asistan
Cezalı
Katılım
1 Şubat 2016
Mesajlar
423
Reaksiyon puanı
71
Puanları
28
Bugün ek tarafından modeme gelen kabloyu değiştirdim. Bakalım yine devam ederse artık diğer söylenenleri yapacağım.

Modem ile ilgili sorun yok. Çünkü bu sorun ilk olduğunda bende modemden şüphelenip millenicom'un yanlış yönlendirmesiyle yeni bir modem almıştım onda da sorun devame etmişti.
 

darkstar

Müdavim
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,638
Reaksiyon puanı
1,481
Puanları
113
Bugün ek tarafından modeme gelen kabloyu değiştirdim. Bakalım yine devam ederse artık diğer söylenenleri yapacağım.

Modem ile ilgili sorun yok. Çünkü bu sorun ilk olduğunda bende modemden şüphelenip millenicom'un yanlış yönlendirmesiyle yeni bir modem almıştım onda da sorun devame etmişti.
hız testi yapar mısınız bakalım önceki hızınıza göre değişiklik olmuş mu?
 

erenalisen

Doçent
Katılım
21 Eylül 2020
Mesajlar
997
Reaksiyon puanı
526
Puanları
93
Yaş
19
Bugün ek tarafından modeme gelen kabloyu değiştirdim. Bakalım yine devam ederse artık diğer söylenenleri yapacağım.

Modem ile ilgili sorun yok. Çünkü bu sorun ilk olduğunda bende modemden şüphelenip millenicom'un yanlış yönlendirmesiyle yeni bir modem almıştım onda da sorun devame etmişti.
Sorununuz kablo ile alakalı idi en başından beri şimdi bir sorun olacağını düşünmüyorum
 
Üst