HTML:
namespace xball
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
int level = 1, kutusayısı = 10;
ArrayList kutucuklar = new ArrayList();
int yerX = 5, yerY = 5, hak = 3;
private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
{
this.Text = "kalan hak=" + hak.ToString() + "level= " + level.ToString();
yenile();
kutucukolustur();
}
private void Form1_MouseMove(object sender, MouseEventArgs e)
{
pictureBox1.Left = e.X;
}
private void kutucukolustur()
{
for (int j = 0; j < level; j++)
{
for (int i = 0; i < 10; i++)
{
PictureBox btn = new PictureBox();
if (level == 1)
btn.ImageLocation = "1.png";
else if (level == 2)
btn.ImageLocation = "2.png";
else if (level == 3)
btn.ImageLocation = "3.png";
btn.Name = i.ToString();
btn.SizeMode = PictureBoxSizeMode.StretchImage;
btn.Size = new Size(70, 65);
btn.Location = new Point(20 + i * 120, j * 90 + 20);
btn.BackColor = Color.Transparent;
this.Controls.Add(btn);
kutucuklar.Add(btn);
}
}
}
private void ballhareket()
{
if (this.ClientSize.Width <= pictureBox2.Right)
yerX = yerX * -1;
else if (0 >= pictureBox2.Left)
yerX = yerX * -1;
if (this.ClientSize.Height <= pictureBox2.Bottom)
yerY = yerY * -1;
else if (0 >= pictureBox2.Top)
yerY = yerY * -1;
else if (pictureBox2.Bottom >= pictureBox1.Top && pictureBox2.Right >= pictureBox1.Left && pictureBox2.Left <= pictureBox1.Right)
yerY = yerY * -1;
pictureBox2.Location = new Point(pictureBox2.Left + yerX, pictureBox2.Top + yerY);
}
private void yenile()
{
kutusayısı = 10 * level;
Random rnd = new Random();
int x = rnd.Next(0, 50);
int y = rnd.Next(300, 350);
pictureBox2.Location = new Point(x, y);
timer1.Enabled = true;
timer1.Interval = 5;
yerX = 1 + level * 1;
yerY = -1 - level * 1;
}
private void carpmadenetimi()
{
Rectangle r = new Rectangle();
Rectangle t = new Rectangle();
t.X = pictureBox2.Left;
t.Y = pictureBox2.Top;
t.Height = pictureBox2.Height;
t.Width = pictureBox2.Width;
for (int i = 0; i < kutucuklar.Count; i++)
{
PictureBox btn = ((PictureBox)kutucuklar[i]);
r.X = btn.Left;
r.Y = btn.Top;
r.Height = btn.Height;
r.Width = btn.Width;
if (r.IntersectsWith(t))
{
kutusayısı--;
kutucuklar.RemoveAt(i);
if (yerY > 0 && yerX > 0)
{
if (btn.Top <= pictureBox2.Bottom && btn.Left < pictureBox2.Right)
yerY = yerY * -1;
else
yerX = yerX * -1;
}
else
if (yerY > 0 && yerX < 0)
{
if (btn.Top <= pictureBox2.Bottom && btn.Right > pictureBox2.Left)
yerY = yerY * -1;
else
yerX = yerX * -1;
}
else
if (yerY < 0 && yerX > 0)
{
if (btn.Bottom >= pictureBox2.Top && btn.Left < pictureBox2.Right)
yerY = yerY * -1;
else
yerX = yerX * -1;
}
else
if (yerY < 0 && yerX < 0)
{
if (btn.Bottom >= pictureBox2.Top && btn.Right > pictureBox2.Left)
yerY = yerY * -1;
else
yerX = yerX * -1;
}
btn.Dispose();
}
}
}
private void kalanhak(object sender, EventArgs e)
{
if (pictureBox2.Bottom > pictureBox1.Bottom &&!(pictureBox2.Right >= pictureBox1.Left && pictureBox2.Left <= pictureBox1.Right))
{
hak--;
for (int i = 0; i < kutucuklar.Count; i++)
{
PictureBox btn = ((PictureBox)kutucuklar[i]);
((PictureBox)kutucuklar[i]).Dispose();
}
kutucuklar.Clear();
timer1.Enabled = false;
DialogResult dr = DialogResult.None;
if (hak > 0)
{
dr = MessageBox.Show("yandınız kalan hakkınız =" + hak.ToString());
if (dr == DialogResult.OK)
Form1_Load(sender, e);
}
else if (hak == 0)
{
MessageBox.Show("game over");
this.Close();
}
}
}
private void oyunbittimi(object sender, EventArgs e)
{
DialogResult dr = DialogResult.None;
if(kutusayısı == 0)
{
timer1.Enabled =false;
dr = MessageBox.Show("tebrikler seviye ="+level+"bitirdiniz");
level++;
}
if (dr == DialogResult.OK)
Form1_Load(sender,e);
}
private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
{
ballhareket();
carpmadenetimi();
kalanhak(sender, e);
oyunbittimi(sender, e);
}
}
}
--- Gönderi Güncellendi ---
projem ; Dosya.tc - Ücretsiz, Hızlı ve Kolay Dosya Paylaşımı