🔥 Öne Çıkan Konular

Yardım Mediamarkt’ın bana yaşattığı büyük rezalet! (Çalışan Xbox’u, perte ayırdılar!)

Bu konuyu okuyanlar

Rambo_FT

Doçent
Katılım
25 Ağustos 2008
Mesajlar
724
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
Yaş
30
Merhabalar herkese.

Mediamarkt firmasında öyle bir rezalet yaşadım ki, o gün bugündür hayatım bana kâbus oldu.

Çalışan Xbox’umu, çalışmasına engel oluşturmayan optik sürücü arızasından ötürü Mediamarkt’a garanti kapsamında tamiri yapılması için teslim ettim. Ancak ürünümü perte ayırdıklarını ve piyasasının çok altında bir ücretin tarafıma ödeneceği belirttiler. Bunu kabul etmeyip, onlardan ürünümü geri istedim. Bana ürünümü tamamen çalışmaz ve üstelik oyun kolu eksik bir şekilde teslim ettiler. Daha sonradan oyun kolunu teslim ettilerse de bu kolda tamamen pert olmuş bir koldu.

Şimdi gelelim detaylara…

Sahip olduğum Xbox One S konsolumun optik sürücüsü okuma problemi yapmaya başlamıştı. Ayrıca oyun kolunun RB tuşu da sertleşmişti. Cihaz ve oyun kolunun tek problemleri bunlardı. Bunların dışında ürünler normal bir şekilde çalışıyordu, başka bir sorunları yoktu. Kırık veya ağır hasarlı değillerdi. Zaten aktif kullandığım konsoldu.

4 Ağustos 2021 tarihinde ürünü servise göndermeye karar verdim. 2017’den beri alınmış bir ürün olduğundan uzatılmış garantiyi kullanmak istedim.

Xbox’u tüm aksesuarlarıyla birlikte (cihazın kendisi, oyun kolu, bağlantı kablosu) Mediamarkt’a giderek elden teslim ettim. Yetkili şahıs, cihazı teslim alırken gerek duymamış olacak ki cihazı test etmeden teslim aldı ancak cihazın pert olduğuna dair hiçbir şüphesi bile yoktu. Normal bir şekilde ürünleri teslim aldı. Zaten de öyleydi. Sadece ürünün fotoğraflarını çekti ve başvuru belgesine ekledi.
Ürünü, bahsettiğim sorunların gerçekten olup olmadığına bakmadan, sadece fotoğraf çekerek alan Mediamarkt, burada yaptığı hatayı daha sonra bana ağır bir şekilde yansıttı zaten.

Aşağıda bu teslime ait belgenin görüntüsü yer almaktadır:

2021-11-28_181200 - blurlanmış hali.jpg


Aradan birkaç gün geçtikten sonra bana Mediamarkt tarafından gelen telefonda, karşımdaki kişi ürünümün perte ayrıldığını ve bedelinin 599 lira olduğunu söyledi. Ben “Nasıl olur!? Ürünü çalışır vaziyette size gönderdim. Ürünün onarımını istiyorum, perte ayırmanızı değil! Madem perte ayırıyorsunuz, öyleyse çalışır vaziyette teslim ettiğim ürünümün güncel fiyattaki bedelini talep ediyorum.” diye cevap versem de “Öyle bir şey mümkün değil.” diye cevap verdi yetkili şahıs. Bende “Madem öyle, size teslim ettiğim ürünü olduğu gibi tarafıma iade edin” diye cevap verdim, yetkili şahıs da bana “Tamam” dedi ve görüşmeyi sonlandırdık.

Hiçbir işlem yapılmayan cihazı, aradan iki ay gibi uzun bir süre geçtikten sonra Mediamarkt, nihayet onlara teslim ettiğim, çalışır vaziyetteki cihazımı bana geri iade etmeye karar verdi. Bu süreçte bana yaşattıkları mağduriyeti ise asla gidermedi (yani garantiye giden ürün 20 iş gününü aşınca muadil ürün temini yapılmadı).

4 Ekim 2021 tarihinde, cihazımı Mediamarkt’tan teslim alabileceğimi öğrenip derhal Mediamarkt’a uğradım. Alırken oyun kolunun olmadığını gördüm. Hemen oradayken yetkili kişiye “Bunun kolu nerede?” dedim. Yetkili de “Siz kolu da mı göndermiştiniz?” deyip bana verdikleri servis formuna bakındı “Evet, kol da varmış ama size göndermemişler” dedi. Ben de servis formuna “Oyun kolu eksik gelmiştir” diye not düşüp imzaladım. Bu formun bir nüshası Mediamarkt’ta bir nüshası da bende kalacak şekilde cihazı teslim aldım.

Bahsi geçen servis formunun görüntüsü aşağıdadır:

2021-11-28_181101 - blurlanmış.jpg


Xbox One S’i teslim aldıktan sonra, aynı gün, evimde test ettim. Ancak cihaz hiçbir şekilde çalışmıyordu. Gerçekten de tamamen pert olmuş bir cihazdı. Prize takıp açma düğmesine basmama rağmen hiçbir tepki alamadım cihazdan.

Bunu görünce hemen Mediamarkt müşteri hizmetlerini aradım. Müşteri yetkilisi, ürünü tekrar şubelerine götürmemi söyledi ancak zaten perte ayırdıklarını söylediklerini, versemde bir işlem yapacaklarını zannetmediğim için bunu kabul etmedim. Yani pert ettikleri cihaz elimde kaldı.

Sonra 15 Ekim 2021 günü, mağduriyetimi Tüketici Hakem Heyeti’ne taşıdım. Yaşadıklarımı bir forma yazarak heyete teslim ettim. Bu forma ait görüntü de aşağıdadır:

2021-11-28_181018 - blurlanmış.jpg


20 Kasım 2021 tarihinde Mediamarkt, oyun kolunu teslim alabileceğimi tarafıma bildirince, yine soluğu şubede aldım. Ancak yine bir sorunla karşılaştım. Bana, benim gönderdiğim oyun kolunu değil, daha eski ve tuşları içeri göçen farklı bir oyun kolunu yetkili şahıs bana teslim etti. Yetkili, oyun kolunu vermeden “Şanslısın! Sana sıfır oyun kolu göndermişler” demişti ancak yetkili, daha ürünü bana vermeden, oyun kolunu eline alınca “Bu kağıda sarılıymış. Eski de görünüyor. Sıfır değilmiş bu” dedi. Bende zaten sıfır ürün beklemediğim için şaşırmadım ancak oyun kolunu elime alıp incelediğimde, gerçekten de oyun kolunun bozuk, eski bir şey olduğunu gördüm. Hemen yetkili şahısa bu durumu servis formuna not düşmesini istedim. Kendisi forma “Cihaz kolu 20.11.2021 tarihinde teslim edilmiştir. Süre geçmiş olmasına rağmen eski bir ürün gönderimi sağlanmıştır” yazıp firmanın kaşesini basıp imzaladı.

Oyun kolunu da evime gelip, bilgisayarımda test etmek istedim. Ancak oyun kolu da çalışmadı. Tıpkı Xbox One S gibi, oyun kolu da hiç ama hiç çalışmıyordu! Hadi, Xbox bozuk, kol niye bozuk?

Durumu yine Mediamarkt’a telefonla müşteri hizmetlerini arayarak bildirdim. Klasik, “Ürünü getirin şubemize. Ekip incelesin. Gereken yapılsın” cevabını verdiler. Pert dedikleri bir ürün olduğu için, tekrar bu önerilerini reddettim. Bana 599 TL değil, güncel piyasa fiyatında ödeme yapılmasını istediğimden, Mediamarkt’ta bunu kabul etmediğinden anlaşamıyorduk.

Ancak yine beklenildiği üzere, firma, yaşattığı bu büyük ayıbı asla kabul etmedi ve mağduriyetimi asla gidermedi. Bende yaşadığım durumu buradan sizlerle de paylaşmak istedim.

Mağduriyetimin giderilmesi için daha neler yapabilirim? Önerilerinize açığım. İlgilenecek herkese teşekkürü borç bilirim.

Mediamarkt firmasından herhangi bir ürün alırken birkaç defa düşünmenizde fayda var. Sizi asla dinlemiyorlar, mağdur ediyorlar, sağlam ürününüz yerine pert ürün gönderiyorlar, ayrıca eksik gönderiyorlar. Böyle bir firma, Türkiye’ye sürülmüş kara bir lekedir.
 

WindStone

Profesör
Katılım
11 Nisan 2020
Mesajlar
3,837
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
1,958
Puanları
113
Yaş
18
Merhabalar herkese.

Mediamarkt firmasında öyle bir rezalet yaşadım ki, o gün bugündür hayatım bana kâbus oldu.

Çalışan Xbox’umu, çalışmasına engel oluşturmayan optik sürücü arızasından ötürü Mediamarkt’a garanti kapsamında tamiri yapılması için teslim ettim. Ancak ürünümü perte ayırdıklarını ve piyasasının çok altında bir ücretin tarafıma ödeneceği belirttiler. Bunu kabul etmeyip, onlardan ürünümü geri istedim. Bana ürünümü tamamen çalışmaz ve üstelik oyun kolu eksik bir şekilde teslim ettiler. Daha sonradan oyun kolunu teslim ettilerse de bu kolda tamamen pert olmuş bir koldu.

Şimdi gelelim detaylara…

Sahip olduğum Xbox One S konsolumun optik sürücüsü okuma problemi yapmaya başlamıştı. Ayrıca oyun kolunun RB tuşu da sertleşmişti. Cihaz ve oyun kolunun tek problemleri bunlardı. Bunların dışında ürünler normal bir şekilde çalışıyordu, başka bir sorunları yoktu. Kırık veya ağır hasarlı değillerdi. Zaten aktif kullandığım konsoldu.

4 Ağustos 2021 tarihinde ürünü servise göndermeye karar verdim. 2017’den beri alınmış bir ürün olduğundan uzatılmış garantiyi kullanmak istedim.

Xbox’u tüm aksesuarlarıyla birlikte (cihazın kendisi, oyun kolu, bağlantı kablosu) Mediamarkt’a giderek elden teslim ettim. Yetkili şahıs, cihazı teslim alırken gerek duymamış olacak ki cihazı test etmeden teslim aldı ancak cihazın pert olduğuna dair hiçbir şüphesi bile yoktu. Normal bir şekilde ürünleri teslim aldı. Zaten de öyleydi. Sadece ürünün fotoğraflarını çekti ve başvuru belgesine ekledi.
Ürünü, bahsettiğim sorunların gerçekten olup olmadığına bakmadan, sadece fotoğraf çekerek alan Mediamarkt, burada yaptığı hatayı daha sonra bana ağır bir şekilde yansıttı zaten.

Aşağıda bu teslime ait belgenin görüntüsü yer almaktadır:

Ekli dosyayı görüntüle 165579

Aradan birkaç gün geçtikten sonra bana Mediamarkt tarafından gelen telefonda, karşımdaki kişi ürünümün perte ayrıldığını ve bedelinin 599 lira olduğunu söyledi. Ben “Nasıl olur!? Ürünü çalışır vaziyette size gönderdim. Ürünün onarımını istiyorum, perte ayırmanızı değil! Madem perte ayırıyorsunuz, öyleyse çalışır vaziyette teslim ettiğim ürünümün güncel fiyattaki bedelini talep ediyorum.” diye cevap versem de “Öyle bir şey mümkün değil.” diye cevap verdi yetkili şahıs. Bende “Madem öyle, size teslim ettiğim ürünü olduğu gibi tarafıma iade edin” diye cevap verdim, yetkili şahıs da bana “Tamam” dedi ve görüşmeyi sonlandırdık.

Hiçbir işlem yapılmayan cihazı, aradan iki ay gibi uzun bir süre geçtikten sonra Mediamarkt, nihayet onlara teslim ettiğim, çalışır vaziyetteki cihazımı bana geri iade etmeye karar verdi. Bu süreçte bana yaşattıkları mağduriyeti ise asla gidermedi (yani garantiye giden ürün 20 iş gününü aşınca muadil ürün temini yapılmadı).

4 Ekim 2021 tarihinde, cihazımı Mediamarkt’tan teslim alabileceğimi öğrenip derhal Mediamarkt’a uğradım. Alırken oyun kolunun olmadığını gördüm. Hemen oradayken yetkili kişiye “Bunun kolu nerede?” dedim. Yetkili de “Siz kolu da mı göndermiştiniz?” deyip bana verdikleri servis formuna bakındı “Evet, kol da varmış ama size göndermemişler” dedi. Ben de servis formuna “Oyun kolu eksik gelmiştir” diye not düşüp imzaladım. Bu formun bir nüshası Mediamarkt’ta bir nüshası da bende kalacak şekilde cihazı teslim aldım.

Bahsi geçen servis formunun görüntüsü aşağıdadır:

Ekli dosyayı görüntüle 165580

Xbox One S’i teslim aldıktan sonra, aynı gün, evimde test ettim. Ancak cihaz hiçbir şekilde çalışmıyordu. Gerçekten de tamamen pert olmuş bir cihazdı. Prize takıp açma düğmesine basmama rağmen hiçbir tepki alamadım cihazdan.

Bunu görünce hemen Mediamarkt müşteri hizmetlerini aradım. Müşteri yetkilisi, ürünü tekrar şubelerine götürmemi söyledi ancak zaten perte ayırdıklarını söylediklerini, versemde bir işlem yapacaklarını zannetmediğim için bunu kabul etmedim. Yani pert ettikleri cihaz elimde kaldı.

Sonra 15 Ekim 2021 günü, mağduriyetimi Tüketici Hakem Heyeti’ne taşıdım. Yaşadıklarımı bir forma yazarak heyete teslim ettim. Bu forma ait görüntü de aşağıdadır:

Ekli dosyayı görüntüle 165581

20 Kasım 2021 tarihinde Mediamarkt, oyun kolunu teslim alabileceğimi tarafıma bildirince, yine soluğu şubede aldım. Ancak yine bir sorunla karşılaştım. Bana, benim gönderdiğim oyun kolunu değil, daha eski ve tuşları içeri göçen farklı bir oyun kolunu yetkili şahıs bana teslim etti. Yetkili, oyun kolunu vermeden “Şanslısın! Sana sıfır oyun kolu göndermişler” demişti ancak yetkili, daha ürünü bana vermeden, oyun kolunu eline alınca “Bu kağıda sarılıymış. Eski de görünüyor. Sıfır değilmiş bu” dedi. Bende zaten sıfır ürün beklemediğim için şaşırmadım ancak oyun kolunu elime alıp incelediğimde, gerçekten de oyun kolunun bozuk, eski bir şey olduğunu gördüm. Hemen yetkili şahısa bu durumu servis formuna not düşmesini istedim. Kendisi forma “Cihaz kolu 20.11.2021 tarihinde teslim edilmiştir. Süre geçmiş olmasına rağmen eski bir ürün gönderimi sağlanmıştır” yazıp firmanın kaşesini basıp imzaladı.

Oyun kolunu da evime gelip, bilgisayarımda test etmek istedim. Ancak oyun kolu da çalışmadı. Tıpkı Xbox One S gibi, oyun kolu da hiç ama hiç çalışmıyordu! Hadi, Xbox bozuk, kol niye bozuk?

Durumu yine Mediamarkt’a telefonla müşteri hizmetlerini arayarak bildirdim. Klasik, “Ürünü getirin şubemize. Ekip incelesin. Gereken yapılsın” cevabını verdiler. Pert dedikleri bir ürün olduğu için, tekrar bu önerilerini reddettim. Bana 599 TL değil, güncel piyasa fiyatında ödeme yapılmasını istediğimden, Mediamarkt’ta bunu kabul etmediğinden anlaşamıyorduk.

Ancak yine beklenildiği üzere, firma, yaşattığı bu büyük ayıbı asla kabul etmedi ve mağduriyetimi asla gidermedi. Bende yaşadığım durumu buradan sizlerle de paylaşmak istedim.

Mağduriyetimin giderilmesi için daha neler yapabilirim? Önerilerinize açığım. İlgilenecek herkese teşekkürü borç bilirim.

Mediamarkt firmasından herhangi bir ürün alırken birkaç defa düşünmenizde fayda var. Sizi asla dinlemiyorlar, mağdur ediyorlar, sağlam ürününüz yerine pert ürün gönderiyorlar, ayrıca eksik gönderiyorlar. Böyle bir firma, Türkiye’ye sürülmüş kara bir lekedir.
tüketici hakem heyetinden sonuç var mı?
 

Rambo_FT

Doçent
Katılım
25 Ağustos 2008
Mesajlar
724
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
Yaş
30
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Heyetten malesef henüz bir cevap yok.
 

Rambo_FT

Doçent
Katılım
25 Ağustos 2008
Mesajlar
724
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
Yaş
30
Twitter'da #mediamarktskandalı hashtag'i açtım. Destek olursanız çok memnun olurum. Hem başkalarını da bu rezalete düşmekten engelleme şansı elde etmiş oluruz.
 

mehmetberkay183

Öğrenci
Katılım
9 Mayıs 2021
Mesajlar
68
Reaksiyon puanı
38
Puanları
18
Yaş
24
THH ye çok güvenme bence benimde ekran kartım arızalanmıştı sadece arada kapanıyordu servise gönderdim iade dediler aldığım fiyat 1400tl idi şimdiki fiyat 6-7k ürünü değiştirmelerini istedim yapmadılar geri gönderin dedim onuda yapmadılar THH ye başvurdum 4 ay bekledim sonuç ürünün 1400tl üzerinden yenisinin verilmesi oldu THH kararına rağmen ürünü değiştirmediler şimdi icra takibi başlatmayı düşünüyorum yani uğraş dur ülkede ekonomik sıkıntının yanında çok büyük kanunsuzluk var herkez kim olursa olsun büyük küçük firma fark etmiyor istediklerini işlerine gelenleri yapıyorlar sonunda tüketici mağdur oluyor THH kararı sonuçlanınca firmaya mail atabilirsin değişim yaparlar muhtemelen ya da gelen evrakları alıp aldığın mağzaya gidebilirsin muhtemelen karar senin lehine ise istediğini yaparlar eğer zorluk çıkartırlarsa ben haklarımı biliyorum icra takibi vs gerekli işlemleri başlatıcam falan diyip biraz göz korkutursan dileğini yerine getiriler en kötü çıkan kararla icra dairesine gidersin icra takibi başlatırsın Allah kimseye böyle şey yaşatmasın benzerini bende yaşadım çok uğraşıyorsun vakit harcıyorsun böyleleriyle.
 

Rambo_FT

Doçent
Katılım
25 Ağustos 2008
Mesajlar
724
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
Yaş
30
Arkadaşlar Youtube'da yayın yapan Adem Helvacı'ya e-posta gönderip, Instagram'dan DM yolladım. Ayrıca Youtube'daki son videosuna yorum yaptım. Hiçbir şekilde bana geri dönmedi. Adem beye başka nasıl ulaşabilirim?

Konudaki #mediamarktskandalı etiketine özellikle twitter'dan destek verirseniz çok sevinirim. Diğer sosyal medya sayfalarında da aynı etiketi kullanarak destek verebilirsiniz. Yardımcı olan ve olacak arkadaşlar teşekkür ediyorum.
 

Jarvisit

Tech is my home
Yönetici
Admin
Katılım
20 Mayıs 2016
Mesajlar
1,873
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
2,739
Puanları
113
Maalesef burada MM'nin olduğu kadar sizin de atladığınız bir nokta var, cihaz bedeli 2017'de 599 TL, şu an aradan 5 yıl geçmiş, bu durumda sizin 599 TL olan cihazdan 2500 TL(tahmini) istemeniz fırsatçılık oluyor.

Bu durumda MM size sıfır ürün verebilirdi, bu konuda hiçbir şey istemediğinizi görüyorum. Hakem heyetinden sonuç alacağınızı zannetmiyorum.
 

CoderxL

Profesör
Katılım
15 Kasım 2010
Mesajlar
1,333
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,166
Puanları
113
Ürün Garanti sürecinde olur olmaz bu ayri olay ama Ürünü Perte ayırmak gibi işlem yapılamaz Kımse kusura Bakmasın.
Teknık sorun cıkabılır, Hasarli, parca da olabılır Bunu bildirip Tamır yapabılır veya garanti kapsamında ıse onarma yoluna gıderme kısıye sorma hakları var..

THK Gidip sansınızı deneyın, ama MM Gibi Kaçakci adamlardan urun almayın, En berbat kuruluslardan Bir tanesı Sonu gelmesi dilegi ile..

Gecmıs olsun..
 

Rambo_FT

Doçent
Katılım
25 Ağustos 2008
Mesajlar
724
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
Yaş
30
Güncelleme (27.01.2022):

Öncelikle desteğini esirgemeyen herkese teşekkür etmek istiyorum.


Geçen günlerde Tüketici Hakem Heyetinin kararı bana ulaştı. Başvurum kabul edilerek sunulan hizmetin "Ayıplı hizmet kapsamında değerlendirilmesine" hükmedilmiş.

THH karar metninin görüntüsü:

thh karar buğulanmış.jpg


Mediamarkt'a tebliğ tarihinden itibaren 15 günlük itiraz süresi tanınmış ve firmanın gereğini yapmaması durumunda İcra ve İflas kanunundaki hükümlerin uygulanacağı belirtilmiş. Ya ürününü onaracaklar (ki zaten yapamazlar, yamadıkları için bu durum oluşmuş) ya da yenisi ile değiştirecekler. Yenisi ile değiştirme dışında başka seçeneği yok firmanın.

Ben THH'nin karar metninin yazıcıdan çıktısını alıp 21 Ocak tarihinde mağazaya uğradım. Durumu oradaki çalışanlara tekrar anlattım ve elimde THH karar metininin bir çıktısı olduğunu söyledim. Çalışanlardan biri sistemlerini kontrol etti ve kendilerine bu konuda ulaşan herhangi bir belge olmadığını söyledi. Bende "Beni alakadar etmez. Sisteminizde sorun olabilir. Sonuçta THH bir karar vermiş ve sizde bu kararın hükümlerine uymak zorundasınız" dedim.

Çalışan THH metnini alıp fotokopisini çekti. Bana "Tamam öyleyse. Ben sizden karar metnini bugün itibariyle almış bulunuyorum. Bugünden itibaren (15 Ocak) 15 gün içerisinde size telefon aracılığı ile geri dönüş sağlayacağız. Size ulaşana kadar bekleyin." dedi. Bende "Peki 15 günlük süreyi aşarsanız? Ben hakkımı aramak için gerekli merciilere tekrar başvuracağım ve sürenizi aştığınız için geri dönülmez yola gireceksiniz." deyince çalışan "Zaten bir işlem yapmak zorundayız yoksa en başta firma beni cezalandırır." dedi.

Anlayacağınız yine bir oyalama taktiği işletiyorlar. Yapacak başka bir şeyim olmadığı için bu görüşmeden sonra mağazadan ayrıldım. Henüz firma bana ulaşmadı. 5 Şubat'ta iki haftalık itiraz süreleri doluyor. Bu süreçte neler yapabilirim? Bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?
 

Airbus

Profesör
Katılım
20 Mart 2016
Mesajlar
1,242
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
913
Puanları
113
Güncelleme (27.01.2022):

Öncelikle desteğini esirgemeyen herkese teşekkür etmek istiyorum.


Geçen günlerde Tüketici Hakem Heyetinin kararı bana ulaştı. Başvurum kabul edilerek sunulan hizmetin "Ayıplı hizmet kapsamında değerlendirilmesine" hükmedilmiş.

THH karar metninin görüntüsü:

Ekli dosyayı görüntüle 167487

Mediamarkt'a tebliğ tarihinden itibaren 15 günlük itiraz süresi tanınmış ve firmanın gereğini yapmaması durumunda İcra ve İflas kanunundaki hükümlerin uygulanacağı belirtilmiş. Ya ürününü onaracaklar (ki zaten yapamazlar, yamadıkları için bu durum oluşmuş) ya da yenisi ile değiştirecekler. Yenisi ile değiştirme dışında başka seçeneği yok firmanın.

Ben THH'nin karar metninin yazıcıdan çıktısını alıp 21 Ocak tarihinde mağazaya uğradım. Durumu oradaki çalışanlara tekrar anlattım ve elimde THH karar metininin bir çıktısı olduğunu söyledim. Çalışanlardan biri sistemlerini kontrol etti ve kendilerine bu konuda ulaşan herhangi bir belge olmadığını söyledi. Bende "Beni alakadar etmez. Sisteminizde sorun olabilir. Sonuçta THH bir karar vermiş ve sizde bu kararın hükümlerine uymak zorundasınız" dedim.

Çalışan THH metnini alıp fotokopisini çekti. Bana "Tamam öyleyse. Ben sizden karar metnini bugün itibariyle almış bulunuyorum. Bugünden itibaren (15 Ocak) 15 gün içerisinde size telefon aracılığı ile geri dönüş sağlayacağız. Size ulaşana kadar bekleyin." dedi. Bende "Peki 15 günlük süreyi aşarsanız? Ben hakkımı aramak için gerekli merciilere tekrar başvuracağım ve sürenizi aştığınız için geri dönülmez yola gireceksiniz." deyince çalışan "Zaten bir işlem yapmak zorundayız yoksa en başta firma beni cezalandırır." dedi.

Anlayacağınız yine bir oyalama taktiği işletiyorlar. Yapacak başka bir şeyim olmadığı için bu görüşmeden sonra mağazadan ayrıldım. Henüz firma bana ulaşmadı. 5 Şubat'ta iki haftalık itiraz süreleri doluyor. Bu süreçte neler yapabilirim? Bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?
Kanuni haklardan faydalanmak "oyalama taktiği" değildir. Karar size ulaşmış olabilir ama bu tip büyük firmalarda KEP üzerinden önce sorumluya oradan mağazaya iletilir ve 15 gün içinde dava açma hakları vardır. Sizin 15 Ocakta ilettiğiniz kararı kabul etmeleri bile olumlu bir tutum çünkü sizin elinizdeki belgeyi kabul etmek zorunda değiller. Kendilerine yapılan tebliği bekleyebilirlerdi.

Sonuç olarak büyük ihtimalle ürünün yenisini vermeleri mümkün olmayacağı için (eski bir konsol olduğundan yenisini bulamayacaklardır) size ücret iadesi ya da farklı bir öneride bulunacaklar kabul etmemeniz halinde de konuyu tüketici mahkemesine taşıyacaklardır. Sonuçta siz bu dosyayı alıp 300₺ ye yakın icra dosya ücreti ödeyip kararı icraya da verseniz karşı taraftan olmayan bir şeyi almaları mümkün olmayacaktır.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ekleme: Eğer size ürünün yenisi olmadığından yenisini vermeyeceklerini ve onarımın da mümkün olmadığını vs. söyleyip alternatif öneride bulunurlarsa ve bu öneriler size uygun gelmezse dosyayı icraya hemen vermemenizi öneririm. Neden diyecek olursanız önden icra masraflarını ödeyeceksiniz ve büyük ihitmalle bu noktada karşı taraf durumu yargıya taşıyacaktır. O yüzden ilk önceliği karşılıklı anlaşmaya vermenizi öneririm konu icra ve yargıya kalırsa süreç biraz uzayabilir ve aleyhinize de dönebilir.
 

Utku92

Profesör
Katılım
30 Haziran 2012
Mesajlar
3,984
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
2,422
Puanları
113
Yaş
30
Bende media markt içerisinde çalışıyorum. bir buçuk ay dolduruyorum ama çıkacağım işten ay sonunda. Benim çalıştığım kısım telefon camı teknik destek ayrı firma olarak anlaşmalı bakıyoruz. Bölge olarak zengin elit kesimin olduğu yerdeyim. Sesden ve stresden dayanamadım. Ek olarak çalışanlar her türlü dolabı döndürüyorlar ve bende onların günahını üstlenmek durumunda kalıyorum. Gelen müşterileri kandırıyorlar bin bir türlü şeyler döndürüyorlar. Faturadaki koruma kılıfı olmadan müşteriyi gönderdiğimiz bile oluyor en basiti bu siz öyle düşünün.
 

Yahya Furkan

Profesör
Katılım
29 Şubat 2020
Mesajlar
1,226
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
727
Puanları
113
Geçmiş olsun :(. Tarafsız bakarsak dizinde hatanız var ama.
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,874
Reaksiyon puanı
169
Puanları
63
Selamlar.

Öncelikle geçmiş olsun. Sektörün içinden birisi olarak sürekli yanlış uygulanan bazı konulara temas etmek için yazıyorum.

1- Servis formunda "yetkili servis" bilgileri bulunmuyor. Bu uygulamayı yapan Mediamarkt'ın kendisi mi? Yani cihazı kendisi mi tamir etmeyi denedi? Kendi yetkili servis olmadığı durumlarda bunu yapmaması gerekir. Yapmaya çalıştıysa bu zaten başlı başına bir rezalet.

2- "Ben ürünün yeni değerini istiyorum". Her ne kadar Türkiye'nin ekonomik koşullarına göre bu "makul" bir istek gibi görünse de bu çok yanlış bir istek arkadaşlar. Eğer siz de ürünün fiyatı yükseldiğinde karşı tarafın eline henüz para geçmemiş olduğunda "dur ya adamlara yazık oldu ben sipariş verdikten 2 gün sonra ürün zamlanmış 1000 lira fark çıkıyor, arayayım da adamlara ödeyeyim" demiyorsanız, ürünün sonraki yıllarda oluşacak fiyat farklarını da istememelisiniz; ki zaten kanunen de isteyemezsiniz.

Bunun tersinin olduğunu düşünün. Örneğin ürününüzün piyasası çok ucuzlamış. Diyelim siz 5 bin liraya almıştınız şu an 2 bin lira. Bu defa muhtemelen "değişim" değil "iade" isterdiniz. Her ne kadar kanunlarımız (diğer birçok konuda olduğu gibi bu konuda da) yetersiz, anlamsız ve hatalı olsa da, kanunen üç tane hakkınız bulunuyor; (1) malın ücretsiz onarımı, eğer onarım mümkün değilse (veya ayıp ilk 6 ay içinde çıkmışsa) (2) ayıpsız misli ile değişimi ve (3) para iadesi. Burada "para iadesi" sizin ödediğiniz tutarla ilgilidir. Siz nasıl döviz farklarını sonradan satıcıya ödemiyorsanız, sonradan gerçekleşen döviz farklarını da talep edemezsiniz. Ürünü almak için ne ödediyseniz, o size iade edilir.

Bu konuda hakem heyeti kararlarında da ancak bu üç haktan birine yönelik karar verilebilir. Hakem heyetinin de "şu anki piyasasına göre para verin" deme yetkisi yoktur, zaten belirttiğim gibi olmamalıdır da. Hatta hakem heyetleri uygulama belirsizliğinden ötürü normalde onarım veya değişime de hükmetmez, genellikle iadeye hükmeder.

Günümüzde maalesef ülkenin ekonomik koşulları değerlendirildiği hakem heyetlerine gelen bu hatalı taleplerin oluşturduğu baskı ile "değişim" hükmü de verilebiliyor olsa da, uygulaması tamamen belirsizdir. Nitekim siz icra yoluna gittiğinizde ilgili satıcıda o mal yoksa icra neyi haczedecek? Ancak malın parasını haczedebilir. O da ancak fatura tutarı kadardır. İcra müdürlüğü hatalı şekilde "güncel piyasa fiyatına göre" hareket edebilir fakat o da başka bir davanın konusu olur ve satıcı o parayı geri alabilir. Çünkü malın bedeli fatura tutarı kadardır.

3- Bu konularda yapılan hatalardan biri de tebligatı beklemeden sonuca ulaşmaya çalışmaktır. Örümcek adam filminde amcanın "sırf yapabiliyorsun diye yapmak zorbalıktır" demesi gibi bir davranış. Evet kanun buna izin veriyor, fakat yukarıda söylediğim gibi başka bir dava açılmasına sebebiyet verebilecek bir davranıştır. Çünkü kararın uygulaması tebliğine bağlıdır. Karşı tarafa hiçbir şey tebliğ edilmeden "bana ne beni ilgilendirmez" derseniz kendi işinizi yavaşlatmış ve riske sokmuş olursunuz.

4- Kanundaki seçimlik haklardan olan "ayıpsız misli ile değişim"i herkes "yeni-sıfır ürün" zannediyor. Öyle değil arkadaşlar, kanundaki kelimeler çok önemlidir. Ayıpsız misil demek ayıpsız misil demektir, yeni ürün demek değildir. Yukarıda söylediğim gibi siz doğru yoldan ilerlemez ve kendi işinize taş koyarsanız, karşı taraf da kalkıp ikinci el (ama çalışır durumda olan) bir ürün verip "sonuçta bir ayıpsız misli ile değiştirdim" diyebilir ve kanunen itiraz da edemezsiniz.
 

Rambo_FT

Doçent
Katılım
25 Ağustos 2008
Mesajlar
724
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
Yaş
30
1- 2 yıl Microsoft garantisi bitince, mağaza 3 yıllık garantiyi Microsoft'tan bağımsız olarak veriyormuş. Yani, evet, kendileri tamir etmeye çalışmışlar.
2- Benim isteğim bu yönde olsa da firma faturadaki tutarın bile çok altında bir ücret ödemeyi teklif etmişti. Normalde "Fatura tutarı"nı ödemesi gerekiyor. Buna bile razı değiller.
3- Burada karşı tarafın bana yaşattığı rezaletten sonra çok daha ağır kelimeler kullanabilecekken kendimi tuttum. Mahkeme boyutunu hesaba katmak zorundayım çünkü. Devlet bana hak tanımış, bana tebligatı ulaşmışken, onlara ulaşmaması onların sorunu, benim değil, beni niye alakadar etsin? Burada sizin yanlış anladığınızı düşünüyorum. Aradan 15 gün geçtikten sonra bile "Bize tebliğ edilmedi" demeleri karşısında nasıl bir tavra bürünmeliyim?
4- Burada da size katılmıyorum. Mediamarkt'ın ikinci el satış hizmeti söz konusu olmadığı için, ellerinde çalışan bir ürün vermek zorundalar. Bu da mecburen sıfır olmak zorunda. Eğer ikinci el satış hizmetleri olsaydı, orada hali hazırda satışta olan "ayıpsız misli" ürünü bana vererek durumdan kurtulabilirlerdi.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Rica ederim. Eskiden 700 TL'lik ürüne şimdi 2500 TL istemeniz :). Tabii onlarda hata daha fazla. :).
Size, konsolun faturası ile cevap vermek istiyorum:

Fatura.jpg


Ürün 700 lira mıymış? Yargılamadan önce faturadaki fiyatını sorabilirdiniz. Benim de hatalarım olabilir ancak firmanın önerdiği aşırı düşük ücreti kabul etmemek bir hata değildir aksine haksızlığa karşı gelmektir.

Başka hatalarım varsa söyleyebilirsiniz. Düzeltmek isterim doğrusu.
 
Son düzenleme:

Airbus

Profesör
Katılım
20 Mart 2016
Mesajlar
1,242
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
913
Puanları
113
Günümüzde maalesef ülkenin ekonomik koşulları değerlendirildiği hakem heyetlerine gelen bu hatalı taleplerin oluşturduğu baskı ile "değişim" hükmü de verilebiliyor olsa da, uygulaması tamamen belirsizdir.
Burada aslında hata yaptıklarını düşünmüyorum. Neden diyecek olursanız cihazın onarılması mümkün değilse değiştirilmesine diyor yani dolaylı yoldan tüketicinin seçimlik haklarını kullandır demiş oluyor diye düşünüyorum.

1. Maddede yazdığınız da genelde şöyle oluyor. Bu firmalar çeşitli sigorta şirketleriyle ticari ortaklık yapıyor. Ürünün distrübitör garantisi bitince bu sigorta yapılan / servis taahhüdü veren firma sözleşmede sunduğu şartlar çerçevesinde cihaz onarımı yapıyor. Neresinden baksan güvensiz bir uygulama. Müdahale yapan mediamarkt değil aslında ek garanti sözleşmesini sattığı 3. bir firma.
----
@Rambo_FT Benim size üstteki mesajımda basit bir dille anlatmaya çalıştığımı bu arkadaşımız 4. maddede gayet net bir şekilde anlatmış. Kanun ayıpsız misli ile değişim diyor. Bir ürünün ayıpsız olması için illa sıfır olması gerekmez. Teşhir ürünü kaldıysa eline ve arızası yoksa o da ayıpsız olur. Herhangi bir yolla temin edebileceği 2. el bir ürün de olur.
Ürün 700 lira mıymış? Yargılamadan önce faturadaki fiyatını sorabilirdiniz. Benim de hatalarım olabilir ancak firmanın önerdiği aşırı düşük ücreti kabul etmemek bir hata değildir aksine haksızlığa karşı gelmektir.

Bakın sizin istediğiniz fiyat önemli değil. Kişi burada size o an ödediğiniz miktarı ödemekle mükellef. Yani faturada yazan 1499₺ (KDV dahil değilse + KDV)

3- Burada karşı tarafın bana yaşattığı rezaletten sonra çok daha ağır kelimeler kullanabilecekken kendimi tuttum. Mahkeme boyutunu hesaba katmak zorundayım çünkü. Devlet bana hak tanımış, bana tebligatı ulaşmışken, onlara ulaşmaması onların sorunu, benim değil, beni niye alakadar etsin? Burada sizin yanlış anladığınızı düşünüyorum. Aradan 15 gün geçtikten sonra bile "Bize tebliğ edilmedi" demeleri karşısında nasıl bir tavra bürünmeliyim?

İşte hatayı bunu diyerek yapıyorsunuz. Hukuk sisteminde sizin düşünceleriniz değil kanunda ne yazdığı önemlidir. Karşı tarafa tebliğin hangi yolla yapıldığı vb. gibi durumlar burada kaç gün beklemeniz gerektiğini etkileyecek konulardan. Tebligat kanunu diye bir kanun boşuna yok sonuçta.

Siz şu anda bu kararı uygulatabilirsiniz. Karşı tarafın itiraz hakkının dolmasını beklemek zorunda değilsiniz hukuken. Ama bunu yaparsanız ve olay yargı yoluna taşınırsa dava aleyhinize de dönebilir. Kısacası sabır erdemdir. Bu kadar beklemişsiniz biraz daha bekleyip kendinizi riske atmamanızı öneririm.
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,874
Reaksiyon puanı
169
Puanları
63
2 yıl Microsoft garantisi bitince, mağaza 3 yıllık garantiyi Microsoft'tan bağımsız olarak veriyormuş. Yani, evet, kendileri tamir etmeye çalışmışlar.

Bu durumda evet kendi anlaşmalı servis istasyonları veya kendi servisleri ile işlem yapabilirler.

Benim isteğim bu yönde olsa da firma faturadaki tutarın bile çok altında bir ücret ödemeyi teklif etmişti. Normalde "Fatura tutarı"nı ödemesi gerekiyor. Buna bile razı değiller.

Bu "ek garanti" koşullarına bağlıdır. Yani ek garanti sözleşmesinin şartlarında ne öngörülmüş ise onu öderler. Tabii orada bir laf ebeliği yaparak daha düşük tutar ödemeyi "yasallaştırmış" da olabilirler, onu okumadan bir şey söylemek güç. Bunu yaptılarsa hiç etik bir davranış değil fakat yine de ihtimal dahilinde.

. Devlet bana hak tanımış, bana tebligatı ulaşmışken, onlara ulaşmaması onların sorunu, benim değil, beni niye alakadar etsin?

Tam olarak bu tarz yanlış anlaşılmalara açıklık getirmek için yazmıştım zaten. "Devlet bana hak tanımış" diye bir şey yok arkadaşlar. Haklar kanuna göre olur, keyfiyete göre olmaza. Size özel bir hak tanıma diye bir şey yoktur. Uygulama tebligata bağlıdır. Karşı tarafa tebligat yapılamadığı için (maalesef) yıllarca uzayan davalar bile var ülkemizde. Dolayısıyla "bu onların sorunu" diye bir şey söz konusu değil. "Bana hak tanımış" dediğiniz devlet karşı tarafa o tebligatı yapmak zorunda, dolayısıyla "size tebligat gelmediyse bu sizin sorununuz" şeklinde bir cümle kurmak çok yanlış. Onlar tebligatı almakla görevli değiller, devlet tebligatı yapmakla görevli.

Ek olarak, "dava sürecini düşünmek zorundayım" derken yanlış anlamışsınız, zira siz bu kararı gereken süreyi beklemeden hatalı şekilde icraya koyarsanız, onlar size dava açabilir demek istemiştim. Bu durumda almayı umduğunuz para bir yana, üstüne bir de avukatlık masrafları ödemek zorunda kalırsınız. Her şeye sadece kendi pencerenizden bakıp olayı "#mediamarktskandalı" gibi olduğundan çok daha büyük ve alakasız yorumlarsanız, başta kendinize zarar vermiş olursunuz.

Burada da size katılmıyorum. Mediamarkt'ın ikinci el satış hizmeti söz konusu olmadığı için, ellerinde çalışan bir ürün vermek zorundalar.

Bunun için "ikinci el" satıl yapıyor olmasına gerek yok, bu tarz "ek garanti" sözleşmeleri satıyor ve dolayısıyla buna uygun şekilde kendi bünyesinde servis barındırıyorsa, daha önce başkasından iade aldığı veya bozuk olup tamir ettiği bir ürünü "ayıpsız misil" olarak size verebilir.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Burada aslında hata yaptıklarını düşünmüyorum. Neden diyecek olursanız cihazın onarılması mümkün değilse değiştirilmesine diyor yani dolaylı yoldan tüketicinin seçimlik haklarını kullandır demiş oluyor diye düşünüyorum.

Evet kanunen bu kararı verebilirler, fakat uygulamanın "nasıl" olacağı belirsiz, demek istediğim buydu. Yani kanunen bu seçenek var fakat o seçenek yerine gelmezse ne olacağına ilişkin bir hüküm yok. (Aslında mantık olarak olmasına gerek de yok; sonuçta en nihai hak olarak para iadesine dönüşebilir.) Firma değişim yapamıyorum çünkü elimde bu ürün yok, artık üretimi/tedariği de yok dolayısıyla ben ancak para iadesi yapabilirim diyebilir.
 

Airbus

Profesör
Katılım
20 Mart 2016
Mesajlar
1,242
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
913
Puanları
113
Evet kanunen bu kararı verebilirler, fakat uygulamanın "nasıl" olacağı belirsiz, demek istediğim buydu. Yani kanunen bu seçenek var fakat o seçenek yerine gelmezse ne olacağına ilişkin bir hüküm yok. (Aslında mantık olarak olmasına gerek de yok; sonuçta en nihai hak olarak para iadesine dönüşebilir.) Firma değişim yapamıyorum çünkü elimde bu ürün yok, artık üretimi/tedariği de yok dolayısıyla ben ancak para iadesi yapabilirim diyebilir.
Evet neticede dönüşeceği nokta para iadesi gibi duruyor bu konu özelinde. Ben de merakla sonucu bekliyorum.

siz bu kararı gereken süreyi beklemeden hatalı şekilde icraya koyarsanız
Bu kısma şöyle bir ekleme yapmak istiyorum. THH kararları yayınlandığı andan itibaren geçerlidir. Yani karşı tarafın itiraz etme hakkının olması dosyanın icraya verilmesi vb. için engel değildir ki bu ilk sayfada da yazar. Burada beklemesini önermemizin sebebi yargı yolunun kapanması ve olayın kişinin aleyhine dönmemesi için.
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,874
Reaksiyon puanı
169
Puanları
63
Bu kısma şöyle bir ekleme yapmak istiyorum. THH kararları yayınlandığı andan itibaren geçerlidir. Yani karşı tarafın itiraz etme hakkının olması dosyanın icraya verilmesi vb. için engel değildir ki bu ilk sayfada da yazar. Burada beklemesini önermemizin sebebi yargı yolunun kapanması ve olayın kişinin aleyhine dönmemesi için.
Doğru. Maalesef bu da hukuk içinde hukuksuzluk doğurduğu için öyle söyledim. Çünkü bu dosya icraya konabilir, ancak tebligatı yapılmamış bir hükmü uygulamadığı gerekçesiyle konabilir. Burada iki tane handikap doğar;

1- Yapılan işlem her ne kadar mevzuata uygun olsa da, hukuki olarak yanlıştır. (Hukuk içinde hukuksuz.) Zira bana tebligatı gelmeyen bir hükmü nasıl uygulayayım? Benim sorumluluğum tebligat ile başlamalı ki hukuki ödevlerimi ve taleplerimi yerine getirebileyim. Böylece henüz yapmam gerekeni bilmediğim için yapmadığım bir konuda "icra masrafları" ve varsa karşı tarafın avukat masrafları gibi ek yükümlülüklerin doğması beni mağdur etmiş olur.

2- Karar malın değişmesi yönünde olduğu için ortada bir mal yoksa icra neyi haczedecek? Bu da kendi içinde ayrı hukuksuzluklar doğurmaya aday bir durum. İcra bu durumda ancak malın bedelini haczeder, daha fazlasını değil.
 

Coolumsu

Asistan
Katılım
1 Ekim 2017
Mesajlar
160
Reaksiyon puanı
67
Puanları
28
Sen haklısın. Tüketici hakem heyetine başvur bence..
 
Üst