Yardım Mediamarkt’ın bana yaşattığı büyük rezalet! (Çalışan Xbox’u, perte ayırdılar!)

Bu konuyu okuyanlar

Rambo_FT

Doçent
Katılım
25 Ağustos 2008
Mesajlar
720
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Yaş
30
Merhabalar herkese.

Mediamarkt firmasında öyle bir rezalet yaşadım ki, o gün bugündür hayatım bana kâbus oldu.

Çalışan Xbox’umu, çalışmasına engel oluşturmayan optik sürücü arızasından ötürü Mediamarkt’a garanti kapsamında tamiri yapılması için teslim ettim. Ancak ürünümü perte ayırdıklarını ve piyasasının çok altında bir ücretin tarafıma ödeneceği belirttiler. Bunu kabul etmeyip, onlardan ürünümü geri istedim. Bana ürünümü tamamen çalışmaz ve üstelik oyun kolu eksik bir şekilde teslim ettiler. Daha sonradan oyun kolunu teslim ettilerse de bu kolda tamamen pert olmuş bir koldu.

Şimdi gelelim detaylara…

Sahip olduğum Xbox One S konsolumun optik sürücüsü okuma problemi yapmaya başlamıştı. Ayrıca oyun kolunun RB tuşu da sertleşmişti. Cihaz ve oyun kolunun tek problemleri bunlardı. Bunların dışında ürünler normal bir şekilde çalışıyordu, başka bir sorunları yoktu. Kırık veya ağır hasarlı değillerdi. Zaten aktif kullandığım konsoldu.

4 Ağustos 2021 tarihinde ürünü servise göndermeye karar verdim. 2017’den beri alınmış bir ürün olduğundan uzatılmış garantiyi kullanmak istedim.

Xbox’u tüm aksesuarlarıyla birlikte (cihazın kendisi, oyun kolu, bağlantı kablosu) Mediamarkt’a giderek elden teslim ettim. Yetkili şahıs, cihazı teslim alırken gerek duymamış olacak ki cihazı test etmeden teslim aldı ancak cihazın pert olduğuna dair hiçbir şüphesi bile yoktu. Normal bir şekilde ürünleri teslim aldı. Zaten de öyleydi. Sadece ürünün fotoğraflarını çekti ve başvuru belgesine ekledi.
Ürünü, bahsettiğim sorunların gerçekten olup olmadığına bakmadan, sadece fotoğraf çekerek alan Mediamarkt, burada yaptığı hatayı daha sonra bana ağır bir şekilde yansıttı zaten.

Aşağıda bu teslime ait belgenin görüntüsü yer almaktadır:

2021-11-28_181200 - blurlanmış hali.jpg


Aradan birkaç gün geçtikten sonra bana Mediamarkt tarafından gelen telefonda, karşımdaki kişi ürünümün perte ayrıldığını ve bedelinin 599 lira olduğunu söyledi. Ben “Nasıl olur!? Ürünü çalışır vaziyette size gönderdim. Ürünün onarımını istiyorum, perte ayırmanızı değil! Madem perte ayırıyorsunuz, öyleyse çalışır vaziyette teslim ettiğim ürünümün güncel fiyattaki bedelini talep ediyorum.” diye cevap versem de “Öyle bir şey mümkün değil.” diye cevap verdi yetkili şahıs. Bende “Madem öyle, size teslim ettiğim ürünü olduğu gibi tarafıma iade edin” diye cevap verdim, yetkili şahıs da bana “Tamam” dedi ve görüşmeyi sonlandırdık.

Hiçbir işlem yapılmayan cihazı, aradan iki ay gibi uzun bir süre geçtikten sonra Mediamarkt, nihayet onlara teslim ettiğim, çalışır vaziyetteki cihazımı bana geri iade etmeye karar verdi. Bu süreçte bana yaşattıkları mağduriyeti ise asla gidermedi (yani garantiye giden ürün 20 iş gününü aşınca muadil ürün temini yapılmadı).

4 Ekim 2021 tarihinde, cihazımı Mediamarkt’tan teslim alabileceğimi öğrenip derhal Mediamarkt’a uğradım. Alırken oyun kolunun olmadığını gördüm. Hemen oradayken yetkili kişiye “Bunun kolu nerede?” dedim. Yetkili de “Siz kolu da mı göndermiştiniz?” deyip bana verdikleri servis formuna bakındı “Evet, kol da varmış ama size göndermemişler” dedi. Ben de servis formuna “Oyun kolu eksik gelmiştir” diye not düşüp imzaladım. Bu formun bir nüshası Mediamarkt’ta bir nüshası da bende kalacak şekilde cihazı teslim aldım.

Bahsi geçen servis formunun görüntüsü aşağıdadır:

2021-11-28_181101 - blurlanmış.jpg


Xbox One S’i teslim aldıktan sonra, aynı gün, evimde test ettim. Ancak cihaz hiçbir şekilde çalışmıyordu. Gerçekten de tamamen pert olmuş bir cihazdı. Prize takıp açma düğmesine basmama rağmen hiçbir tepki alamadım cihazdan.

Bunu görünce hemen Mediamarkt müşteri hizmetlerini aradım. Müşteri yetkilisi, ürünü tekrar şubelerine götürmemi söyledi ancak zaten perte ayırdıklarını söylediklerini, versemde bir işlem yapacaklarını zannetmediğim için bunu kabul etmedim. Yani pert ettikleri cihaz elimde kaldı.

Sonra 15 Ekim 2021 günü, mağduriyetimi Tüketici Hakem Heyeti’ne taşıdım. Yaşadıklarımı bir forma yazarak heyete teslim ettim. Bu forma ait görüntü de aşağıdadır:

2021-11-28_181018 - blurlanmış.jpg


20 Kasım 2021 tarihinde Mediamarkt, oyun kolunu teslim alabileceğimi tarafıma bildirince, yine soluğu şubede aldım. Ancak yine bir sorunla karşılaştım. Bana, benim gönderdiğim oyun kolunu değil, daha eski ve tuşları içeri göçen farklı bir oyun kolunu yetkili şahıs bana teslim etti. Yetkili, oyun kolunu vermeden “Şanslısın! Sana sıfır oyun kolu göndermişler” demişti ancak yetkili, daha ürünü bana vermeden, oyun kolunu eline alınca “Bu kağıda sarılıymış. Eski de görünüyor. Sıfır değilmiş bu” dedi. Bende zaten sıfır ürün beklemediğim için şaşırmadım ancak oyun kolunu elime alıp incelediğimde, gerçekten de oyun kolunun bozuk, eski bir şey olduğunu gördüm. Hemen yetkili şahısa bu durumu servis formuna not düşmesini istedim. Kendisi forma “Cihaz kolu 20.11.2021 tarihinde teslim edilmiştir. Süre geçmiş olmasına rağmen eski bir ürün gönderimi sağlanmıştır” yazıp firmanın kaşesini basıp imzaladı.

Oyun kolunu da evime gelip, bilgisayarımda test etmek istedim. Ancak oyun kolu da çalışmadı. Tıpkı Xbox One S gibi, oyun kolu da hiç ama hiç çalışmıyordu! Hadi, Xbox bozuk, kol niye bozuk?

Durumu yine Mediamarkt’a telefonla müşteri hizmetlerini arayarak bildirdim. Klasik, “Ürünü getirin şubemize. Ekip incelesin. Gereken yapılsın” cevabını verdiler. Pert dedikleri bir ürün olduğu için, tekrar bu önerilerini reddettim. Bana 599 TL değil, güncel piyasa fiyatında ödeme yapılmasını istediğimden, Mediamarkt’ta bunu kabul etmediğinden anlaşamıyorduk.

Ancak yine beklenildiği üzere, firma, yaşattığı bu büyük ayıbı asla kabul etmedi ve mağduriyetimi asla gidermedi. Bende yaşadığım durumu buradan sizlerle de paylaşmak istedim.

Mağduriyetimin giderilmesi için daha neler yapabilirim? Önerilerinize açığım. İlgilenecek herkese teşekkürü borç bilirim.

Mediamarkt firmasından herhangi bir ürün alırken birkaç defa düşünmenizde fayda var. Sizi asla dinlemiyorlar, mağdur ediyorlar, sağlam ürününüz yerine pert ürün gönderiyorlar, ayrıca eksik gönderiyorlar. Böyle bir firma, Türkiye’ye sürülmüş kara bir lekedir.
 

WindStone

Profesör
Katılım
11 Nisan 2020
Mesajlar
3,578
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
1,841
Puanları
113
Yaş
17
Merhabalar herkese.

Mediamarkt firmasında öyle bir rezalet yaşadım ki, o gün bugündür hayatım bana kâbus oldu.

Çalışan Xbox’umu, çalışmasına engel oluşturmayan optik sürücü arızasından ötürü Mediamarkt’a garanti kapsamında tamiri yapılması için teslim ettim. Ancak ürünümü perte ayırdıklarını ve piyasasının çok altında bir ücretin tarafıma ödeneceği belirttiler. Bunu kabul etmeyip, onlardan ürünümü geri istedim. Bana ürünümü tamamen çalışmaz ve üstelik oyun kolu eksik bir şekilde teslim ettiler. Daha sonradan oyun kolunu teslim ettilerse de bu kolda tamamen pert olmuş bir koldu.

Şimdi gelelim detaylara…

Sahip olduğum Xbox One S konsolumun optik sürücüsü okuma problemi yapmaya başlamıştı. Ayrıca oyun kolunun RB tuşu da sertleşmişti. Cihaz ve oyun kolunun tek problemleri bunlardı. Bunların dışında ürünler normal bir şekilde çalışıyordu, başka bir sorunları yoktu. Kırık veya ağır hasarlı değillerdi. Zaten aktif kullandığım konsoldu.

4 Ağustos 2021 tarihinde ürünü servise göndermeye karar verdim. 2017’den beri alınmış bir ürün olduğundan uzatılmış garantiyi kullanmak istedim.

Xbox’u tüm aksesuarlarıyla birlikte (cihazın kendisi, oyun kolu, bağlantı kablosu) Mediamarkt’a giderek elden teslim ettim. Yetkili şahıs, cihazı teslim alırken gerek duymamış olacak ki cihazı test etmeden teslim aldı ancak cihazın pert olduğuna dair hiçbir şüphesi bile yoktu. Normal bir şekilde ürünleri teslim aldı. Zaten de öyleydi. Sadece ürünün fotoğraflarını çekti ve başvuru belgesine ekledi.
Ürünü, bahsettiğim sorunların gerçekten olup olmadığına bakmadan, sadece fotoğraf çekerek alan Mediamarkt, burada yaptığı hatayı daha sonra bana ağır bir şekilde yansıttı zaten.

Aşağıda bu teslime ait belgenin görüntüsü yer almaktadır:

Ekli dosyayı görüntüle 165579

Aradan birkaç gün geçtikten sonra bana Mediamarkt tarafından gelen telefonda, karşımdaki kişi ürünümün perte ayrıldığını ve bedelinin 599 lira olduğunu söyledi. Ben “Nasıl olur!? Ürünü çalışır vaziyette size gönderdim. Ürünün onarımını istiyorum, perte ayırmanızı değil! Madem perte ayırıyorsunuz, öyleyse çalışır vaziyette teslim ettiğim ürünümün güncel fiyattaki bedelini talep ediyorum.” diye cevap versem de “Öyle bir şey mümkün değil.” diye cevap verdi yetkili şahıs. Bende “Madem öyle, size teslim ettiğim ürünü olduğu gibi tarafıma iade edin” diye cevap verdim, yetkili şahıs da bana “Tamam” dedi ve görüşmeyi sonlandırdık.

Hiçbir işlem yapılmayan cihazı, aradan iki ay gibi uzun bir süre geçtikten sonra Mediamarkt, nihayet onlara teslim ettiğim, çalışır vaziyetteki cihazımı bana geri iade etmeye karar verdi. Bu süreçte bana yaşattıkları mağduriyeti ise asla gidermedi (yani garantiye giden ürün 20 iş gününü aşınca muadil ürün temini yapılmadı).

4 Ekim 2021 tarihinde, cihazımı Mediamarkt’tan teslim alabileceğimi öğrenip derhal Mediamarkt’a uğradım. Alırken oyun kolunun olmadığını gördüm. Hemen oradayken yetkili kişiye “Bunun kolu nerede?” dedim. Yetkili de “Siz kolu da mı göndermiştiniz?” deyip bana verdikleri servis formuna bakındı “Evet, kol da varmış ama size göndermemişler” dedi. Ben de servis formuna “Oyun kolu eksik gelmiştir” diye not düşüp imzaladım. Bu formun bir nüshası Mediamarkt’ta bir nüshası da bende kalacak şekilde cihazı teslim aldım.

Bahsi geçen servis formunun görüntüsü aşağıdadır:

Ekli dosyayı görüntüle 165580

Xbox One S’i teslim aldıktan sonra, aynı gün, evimde test ettim. Ancak cihaz hiçbir şekilde çalışmıyordu. Gerçekten de tamamen pert olmuş bir cihazdı. Prize takıp açma düğmesine basmama rağmen hiçbir tepki alamadım cihazdan.

Bunu görünce hemen Mediamarkt müşteri hizmetlerini aradım. Müşteri yetkilisi, ürünü tekrar şubelerine götürmemi söyledi ancak zaten perte ayırdıklarını söylediklerini, versemde bir işlem yapacaklarını zannetmediğim için bunu kabul etmedim. Yani pert ettikleri cihaz elimde kaldı.

Sonra 15 Ekim 2021 günü, mağduriyetimi Tüketici Hakem Heyeti’ne taşıdım. Yaşadıklarımı bir forma yazarak heyete teslim ettim. Bu forma ait görüntü de aşağıdadır:

Ekli dosyayı görüntüle 165581

20 Kasım 2021 tarihinde Mediamarkt, oyun kolunu teslim alabileceğimi tarafıma bildirince, yine soluğu şubede aldım. Ancak yine bir sorunla karşılaştım. Bana, benim gönderdiğim oyun kolunu değil, daha eski ve tuşları içeri göçen farklı bir oyun kolunu yetkili şahıs bana teslim etti. Yetkili, oyun kolunu vermeden “Şanslısın! Sana sıfır oyun kolu göndermişler” demişti ancak yetkili, daha ürünü bana vermeden, oyun kolunu eline alınca “Bu kağıda sarılıymış. Eski de görünüyor. Sıfır değilmiş bu” dedi. Bende zaten sıfır ürün beklemediğim için şaşırmadım ancak oyun kolunu elime alıp incelediğimde, gerçekten de oyun kolunun bozuk, eski bir şey olduğunu gördüm. Hemen yetkili şahısa bu durumu servis formuna not düşmesini istedim. Kendisi forma “Cihaz kolu 20.11.2021 tarihinde teslim edilmiştir. Süre geçmiş olmasına rağmen eski bir ürün gönderimi sağlanmıştır” yazıp firmanın kaşesini basıp imzaladı.

Oyun kolunu da evime gelip, bilgisayarımda test etmek istedim. Ancak oyun kolu da çalışmadı. Tıpkı Xbox One S gibi, oyun kolu da hiç ama hiç çalışmıyordu! Hadi, Xbox bozuk, kol niye bozuk?

Durumu yine Mediamarkt’a telefonla müşteri hizmetlerini arayarak bildirdim. Klasik, “Ürünü getirin şubemize. Ekip incelesin. Gereken yapılsın” cevabını verdiler. Pert dedikleri bir ürün olduğu için, tekrar bu önerilerini reddettim. Bana 599 TL değil, güncel piyasa fiyatında ödeme yapılmasını istediğimden, Mediamarkt’ta bunu kabul etmediğinden anlaşamıyorduk.

Ancak yine beklenildiği üzere, firma, yaşattığı bu büyük ayıbı asla kabul etmedi ve mağduriyetimi asla gidermedi. Bende yaşadığım durumu buradan sizlerle de paylaşmak istedim.

Mağduriyetimin giderilmesi için daha neler yapabilirim? Önerilerinize açığım. İlgilenecek herkese teşekkürü borç bilirim.

Mediamarkt firmasından herhangi bir ürün alırken birkaç defa düşünmenizde fayda var. Sizi asla dinlemiyorlar, mağdur ediyorlar, sağlam ürününüz yerine pert ürün gönderiyorlar, ayrıca eksik gönderiyorlar. Böyle bir firma, Türkiye’ye sürülmüş kara bir lekedir.
tüketici hakem heyetinden sonuç var mı?
 

Rambo_FT

Doçent
Katılım
25 Ağustos 2008
Mesajlar
720
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Yaş
30
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Heyetten malesef henüz bir cevap yok.
 

Rambo_FT

Doçent
Katılım
25 Ağustos 2008
Mesajlar
720
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Yaş
30
Twitter'da #mediamarktskandalı hashtag'i açtım. Destek olursanız çok memnun olurum. Hem başkalarını da bu rezalete düşmekten engelleme şansı elde etmiş oluruz.
 

mehmetberkay183

Öğrenci
Katılım
9 Mayıs 2021
Mesajlar
60
Reaksiyon puanı
38
Puanları
18
Yaş
23
THH ye çok güvenme bence benimde ekran kartım arızalanmıştı sadece arada kapanıyordu servise gönderdim iade dediler aldığım fiyat 1400tl idi şimdiki fiyat 6-7k ürünü değiştirmelerini istedim yapmadılar geri gönderin dedim onuda yapmadılar THH ye başvurdum 4 ay bekledim sonuç ürünün 1400tl üzerinden yenisinin verilmesi oldu THH kararına rağmen ürünü değiştirmediler şimdi icra takibi başlatmayı düşünüyorum yani uğraş dur ülkede ekonomik sıkıntının yanında çok büyük kanunsuzluk var herkez kim olursa olsun büyük küçük firma fark etmiyor istediklerini işlerine gelenleri yapıyorlar sonunda tüketici mağdur oluyor THH kararı sonuçlanınca firmaya mail atabilirsin değişim yaparlar muhtemelen ya da gelen evrakları alıp aldığın mağzaya gidebilirsin muhtemelen karar senin lehine ise istediğini yaparlar eğer zorluk çıkartırlarsa ben haklarımı biliyorum icra takibi vs gerekli işlemleri başlatıcam falan diyip biraz göz korkutursan dileğini yerine getiriler en kötü çıkan kararla icra dairesine gidersin icra takibi başlatırsın Allah kimseye böyle şey yaşatmasın benzerini bende yaşadım çok uğraşıyorsun vakit harcıyorsun böyleleriyle.
 

Rambo_FT

Doçent
Katılım
25 Ağustos 2008
Mesajlar
720
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Yaş
30
Arkadaşlar Youtube'da yayın yapan Adem Helvacı'ya e-posta gönderip, Instagram'dan DM yolladım. Ayrıca Youtube'daki son videosuna yorum yaptım. Hiçbir şekilde bana geri dönmedi. Adem beye başka nasıl ulaşabilirim?

Konudaki #mediamarktskandalı etiketine özellikle twitter'dan destek verirseniz çok sevinirim. Diğer sosyal medya sayfalarında da aynı etiketi kullanarak destek verebilirsiniz. Yardımcı olan ve olacak arkadaşlar teşekkür ediyorum.
 

Jarvisit

Tech is my home
Yönetici
Admin
Katılım
20 Mayıs 2016
Mesajlar
1,688
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
2,460
Puanları
113
Maalesef burada MM'nin olduğu kadar sizin de atladığınız bir nokta var, cihaz bedeli 2017'de 599 TL, şu an aradan 5 yıl geçmiş, bu durumda sizin 599 TL olan cihazdan 2500 TL(tahmini) istemeniz fırsatçılık oluyor.

Bu durumda MM size sıfır ürün verebilirdi, bu konuda hiçbir şey istemediğinizi görüyorum. Hakem heyetinden sonuç alacağınızı zannetmiyorum.
 

CoderxL

Profesör
Katılım
15 Kasım 2010
Mesajlar
1,265
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,125
Puanları
113
Ürün Garanti sürecinde olur olmaz bu ayri olay ama Ürünü Perte ayırmak gibi işlem yapılamaz Kımse kusura Bakmasın.
Teknık sorun cıkabılır, Hasarli, parca da olabılır Bunu bildirip Tamır yapabılır veya garanti kapsamında ıse onarma yoluna gıderme kısıye sorma hakları var..

THK Gidip sansınızı deneyın, ama MM Gibi Kaçakci adamlardan urun almayın, En berbat kuruluslardan Bir tanesı Sonu gelmesi dilegi ile..

Gecmıs olsun..
 
Üst