Martı'ya Mahkemeden E-ulaşım Lisansı Onayı
İstanbul 7. İdare Mahkemesi, Türkiye’nin önde gelen mikromobilite girişimlerinden Martı’nın e-ulaşım lisansı almasına yeşil ışık yaktı. Böylece uzun süredir tartışma konusu olan Martı TAG hizmeti, artık yasal zeminde faaliyet göstermeye devam edecek.
2 Yıllık Hukuki Mücadele Zaferle Sonuçlandı
Martı, TAG (Tek Araçla Gidiyoruz) hizmetiyle özel araç sahiplerini yolcularla buluşturan bir sistem sunuyordu. Ancak bu model, İstanbul Taksiciler Esnaf Odası tarafından “korsan taşımacılık” olarak nitelendirilmiş ve yürütmenin durdurulması için dava açılmıştı. Mahkeme ise Martı’nın tüm yasal şartları yerine getirdiğini belirterek lisans verilmesine karar verdi.
Bu Karar Ne Anlama Geliyor?
TAG, aynı yöne giden sürücülerle yolcuları eşleştirerek ekonomik ve çevreci bir ulaşım alternatifi sunuyor. Yolculuklar uygulama üzerinden planlanıyor ve ücretlendirme de dijital olarak yapılıyor.
İstanbul 7. İdare Mahkemesi, Türkiye’nin önde gelen mikromobilite girişimlerinden Martı’nın e-ulaşım lisansı almasına yeşil ışık yaktı. Böylece uzun süredir tartışma konusu olan Martı TAG hizmeti, artık yasal zeminde faaliyet göstermeye devam edecek.

2 Yıllık Hukuki Mücadele Zaferle Sonuçlandı
Martı, TAG (Tek Araçla Gidiyoruz) hizmetiyle özel araç sahiplerini yolcularla buluşturan bir sistem sunuyordu. Ancak bu model, İstanbul Taksiciler Esnaf Odası tarafından “korsan taşımacılık” olarak nitelendirilmiş ve yürütmenin durdurulması için dava açılmıştı. Mahkeme ise Martı’nın tüm yasal şartları yerine getirdiğini belirterek lisans verilmesine karar verdi.
Bu Karar Ne Anlama Geliyor?
- Martı TAG artık resmen lisanslı bir ulaşım hizmeti
- Diğer mikromobilite girişimleri için emsal teşkil edebilir
- İstanbul’daki ulaşım ekosisteminde rekabet ve çeşitlilik artabilir
TAG, aynı yöne giden sürücülerle yolcuları eşleştirerek ekonomik ve çevreci bir ulaşım alternatifi sunuyor. Yolculuklar uygulama üzerinden planlanıyor ve ücretlendirme de dijital olarak yapılıyor.
Son düzenleme: