Herkese iyi geceler, forumdaydım, çok yorgun olmama rağmen bir türlü uykum gelmedi. Ben de bi konu açıp ufak paylaşımlar yapmaya karar verdim..Temel flash konularından başlayarak, vakit buldukça dersler eklemek niyetindeyim
Herkesin bildiği gibi flash genel anlamda animasyonlar (reklam, banner, site bile) için kullanılıyor.
Biz de ufacık bir animasyonla başlayalım. Sahnedeki toplumuzu hareket ettireceğiz.. Yaptığımız tek şey 1. frameye topu çizip, 15. frame üzerindeyken F6 yaparak keyframe eklemek ve araya hareket efekti (moution tween) eklemek... Video burda arkadaşlar izlerseniz daha iyi olur
Directupload.net - Dkug32ica.swf
----------------------------------------------------------------
Moution tween nesnelere hareket efekti vermek için kullanılır. Sadece düz bir topun gitmesi ile sınırlı değil. Ben nesnemi hareket ettirirken onun saat yönünde veya tersinde gitmesini sağlayabilirim. Bu sayede daha gerçekçi animasyonlar hazırlanmış olur.
Videoyu izlerseniz biraz öncekinden tek farkı moution tween eklediğimiz yerde aşağıda CW veya CCW seçeneklerinden biriniz seçmek, Biz CW yi seçerek yaptık
Video swf uzantılı olunca yüklenmedi bir türlü, video linki aşağıda arkadaşlar
http://s11.directupload.net/file/d/1796/omk5mstu_swf.htm
---------------------------------------------------------------------
Artık siz de şöyle kaleye bir futbol topunu şut çektirirsiniz
hareket konusuna değinmişken kılavuz layer konusundan bahsetmezsek olmaz. Ben nesnelerimi hareket ettiriyorum ama bu nesnem hep ilk nokta ile son nokta arasındaki en kısa yolu kullanmak zorunda değil Benim istediğim dolambaçlı yolları da dolaşıp istediğim noktaya sonra gelebilir
Burada kılavuz layer ekliyoruz sahnemize. Eklediğimiz bu kılavuz layera kılavuz ismini verdim. Buraya hareket ettireceğim nesnemin izleyeceği yolu çiziyorum. ve dikkat etmem gereken bir nokta ilk frame e geliyorum nesnemin merkezi, kılavuz ismini verdiğim layerda ki çizdiğim yolun başlangıç noktasına oturmalı, aynı şekilde son frame üzerine gelip nesnemin merkezini kılavuz layerda bulunan yolun sonundaki çizginin tam sonuna denk getiriyoruz. İşin püf noktası burası.
Videoyu izlerseniz orda hepsi yapılıyor zaten, yine de sözel olarak da söyleyeyim ki gözden kaçmasın
Artık sizde ufukta görünen bi araba çizersiniz, şöyle sarhoş biri kullanıyo olsun ama sağa, sola yalpalasın
Şimdilik bu kadar yeter... Uzunca bi tatile çıkıyorum sonra yine buralarda sizi rahatsız ederim(uzun dediğim 5 gün)
Directupload.net - Dkngtpy7c.swf
Herkesin bildiği gibi flash genel anlamda animasyonlar (reklam, banner, site bile) için kullanılıyor.
Biz de ufacık bir animasyonla başlayalım. Sahnedeki toplumuzu hareket ettireceğiz.. Yaptığımız tek şey 1. frameye topu çizip, 15. frame üzerindeyken F6 yaparak keyframe eklemek ve araya hareket efekti (moution tween) eklemek... Video burda arkadaşlar izlerseniz daha iyi olur
Directupload.net - Dkug32ica.swf
----------------------------------------------------------------
Moution tween nesnelere hareket efekti vermek için kullanılır. Sadece düz bir topun gitmesi ile sınırlı değil. Ben nesnemi hareket ettirirken onun saat yönünde veya tersinde gitmesini sağlayabilirim. Bu sayede daha gerçekçi animasyonlar hazırlanmış olur.
Videoyu izlerseniz biraz öncekinden tek farkı moution tween eklediğimiz yerde aşağıda CW veya CCW seçeneklerinden biriniz seçmek, Biz CW yi seçerek yaptık
Video swf uzantılı olunca yüklenmedi bir türlü, video linki aşağıda arkadaşlar
http://s11.directupload.net/file/d/1796/omk5mstu_swf.htm
---------------------------------------------------------------------
Artık siz de şöyle kaleye bir futbol topunu şut çektirirsiniz
hareket konusuna değinmişken kılavuz layer konusundan bahsetmezsek olmaz. Ben nesnelerimi hareket ettiriyorum ama bu nesnem hep ilk nokta ile son nokta arasındaki en kısa yolu kullanmak zorunda değil Benim istediğim dolambaçlı yolları da dolaşıp istediğim noktaya sonra gelebilir
Burada kılavuz layer ekliyoruz sahnemize. Eklediğimiz bu kılavuz layera kılavuz ismini verdim. Buraya hareket ettireceğim nesnemin izleyeceği yolu çiziyorum. ve dikkat etmem gereken bir nokta ilk frame e geliyorum nesnemin merkezi, kılavuz ismini verdiğim layerda ki çizdiğim yolun başlangıç noktasına oturmalı, aynı şekilde son frame üzerine gelip nesnemin merkezini kılavuz layerda bulunan yolun sonundaki çizginin tam sonuna denk getiriyoruz. İşin püf noktası burası.
Videoyu izlerseniz orda hepsi yapılıyor zaten, yine de sözel olarak da söyleyeyim ki gözden kaçmasın
Artık sizde ufukta görünen bi araba çizersiniz, şöyle sarhoş biri kullanıyo olsun ama sağa, sola yalpalasın
Şimdilik bu kadar yeter... Uzunca bi tatile çıkıyorum sonra yine buralarda sizi rahatsız ederim(uzun dediğim 5 gün)
Directupload.net - Dkngtpy7c.swf