tarıkaslan1453
Öğrenci
- Katılım
- 8 Ekim 2018
- Mesajlar
- 2
- Reaksiyon puanı
- 0
- Puanları
- 1
- Yaş
- 43
Merhabalar Arkadaşlar,
2017 yılının Ekim ayında, LG OLED65B7V marka modelde 13.000TL değerinde bir oled tv aldım. Tv gayet güzeldi performansı çok iyi idi, görüntü kalitesi çok güzel idi. LG OLED65B7V alırken LG’nin satış temsilcisi görüntü kalitesi v.s. tüm özellikleri ile ilgili çok şey anlattı. Ürünün montajı çok kısa bir süre sonra yapıldı. Ürünün montajını yapan servis çeşitli özelliklerini bana kısaca anlattı ve gitti.
Unutmuş olacaklar ki hem satış sorumlusu hem de teknik servis anlatması gereken en önemli şeyi anlatmadan gitmişler.
Anlatmayı unuttukları konu; OLED TV’ler malumunuz üzere pixellerin kendi ışığını kendisinin ürettiği bir led teknolojisi kullanan panellerdir. Geriye kalan ise orta seviye bir tabletten farkı olmayan elektronik devre kısmıdır. Pixel ölmesi renk solması gibi hatalar bu panel teknolojisinde de olası sorunlar arasındadır. Özellikle OLED panellerde pixel düzeltici diye bir özellik menülerinde mevcut. Pixel düzelticinin amacı konusunda sorduğunuzda size hiçbir LG yetkilisi tam bir cevap vermemektedir. İnternet üzerinde arattığınız zaman bu pixel düzeltici özelliğinin ne olduğu konusunda da net bir açıklama bulamıyorsunuz.
Ta ki bu düzelticinin yapılış amacını oluşturan sorunla karşılaşana kadar ne olduğunu anlamıyorsunuz.
Evet OLED paneller teknoloji olarak kusurlu panellerdir !!!
OLED panellerin kronik sorunu ise; OLED paneller bir görüntüyü çok fazla değişmeden izlediğinizde görüntünün değişmediği bölgelerde görüntüyü oluşturan renk kontraslarının ölmesine neden olan bir sorunla karşı karşıya. Yani örneğin benim gibi TRT 4K’yı günde 1,5 saat izliyorsanız, TRT 4K’nın logosunun bulunduğu pixeller, TRT 4K’nın logosunu oluşturan renkleri artık gösteremez hale geliyor. Örneğin bir film açtınız filmde tam TRT 4K logosunun olduğu pixellere kırmızı bir renk denk geldi bir anda koyu gri tonunda 4K yazısı beliriyor üst sağ köşede. Filmi TRT 4K’da mı izliyorum diye şüpheye düşüyorsunuz. Önceleri bunun LG OLED’in bir yazılım hatası olabileceği düşüncesi ile önem vermiyorsunuz, sonra ilerleyen dönemlerde bu sorunu sarı renkte yapıyor, sonra mor renkte derken aklınıza pixel düzeltici geliyor LG OLED65B7V kullanım kılavuzunda yazmamasına rağmen, teknik servisin bu özelliği hiç anlatmamasına rağmen, satış sorumlusunun bu konuyu hiç bahsetmemesine rağmen aklınıza geliyor işte Pixel Düzeltici. Çünkü ifade de DÜZELTİCİ yazıyor, yani koskoca LG diyor ki OLED üretimini herkesden önce yapacağım diye olası tüm teknik sorunları ile bu OLED panelleri ürettim, nasıl olsa bu sorunu kaç kişi fark edecek ki diyor ve sorunlu bir teknolojiyi salıyor piyasaya. Zaten LG OLED65B7V ürünün satarken sizi siyahın mükemmelliğine yoğunlaştırdıkları için başka renkler umurunuzda olmuyor, önemli olan siyah değil mi? Kırmızı sarı mor olmasa da olur, bu sorun OLED karanlığında siyahında kaybolup gidiyor.
Bu sorunun ciddiyetini fark ettiğimde teknik servisi aradım LG Türkiye çağrı merkezi üzerinden. Ertesi gün LG teknik servis beni aradı sabah 11.00 civarında geldi, sorunu daha önceden bildikleri için sadece resimleri çekip gitmek istedi. Ben konuyu sordum, bu sorun nedir dedim? Teknik servis yetkilisi bana TRT 4K’yı çok izlemişsiniz dedi. Bende neden LG OLED65B7V TRT 4K’ya dargın mı dedim? İzlediğim için alınmış mı dedim? Sonra makul bir şekilde OLED panelleri anlattı, dedi ki; bak abiciğim bu pixel düzelticiyi hergün yapmalısın bazen bu sorun pixel düzelticinin düzeltemeyeceği boyutta olur, aynen senin LG OLED65B7V tv’de olduğu gibi dedi. Ayrıca esas sebebi kontrast dedi, yüksek kontrast buna sebeb oluyor dedi. Bende haliyle şu soruyu sordum; nasıl yani, LG bu televizyonu bana satarken beni ikna etmek için zaten yüksek kontrast değerleri ve arka ışığının gücünü beyan ederek beni ikna ediyor dedim. Bu yüzden sorun çıkacağını niye anlatmıyor dedim. Adamcağız sustu ve konuşamadı. Bu panel mutlaka değişir ama komple değişmez dedi. Bende haliyle şunu sordum, peki şimdi ben bunu kabul edersem eğer ürün değişimi olmadan panel değişimini yaptırırsam bu sorunu tekrarlamayacağının bir garantisi var mı dedim? Çünkü panel değişip ürün değişmez ise garanti sürem sadece 1 yıl kalıyor dedim. 1 yıl dolunca aynı hatayı verirse ben 13.000TL’yi çöpe mi atacağım dedim. Çünkü ürün komple değişirse garantide ürünle beraber değişir ve süresi sıfır ürün süresine döner. Bunu iyi bilen LG ise konuyu kendi menfaatine bu şekilde kapatmayı tercih eder. Çünkü sadece panel yedek parça statüsünde ülkeye giriş yapar ve gümrük vergisi ve bazı diğer vergiler ödemesi gerekmez. Komple üründe ise tam mamül olduğu için gümrük vergisi v.s. hepsini öder. Ayrıca garanti süresi sıfırlanmadan kaldığı yerden devam etmiş olur. Süre dolunca da LG Türkiye’nin hiçbir yükümlülüğü kalmamış olur. Yani kısacası ürün bozuk şekilde alanın elinde kalır.
Ben bu kadar pahalı bir ürünün tamirini kabul etmeyeceğimi beyan ettim ve tutanağı o şekilde yazdırdım. Sağolsun teknik servis elemanı tutanağı benim istediğim gibi yazdı ve bana yine de LG’nin bunu kabul etmeyeceğini söyledi. Yine de ben ısrar edince pazartesi günü LG çağrı merkezini aramamı ve talebimi oraya iletmemi söyledi. Bende dediği gibi yaptım talebimi bugün 8.10.2018 günü çağrı merkezini arayıp ilettim. Çağrı merkezinde ki kübra hanım LG cumhuriyeti Türkiye Başkonsolosu ünvanıyla beni neredeyse LG haini ilan etti ve bana sorduğum soruları soramayacağımı söyleyerek bana söylediklerini sıkıysa e-mail’den at edasıyla LG web servislerine yönlendirdi. İstediğimse şu idi; LG Türkiyenin en yetkili teknik şahsiyeti ya da birimi bu benim LG OLED65B7V tv’mun sorunun tam olarak ne olduğunu tüm gerçeği ile bana yazılı bir rapor şeklinde gönderin dedim. LG cumhuriyeti Türkiye başkonsolosu kübra hanım bu isteğimi duyunca çıldırdı ve bana bunu benden talep edemezsiniz, gidin e-mail atın dedi. Bu arada ben bilgisayar mühendisiyim esasen bu problemin ne olduğunu ilk anda anladım. Bu OLED teknolojisinin daha emekleme safhasında olduğunu gösteren bir kronik genetik OLED sorunuydu. Bir pedal hatası yüzünden otomobillerin toplatıldığı bir uluslar arası ticaret dünyasında LG bu tavrına daha ne kadar devam edebilir acaba. Yapacağı bir telafi ile müşterisinin gönlünü kazanacak olan LG neden bu kadar göz boyama çabası ile bu problemin sıkıntısını komple müşterisine yıkmayı deniyor ki? Sonuçta kaybedenin LG olacağı kesin.
LG OLED televizyonlarınızı kontrol edin? Youtube’da yapacağınız arama ile (oled color test) tv’nizi her renkte test edin.
Soru: Biz niye OLED tercih ediyoruz?
Cevap: Yüksek kontrast, gerçek siyah renk var, renkler mükemmel, arka ışık çok parlak ve güçlü.
Problem: Bu özellikler problemin kaynağını oluşturuyor.
LG: Evet bu doğru ama bu sizin sorununuz. Beni ilgilendirmez.
Soru: Bu problemin çözümü var mı?
Cevap: Kısa vadede pixel düzeltici ile var.
Problem: Pixel düzelticinin ne olduğu bana anlatılmadı. Pixel düzelticinin hangi hatayı düzelttiği
bana anlatılmadı.
LG: Pixel düzelticinin ne olduğunu sana anlatırdım ama, o zaman sen 13.000TL verip bu
tv’yi almazdın. Bende bunu göze alamazdım. Birde kafan çalışıyorsa pixel düzelticinin
belli şartlardan sonra bunu düzeltemeyeceğini de anlardın, bu da benim için büyük risk
olurdu. Hem senin vazifen bunu sormak değil ki, sen git ürünü al belki başına bir şey
gelmez gelirse o zaman konuşuruz. Sonuçta 13.000TL’yi verip de ürünü çöpe atacak
değilsin ben ne dersem yapmak zorundasın.
Soru: Madem pixel düzelticiyi kullanmayı gerektirecek bir sorun var, neden bu pixel düzelticiyi LG
otomatik çalışan bir program halinde değil de, kullanıcının inisiyatifine bırakmayı tercih
etmiştir? Bunu yaparak bu konuda kendi üzerine düşen sorumluluğu hafifletebilirdi, neden?
Cevap: Pixel düzeltici ortalama 1 saat süren bir işlemle pixellere müdahele ediyor. Bu üzün süre
kullanıcının canını sıkacağı için büyük bir dez avantaj oluştururdu. Müşteriye teklif sunan
bir seçenekle bunu müşteriye zorlayabilirdi. Ama o zamanda bu ısrar müşteride merak
uyandırırdı pixel düzelticiye neden ihtiyaç duyulduğunu anlatmak zorunda kalırlardı o
zaman LG OLED teknolojisinin ayıplı bir teknoloji olduğunu kabul edecekti. Gayet tabi bu
da LG’nin milyon dolar ayırdığı yatırımını çöpe atmasını gerektirecekti. Ayıbıyla sürmek
daha mantıklı geldi.
Problem: LG bu durumu niye anlatmadı? Bu riske neden giriyor? Pixel düzelticinin
gerekliliğini neden anlatmıyor? Satış öncesi bu konuda neden uyarı yapılmıyor?
Teknik servis ilk kurulumda neden bu konuda uyarmıyor? Neden kontrast
konusunda teknik servis uyarıda bulunmuyor?
LG: Biz ayıplı bir teknolojinin ayıplarını anlatarak nasıl satış yapabiliriz. Teknik
servislerimiz ise bizden para kazanıyor, asıl görevleri öncelikle LG markasını
korumaktır, teknik servis önceliği müşteriye verirse, bizimle olan sözleşmesi
iptal edilir. Bunu servis göze alamaz, göze alacak olana da zaten biz servislik
vermiyoruz.
2017 yılının Ekim ayında, LG OLED65B7V marka modelde 13.000TL değerinde bir oled tv aldım. Tv gayet güzeldi performansı çok iyi idi, görüntü kalitesi çok güzel idi. LG OLED65B7V alırken LG’nin satış temsilcisi görüntü kalitesi v.s. tüm özellikleri ile ilgili çok şey anlattı. Ürünün montajı çok kısa bir süre sonra yapıldı. Ürünün montajını yapan servis çeşitli özelliklerini bana kısaca anlattı ve gitti.
Unutmuş olacaklar ki hem satış sorumlusu hem de teknik servis anlatması gereken en önemli şeyi anlatmadan gitmişler.
Anlatmayı unuttukları konu; OLED TV’ler malumunuz üzere pixellerin kendi ışığını kendisinin ürettiği bir led teknolojisi kullanan panellerdir. Geriye kalan ise orta seviye bir tabletten farkı olmayan elektronik devre kısmıdır. Pixel ölmesi renk solması gibi hatalar bu panel teknolojisinde de olası sorunlar arasındadır. Özellikle OLED panellerde pixel düzeltici diye bir özellik menülerinde mevcut. Pixel düzelticinin amacı konusunda sorduğunuzda size hiçbir LG yetkilisi tam bir cevap vermemektedir. İnternet üzerinde arattığınız zaman bu pixel düzeltici özelliğinin ne olduğu konusunda da net bir açıklama bulamıyorsunuz.
Ta ki bu düzelticinin yapılış amacını oluşturan sorunla karşılaşana kadar ne olduğunu anlamıyorsunuz.
Evet OLED paneller teknoloji olarak kusurlu panellerdir !!!
OLED panellerin kronik sorunu ise; OLED paneller bir görüntüyü çok fazla değişmeden izlediğinizde görüntünün değişmediği bölgelerde görüntüyü oluşturan renk kontraslarının ölmesine neden olan bir sorunla karşı karşıya. Yani örneğin benim gibi TRT 4K’yı günde 1,5 saat izliyorsanız, TRT 4K’nın logosunun bulunduğu pixeller, TRT 4K’nın logosunu oluşturan renkleri artık gösteremez hale geliyor. Örneğin bir film açtınız filmde tam TRT 4K logosunun olduğu pixellere kırmızı bir renk denk geldi bir anda koyu gri tonunda 4K yazısı beliriyor üst sağ köşede. Filmi TRT 4K’da mı izliyorum diye şüpheye düşüyorsunuz. Önceleri bunun LG OLED’in bir yazılım hatası olabileceği düşüncesi ile önem vermiyorsunuz, sonra ilerleyen dönemlerde bu sorunu sarı renkte yapıyor, sonra mor renkte derken aklınıza pixel düzeltici geliyor LG OLED65B7V kullanım kılavuzunda yazmamasına rağmen, teknik servisin bu özelliği hiç anlatmamasına rağmen, satış sorumlusunun bu konuyu hiç bahsetmemesine rağmen aklınıza geliyor işte Pixel Düzeltici. Çünkü ifade de DÜZELTİCİ yazıyor, yani koskoca LG diyor ki OLED üretimini herkesden önce yapacağım diye olası tüm teknik sorunları ile bu OLED panelleri ürettim, nasıl olsa bu sorunu kaç kişi fark edecek ki diyor ve sorunlu bir teknolojiyi salıyor piyasaya. Zaten LG OLED65B7V ürünün satarken sizi siyahın mükemmelliğine yoğunlaştırdıkları için başka renkler umurunuzda olmuyor, önemli olan siyah değil mi? Kırmızı sarı mor olmasa da olur, bu sorun OLED karanlığında siyahında kaybolup gidiyor.
Bu sorunun ciddiyetini fark ettiğimde teknik servisi aradım LG Türkiye çağrı merkezi üzerinden. Ertesi gün LG teknik servis beni aradı sabah 11.00 civarında geldi, sorunu daha önceden bildikleri için sadece resimleri çekip gitmek istedi. Ben konuyu sordum, bu sorun nedir dedim? Teknik servis yetkilisi bana TRT 4K’yı çok izlemişsiniz dedi. Bende neden LG OLED65B7V TRT 4K’ya dargın mı dedim? İzlediğim için alınmış mı dedim? Sonra makul bir şekilde OLED panelleri anlattı, dedi ki; bak abiciğim bu pixel düzelticiyi hergün yapmalısın bazen bu sorun pixel düzelticinin düzeltemeyeceği boyutta olur, aynen senin LG OLED65B7V tv’de olduğu gibi dedi. Ayrıca esas sebebi kontrast dedi, yüksek kontrast buna sebeb oluyor dedi. Bende haliyle şu soruyu sordum; nasıl yani, LG bu televizyonu bana satarken beni ikna etmek için zaten yüksek kontrast değerleri ve arka ışığının gücünü beyan ederek beni ikna ediyor dedim. Bu yüzden sorun çıkacağını niye anlatmıyor dedim. Adamcağız sustu ve konuşamadı. Bu panel mutlaka değişir ama komple değişmez dedi. Bende haliyle şunu sordum, peki şimdi ben bunu kabul edersem eğer ürün değişimi olmadan panel değişimini yaptırırsam bu sorunu tekrarlamayacağının bir garantisi var mı dedim? Çünkü panel değişip ürün değişmez ise garanti sürem sadece 1 yıl kalıyor dedim. 1 yıl dolunca aynı hatayı verirse ben 13.000TL’yi çöpe mi atacağım dedim. Çünkü ürün komple değişirse garantide ürünle beraber değişir ve süresi sıfır ürün süresine döner. Bunu iyi bilen LG ise konuyu kendi menfaatine bu şekilde kapatmayı tercih eder. Çünkü sadece panel yedek parça statüsünde ülkeye giriş yapar ve gümrük vergisi ve bazı diğer vergiler ödemesi gerekmez. Komple üründe ise tam mamül olduğu için gümrük vergisi v.s. hepsini öder. Ayrıca garanti süresi sıfırlanmadan kaldığı yerden devam etmiş olur. Süre dolunca da LG Türkiye’nin hiçbir yükümlülüğü kalmamış olur. Yani kısacası ürün bozuk şekilde alanın elinde kalır.
Ben bu kadar pahalı bir ürünün tamirini kabul etmeyeceğimi beyan ettim ve tutanağı o şekilde yazdırdım. Sağolsun teknik servis elemanı tutanağı benim istediğim gibi yazdı ve bana yine de LG’nin bunu kabul etmeyeceğini söyledi. Yine de ben ısrar edince pazartesi günü LG çağrı merkezini aramamı ve talebimi oraya iletmemi söyledi. Bende dediği gibi yaptım talebimi bugün 8.10.2018 günü çağrı merkezini arayıp ilettim. Çağrı merkezinde ki kübra hanım LG cumhuriyeti Türkiye Başkonsolosu ünvanıyla beni neredeyse LG haini ilan etti ve bana sorduğum soruları soramayacağımı söyleyerek bana söylediklerini sıkıysa e-mail’den at edasıyla LG web servislerine yönlendirdi. İstediğimse şu idi; LG Türkiyenin en yetkili teknik şahsiyeti ya da birimi bu benim LG OLED65B7V tv’mun sorunun tam olarak ne olduğunu tüm gerçeği ile bana yazılı bir rapor şeklinde gönderin dedim. LG cumhuriyeti Türkiye başkonsolosu kübra hanım bu isteğimi duyunca çıldırdı ve bana bunu benden talep edemezsiniz, gidin e-mail atın dedi. Bu arada ben bilgisayar mühendisiyim esasen bu problemin ne olduğunu ilk anda anladım. Bu OLED teknolojisinin daha emekleme safhasında olduğunu gösteren bir kronik genetik OLED sorunuydu. Bir pedal hatası yüzünden otomobillerin toplatıldığı bir uluslar arası ticaret dünyasında LG bu tavrına daha ne kadar devam edebilir acaba. Yapacağı bir telafi ile müşterisinin gönlünü kazanacak olan LG neden bu kadar göz boyama çabası ile bu problemin sıkıntısını komple müşterisine yıkmayı deniyor ki? Sonuçta kaybedenin LG olacağı kesin.
LG OLED televizyonlarınızı kontrol edin? Youtube’da yapacağınız arama ile (oled color test) tv’nizi her renkte test edin.
Soru: Biz niye OLED tercih ediyoruz?
Cevap: Yüksek kontrast, gerçek siyah renk var, renkler mükemmel, arka ışık çok parlak ve güçlü.
Problem: Bu özellikler problemin kaynağını oluşturuyor.
LG: Evet bu doğru ama bu sizin sorununuz. Beni ilgilendirmez.
Soru: Bu problemin çözümü var mı?
Cevap: Kısa vadede pixel düzeltici ile var.
Problem: Pixel düzelticinin ne olduğu bana anlatılmadı. Pixel düzelticinin hangi hatayı düzelttiği
bana anlatılmadı.
LG: Pixel düzelticinin ne olduğunu sana anlatırdım ama, o zaman sen 13.000TL verip bu
tv’yi almazdın. Bende bunu göze alamazdım. Birde kafan çalışıyorsa pixel düzelticinin
belli şartlardan sonra bunu düzeltemeyeceğini de anlardın, bu da benim için büyük risk
olurdu. Hem senin vazifen bunu sormak değil ki, sen git ürünü al belki başına bir şey
gelmez gelirse o zaman konuşuruz. Sonuçta 13.000TL’yi verip de ürünü çöpe atacak
değilsin ben ne dersem yapmak zorundasın.
Soru: Madem pixel düzelticiyi kullanmayı gerektirecek bir sorun var, neden bu pixel düzelticiyi LG
otomatik çalışan bir program halinde değil de, kullanıcının inisiyatifine bırakmayı tercih
etmiştir? Bunu yaparak bu konuda kendi üzerine düşen sorumluluğu hafifletebilirdi, neden?
Cevap: Pixel düzeltici ortalama 1 saat süren bir işlemle pixellere müdahele ediyor. Bu üzün süre
kullanıcının canını sıkacağı için büyük bir dez avantaj oluştururdu. Müşteriye teklif sunan
bir seçenekle bunu müşteriye zorlayabilirdi. Ama o zamanda bu ısrar müşteride merak
uyandırırdı pixel düzelticiye neden ihtiyaç duyulduğunu anlatmak zorunda kalırlardı o
zaman LG OLED teknolojisinin ayıplı bir teknoloji olduğunu kabul edecekti. Gayet tabi bu
da LG’nin milyon dolar ayırdığı yatırımını çöpe atmasını gerektirecekti. Ayıbıyla sürmek
daha mantıklı geldi.
Problem: LG bu durumu niye anlatmadı? Bu riske neden giriyor? Pixel düzelticinin
gerekliliğini neden anlatmıyor? Satış öncesi bu konuda neden uyarı yapılmıyor?
Teknik servis ilk kurulumda neden bu konuda uyarmıyor? Neden kontrast
konusunda teknik servis uyarıda bulunmuyor?
LG: Biz ayıplı bir teknolojinin ayıplarını anlatarak nasıl satış yapabiliriz. Teknik
servislerimiz ise bizden para kazanıyor, asıl görevleri öncelikle LG markasını
korumaktır, teknik servis önceliği müşteriye verirse, bizimle olan sözleşmesi
iptal edilir. Bunu servis göze alamaz, göze alacak olana da zaten biz servislik
vermiyoruz.