Thumper

Üyecik
Arkadaşlar merhabalar,

Yeni almış olduğum Lenovo IdeaPad L340-15IRH freedos bilgisayarımda Windows 10 (1909) sistemini UEFI modunda kurmama rağmen (Legacy Modda da kuruldu)
mavi ekran hataları alıyorum. Ne kadar yöntem denediysem önüne geçemedim. .Dmp dosya uzantısını okuyamıyorum bu konuyla ilgili yardımcı olabilecek olan varsa, bekliyorum lütfen. Genellikle Critical Process Died hatası alıyorum. ekte ekledim ama burayada bağlantı bırakıyorum (https://yadi.sk/d/4N1jgIhdZ3qsIA)
 

Thumper

Üyecik

Ekli dosyalar

  • IMG_20191204_124221.jpg
    IMG_20191204_124221.jpg
    54.5 KB · Görüntüleme: 144

lordare

Profesör
Geçmiş olsun dostum. Lenovo'larda bu tarz sorunlar olabiliyor maalesef (benim de başıma aynısı gelmişti)
Tekrar format atın, yine olmuyorsa üretimden kaynaklı donanımsal bir hdd veya anakart hatası vardır garantiye gönderin bunun tek çözümü bu
 

Thumper

Üyecik
Geçmiş olsun dostum. Lenovo'larda bu tarz sorunlar olabiliyor maalesef (benim de başıma aynısı gelmişti)
Tekrar format atın, yine olmuyorsa üretimden kaynaklı donanımsal bir hdd veya anakart hatası vardır garantiye gönderin bunun tek çözümü bu
Format atmaktan artık cinnet geldi, tek çözüm servis ise yapıcak bir şey yok. Bir süre daha forumda kalmayı tercih edicem, çözüm yoksa, servise gidecek. Teşekkür ederim
 

lordare

Profesör
Daha önce yeni aldığım Lenovo laptopta aynı hatayla karşılaşmıştım.
Servise gönderdiğimde o sorunu çözmüşlerdi. Hatta kendi kafalarına göre bir lisanssız windows yüklemişlerdi, tekrar format atmıştım sorun çözülmüş olarak bulmuştum.
Ama o sorunu çözecem derken ekranda menteşe sorunu baş gösterdi, ekranı indirip kaldırırken görüntü gidip geliyordu doğru görüntü için açıyı bulmam gerekiyordu. Tekrar gönderdim menteşe kısmı yerine komple ekranı değiştirmişler, menteşe sorunu devam ediyordu. Bir daha gönderdim tekrar ekranı değiştirmişler menteşeye dokunmamışlar. Bir de baktım ki bu sefer 1920x1080 çözünürlükteki laptopuma 1366x768 ekran takmışlar. Mecburen tekrar gönderdim. Onda da ekranı doğru olan ekranla değiştirmişler ama menteşe sorununa dokunmamışlar.
Tekrar gönderdim. Kocaman harflerle de not yazan kağıdı yazdım koydum içine "SORUN MENTEŞEDE" diye. Gönderirken meğer önceki geldiğinde laptopun kenarında ufak bir çatlak oluşmuş vaziyette gelmiş fark etmemişim. Ekrana odaklandığım için :) Benden kaynaklı olmasına imkan yok çünkü aldığım gün tekrar servise gönderecek oldum. Laptopunuzda çatlak var kullanıcı hatası, tüm kasanın değişmesi gerekiyor 500 lira verirseniz garantiniz devam eder kasayı değiştirip menteşe sorununu düzeltiriz dediler.
500 lira daha ödedim düzelsin de ne olursa olsun diye. Kasayı da değiştirmişler, menteşe sorununu da düzeltmişler.

Sonra ne oldu, laptopu 2 yıl kullanmış bulundum. Garanti bitmesine 1 hafta kala tüketici haklarına gittim, 500 lira hariç laptopa ödediğim parayı geri aldım. O parayla da üst nesil Asus laptop aldım. Şu an gayet memnunum :D

Hevesini kırmak istemem ama bu anımı anlatmasam olmazdı
 

Thumper

Üyecik
Daha önce yeni aldığım Lenovo laptopta aynı hatayla karşılaşmıştım.
Servise gönderdiğimde o sorunu çözmüşlerdi. Hatta kendi kafalarına göre bir lisanssız windows yüklemişlerdi, tekrar format atmıştım sorun çözülmüş olarak bulmuştum.
Ama o sorunu çözecem derken ekranda menteşe sorunu baş gösterdi, ekranı indirip kaldırırken görüntü gidip geliyordu doğru görüntü için açıyı bulmam gerekiyordu. Tekrar gönderdim menteşe kısmı yerine komple ekranı değiştirmişler, menteşe sorunu devam ediyordu. Bir daha gönderdim tekrar ekranı değiştirmişler menteşeye dokunmamışlar. Bir de baktım ki bu sefer 1920x1080 çözünürlükteki laptopuma 1366x768 ekran takmışlar. Mecburen tekrar gönderdim. Onda da ekranı doğru olan ekranla değiştirmişler ama menteşe sorununa dokunmamışlar.
Tekrar gönderdim. Kocaman harflerle de not yazan kağıdı yazdım koydum içine "SORUN MENTEŞEDE" diye. Gönderirken meğer önceki geldiğinde laptopun kenarında ufak bir çatlak oluşmuş vaziyette gelmiş fark etmemişim. Ekrana odaklandığım için :) Benden kaynaklı olmasına imkan yok çünkü aldığım gün tekrar servise gönderecek oldum. Laptopunuzda çatlak var kullanıcı hatası, tüm kasanın değişmesi gerekiyor 500 lira verirseniz garantiniz devam eder kasayı değiştirip menteşe sorununu düzeltiriz dediler.
500 lira daha ödedim düzelsin de ne olursa olsun diye. Kasayı da değiştirmişler, menteşe sorununu da düzeltmişler.

Sonra ne oldu, laptopu 2 yıl kullanmış bulundum. Garanti bitmesine 1 hafta kala tüketici haklarına gittim, 500 lira hariç laptopa ödediğim parayı geri aldım. O parayla da üst nesil Asus laptop aldım. Şu an gayet memnunum :D

Hevesini kırmak istemem ama bu anımı anlatmasam olmazdı
Yok yok iyi yaptın, hevesim zaten kursağımda kaldı. Yoğun bir zamanımda aldım rahatlatır diye, iyice delirmeye başladım. En kısa zamanda servis yolu gözüktü. Aptal insan topluluğu işte, bazı sorunları sadece iş olsun diye ele alınca hiç bir haltı düzeltemiyor. Sende iyi tokatlamışsın bu arada :D
 

EFI Shell

shellx64.efi
İçerik Ekibi
Daha önce yeni aldığım Lenovo laptopta aynı hatayla karşılaşmıştım.
Servise gönderdiğimde o sorunu çözmüşlerdi. Hatta kendi kafalarına göre bir lisanssız windows yüklemişlerdi, tekrar format atmıştım sorun çözülmüş olarak bulmuştum.
Ama o sorunu çözecem derken ekranda menteşe sorunu baş gösterdi, ekranı indirip kaldırırken görüntü gidip geliyordu doğru görüntü için açıyı bulmam gerekiyordu. Tekrar gönderdim menteşe kısmı yerine komple ekranı değiştirmişler, menteşe sorunu devam ediyordu. Bir daha gönderdim tekrar ekranı değiştirmişler menteşeye dokunmamışlar. Bir de baktım ki bu sefer 1920x1080 çözünürlükteki laptopuma 1366x768 ekran takmışlar. Mecburen tekrar gönderdim. Onda da ekranı doğru olan ekranla değiştirmişler ama menteşe sorununa dokunmamışlar.
Tekrar gönderdim. Kocaman harflerle de not yazan kağıdı yazdım koydum içine "SORUN MENTEŞEDE" diye. Gönderirken meğer önceki geldiğinde laptopun kenarında ufak bir çatlak oluşmuş vaziyette gelmiş fark etmemişim. Ekrana odaklandığım için :) Benden kaynaklı olmasına imkan yok çünkü aldığım gün tekrar servise gönderecek oldum. Laptopunuzda çatlak var kullanıcı hatası, tüm kasanın değişmesi gerekiyor 500 lira verirseniz garantiniz devam eder kasayı değiştirip menteşe sorununu düzeltiriz dediler.
500 lira daha ödedim düzelsin de ne olursa olsun diye. Kasayı da değiştirmişler, menteşe sorununu da düzeltmişler.

Sonra ne oldu, laptopu 2 yıl kullanmış bulundum. Garanti bitmesine 1 hafta kala tüketici haklarına gittim, 500 lira hariç laptopa ödediğim parayı geri aldım. O parayla da üst nesil Asus laptop aldım. Şu an gayet memnunum :D

Hevesini kırmak istemem ama bu anımı anlatmasam olmazdı
Bu şeye göre o zaman ben şanslıyım. Benim V570c de aslında Freedos fakat içinde Windows 7 Professional 64 bit vardı. O da OneKey Recovery'de mevcuttu. Ben bir sorun yaşamadım
 

lordare

Profesör
OneKey ile içindeki Windows 7'yi mi kurdunuz
Reklamlar karşınıza çıkmaya başladı mı sürekli ?
 

EFI Shell

shellx64.efi
İçerik Ekibi
OneKey ile içindeki Windows 7'yi mi kurdunuz
Reklamlar karşınıza çıkmaya başladı mı sürekli ?
Bende OneKey gideli 6 sene oldu.
Mesaj otomatik birleştirildi:

OneKey ile içindeki Windows 7'yi mi kurdunuz
Reklamlar karşınıza çıkmaya başladı mı sürekli ?
Ayrıca hiçbir zaman ben imaj kurmam. Birde o Legacy Windows 7. HDD'yi MBR'ye çeviriyor. Benim laptop UEFI destekliyor. 6 yıldır UEFI kurup kullanıyorum. HDD'm GPT. O yüzden Novo tuşu çalışmıyor.
 
Üst