Kim demiş Türkler otomobil üretemez diye?

Bu konuyu okuyanlar

Ottomanzo

Doçent
Katılım
25 Temmuz 2008
Mesajlar
746
Reaksiyon puanı
7
Puanları
0
thumbnail.php


“Biz Türkler otomobil üretemeyiz, üretsek de satamayız, satsak da kendi markamızı zor yaratırız” önyargısı bir dönemler Anadol ile değişmeye başlamıştı. 36 yıl önceki Anadol STC 16’nın tasarım ekibi ve Yonca-Onuk Tersanesi kolları sıvadı ve üretime en yakın Türk sporcularını tasarlayarak, herkesi heyecanlandırdı.
Sazan, kimileri için sadece bir balık türü, kimileri için ise bir espriyi çağrıştırıyor. Otomotiv sektörü ise son hafta en çok “Sazan”ı konuştu. Niçin mi? Kaan sınıfı ONUK MRTP hücum botlarını üreten Yonca-Onuk Tersanesi’nin çatısı altında, otomotiv sektöründeki ilk imzalarını atalı 40 yıla yakın bir süre geçen “eski toprakların” tasarladığı Türk sporcusu için seçilen isim Sazan da ondan. Peki neden Sazan? Çünkü Kaan Onuk Proje Grubu lideri Ekber Onuk’un 1996 yılında bir trafik kazasında kaybettiği, otomobil tutkunu ve mühendis oğlu Kaan’ın lisedeki lakabı Sazan. İşte dünya çapında hücumbotlar üreten, birçok uluslararası ödül kazanan, 1992 yılında IDSA Tasarım Mükemmellik Ödülü Bronz madalyasını alan ekibin başında olan yüksek mühendis Ekber Onuk, oğlunun anısına saygı ve Türk mühendisliğinin geldiği noktayı otomotiv sektöründe de yansıtma düşüncesiyle birlikte; bundan 36 yıl önce Anadol STC 16’nın tasarımında birlikte çalıştığı ekibi tekrar bir araya getirdi.

STC’nin tasarımcısı olarak Türk otomotiv sektörüne adını altın harfl erle yazdıran Eralp Noyan ve 16 yıldır Onuk’ta görev yapan tasarımcı Gökhan Akış’ın uzun soluklu tasarım çalışmaları önce S56’yı ardından da Sazan’ı gün yüzüne çıkardı. Sazan’ı duyar duymaz bu otomobilleri yakından tanımanın ve sizlerle detayları paylaşmanın heyecanını yaşayan bendeniz ve Otohaber Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Birkan Demir Çalışkan, Sazan ve S56’yı yerinde incelemek üzere Tuzla’daydık. Daha önce de medyada yer bulan ve üretimleriyle olmasa da en azından tasarımları ile saygı görmeyi hak ettiğini düşündüğümüz, Şamil ve Etox gibi modellerden farklı olarak, ciddi bir üretim planıyla yola çıkılan S56’da Anadol STC 16’dan izler bulunuyor. Haliyle STC 16’nın tasarım direksiyonunun başında bulunan Eralp Noyan’ın ve ikinci nesil Onuk tasarımcısı Gökhan Akış’ın “akışkan” çizgilerle otomobili şekillendirmeleri de pek şaşırtıcı değil. Ekber Onuk özellikle 2010 yılında satışına başlanması planlanan S56’da “Made In Turkey” ruhunun olması için birçok parçayı yerli üreticilerden temin ettiklerini söyledi.

Yerli bir cabrio üretme fikrinin yol verdiği S56, 356 Porsche’leri andıran bir ön tasarıma sahip. Zaten Onuk da “Porsche’den etkilenmedik” demiyor. Fakat aracın arkasının tamamen Onuk Tasarım Ekibi’nin tasarımı olduğunu da üstüne basarak söylüyor. Arkada biraz dar da olsa 2 kişilik yeri olan 4 kişilik cabrio’nun satış fiyatı bile belli. 35.000 Euro’dan başlayacak olan bu yerli cabrio’da Renault’dan alınan 1.6 lt’lik 110 HP gücündeki benzinli motor görev yapacak. Haftada 1 otomobil üretme fikriyle yola çıkan Onuk’un ilk yılki satış hedefi 50 adet. 4250 d/d’de 151 Nm’lik tork üreten arkadan itişli S56’da 4 ileri manuel şanzıman kullanılmış. Hücumbotlardaki kompozit malzemeleri kullanmanın avantajını hafif yapısıyla kullanan S56 sadece 805 kg.

Gelelim markanın da adını taşıyan ve tasarımıyla, bilinen süpersporculara meydan okuyan Sazan’a. İtalyan tasarım markası Dallara tarafından özel olarak üretilen bir şasiyi kullanacak olan Sazan’ın şimdilik ne zaman üretileceği kesin olmasa da 2011-2012 olasılıklar arasında. Ön tasarımıyla çok iddialı bir görüntüye sahip olan Sazan, arka tasarımında, stoplarıyla Ferrari Fiorano’yu andırıyor. Ekber Onuk arka tasarımı, “biz Ferrari’den önce yaptık fakat üretemedik” diye tanımlasa da, bizce herhangi bir suçluluk duygusuna gerek yok; görüntü oldukça hırçın. Şimdilik sadece bir konsept olarak tanıştığımız Sazan’ın üretim halinde 960 kg olacağının altını çizmekte fayda var. Nissan GT-R’da kullanılan ve ortada konumlandırılan 485 HP gücündeki, 3.8 lt’lik çift turbo beslemeli motor 588 Nm tork üretiyor. Motor konusunda Nissan ile anlaşan Onuk, Sazan’da 6 ileri Xtrac 6012 manuel şanzımanın kullanılacağını bildirildi. Sökülebilir sert tavanıyla seri üretim halini görmek için şimdiden heyecanlanmamıza neden olan Sazan’ın fiyatının 200.000 Euro’dan daha yüksek olacağı belirtildi. “Türkiye’den niçin bir Koenigsegg çıkmasın” fikrinin kulağa hiç de kötü gelmediğini söyleyebilirim.

Lansmanda kullanılan 34 MJF 99 plakasının oğlu Kaan’ın Opel’ine ait olduğunu ve zamanla adeta bir simge olduğunu belirten Ekber Onuk ve ekip arkadaşları, Sazan üretilsin üretilmesin, Türk otomotiv sektöründe hatırlanacaktır. Avrupa’daki bir çok markanın da ilk tasarımlarında başka otomobillerden etkilendiği, günümüz seri üretim otomobillerinin bile “farlar şundan, tampon bundan” diye tasvir edildiği düşünüldüğünde, dürüst yapılan işe saygı gösteren bir dergi olarak ONUK’a hakettiği şansın ve desteğin verilmesinin faydalı olacağına inanıyoruz. Bundan sonra tek dileğimiz üretilmesini beklemek.

kaynak
 

zeroaxa

Profesör
Katılım
1 Nisan 2009
Mesajlar
1,644
Reaksiyon puanı
6
Puanları
38
Bu ülke için çivi çakan herkesin ellerine sağlık,herşey zamanla gelişir ve oturur yerine ferrariye benziyo,porscheye benziyo ,yok şasisi bizim değil yok asıl motoru üretmek önemli gibi eleştirilerilere hiç gerek yok hepsi zamanla olur İNŞALLAH.
 

Ottomanzo

Doçent
Katılım
25 Temmuz 2008
Mesajlar
746
Reaksiyon puanı
7
Puanları
0
Zamanla en kralini yapicaz yeterki calisalim, inanalim!
 

mc92001

Doçent
Katılım
11 Şubat 2009
Mesajlar
786
Reaksiyon puanı
16
Puanları
18
porche'ye benziyor. inşallah devamı gelir.
 

GKHNCKR

Profesör
Katılım
7 Mayıs 2009
Mesajlar
3,980
Reaksiyon puanı
47
Puanları
48
Hadi bakalım. heyecanlandırdınız bizi. İnş çabalarınız sonuçsuz kalmaz.

Dikkat edin de birileri tökez koymasın. Fadık imza isimli araba için fabrika açmaya niyetlenmişti. Önce başımızın belası süleyman demirel, 5 dk sonra da çakıcı telefon ederek bu sevdadan vazgeç demişlerdi. İnş. buna benzer oyunlarla karşılaşmazsın..
 

0ReiS0

Dekan
Emektar
Katılım
8 Temmuz 2008
Mesajlar
5,666
Reaksiyon puanı
91
Puanları
48
Bu Ülkede Mucitlerimiz Korunmuyor Mucitlerimiz Korunsaydı Şimdiye Kadar Türkiyenin Onunde Kimse Duramazdı Ve Türkiyenin avrupadan birşeyi almaya Mecbur Kalmazdı.
 

gvn

Profesör
Katılım
27 Ağustos 2009
Mesajlar
1,966
Reaksiyon puanı
19
Puanları
0
umarım bu projenin içinde olanlara bişey olmaz :(
 

desperado64

Rektör
Katılım
14 Ağustos 2008
Mesajlar
12,240
Reaksiyon puanı
104
Puanları
63
biz herşeyi yaparız inanalım inandıralım, destek olalım ama hayallerimizin peşinden emin adımlarla koşalımmm :)
 

rozabay

Dekan
Katılım
4 Nisan 2009
Mesajlar
7,113
Reaksiyon puanı
34
Puanları
48
Yerli malı olan hiçbirşey bu ülkede satılmaz. Böyle olmuş böyle olacak. Önyargı değil acı gerçek bu. Daha önceden de devrim arabaları yapıldı sonuç sırf benzin bitti diye proje durdurldu. Günümüzde Pardus işletim sistemi çıktı kim kullanıyor bin kişiden biri.
Normal hayatta ithal olan her türlü ürüne ilgi en üst düzeyde, Yerli malı sanki öcü gibi görülüyor. Manavlar da yerli malı satılmıyor, yurt dışından gelen meyveler sebzeler kapış kapış gidiyor. Sonra da niye gdo lu ürün diye avaz avaz bağırıyoruz. Neyse içimi döktüm gene bu konu sayesinde. Hadi selametle...
 

HRNKC

Profesör
Katılım
1 Ağustos 2008
Mesajlar
4,155
Reaksiyon puanı
20
Puanları
38
Avrupalı dediğin Müslüman dünyasından aldığı guguklu saati içinde cin var diye yere atıp kıranların kral olduğu , cennetten arsa satın alıp öteki tarafa hazırlık yapan geri ötesi topluluktu...Doğu nun ilmini fark ettiği vakitse elektrik süpürgesi misali ne varsa içine çekti...Kendisi gelişirken başkalarının gelişimine engel oldu , lider oldu...Yapamadğımızdan değil müsade edilmediğindendir gelişemeyişimizin sebebi...Uranyum bulanın mezar tapusu almak zorunda kaldığı devrandır bu devran...Sonu geldiği vakit yüzlerinin alacağı şekli görmek isterdim...

+1 :sleep:
Türkiye'de hiçbir başarı cezasız kalmaz...
 

tarumoloji

Profesör
Katılım
12 Mayıs 2009
Mesajlar
1,255
Reaksiyon puanı
44
Puanları
48
Türkiye'de hiçbir başarı cezasız kalmaz...
 

Karargaht

Dekan
Katılım
14 Kasım 2007
Mesajlar
9,235
Reaksiyon puanı
112
Puanları
63
Neden üretmeye çalıştığımız arabalar hep spor olmak zorunda mı ? yoksa ilk Türk arabası bilmem nesi altında kâr yapmak mı ? Misal; etox diye bi spor arabamız da var. Adında beelli Türk arabası olduğu dimi "etox". Buda onun amca oğlu heralde. Aynı tas aynı hamam.
 

silurdas

Asistan
Katılım
9 Ağustos 2008
Mesajlar
153
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
bu aynı crysis türk oyunu diyip oyunu yapanların içinde sadece parmakla sayılcak kadar türk olması gibi bişey xD xD
 

erej

Öğrenci
Katılım
9 Aralık 2009
Mesajlar
21
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
bence araba nın markası TÜRKLEEEEEEEEEER olmalı ki diğerleri korksun
 

Neanderthal

Profesör
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
2,733
Reaksiyon puanı
18
Puanları
38
Yerli mala karşı nedense bir ön yargı var neden bilemiyorum.
 

Hammers

Doçent
Katılım
13 Haziran 2009
Mesajlar
629
Reaksiyon puanı
5
Puanları
0
Araba yapabilecek durumdayız. Adapazarı'nda Otokar minibüsler, otobüsler yapılıyor. Araba da yaparız inşallah yakın zamanda.
 
Üst