0ReiS0
Dekan
- Katılım
- 8 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 5,667
- Reaksiyon puanı
- 91
- Puanları
- 228
Teknolojinin gelişmesiyle beraber artık yolarda kaybolmakta tarih oldu. Eskiden durup bakkallara, taksicilere adres sorulurdu. Tabi bakkal ve taksici de bilmedikleri için yanlış yönlendirirlerdi. Ama artık navigasyon cihazları sayesinde kaybolmakta, adres sormakta ortadan kalkıyor.
Test ettiğimiz Navigon 8410 navigasyon cihazı, büyük ekranı sayesinde tercih ettiğiniz yolları net bir şekilde gösteriyor. Girilen adres bilgilerine göre cihaz size en kestirme yolu çıkarıyor. Sesli uyarı sistemi ile gideceğiniz yeri sokak dahi kaçırmadan bulabiliyorsunuz. Ayrıca cihazı trafikte dikkat dağıtmadan kullanılması için sesli komutlarla da kontrol edebiliyorsunuz. Medya oynatıcı olarak da kullanabildiğiniz cihaz, sıkışık trafikte hoş vakit geçirmenizi sağlıyor. Dijital TV modülü takılarak cihazın TV hizmeti vermesi de sağlanıyor.
KIA CERATO - TEST ARACI
Son yıllarda çizgisini fazlasıyla değiştiren ve pazardaki payını hissedilir derecede arttıran Kia, değişime Cerato ile devam ediyor. C segmentine hızlı bir giriş yapmayı planlayan Kore markası, Cerato'yu baştan yaratarak bu sınıfta gözünü üst sıralara dikti.
FOTOGALERİ İÇİN TIKLAYIN
Core, Comfort ve Concept olmak üzere 3 farklı paketle bayiilerdeki yerini alan Cerato’nun motor seçenekleri biraz kısıtlı olsa da yine de ihtiyaaçlara cevap verebiliyor. Ancak aracın eksik olarak nitelendirilebilecek yegane noktası da bu zaten... 1.6 litrelik motor seçeneğiyle satılan Kia Cerato'nun aynı hacimde bir dizel motoru daha olsa yollarda onu daha fazla sayıda görebilecektik belki de... Benzinli seçenekler arasına manuel ve otomatik opsiyonlarının eklenmesi tercihinizi biraz olsun genişletebiliyor.
Cerato'nun başlangıç paketinde çift airbag, klima ABS fren sistemi, otomatik ön ve arka camlar, merkezi kilit standart olarak veriliyor. Yani başlangıç paketinde bile tatmin edici seçeneklerin bulunduğunu söylemek hiç de zor değil.
Cerato'nun makyajlı halinin önemli bir evrim geçirdiğini söylemekte fayda görüyoruz. Daha çekici ve heybetli bir duruşla dikkatleri hemen üzerine çekmeyi başarabiliyor. Öncekine oranla boyda 30, ende ise 65 mm artan genişlik daha ferah bir kullanım alanı sunuyor. Böylelikle 150 LT'lik bir bagajınız ve 495 LT'lik kullanım alanı emrinize amade.
Kasasındaki keskin hatlı çizgiler ve kaslı bir görünüm aracı daha çekici hale getirmiş. Ayrıca agresif omuz çizgisi otomobile ayrı bir hava katmakta. Buruna doğru sivrilen tasarımla bir sürat teknesini andıran Cerato, bu segment otomobillerinin biraz da dışına çıkmış bu haliyle... Arkaya doğru yükselen tasarımı önden bakıldığında sportif bir çizgi kazandırıyor bu araca. Ayrıca aynalara yerleştirilen sinyal lambaları ve kare formlu sis farları daha ilk bakışta araca sıradışı bir kimlik kazandırıyor.
Yeni Cerato'nun içi ise tam bir Avrupalı. Özellikle kırmızı lambalı detaylar arabaya yine farklı bir görüntü katmış. Kırmızı rengin verdiği heyecan ve adrenalin sizi 24 saat farklı bir havaya sokabiliyor bu aracın içinde. Özellikle göstergelerin kolay okunabilmesi de sürücü için büyük avantaj.
Orta konsolda ise her tuş sürücünün kolaylıkla uzanabileceği şekilde yerleştirilmiş. Ayrıca buradaki sert hatlı tasarım arabanın dışıyla oldukça uyumlu bir görüntü sergilemekte. İhtiyaçları karşılayacak şekilde yerleştirilmiş müzik sisteminin en büyük artısı ise AUX ve iPod girişlerinin bulunması. Ayrıca kromajlı sportif pedallar ise arabanın agresif görüntüsünü tamamlayan bir diğer detay.
Ancak aracın havalandırma kanalları biraz insanı rahatsız edebiliyor. Dar bir kanaldan çıkan hava aracın içine homojen olarak dağılamayabiliyor.
Aracın koltukları oldukça rahat. Kumaş seçiminde standartın dışına çıkılmamış olsa da uzun yolculuklar için tatmin edici bir görüntü vermekte... Ayrıca arka park sensörü sürücünün işini kolaylaştırsa da sadece içeriden açılan bagaj kapağı bazen sıkıntı yaratabiliyor.
Şehir içi kullanımlarda motor sesinden eser yok ancak, biraz performans isteyip pedala yüklendiğinizde kısa bir süre kulağınızı tırmalayan motor sesi ile başbaşa kalacağınızı belirtelim.
Motor ise tatmin edici özelliklere sahip. 1.6 LT'lik motor 6300 d/d’de 126 HP güç üretirken, 4200 d/d’de ise 156 Nm tork sunuyor.
4 ileri otomatik şanzuman bu segment için yeterli seviyede. Otomatik şanzuman elektronik kontrol mekanizması sayesinde sürücünün hareketlerini izleyerek keyif veriyor.
eni Cerato sürüş güvenliği konusunda ise geaçer not alıyor. Yol tutuşunun yeterli seviyede olduğu bu araçta sürüş büyük ölçüde güven veriyor. Biraz limitlerin zorlanması durumunda fren mesafesi ve performansı gayet başarılı. Orta seviyede bir fren sisteminin kullanıldığı Cerato farklı zeminlerde çok iyi bir duruş sergiliyor.
Süspansiyonlar ise kesinlikle tatminkar ve hiç sorun çıkartmıyor.
Özet olarak C gibi zor bir segmentte yer almasına rağmen sınıfdaşlarını oldukça zorlayacak olan Cerato, üst sınıf donanımı ve işçilik kalitesiyle kısa zamanda tercih edilecek araçlar adına adını yazdırabilir. Kia Cerato'ya 29 bin 980 TL'den başlayan fiyatlarla sahip olabilirsiniz.
kaynak
http://ekonomi.haberturk.com/otomotiv/haber/528005-kaybolma-korkusuna-son


Test ettiğimiz Navigon 8410 navigasyon cihazı, büyük ekranı sayesinde tercih ettiğiniz yolları net bir şekilde gösteriyor. Girilen adres bilgilerine göre cihaz size en kestirme yolu çıkarıyor. Sesli uyarı sistemi ile gideceğiniz yeri sokak dahi kaçırmadan bulabiliyorsunuz. Ayrıca cihazı trafikte dikkat dağıtmadan kullanılması için sesli komutlarla da kontrol edebiliyorsunuz. Medya oynatıcı olarak da kullanabildiğiniz cihaz, sıkışık trafikte hoş vakit geçirmenizi sağlıyor. Dijital TV modülü takılarak cihazın TV hizmeti vermesi de sağlanıyor.
KIA CERATO - TEST ARACI
Son yıllarda çizgisini fazlasıyla değiştiren ve pazardaki payını hissedilir derecede arttıran Kia, değişime Cerato ile devam ediyor. C segmentine hızlı bir giriş yapmayı planlayan Kore markası, Cerato'yu baştan yaratarak bu sınıfta gözünü üst sıralara dikti.
FOTOGALERİ İÇİN TIKLAYIN
Core, Comfort ve Concept olmak üzere 3 farklı paketle bayiilerdeki yerini alan Cerato’nun motor seçenekleri biraz kısıtlı olsa da yine de ihtiyaaçlara cevap verebiliyor. Ancak aracın eksik olarak nitelendirilebilecek yegane noktası da bu zaten... 1.6 litrelik motor seçeneğiyle satılan Kia Cerato'nun aynı hacimde bir dizel motoru daha olsa yollarda onu daha fazla sayıda görebilecektik belki de... Benzinli seçenekler arasına manuel ve otomatik opsiyonlarının eklenmesi tercihinizi biraz olsun genişletebiliyor.
Cerato'nun başlangıç paketinde çift airbag, klima ABS fren sistemi, otomatik ön ve arka camlar, merkezi kilit standart olarak veriliyor. Yani başlangıç paketinde bile tatmin edici seçeneklerin bulunduğunu söylemek hiç de zor değil.
Cerato'nun makyajlı halinin önemli bir evrim geçirdiğini söylemekte fayda görüyoruz. Daha çekici ve heybetli bir duruşla dikkatleri hemen üzerine çekmeyi başarabiliyor. Öncekine oranla boyda 30, ende ise 65 mm artan genişlik daha ferah bir kullanım alanı sunuyor. Böylelikle 150 LT'lik bir bagajınız ve 495 LT'lik kullanım alanı emrinize amade.
Kasasındaki keskin hatlı çizgiler ve kaslı bir görünüm aracı daha çekici hale getirmiş. Ayrıca agresif omuz çizgisi otomobile ayrı bir hava katmakta. Buruna doğru sivrilen tasarımla bir sürat teknesini andıran Cerato, bu segment otomobillerinin biraz da dışına çıkmış bu haliyle... Arkaya doğru yükselen tasarımı önden bakıldığında sportif bir çizgi kazandırıyor bu araca. Ayrıca aynalara yerleştirilen sinyal lambaları ve kare formlu sis farları daha ilk bakışta araca sıradışı bir kimlik kazandırıyor.
Yeni Cerato'nun içi ise tam bir Avrupalı. Özellikle kırmızı lambalı detaylar arabaya yine farklı bir görüntü katmış. Kırmızı rengin verdiği heyecan ve adrenalin sizi 24 saat farklı bir havaya sokabiliyor bu aracın içinde. Özellikle göstergelerin kolay okunabilmesi de sürücü için büyük avantaj.
Orta konsolda ise her tuş sürücünün kolaylıkla uzanabileceği şekilde yerleştirilmiş. Ayrıca buradaki sert hatlı tasarım arabanın dışıyla oldukça uyumlu bir görüntü sergilemekte. İhtiyaçları karşılayacak şekilde yerleştirilmiş müzik sisteminin en büyük artısı ise AUX ve iPod girişlerinin bulunması. Ayrıca kromajlı sportif pedallar ise arabanın agresif görüntüsünü tamamlayan bir diğer detay.
Ancak aracın havalandırma kanalları biraz insanı rahatsız edebiliyor. Dar bir kanaldan çıkan hava aracın içine homojen olarak dağılamayabiliyor.
Aracın koltukları oldukça rahat. Kumaş seçiminde standartın dışına çıkılmamış olsa da uzun yolculuklar için tatmin edici bir görüntü vermekte... Ayrıca arka park sensörü sürücünün işini kolaylaştırsa da sadece içeriden açılan bagaj kapağı bazen sıkıntı yaratabiliyor.
Şehir içi kullanımlarda motor sesinden eser yok ancak, biraz performans isteyip pedala yüklendiğinizde kısa bir süre kulağınızı tırmalayan motor sesi ile başbaşa kalacağınızı belirtelim.
Motor ise tatmin edici özelliklere sahip. 1.6 LT'lik motor 6300 d/d’de 126 HP güç üretirken, 4200 d/d’de ise 156 Nm tork sunuyor.
4 ileri otomatik şanzuman bu segment için yeterli seviyede. Otomatik şanzuman elektronik kontrol mekanizması sayesinde sürücünün hareketlerini izleyerek keyif veriyor.
eni Cerato sürüş güvenliği konusunda ise geaçer not alıyor. Yol tutuşunun yeterli seviyede olduğu bu araçta sürüş büyük ölçüde güven veriyor. Biraz limitlerin zorlanması durumunda fren mesafesi ve performansı gayet başarılı. Orta seviyede bir fren sisteminin kullanıldığı Cerato farklı zeminlerde çok iyi bir duruş sergiliyor.
Süspansiyonlar ise kesinlikle tatminkar ve hiç sorun çıkartmıyor.
Özet olarak C gibi zor bir segmentte yer almasına rağmen sınıfdaşlarını oldukça zorlayacak olan Cerato, üst sınıf donanımı ve işçilik kalitesiyle kısa zamanda tercih edilecek araçlar adına adını yazdırabilir. Kia Cerato'ya 29 bin 980 TL'den başlayan fiyatlarla sahip olabilirsiniz.
kaynak
http://ekonomi.haberturk.com/otomotiv/haber/528005-kaybolma-korkusuna-son