Karşınızda Selina

Bu konuyu okuyanlar

pajero

Doçent
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
885
Reaksiyon puanı
23
Puanları
0
Karşınızda Selina

İzmirli Diardi S ve Maral Nily'nin ardından Antalyalı metal ustası Saffet Selina tarafından üretilen yerli ‘Selina’ otomobiller görenleri hayran bırakıyor. Yıllarca Almanya’da çalıştıktan sonra döndüğü memleketinde otomobil üretmeye başlayan Selina, bütün parçalarını yerli ürünlerden seçiyor.
h_selina.jpg




Şahin motor kullanılan aracın kaportası fiberden imal ediliyor. Antika görünümlü şık bir otomobil olan Selina 180 kilometre hıza ulaşabiliyor. Saffet Selina, yaptığı işin hobi olduğunu söylese de imal ettiği 3 aracın 2’sini satmış bile. Üçüncüsünü ise kendisi kullanıyor.

Antalya’ya 15 kilometre uzaklıktaki Pınarlı beldesinde yaşayan Saffet Selina, Türk insanının el becerisini gözler önüne seriyor. 15 yıl önce Türkiye’ye dönüş kararı alan metal ustası Saffet Selina, turizm sektöründe turlar düzenleyerek para kazanmaya başlamış. Selina, sektörün ölü olduğu dönemlerde de otomobil üretmeye karar vermiş. Yaptığı işi hobi olarak nitelendiren Saffet Selina, 7-8 yıl önce ilk prototipi üreterek Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın kapısını çalmış. Soyadını verdiği aracına izin almak için 2,5 yıl uğraş vermiş, başarılı da olmuş. İzin öncesinde ölçümleri İstanbul Teknik Üniversitesi’nde yapılan aracında Tofaş’a ait Şahin motoru kullandığı için bu firmadan izin alması gereken Saffet Selina kullanım hakkı için onay almış. Toplam üç araç yapan Saffet Selina, “Bir tanesinin yapımı 1,5-2 yıl sürüyor. Üç araçtan birini kendim kullanıyorum. Diğer ikisini ise bir araç kiralama şirketine sattım.” diyor.

Bu işin eğitimini almadığını söyleyen Saffet Selina, modellerin nasıl şekillendiğini şu şekilde anlatıyor: “Kil çamurundan ölçekli maket yapıyorum. Onu alçıya döküyorum. Ortaya çıkan modeli dilimliyorum. Daha sonra orta ve yan kaburgaları üretiyorum. İki kaburganın arasını alçı ile doldurarak, zımpara çekip boyuyorum. Daha sonra bunların kalıpları alınıyor. Ve otomobil imal edilmeye başlanıyor. Şase ve mekanik kısımlar da üzerine oturtularak işlem tamamlanıyor.”

Saffet Selina şimdilerde ise yeni bir model üzerinde çalışıyor. Yeni araç, Chrysler’in Atlantis modeli. 15 sene önce yapılmış ve dünyada sadece bir tane var. Eğer üretim aşaması başarı ile tanımlanırsa ikinci ve el yapımı Atlantis, Türkiye’de yol alacak. Türkiye’de el yapımı araç üreterek para kazanmanın mümkün olmadığının altını çizen Saffet Selina, bugüne kadar hiç sipariş almamış. Nedenini ise şu sözlerle açıklıyor: “Bizim insanımız genelde araba alırken ‘İkinci el piyasası var mı?’ diye soruyor. Avrupa gibi değil burası. El yapımı orada seri üretimden daha pahalı. Zaten ben bu işi ticari olarak düşünmüyorum. Benimki tamamen hobi. Keyif için üretiyor, keyif için biniyorum.”

Selina’yı kullanmanın hem keyifli hem de çok tehlikeli olduğunu söylen Saffet Bey, bunu şu sözleri ile açıklığa kavuşturuyor: “Bu aracı kullanmak son derece tehlikeli. İnsanlar aracı görebilmek için sana yapmadıklarını bırakmıyor. Sıkıştırıyorlar, arabayı göreceğiz diye yavaşlayıp trafiği tehlikeye atıyorlar.” El yapımı bir aracın maliyetinin 15 bin YTL’yi bulduğunu ifade eden Selina, daha önce sattığı araçlarından birini 15 bin dolara verdiğini kaydediyor.
 

RuNaL

Müdavim
Emektar
Katılım
11 Mart 2006
Mesajlar
6,898
Reaksiyon puanı
71
Puanları
48
Yaş
35
desteklemek lazım bunu da dışarı ya kaptırmayalım
 

souris46

Müdavim
Katılım
9 Ağustos 2007
Mesajlar
1,135
Reaksiyon puanı
5
Puanları
0
tamamen kopya bir araç caterham diye bir arayın bakalım nette ne çıkacak karşınıza üzerine brandadan bir tavan 2 tane de şişirilmiş çamurluk oldu mu sana selina
 

titanyum

Müdavim
Katılım
17 Nisan 2006
Mesajlar
3,795
Reaksiyon puanı
7
Puanları
38
adamda bişiler var çok güzel yapmış aracı yaa
 
Üst