- Katılım
- 29 Haziran 2007
- Mesajlar
- 64,457
- Reaksiyon puanı
- 530
- Puanları
- 0
YPKnın 5.5 milyar TL tutacağı öngörülen inşaat işleri için vize verdiği Kanal İstanbul projesi kapsamında en az 8 köprü inşa edilmesi planlanıyor. İstanbul Boğazı ile Silivri arasında Kanalla çakışacak 5 otoyol ile demiryolunun taşınması gündemde.
Habertürk, Başbakan Yardımcısı Ali Babacanın Yüksek Planlama Kurulunun (YPK) onayından çıktığını açıkladığı Kanal İstanbulun ihale edilecek inşaat işlerinin ayrıntılarına ulaştı. 5.5 milyar TL olarak hesaplanan inşaat işleri kapsamında İstanbul Boğazı ile Silivri arasındaki doğu-batı ekseninde, Kanal İstanbulla çakışacak en az 5 otoyolu, karayolu ve demiryolunun deplase edilmesi (başka noktaya taşınması) planlanıyor. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları Örneğin TEM, D-100 deplase edilecek dedi. Kanal üzerine en az 8, en çok 11 köprü inşa edilmesi planlanıyor.
PARÇA PARÇA İHALE EDİLEBİLİR
YPK kararı doğrultusunda Karayolları Genel Müdürlüğü, otoyol ve karayolları ile inşa edilecek köprü için proje çalışmalarına başladı. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, 5.5 milyar TLlik proje için parça parça ihale yapabileceklerini söyledi. YPKnın ihalesi için vize verdiği inşaat işleri, Kanal İstanbulun yan unsurlarını oluşturuyor. YPKnın, doğrudan Kanal İstanbulla ilgili yeni bir karar alması öngörülüyor.
Budapeşte modeli uygulanacak
Kanal İstanbul için Macaristanın başkenti Budapeşte modelinde somutluk kazanıyor. Şehrin iki yakası arasında gidiş-geliş Tuna Nehri üzerindeki köprülerle gerçekleştiriliyor. Kanal İstanbul, bir uçtan diğer uca 56 kilometre olacak. Kanal üzerine en az 8, en fazla 11 köprünün inşa edilmesi planlanıyor.
Kesik V biçiminde inşa edilecek
Kanal İstanbulun biçimiyle ilgili de değerlendirmeler büyük ölçüde tamamlandı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının hazırlıklarını yaptığı taslak Kanal İstanbul, alttan kesik V harfi biçiminde inşa edilecek. Alt bölümünün genişliğinin 100 metreye, V harfinin iki ucu arasındaki mesafenin 520 metreye kadar ulaşabileceği belirtiliyor. Kanalın derinliği 20 metre olacak. Yetkililer, kanalın her iki kenardan belli bir alanının dolgu olacağını söyledi.
Haberturk
Habertürk, Başbakan Yardımcısı Ali Babacanın Yüksek Planlama Kurulunun (YPK) onayından çıktığını açıkladığı Kanal İstanbulun ihale edilecek inşaat işlerinin ayrıntılarına ulaştı. 5.5 milyar TL olarak hesaplanan inşaat işleri kapsamında İstanbul Boğazı ile Silivri arasındaki doğu-batı ekseninde, Kanal İstanbulla çakışacak en az 5 otoyolu, karayolu ve demiryolunun deplase edilmesi (başka noktaya taşınması) planlanıyor. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları Örneğin TEM, D-100 deplase edilecek dedi. Kanal üzerine en az 8, en çok 11 köprü inşa edilmesi planlanıyor.
PARÇA PARÇA İHALE EDİLEBİLİR
YPK kararı doğrultusunda Karayolları Genel Müdürlüğü, otoyol ve karayolları ile inşa edilecek köprü için proje çalışmalarına başladı. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, 5.5 milyar TLlik proje için parça parça ihale yapabileceklerini söyledi. YPKnın ihalesi için vize verdiği inşaat işleri, Kanal İstanbulun yan unsurlarını oluşturuyor. YPKnın, doğrudan Kanal İstanbulla ilgili yeni bir karar alması öngörülüyor.
Budapeşte modeli uygulanacak
Kanal İstanbul için Macaristanın başkenti Budapeşte modelinde somutluk kazanıyor. Şehrin iki yakası arasında gidiş-geliş Tuna Nehri üzerindeki köprülerle gerçekleştiriliyor. Kanal İstanbul, bir uçtan diğer uca 56 kilometre olacak. Kanal üzerine en az 8, en fazla 11 köprünün inşa edilmesi planlanıyor.
Kesik V biçiminde inşa edilecek
Kanal İstanbulun biçimiyle ilgili de değerlendirmeler büyük ölçüde tamamlandı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının hazırlıklarını yaptığı taslak Kanal İstanbul, alttan kesik V harfi biçiminde inşa edilecek. Alt bölümünün genişliğinin 100 metreye, V harfinin iki ucu arasındaki mesafenin 520 metreye kadar ulaşabileceği belirtiliyor. Kanalın derinliği 20 metre olacak. Yetkililer, kanalın her iki kenardan belli bir alanının dolgu olacağını söyledi.
Haberturk