Nemesis
Müdavim
- Katılım
- 31 Ekim 2007
- Mesajlar
- 7,764
- Reaksiyon puanı
- 13
- Puanları
- 38
- Yaş
- 37
Amerikan bir pediatri dergisinde, özel tasarlanmış bilgisayar oyunlarının genç ve çocuk hastaların tedaviye uyum ve katılımını artırdığı hakkında bir makale yayımlandı. Ultrecht Universitesi Tıp merkezi doktorlarından Dr. Pamela M. Kato (araştırmanın baş yazarı), tedaviye özel hazırlanmış oyunların, genç kanser hastalarının hayat kalitesini artırma ve daha da önemlisi ilaç kullanımına istek gibi tedaviye uyum konularında yardımcı olduğunu belirtmiş.
Kato ve meslektaşları, bu yaş grubunda tedaviye katılımın ciddi bir sorun olduğunu raporlarında belirterek, çalışmaya katılan çocuk ve genç hastalarda ölüm oranının yadsınmayacak oranda düştüğünü ortaya koymuşlar. Oyunların tedaviye katkısını incelemek için araştırmacılar, 13 ve 29 yaş arası kadın ve erkek 375 kanser hastası seçmişler. Bu hastaların bir kısmına kanser tedavisi konusunda bilgilendiren bir oyun oynatılmış;oyunda kazanmak için, Roxxi adlı bir robotla üç boyutlu bir insan vücudunda kanserli hücreleri patlatmak, ilaçları toplamak, yemek yemek ve rahatlama teknikleri kullanmak gerekiyor. Hastaların diğer kısmına ise kanserle alakası olmayan 'Indiana Jones and the Emperor's Tomb' oyunu oynatılmış.
3 aylık çalışma boyunca 2 gruptan da haftada en az 1 saat oyunları oynamaları istenmiş. İndiana Jones oynanması istenen grubun %22 'si iştirak ederken, konu bazlı oyunu oynaması istenenlerin %33 'ü iştirak etmiş. Konu bazlı oyunu oynayan grubun ilaç kullanımında %16 lık bir artışla %62.3 bir oran elde edilmiş. Kontrol grubunun ilaç kullanım oranı ise %52,5. Kemoterapi tedavisine de katılımda artışın olduğu gözlenmiş. Hastlalıkları konusunda eğitimde de oyunun katkısından bahseden araştırma konusunda Kato, bu yöntemin işe yaramasının sebebinin, hastaların hastalıklarına yeni bir bakış kazanmış olmaları olduğunu söylemiş. Örneğin kemoterapinin kanserle dövüş yöntemi olduğu fikrinin çocuklarda yerleşmesini sağladığını belirtmiş.
Oyunu kullanmak isteyen hasta ebeveyinleri ve doktorlar ücretsiz olarak buradan indirebiliyor.
Kaynak
Kato ve meslektaşları, bu yaş grubunda tedaviye katılımın ciddi bir sorun olduğunu raporlarında belirterek, çalışmaya katılan çocuk ve genç hastalarda ölüm oranının yadsınmayacak oranda düştüğünü ortaya koymuşlar. Oyunların tedaviye katkısını incelemek için araştırmacılar, 13 ve 29 yaş arası kadın ve erkek 375 kanser hastası seçmişler. Bu hastaların bir kısmına kanser tedavisi konusunda bilgilendiren bir oyun oynatılmış;oyunda kazanmak için, Roxxi adlı bir robotla üç boyutlu bir insan vücudunda kanserli hücreleri patlatmak, ilaçları toplamak, yemek yemek ve rahatlama teknikleri kullanmak gerekiyor. Hastaların diğer kısmına ise kanserle alakası olmayan 'Indiana Jones and the Emperor's Tomb' oyunu oynatılmış.
3 aylık çalışma boyunca 2 gruptan da haftada en az 1 saat oyunları oynamaları istenmiş. İndiana Jones oynanması istenen grubun %22 'si iştirak ederken, konu bazlı oyunu oynaması istenenlerin %33 'ü iştirak etmiş. Konu bazlı oyunu oynayan grubun ilaç kullanımında %16 lık bir artışla %62.3 bir oran elde edilmiş. Kontrol grubunun ilaç kullanım oranı ise %52,5. Kemoterapi tedavisine de katılımda artışın olduğu gözlenmiş. Hastlalıkları konusunda eğitimde de oyunun katkısından bahseden araştırma konusunda Kato, bu yöntemin işe yaramasının sebebinin, hastaların hastalıklarına yeni bir bakış kazanmış olmaları olduğunu söylemiş. Örneğin kemoterapinin kanserle dövüş yöntemi olduğu fikrinin çocuklarda yerleşmesini sağladığını belirtmiş.
Oyunu kullanmak isteyen hasta ebeveyinleri ve doktorlar ücretsiz olarak buradan indirebiliyor.
Kaynak