- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,957
- Reaksiyon puanı
- 442
- Puanları
- 7,263
Yeni modelleri için kesenin ağzını açan Peugeot, 208 ile B segmentinde 4 yıl aradan sonra yeniden liderliği hedefliyor. Fransız markanın 208deki en büyük kozu, kadın müşteriler olacak.
Yeni silahı 208 ve yeni sedan modeli için yılda 2 milyar euro, toplamda 4 milyar euro yatırıma imza atan Peugeot, gözünü liderliğe dikti. 1983ten bu yana piyasaya sunduğu 205, 206 ve 207 modelleriyle 15 milyon adetlik satış rakamına ulaşan şirket, 2009da Ford Fiestaya kaptırdığı liderlik koltuğunu 208le geri almayı istiyor.
2.4 milyon adet satan 207nin beklentilerinin altında performans gösterdiğini açıklayan Peugeot, 208 modeliyle 2013te Avrupada yüzde 10 pazar payına ulaşmayı hedefliyor. Liderlik ise kadın müşterilerden geçiyor... Peugeot, 207ye göre daha feminen hatlara sahip yeni ürünüyle kadın müşterileri yeniden kazanacak.
2012de 265 bin adetlik satışa ulaşmayı öngören şirket, 2013te bu rakamı 550 bin adede yükseltecek. Bu da 206 modelinden sonra yakalanan en yüksek satış olacak. Peugeot, böylece 4 yıl aradan sonra rakibi Fiestayı sollamış olacak. 208in 207 modeline oranla Avrupada 1.000 euro daha ucuz olması, markaya liderlik yolunda pozitif katkı sağlayacak. 208in pazara sunulmasıyla birlikte, 207nin üretimi sona erecek.
1990larda otomotiv dünyasında 205 modeliyle kült haline gelen GTI efsanesi de 208le geri dönecek. Önümüzdeki günlerde aracın performanslı sportif versiyonu yollara çıkacak.
Mösyö Peugeotnun itirafı
Peugeot, yeni model atağıyla Türkiyede eski pazar payı rakamlarına geri dönmeyi hedefliyor. Şirket, satışlarını 60 bin adedin üzerine çıkararak, 10 yıl önceki performansını yakalamayı planlıyor.
B segmentinde Avrupada yüzde 10 pazar payıyla liderliği hedeflediği yeni modeli 208in Lizbondaki test sürüşlerinde sorularımızı yanıtlayan Peugeot Dış İlişkiler Direktörü Christian Peugeot, Türkiye pazarında istedikleri seviyede olmadıklarını belirterek, Ancak büyük ilerleme potansiyelimiz var. Yeni 208 bu ilerlemeyi göstermemiz için büyük silah olacak. Hedefimiz, 10 yıl önce yakaladığımız pazar payına ve satışlara ulaşmak açıklamasını yaptı.
2000li yıllarda Türkiyede rakipleri Volkswagen ile aynı seviyede olduklarını hatırlatan Peugeot, birkaç yıl içinde yeniden bu düzeye gelmek istediklerini belirtti. Peugeot Ailesinin ikinci kuşak temsilcisi olan Christian Peugeot, şunları söyledi:
Volkswagen dünyada başarılı işler yaptı. Biz de yeni model atağıyla eski günlere geri döneceğiz. İddialı olduğumuz 208 modeli Eylül ayında Türkiyede satışa çıkacak. Bunun yanı sıra Türkiyede önemli satış grafiği yakalamasını beklediğimiz sedan modelimiz Ekimde piyasaya sunulacak. Hedeflerimiz büyük. Türkiye pazarı 1 milyon adetlik satışa gidiyor. Mevcut satışlarımızı ikiye katlayabiliriz. Geçen yıl yaklaşık 35 bin araç sattık. 60 bin adetlik satışın üzerine çıkabiliriz. Elimizde bunu gerçekleştirecek hem ürün hem de bayi altyapısı var.
Eylülde satışa sunulacak fiyatı 207den ucuz olacak
PEUGEOT 208, markanın yeni tasarım çizgisini gözler önünü seriyor. Radyatör ızgarası, hem gece hem de gündüz farlarının bakışını pekiştiren LEDler, Peugeotnun aslan amblemi, yanlarda yer alan krom çerçeve otomobile ilk bakışta öne çıkıyor. Araç, 3 ve 5 kapılı olmak üzere iki farklı gövde tipine sahip. 207ye göre boyu 7 santimetre kısalarak 3.70 metreye inen 208in iç mekanı ise büyümüş. Diz mesafesi 5 santimetre artırılmış.
Dizel motor 3.4 litre harcıyor
208de dikkati çeken değişimlerden biri de aracın ağırlığında. Otomobil, 207ye oranla 110 kilogram hafiflemiş, bu sayede yakıt tüketimi düşürülmüş. Hatchback aracın iç mekanında en büyük yenilikler belirgin şekilde küçültülen direksiyon simidi, gösterge paneli ve 7 inç büyüklüğündeki renkli dokunmatik ekran olarak karşımıza çıkıyor. Örneğin, iPad tadındaki ekran farklı işlevlere kolay erişim sağlıyor. Radyo, eller serbest Bluetooth kit, USB bağlantısı, müzik dosyalarının okunması ve navigasyon gibi... Panoramik cam tavanı çevreleyen mavi ışık da 208i oldukça çekici hale getiriyor.
Peugeot, 208 modeliyle birlikte yakıt tüketimi ve çevre konusunda önemli iyileştirmeler gerçekleştirdi.
Özellikle 1.0 litre ve 1.2 litre hacmindeki 3 silindirli benzinli motorlar dikkati çekiyor. 3 silindirli benzinli motorlar 207 modeline oranla 100 kilometrede 2 litre daha az yakıt tüketiyor. 100 kmde ortalama yakıt sarfiyatı 4.3 litreye inerken, karbon salınımı 99 grama düşürülmüş. Dizelde ise 100 kmde ortalama yakıt tüketimi 3.4 litreye indirilmiş. e-HDi motorlarda yer alan Start-Stop sistemi de şehir içinde yüzde 15e varan oranda yakıt tasarrufu sağlıyor.
Eylülde Türkiyede satışa sunulacak Peugeot 208, 2 farklı motor seçeneğiyle pazarlanacak: 68 beygir güç üreten 1.2 litre benzinli ve 92 beygir gücündeki 1.4 dizel. Otomobilin Türkiye fiyatı henüz belli değil ancak 207ye oranla daha ucuz olması bekleniyor.
kaynak
Yeni silahı 208 ve yeni sedan modeli için yılda 2 milyar euro, toplamda 4 milyar euro yatırıma imza atan Peugeot, gözünü liderliğe dikti. 1983ten bu yana piyasaya sunduğu 205, 206 ve 207 modelleriyle 15 milyon adetlik satış rakamına ulaşan şirket, 2009da Ford Fiestaya kaptırdığı liderlik koltuğunu 208le geri almayı istiyor.
2.4 milyon adet satan 207nin beklentilerinin altında performans gösterdiğini açıklayan Peugeot, 208 modeliyle 2013te Avrupada yüzde 10 pazar payına ulaşmayı hedefliyor. Liderlik ise kadın müşterilerden geçiyor... Peugeot, 207ye göre daha feminen hatlara sahip yeni ürünüyle kadın müşterileri yeniden kazanacak.
2012de 265 bin adetlik satışa ulaşmayı öngören şirket, 2013te bu rakamı 550 bin adede yükseltecek. Bu da 206 modelinden sonra yakalanan en yüksek satış olacak. Peugeot, böylece 4 yıl aradan sonra rakibi Fiestayı sollamış olacak. 208in 207 modeline oranla Avrupada 1.000 euro daha ucuz olması, markaya liderlik yolunda pozitif katkı sağlayacak. 208in pazara sunulmasıyla birlikte, 207nin üretimi sona erecek.
1990larda otomotiv dünyasında 205 modeliyle kült haline gelen GTI efsanesi de 208le geri dönecek. Önümüzdeki günlerde aracın performanslı sportif versiyonu yollara çıkacak.
Mösyö Peugeotnun itirafı
Peugeot, yeni model atağıyla Türkiyede eski pazar payı rakamlarına geri dönmeyi hedefliyor. Şirket, satışlarını 60 bin adedin üzerine çıkararak, 10 yıl önceki performansını yakalamayı planlıyor.
B segmentinde Avrupada yüzde 10 pazar payıyla liderliği hedeflediği yeni modeli 208in Lizbondaki test sürüşlerinde sorularımızı yanıtlayan Peugeot Dış İlişkiler Direktörü Christian Peugeot, Türkiye pazarında istedikleri seviyede olmadıklarını belirterek, Ancak büyük ilerleme potansiyelimiz var. Yeni 208 bu ilerlemeyi göstermemiz için büyük silah olacak. Hedefimiz, 10 yıl önce yakaladığımız pazar payına ve satışlara ulaşmak açıklamasını yaptı.
2000li yıllarda Türkiyede rakipleri Volkswagen ile aynı seviyede olduklarını hatırlatan Peugeot, birkaç yıl içinde yeniden bu düzeye gelmek istediklerini belirtti. Peugeot Ailesinin ikinci kuşak temsilcisi olan Christian Peugeot, şunları söyledi:
Volkswagen dünyada başarılı işler yaptı. Biz de yeni model atağıyla eski günlere geri döneceğiz. İddialı olduğumuz 208 modeli Eylül ayında Türkiyede satışa çıkacak. Bunun yanı sıra Türkiyede önemli satış grafiği yakalamasını beklediğimiz sedan modelimiz Ekimde piyasaya sunulacak. Hedeflerimiz büyük. Türkiye pazarı 1 milyon adetlik satışa gidiyor. Mevcut satışlarımızı ikiye katlayabiliriz. Geçen yıl yaklaşık 35 bin araç sattık. 60 bin adetlik satışın üzerine çıkabiliriz. Elimizde bunu gerçekleştirecek hem ürün hem de bayi altyapısı var.
Eylülde satışa sunulacak fiyatı 207den ucuz olacak
PEUGEOT 208, markanın yeni tasarım çizgisini gözler önünü seriyor. Radyatör ızgarası, hem gece hem de gündüz farlarının bakışını pekiştiren LEDler, Peugeotnun aslan amblemi, yanlarda yer alan krom çerçeve otomobile ilk bakışta öne çıkıyor. Araç, 3 ve 5 kapılı olmak üzere iki farklı gövde tipine sahip. 207ye göre boyu 7 santimetre kısalarak 3.70 metreye inen 208in iç mekanı ise büyümüş. Diz mesafesi 5 santimetre artırılmış.
Dizel motor 3.4 litre harcıyor
208de dikkati çeken değişimlerden biri de aracın ağırlığında. Otomobil, 207ye oranla 110 kilogram hafiflemiş, bu sayede yakıt tüketimi düşürülmüş. Hatchback aracın iç mekanında en büyük yenilikler belirgin şekilde küçültülen direksiyon simidi, gösterge paneli ve 7 inç büyüklüğündeki renkli dokunmatik ekran olarak karşımıza çıkıyor. Örneğin, iPad tadındaki ekran farklı işlevlere kolay erişim sağlıyor. Radyo, eller serbest Bluetooth kit, USB bağlantısı, müzik dosyalarının okunması ve navigasyon gibi... Panoramik cam tavanı çevreleyen mavi ışık da 208i oldukça çekici hale getiriyor.
Peugeot, 208 modeliyle birlikte yakıt tüketimi ve çevre konusunda önemli iyileştirmeler gerçekleştirdi.
Özellikle 1.0 litre ve 1.2 litre hacmindeki 3 silindirli benzinli motorlar dikkati çekiyor. 3 silindirli benzinli motorlar 207 modeline oranla 100 kilometrede 2 litre daha az yakıt tüketiyor. 100 kmde ortalama yakıt sarfiyatı 4.3 litreye inerken, karbon salınımı 99 grama düşürülmüş. Dizelde ise 100 kmde ortalama yakıt tüketimi 3.4 litreye indirilmiş. e-HDi motorlarda yer alan Start-Stop sistemi de şehir içinde yüzde 15e varan oranda yakıt tasarrufu sağlıyor.
Eylülde Türkiyede satışa sunulacak Peugeot 208, 2 farklı motor seçeneğiyle pazarlanacak: 68 beygir güç üreten 1.2 litre benzinli ve 92 beygir gücündeki 1.4 dizel. Otomobilin Türkiye fiyatı henüz belli değil ancak 207ye oranla daha ucuz olması bekleniyor.
kaynak