Japon mantığı yüzünden kimler kaybetti ve kaybediyor?

Hakantoris

Profesör
Japon otomotiv piyasası dedim yani JDM oluyor. EDM veya USDM için beygir gücü,enjeksiyon sistemi,turbo gibi parçalarda değişiklik olabiliyor. Yine de Japon firmaları aralarındaki anlaşma gereği satış yaptıkları yerel marketlerin beygir sınırının üzerine çıkmıyorlar. Haksız rekabet olmasın diye. Malum Japon firmaları arasında bu anlaşma olmasaydı kaliteli japon modifiye kültürü doğmayacaktı. Japonlar Amerikalılara küçük araba motorlarının muscle arabaları nasıl tokatlayabileceğini Avrupaya da küçük motorlu araçların nasıl sağlam ve güçlü modifiye edilebileceğini gösterdiler.
Pardon görmemişim :D
 

Fakehero

Profesör
Sony zaten asıl paranın çoğunu parça tedariği ve servislerden kazanıyor. Cep telefonu kamera sensörleri, ürettikleri kameralar,piller,playstation konsoldan çok satılan oyunlar ve abonelik servisleri gibi. Ve firma artık nihai son kullanıcı ürünü oluşturmak yerine daha çok tedarik noktasında pazar payını artırmaya çalışıyor. Bunun bir örneği de CES 2020 de tanıttıkları konsept otomobilde görülüyor. Gelecekte ekran,pil,donanım gibi ürünler artacak. Bu yüzden firmalar 100 liraya 100 kişiye nihai ürün satmak yerine 10 liraya 10000 adet parça tedariği yapmanın daha az maliyetli ve daha çok karlı olduğunun artık farkına varıyorlar. Sony de en iyi bildiği işleri yaparken tedarik noktasında da payını kaybetmeyip artırmaya çalışıyor. Bir ürünü nihai son kullanıcıya ulaşana kadar bir sürü aşaması var ve ardından garanti denilen maddi kaybı var ama tedarik öyle mi ver parçayı topluca üreticiye işin bitsin. Garantisi vs gibi dertlerle uğraşma.
 
Üst