mr_rain
Guru
- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,961
- Reaksiyon puanı
- 453
- Puanları
- 7,263

Temel karakteri korunan yeni Boxster, her şeyden önce daha keskin gelen hatlarıyla dikkat çekerken, aracınfarları 918 Spyder konseptini hatırlatan bir görünüme bürünmüş.

Önceki nesilde arka çamurlukta kendi halinde duran ve motorun soğutulmasını sağlayan hava girişleri, yenimodelde kapılarla bütünleşerek daha belirgin hale gelmişler.

Arka bölümde, motor kapağına, spoyler benzeri bir çıkıntı eklenirken, bu parça stoplarla bütünleşmiş. Katlanabilir kumaş tavanı şimdiye kadar sert bir kapağın ardında gizlenen Boxsterda yeni nesille birlikte bu uygulamadan da vazgeçilmiş.

Tampon-tekerlek mesafelerinin kısaltılmasıyla daha dengeli karoser oranlarına kavuşan yeni Boxsterın iç mekanında Porschenin son dönemde kullanmaya başladığı yüksek ve eğimli orta konsol tercih edilirken, yenikokpit tasarımı daha lüks ve olgun görünüyor.

Yeni 911le birlikte hafif üretime daha fazla ağırlık vermeye başlayan Porsche bu anlayışı yeni Boxsterda sürdürüyor. Hafiflemeye eşlik eden verimlilik önlemleriyle ortalama yakıt tüketimini yüzde 15e varan oranda düşüren Porsche mühendisleri, bunun sonucunda 7.7 lt/100 kmlik bir değer elde etmişler.

Yeni nesilde 2.9 lt 255 HPlik 6 silindirli boxer motorun yerini 2.7 lt 265 HPlik yeni bir ünite alırken, buversiyonun 0-100 km/s hızlanması opsiyonel olarak sunuluyor. 7 kademeli PDK otomatik şanzımanla 5.7 saniye sürüyor. Boxster Ste görev yapan 3.4 ltlik motor korunurken, güç 310 HPden 315 HPye yükselmiş. Boxster S, 0-100 km/s hızlanmasını PDK şanzımanla 5.0 saniyede tamamlarken, her iki versiyonun manuelşanzımanlı performans değerleri henüz açıklanmadı.







[video=youtube;Z9HfhHayvw4]http://www.youtube.com/watch?v=Z9HfhHayvw4[/video]
[video=youtube;6FsojXlnXsw]http://www.youtube.com/watch?v=6FsojXlnXsw[/video]
kaynak