- Katılım
- 18 Aralık 2013
- Mesajlar
- 3,145
- Reaksiyon puanı
- 2,415
- Puanları
- 358
İstanbul Bilişim, TBMM'ye taşındı! Ruhsar Pekcan'a 4 soruluk önerge
Saadet Partisi Milletvekili Abdulkadir Karaduman, teknoloji ürünleri satan İstanbul Bilişim firması ile ilgili tüketicilerin yaşadığı sorunları TBMM’ye taşıdı.
Türkiye’de 2002'den bu yana faaliyet gösteren online alışveriş sitesi İstanbul Bilişim ile tüketiciler arasında yaşanan sorunlar Saadet Partisi Konya Milletvekili Abdulkadir Karaduman tarafından TBMM Başkanlığına taşındı. Karaduman, Anayasanın 98’inci ve İçtüzüğün 96 ve 99’uncu maddeleri gereğince Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan tarafından yazılı olarak cevaplandırılması için 4 soruluk önerge verdi.
İstanbul Bilişim şikayet geri dönüşlerinin ardından, şirketin genel müdür yardımcısı Serdar Gülmez, nisan ayında katıldığı programda yaptığı açıklamada, sorunun yurt dışı kaynaklı tedarikçi firmalardan kaynaklandığı savunmuştu.
"TÜKETİCİLER SATIN ALDIKLARA ÜRÜNLERE ULAŞAMAMAKTA"
Konya Milletvekili Abdulkadir Karaduman soru önergesinde, “Online alışveriş sitesi olan İstanbul Bilişim’den alışveriş yapan tüketicilerin yaşadığı mağduriyetler ulusal basına yansımıştır. Tüketiciler satın aldıkları ürünlere ulaşamamakta, iade veya iptal ettikleri siparişlerin parasını almakta güçlük yaşamaktadırlar. Yaşanılan sorunlarla ilgili muhatap bulamayan tüketicilerin konu ile ilgili savcılık ve CİMER’e yaptıkları başvurular da sonuçsuz kalmaktadır. Mağduriyetler katlanarak artarken online alışveriş sitesi satışlara devam etmektedir.” ifadelerini kullandı.
RUHSAR PEKCAN'A İSTANBUL BİLİŞİM İLE İLGİLİ 4 SORU
Abdulkadir Karaduman, imzalı soru önergesinde şu sorulara yer verildi:
1. Bakanlığınız, online alışveriş sitesi olan İstanbul Bilişim’in tüketiciyi mağdur eden uygulamalarına yönelik yasal bir süreç başlatmış mıdır?
2. Konu ile ilgili Bakanlığınıza ulaşan toplamda kaç adet şikâyet vardır?
3. Benzer şekilde tüketicileri mağdur eden online alışveriş siteleri ve işletmeler Bakanlığınızca denetleniyor mu?
4. Tüketici Hakem Heyetleri, tüketicilerin yaşadığı benzer sorunların giderilmesi hususunda hangi çalışmaları yürütmektedir?
İSTANBUL BİLİŞİM ŞİKAYETLERİ
Bazı tüketiciler başlattıkları kampanyalar ile şirkete karşı yaptırım uygulanması için bakanlıklara ve adli mercilere harekete geçme çağrısı yapıyor.
Firmanın gelen şikâyetlere sosyal medya platformları üzerinden verdiği bazı cevaplar şöyle:
Nisan ayında, tüketicilerden gelen İstanbul Bilişim şikayet geri dönüşleri sonrası İstanbul Bilişim Genel Müdür Yardımcısı Serdar Gülmez, katıldığı Youtube programında, yaşanan sorunun yurt içi ve yurt dışında yaşanan tedarikçi firmalardan kaynaklandığını söylemişti. Gülmez, açıklamasında kendilerine ulaşan müşterilerin iadelerini yaptıklarını savunmuştu.
Saadet Partisi Milletvekili Abdulkadir Karaduman, teknoloji ürünleri satan İstanbul Bilişim firması ile ilgili tüketicilerin yaşadığı sorunları TBMM’ye taşıdı.
Türkiye’de 2002'den bu yana faaliyet gösteren online alışveriş sitesi İstanbul Bilişim ile tüketiciler arasında yaşanan sorunlar Saadet Partisi Konya Milletvekili Abdulkadir Karaduman tarafından TBMM Başkanlığına taşındı. Karaduman, Anayasanın 98’inci ve İçtüzüğün 96 ve 99’uncu maddeleri gereğince Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan tarafından yazılı olarak cevaplandırılması için 4 soruluk önerge verdi.
İstanbul Bilişim şikayet geri dönüşlerinin ardından, şirketin genel müdür yardımcısı Serdar Gülmez, nisan ayında katıldığı programda yaptığı açıklamada, sorunun yurt dışı kaynaklı tedarikçi firmalardan kaynaklandığı savunmuştu.
"TÜKETİCİLER SATIN ALDIKLARA ÜRÜNLERE ULAŞAMAMAKTA"
Konya Milletvekili Abdulkadir Karaduman soru önergesinde, “Online alışveriş sitesi olan İstanbul Bilişim’den alışveriş yapan tüketicilerin yaşadığı mağduriyetler ulusal basına yansımıştır. Tüketiciler satın aldıkları ürünlere ulaşamamakta, iade veya iptal ettikleri siparişlerin parasını almakta güçlük yaşamaktadırlar. Yaşanılan sorunlarla ilgili muhatap bulamayan tüketicilerin konu ile ilgili savcılık ve CİMER’e yaptıkları başvurular da sonuçsuz kalmaktadır. Mağduriyetler katlanarak artarken online alışveriş sitesi satışlara devam etmektedir.” ifadelerini kullandı.
RUHSAR PEKCAN'A İSTANBUL BİLİŞİM İLE İLGİLİ 4 SORU
Abdulkadir Karaduman, imzalı soru önergesinde şu sorulara yer verildi:
1. Bakanlığınız, online alışveriş sitesi olan İstanbul Bilişim’in tüketiciyi mağdur eden uygulamalarına yönelik yasal bir süreç başlatmış mıdır?
2. Konu ile ilgili Bakanlığınıza ulaşan toplamda kaç adet şikâyet vardır?
3. Benzer şekilde tüketicileri mağdur eden online alışveriş siteleri ve işletmeler Bakanlığınızca denetleniyor mu?
4. Tüketici Hakem Heyetleri, tüketicilerin yaşadığı benzer sorunların giderilmesi hususunda hangi çalışmaları yürütmektedir?
İSTANBUL BİLİŞİM ŞİKAYETLERİ
Bazı tüketiciler başlattıkları kampanyalar ile şirkete karşı yaptırım uygulanması için bakanlıklara ve adli mercilere harekete geçme çağrısı yapıyor.
Firmanın gelen şikâyetlere sosyal medya platformları üzerinden verdiği bazı cevaplar şöyle:
“Değerli Müşterimiz, Şikayetiniz Muhasebe departmanına iletilmiştir. En kısa sürede tarafınıza dönüş yapılacaktır. Saygılarımızla, İstanbul Bilişim Müşteri Hizmetleri”
“Merhaba, çağrı merkezimizdeki yoğunluk nedeniyle bekleme süresi uzayabilmektedir. Gerekli kontrolleri ve desteği sağlayabilmemiz için sipariş numaranızı bizimle özel mesaj aracılığıyla paylaşabilir misiniz?”
“Merhaba, gerekli kontrolleri ve desteği sağlayabilmemiz için sipariş numaranızı bizimle özel mesaj aracılığıyla paylaşabilir misiniz?”
“Merhaba, iade sürecinde yaşanan gecikme için çok üzgünüz. Sürecin hızlandırılması için muhasebe birimimize konuyu ilettik. İyi günler dileriz.”
“Merhaba, iade süreciniz devam etmektedir. İade işleminiz sağlandığında tarafınıza bilgilendirme yapılacaktır. İyi günler dileriz.”
Nisan ayında, tüketicilerden gelen İstanbul Bilişim şikayet geri dönüşleri sonrası İstanbul Bilişim Genel Müdür Yardımcısı Serdar Gülmez, katıldığı Youtube programında, yaşanan sorunun yurt içi ve yurt dışında yaşanan tedarikçi firmalardan kaynaklandığını söylemişti. Gülmez, açıklamasında kendilerine ulaşan müşterilerin iadelerini yaptıklarını savunmuştu.
İstanbul Bilişim, TBMM'ye taşındı! Ruhsar Pekcan'a 4 soruluk önerge
Saadet Partisi Milletvekili Abdulkadir Karaduman, teknoloji ürünleri satan İstanbul Bilişim firması ile ilgili tüketicilerin yaşadığı sorunları TBMM’ye taşıdı.
www.milligazete.com.tr