Ipsos Araştırma: Dünyada tüketici güveninin en düşük olduğu ülke Türkiye

Görkeem

Profesör
Katılım
22 Ağustos 2019
Mesajlar
4,065
Reaksiyon puanı
3,389
Puanları
293
Ipsos’un yaptığı tüketici güven endeksi araştırması Türkiye’deki tüketicilerin yaşadığı güven problemini ortaya serdi. Global çapta yapılan son araştırmaya göre dünyada tüketici güveninin en düşük olduğu ülke Türkiye.



Sözcü’den Özlem Ermiş Beyhan imzalı habere göre, ocak ayında tamamlanan araştırmada global tüketici güveni ortalama 43.3 puan iken Türkiye 31.7 ile sıralamanın en altındaki ülke. Ocak 2020'den bu yana Türkiye'de tüketicinin güveni 2.3 puan azalmış. Araştırmada Türkiye'de tüketici güveninin geçen mart ayından beri 35 puanın üzerine çıkmadığı vurgulanıyor.


24 ülkede toplam 17 bin 500 kişi ile yapılan araştırma sonuçlarına göre tüketici güveninin 100 üzerinden 50'yi aştığı 7 ülke var: Çin (74.1), Suudi Arabistan (62.8), İsveç (54.5), Hindistan (53.6), Avustralya (52.7), Almanya (50.3) ve ABD (50.2).

35 puanın altında ise sadece 4 ülke bulunuyor: Rusya (34.9), Güney Afrika (33.9), İspanya (33.5) ve en sonda ise Türkiye (31.7).

Global Ipsos araştırmasında önümüzdeki dönemde finansal durumun daha iyi olmasının beklenip beklenmediği de sorulmuş. Global ortalamada 13.1 puan iyileşme olurken, Türkiye'de finansal durumda iyileşme umudu olanlarda 3 puan azalma var.




 

Kaan_M

Doçent
Katılım
29 Aralık 2020
Mesajlar
774
Reaksiyon puanı
1,884
Puanları
93
Yaş
20
Şaşırdık mı? Ghost screen diye garantiye gitmiş ve garantiden bahane bulunamayıp 3. parti uygulamaların ghost screen'e sebep olduğunu, Samsung'un kendi uygulamalarında olsaydı garanti geçerli olurdu diyen gördüm. Telefon da Xiaomi.
 

Fakehero

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,832
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
5,741
Puanları
1,708
Yaş
36
Şaşırdık mı? Ghost screen diye garantiye gitmiş ve garantiden bahane bulunamayıp 3. parti uygulamaların ghost screen'e sebep olduğunu, Samsung'un kendi uygulamalarında olsaydı garanti geçerli olurdu diyen gördüm. Telefon da Xiaomi.
Samsung ghost screen yani amoled ekran yanığı denilen sorunda eğer belli uygulamaları çok kullandıysan ve bunlar sebep olduysa garantiye saymıyor. Ama ana ekran veya bildirimler uygulamaların bulunduğu menülerin ghost screen olarak kalmışsa garantiden tamir ediyor. Aslında bu dedikleri kendi uydurmaları ghost screen ne olursa olsun servis tarafından tamir edilmeli. Burada ekranların maliyetinden dolayı servis çalışanları kolaya kaçıyorlar.
 

OzkanK.

Müdavim
Müdavim
Katılım
3 Eylül 2019
Mesajlar
10,697
Reaksiyon puanı
13,064
Puanları
4,958
Sözcü’den Özlem Ermiş Beyhan imzalı habere göre :D
 

Kaan_M

Doçent
Katılım
29 Aralık 2020
Mesajlar
774
Reaksiyon puanı
1,884
Puanları
93
Yaş
20
Samsung ghost screen yani amoled ekran yanığı denilen sorunda eğer belli uygulamaları çok kullandıysan ve bunlar sebep olduysa garantiye saymıyor. Ama ana ekran veya bildirimler uygulamaların bulunduğu menülerin ghost screen olarak kalmışsa garantiden tamir ediyor. Aslında bu dedikleri kendi uydurmaları ghost screen ne olursa olsun servis tarafından tamir edilmeli. Burada ekranların maliyetinden dolayı servis çalışanları kolaya kaçıyorlar.
Garipmiş.


Görmüyordur ama buradan o sorunu yaşayan arkadaşa selamlar.
 
Üst