iPhone Telefonlarda Garanti Dışı Rezaleti

kopse

Öğrenci
Katılım
28 Ocak 2014
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
iPhone telefonum saçma bir sebepten dolayı garanti dışı kaldı ve bu konuda mahkemeye başvuracağım. Bu konuda aşağıdaki yazıdan başka bir kaynak göremedim. Mahkemede elimden geleni yapacağım .
Merhaba arkadaşlar. Ülkemizde oldukça yüksek satışlar yapan ve bu satışlarına hız kesmeden devam eden Apple'ın , iPhone telefonlarda yapmış olduğu bir rezaleti sizlerle paylaşacağız. Bu yazı Apple'ı hedef almak için değil, kullanıcıları bilgilendirmek için yazılmıştır.

Ülkemizdeki Apple fan'larını anlatmaya gerek yok sanırım. Apple Store gittiğiniz zaman, mağazada göreceğiniz kullanıcılar , Apple cihazlarını ürün mühendisinden daha heyecanlı bir şekilde anlatmaktadır. "iPhone kullanmak ayrıcalıktır" "iPhone bir başkadır" vs. vs. bu klişeleri duymayan kaldı mı ? Neden büyük bir markayı tercih ederiz ? sorusuna verilecek en iyi cevap işimizi şansa bırakmamak olur heralde. iPhone telefonlar gerçektende oldukça kaliteli , estetik ve sağlam bu konuda çok fazla birşey söyleme ihtiyacı duymuyorum fakat elektronik malzemede en önemli kriterlerden biride servis hizmetidir. Şimdi asıl konumuza gelelim ve iPhone'un kullanıcılar için dayattığı büyük bir rezaletten ( saçmalıktan) bahsedelim.
"iPhone telefonunuzda herhangi bir cizik veya darbe varsa ürününüz garanti dışı kalıyor."
Ama benim arızamın cizik veya darbeyle alakası yok dediğinizi duyar gibiyim. Bu soruyu yetkililere ilettiğiniz zaman aldığınız cevap'ta oldukça manidar "Haklısınız ama yapabileceğim birşey yok" Örneğin iPhone'larda kronik olan ses tuşu arızası için servise gidiyorsunuz ama telefonun kapağı ezik diye cihazınız garanti dışı kalıyor.
Bazılarına bu işlem mantıklı gelebilir fakat durum hiçte öyle değil. Piyasaya yeni bir model çıkardıkları zaman cihazın sağlamlığından bahseder, cihazı suya sokar, yüksekten atar , binlerce viral reklam yapar fakat durum Garanti'ye geldiği zaman , küçük bir çizikten dolayı garanti dışı kalıyorsa burada büyük bir haksızlık var. Üstelik bu durum sadece ülkemize özel. Yurtdışına gidip cihazınızı garantiye vermek istediğiniz zaman kimse bu tarz bahaneler sunamıyor.
Görselde yaklaşık 1 hafta önce Apple Store'a götürülen iPhone 5S model telefonu görebilirsiniz. Cihazın sorunu "Titreşim tuşunun arızalı olması" fakat telefonun sol üstünde bulunan ezikten dolayı cihaz garanti dışı. Cepte veya arabada sağa sola çarpma ile telefon bu hale geliyorsa burada tüketicinin değil üreticinin hatası vardır. Sonuçta bizler telefonumuzu kılıfla kullanmak zorunda değiliz.
İşin en garip yanı San Francisco Apple Store'da çalışanlardan aldığım bilgiye göre cihazın garanti dışı kalması için herhangi bir yoktur. Bu sadece ülkemize özel bir durummuş yani. Cihazımızda sıvı teması veya darbeye bağlı herhangi bir arıza yoktur. Buna rağmen raporda gördüğünüz gibi "Cihaz garanti dışı"
Apple Ürünleri ve Türkiye'deki Tüketiciyi Koruma Yasaları İlgili sayfayı incelediğim zaman bu konu hakkında herhangi bir detay göremiyoruz.

Tamamen Apple Türkiye tarafından uydurulmuş ve tüketici kanununa tamamen aykırı olan bu durumla karşılaşan kullanıcılar için rehber olmasını dileyerek, konuyu sizlere aktardık. Konuyu tüketici hakem heyetine aktarmak için; http://tuketicisikayeti.tuketici.gov.tr web sayfası üzerinden tüketici şikayetinde bulunabilir. Bu durumda yapılan başvuru Tüketicinin ikamet ettiği yerdeki Tüketici Hakem Heyetine düşer. Elektronik imza sahibi olmayan tüketiciler yaptıkları başvuruların pdf dokumanının çıktısı alıp, imzalayıp belgelerle birlikte ikamet ettiği yerdeki Tüketici Hakem Heyetine 15 gün içerisinde teslim etmesi gerekmektedir.
Konu hakkında yasal olarak gereken tüm işlemler yapılacaktır. Mahkeme hakkında gelişmeler'i sizlerle paylaşacağız. Ülkemizde bu firmaların istediği gibi hareket etmesi ve bizleri mağdur etmesi bu kadar kolay olmamalı.
Kaynak: iPhone’da “Garanti Dışı” Rezaleti – Ozengen
 

MR.Anonymous

Müdavim
Müdavim
Katılım
7 Aralık 2014
Mesajlar
5,140
Reaksiyon puanı
498
Puanları
263
Ülkede en iyi garanti veren firmadan bahsediyoruz.
 

kopse

Öğrenci
Katılım
28 Ocak 2014
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Neye göre en iyi ? Tecrübe etme şansınız oldu mu ?
Bence artık bütün firmalar iyi. Kaliteyi bu tarz ince ayrıntılar gösteriyor artık.
 

mmayda

Öğrenci
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
44
Reaksiyon puanı
0
Puanları
6
ufak darbeleri falan bahane ediyorlar.telefonu tertemiz kullanman gerekiyor.
 

yucelbaran

Öğrenci
Katılım
9 Ekim 2015
Mesajlar
15
Reaksiyon puanı
1
Puanları
1
Bende öyle biliyodum cihazımın ekranına bastırınca ses geliyodu. Yanında darbe arkasında da çizil vardı. Direk değişim verdiler. Şans mı benimkisi bende anlamadım ama üç saat sonra yeni cihazı aldım.
 

trm

Asistan
Katılım
20 Ekim 2015
Mesajlar
473
Reaksiyon puanı
52
Puanları
28
Temiz kullan telefonu sende. Ben ekranda ses geliyor diye götürdüm 2 gün içinde sıfır cihaz verdiler bana ? Apple müşteri hizmetini kötülüyorsanız başka markaları hiç kullanmayın en az 20 gün beklersiniz ve sonuç alamazsınız kullanıcı hatası diye.
 

kopse

Öğrenci
Katılım
28 Ocak 2014
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Telefonumu temiz kullanmak zorunda mıyım ?
Telefon bu sonucta en fazla ne yapabiliriz. Gerçekten sizi anlamak çok zor başınıza gelmeden anlamanız çok zor.
Farzet telefonu elinden düşürdün hiçbir sorun yok 1 yıl sonra ekranı bozuldu servise götürdün düşmeden kaynaklı kücük bir cizik var sonuc garanti dışı.
Ne kadar mantıklı geliyor size bu
 

utkucux

Öğrenci
Katılım
27 Şubat 2014
Mesajlar
77
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
Arkadaşlar apple türkiye de en garati veren firma cihazda kıl kadar cizik olsun değişim yapıyor ama gelelim şuna cihaz hakkında işlem yapan kvk sorumlusuna her şey onun elinde bende 5s vardı cihazım batarya ömrü %85 e düştü biladerim benim kvk apple da çalışıyor gönderdim rapor tuttu 2 gün içinde yenisi geldi çoğu arkadaşımda yaptım kullanıcı hatası olduğu halde tuttuğu rapor sayesinde sıfırı yeniden geldi arkadaşlarımında değiştirdim
 

Lazzz

Müdavim
Müdavim
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,707
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
293
Arkadaşlar apple türkiye de en garati veren firma cihazda kıl kadar cizik olsun değişim yapıyor ama gelelim şuna cihaz hakkında işlem yapan kvk sorumlusuna her şey onun elinde bende 5s vardı cihazım batarya ömrü %85 e düştü biladerim benim kvk apple da çalışıyor gönderdim rapor tuttu 2 gün içinde yenisi geldi çoğu arkadaşımda yaptım kullanıcı hatası olduğu halde tuttuğu rapor sayesinde sıfırı yeniden geldi arkadaşlarımında değiştirdim
Kıl kadar çizik olsunda değişim yapsın bakayım. Geçen gün forumda bir arkadaş bunu dile getirdi ses tuşlarının orada minik bir darbe var diye arızayı garanti dahilinde yapmamışlar. Ayrıca İphone 6 kullandıgım zamanlarda da cihazın arkasında olusan dar be vardı applyi aradım darbe garantiyi bozar şeklind ebir açıklama yaptılar. neyse ki şuan kullanmıyoum.
 

utkucux

Öğrenci
Katılım
27 Şubat 2014
Mesajlar
77
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
hocam benim biladerim kvk da çalışıyor bak BİLADERİM KVK DA ÇALIŞIYOR K-V-K DA ÇA LI ŞI YOR ANLADIN UMARIM cihazın bataryası %85 düştü gönderdim rapor tuttu yenisi geldi önemli olan oradaki adamın tuttuğu rapor apple varsa gönder değiştireyim hiç hasarı olmasın tamam mı ?
 

thee_descentt

Öğrenci
Katılım
13 Aralık 2015
Mesajlar
90
Reaksiyon puanı
18
Puanları
8
Arkadaslar appleden 3 defa degısım almıs bırı olarak cıhazda sorun varsa cızık darbe sorun deil 2 cıhazımda berbat durumdaydıı heryeri cızık darbeliydi otomotiv sektorundeyim ve cıhazım cizilio darbe alıyordu ve suan 3. Cıhzımı kullanıyorum herzaman mutavazı kıbar olun ve bilgisiz davranın hiçbir sekilde apple sızı uzmeyecektır [emoji3] cihaz iphone 6 plus
 

utkucux

Öğrenci
Katılım
27 Şubat 2014
Mesajlar
77
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
Benim cihazım da hiç bir şey yoktu 6 aylıktı biladerimi aradım gönderdim 2 iş günü içinde sıfırı geldi elime :biggrin:
 

trm

Asistan
Katılım
20 Ekim 2015
Mesajlar
473
Reaksiyon puanı
52
Puanları
28
Apple değişim yapıyor, 2 günde bende yenisini aldım. Başka hiç bir marka bu kadar değişim yapamıyor gerçek bu kabul etmek lazım.
 

ceptamircisi

Öğrenci
Katılım
13 Ocak 2016
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Ben ankarada iphone özel servisiyim bu konuda gerçekten apple servis konusunda rezalet.
 

trm

Asistan
Katılım
20 Ekim 2015
Mesajlar
473
Reaksiyon puanı
52
Puanları
28
Ankara Apple yetki verdiği Lydia var, gayet başarılı. Siz hangi yetkili servissiniz acaba ...
 

kopse

Öğrenci
Katılım
28 Ocak 2014
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Ankara Apple yetki verdiği Lydia var, gayet başarılı. Siz hangi yetkili servissiniz acaba ...
Cihaz Apple'ın kendi mağazalarına götürüldü. Hepsi aynı cevabı veriyor.
Sözün özü bu olay büyük bir rezalettir.
 

Waddler

Müdavim
Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2014
Mesajlar
2,194
Reaksiyon puanı
612
Puanları
293
apple o zaman adam kayırıyor. ayrıca sony de 20 gün içinde değişim yapıyor. mesafeye göre süre bayağı kısalıyor tabi.
 

mcanerol

Asistan
Katılım
29 Temmuz 2015
Mesajlar
121
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Bence bu olayın bu kadar çeşitlilik göstermesi servis danışmanına bağlı. Bazen hiç bir sey demeden direk değişik yapılıyor bazen ise boyle olaylar uzuyor. Açıkcası bu birazdan bizim ülkemizde suistimal ediliyor. Cihazda hiç bir şey yok bahaneler üretip sıfır cihaz alma yolunu tercih edenler çok oluyor. Bu yüzden servis danışmanları farklılık gösteriyor biraz insiyatif kullanıyorlar yanı. Yani bana oyle geliyor.
 

alperkus

Öğrenci
Katılım
3 Ocak 2016
Mesajlar
9
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Ben basit bir ornek vereyim kendimden. Bun dan yaklasik 4 yil once Turkcell den iphone 4 u tahutlu olarak almistim. Telefonumun gecirdigim bir kaza sebebi ile kulaklik girisinden kan girip ekran uzerinde kocamsn bir leke birakti. Bende para karsiligi ekrani defistirmek icin telefonumu genpa ya goturdum. Sabah verdim ve aksam alabilirsiniz dediler. Telefonumu almayabgittim servis raporunda kullanim hatasina bagli olarak ekran arizasi ve garanti disi ibaresi vardi. Ancak not kisminda Apple musteri memnuniyeti politikasi nedeni ile bir defaya mahsus ucretsiz olarak ekranimi degisimi yapildi. Yaziyordu ve cok mutlu oldum. O gunden beri iphone kullaniyorum. Suanda da iphone 6 plus im var ve baska telefon asla kullanmam. Bu telefonun sekli, ya da donanimdan cok markanin bana karsi degil, benim yadimda oldugunu bana hissettiriyor.
 

kopse

Öğrenci
Katılım
28 Ocak 2014
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Ben basit bir ornek vereyim kendimden. Bun dan yaklasik 4 yil once Turkcell den iphone 4 u tahutlu olarak almistim. Telefonumun gecirdigim bir kaza sebebi ile kulaklik girisinden kan girip ekran uzerinde kocamsn bir leke birakti. Bende para karsiligi ekrani defistirmek icin telefonumu genpa ya goturdum. Sabah verdim ve aksam alabilirsiniz dediler. Telefonumu almayabgittim servis raporunda kullanim hatasina bagli olarak ekran arizasi ve garanti disi ibaresi vardi. Ancak not kisminda Apple musteri memnuniyeti politikasi nedeni ile bir defaya mahsus ucretsiz olarak ekranimi degisimi yapildi. Yaziyordu ve cok mutlu oldum. O gunden beri iphone kullaniyorum. Suanda da iphone 6 plus im var ve baska telefon asla kullanmam. Bu telefonun sekli, ya da donanimdan cok markanin bana karsi degil, benim yadimda oldugunu bana hissettiriyor.

Öncelikle geçmiş olsun.
Normalde beklenen hizmet bu zaten , size doğru bir hizmet sunmuşlar tabiki fakat diğer kullanıcılar'a neden bir sefere mahsus böyle bir kolaylık sağlamıyorlar ? burada sıkıntı var demektir.
 

mvs gmze

Öğrenci
Katılım
30 Mart 2017
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
32
Arkadaslar appleden 3 defa degısım almıs bırı olarak cıhazda sorun varsa cızık darbe sorun deil 2 cıhazımda berbat durumdaydıı heryeri cızık darbeliydi otomotiv sektorundeyim ve cıhazım cizilio darbe alıyordu ve suan 3. Cıhzımı kullanıyorum herzaman mutavazı kıbar olun ve bilgisiz davranın hiçbir sekilde apple sızı uzmeyecektır
emoji3.png
cihaz iphone 6 plus

ben 6s kullanıyorum 1. aylıkken 2.el olarak aldım fakat aldıgımdan beri aramalara cvp veremıyordum ekranda donma oluyordu takılıyordu ve vıdeolarda şırıltılı ses cıkıyordu bunlara bişekılde alıştım fakat sarjım daha 1 sene dolmadan sorun çıkarmaya başladı programlara girince kapanıp sonrasında %100 iken sarj 5 dk snra kapanıp %50 lere dusmeye sonrasında sarjda bile sarjı bıter hale geldı ısınma donma bunları saymıyorum bile en sonunda dün gıdıp garantıye verdım fakat en alakasız bir sekılde ekranın sağ alt kösesınde çatlaklık oldugu için garantı kapsamında olmadıgından dolayı 599 tl ekran degısım ücretı ödemem gerektıgı eger yaptırmazsam dıger sorunlara bakılmıycagı mesajı geldı bu garantı ne işe yarıyor telefonun asıl problemı çözulmesı hatta incelenmesı gerekırken benım bu telefona 3000 tl para verıp ve daha 1 yıl olmusken düzeltılmesını istemedıgım yerden bana bu ücretın çıkması bu telefonu aldıgıma pişman etti şuanda garantide beklıyor ne yapmam gerektıgıkonusunda hiçbir fikrimde yok
 

Emaccshag

Öğrenci
Katılım
1 Nisan 2017
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
29
Kıl kadar çizik olsunda değişim yapsın bakayım. Geçen gün forumda bir arkadaş bunu dile getirdi ses tuşlarının orada minik bir darbe var diye arızayı garanti dahilinde yapmamışlar. Ayrıca İphone 6 kullandıgım zamanlarda da cihazın arkasında olusan dar be vardı applyi aradım darbe garantiyi bozar şeklind ebir açıklama yaptılar. neyse ki şuan kullanmıyoum.


Öyle diyorsunuz ama benim cihazım iphone6'ydı ve ön kamera da lens kayması vardı. Uzun süre randevu almaya çalıştım alamadım. Daha sonra aradım böyle böyle alamıyorum randevu bir şekilde almam gerektiğini söylediler. Neyse sonra randevuyu aldım şansıma bakın ki randevu aldıkta sonra evden çıktım ve telefonu düşürdüm. Ön cam kırıldı. Yıkıldım yıkıldım anlatamam. Korkak bir şekilde gittim ve randevu günü durumu anlattım. Başta garanti dışı dediler. Müdürle görüşmek istedim , sizin hatanız var telefonda bu bir gerçek sizde kabul ediyorsunuz kırılmadan önce randevu alıp değişim olacağını söylemiştiniz falan dedim ve ısrarlarım sonucu telefonu garanti kapsamında değiştirdiler. Bence markasına sahip çıkan ve kullanıcının arkasında duran bir marka.
 
Üst