Iphone pil sağlığı mevzusu

Bu konuyu okuyanlar

Persephonex

Öğrenci
Katılım
17 Nisan 2021
Mesajlar
10
Reaksiyon puanı
5
Puanları
3
Yaş
22
Merhabalar, uzun süredir iPhone 8 kullanıyordum ve bugün iPhone 13'e geçtim. iPhone 8'de pil sağlığı 76'lara kadar düştü ve ben hiç nasıl dikkat edilmelidir gibi şeyleri göz önünde bulundurmadan kullanmıştım. Bu yeni aldığım telefonun da uzun süre gitmesini istediğimden ötürü pil sağlığı mevzusunda ne yapmam gerekiyor acaba? Bazı yerlerde işte %20'ye düşmeden şarja takılmalı gibi şeyler yazıyordu veya gece yatmadan takılı kalmasın ama bazı yerlerde de takılı kalsa da şarjı kendisinin kestiğinden bahsediyorlardı. Tam olarak nasıl bir kullanım uygulanmalıdır ki pil sağlığı çabuk düşmesin?
 

Applemania

Profesör
Katılım
25 Ağustos 2021
Mesajlar
3,286
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
3,016
Puanları
113
Yaş
32
Merhabalar, uzun süredir iPhone 8 kullanıyordum ve bugün iPhone 13'e geçtim. iPhone 8'de pil sağlığı 76'lara kadar düştü ve ben hiç nasıl dikkat edilmelidir gibi şeyleri göz önünde bulundurmadan kullanmıştım. Bu yeni aldığım telefonun da uzun süre gitmesini istediğimden ötürü pil sağlığı mevzusunda ne yapmam gerekiyor acaba? Bazı yerlerde işte %20'ye düşmeden şarja takılmalı gibi şeyler yazıyordu veya gece yatmadan takılı kalmasın ama bazı yerlerde de takılı kalsa da şarjı kendisinin kestiğinden bahsediyorlardı. Tam olarak nasıl bir kullanım uygulanmalıdır ki pil sağlığı çabuk düşmesin?
Yüzde 20 de takıp yüzde yüz olduğunda prizden çekmelisin.Doğru yöntem bu.20-80 diyenleri ciddiye almanı tavsiye etmem.
 

Görkem Say

Guru
Emektar
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
24,835
Çözümler
7
Reaksiyon puanı
23,838
Puanları
113
Cihazi sarjda kullanmayin ayrica sarj olurken mumkunse Wi-Fi haric mobil veri, BT ve konum gibi baglantilari kapatin. Cihazin pili yuzde 20'nin altina dusmeden sarja takin. Illa 20 olmasina gerek yok istersen 25-30 gibi de takabilirsin onemli olan 20'nin altina dusmesin. He bu demek degil ki dusunce pil olecek. Sadece surekli 20'nin altinda takma yeter disaridasindir pil yuzde 20'nin altina dusmustur sorun olmaz yani. Gece yatmadan sarja takip da yatma mumkunse.
 

Persephonex

Öğrenci
Katılım
17 Nisan 2021
Mesajlar
10
Reaksiyon puanı
5
Puanları
3
Yaş
22
  • Uzun süre hızlı şarj kullanmak
  • Cihazın şarjı bittikten sonra şarja takmak
  • Şarjdayken cihazı kullanmak
  • Yan sanayini şarj cihazı kullanmak

Dikkat etmeniz gereken 4 konu.
Burada sadece ilk maddeyi tam olarak anlayamadım, hızlı şarj ayrı olarak aldığımız adaptörün özelliği değil mi yani orijinal olanı kullanmamız gerekmez mi? Bunu düşününce 4.maddede onu belirtmişsiniz aslında da
Mesaj otomatik birleştirildi:

Cihazi sarjda kullanmayin ayrica sarj olurken mumkunse Wi-Fi haric mobil veri, BT ve konum gibi baglantilari kapatin. Cihazin pili yuzde 20'nin altina dusmeden sarja takin. Illa 20 olmasina gerek yok istersen 25-30 gibi de takabilirsin onemli olan 20'nin altina dusmesin. He bu demek degil ki dusunce pil olecek. Sadece surekli 20'nin altinda takma yeter disaridasindir pil yuzde 20'nin altina dusmustur sorun olmaz yani. Gece yatmadan sarja takip da yatma mumkunse.
Tamamdır dediklerinize dikkat edeceğim, aslında gece yatmadan şarja takma konusunda 100 olduğunda gücü kesiyor gibi şeyler okumuştum o yüzden bilememiştim tam olarak.
 

KaTaRaN

Profesör
Katılım
20 Aralık 2019
Mesajlar
2,586
Reaksiyon puanı
2,332
Puanları
113
Yaş
27
İstediğin gibi kullan kardeşim takma bu kadar. Sadece şarjda iken oyun oynama. Bu pil dediğin meret en kötü 2.5 senede bir değişecek. Birde orjinal şarj cihazı kullan. Telefon yavaş şarj olmaya başlayınca kabloyu falan değiştir. Ayda veya 2 ayda bir telefon kapanasıya kadar kullan. Kapandıktan sonra şarj tak. Mümkünse kapalı şarj olsun. Normalde 1.5 saatte şarj oluyorsa 2.5 saat şarjda tut çıkar. Yoksa öyle de böyle de o batarya değişiyor zaten kasmana gerek yok. Arabadaki yağ gibi düşün cihaz 2 sene de bir en kötü bakıma girecek.
 

Görkem Say

Guru
Emektar
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
24,835
Çözümler
7
Reaksiyon puanı
23,838
Puanları
113
İstediğin gibi kullan kardeşim takma bu kadar. Sadece şarjda iken oyun oynama. Bu pil dediğin meret en kötü 2.5 senede bir değişecek. Birde orjinal şarj cihazı kullan. Telefon yavaş şarj olmaya başlayınca kabloyu falan değiştir. Ayda veya 2 ayda bir telefon kapanasıya kadar kullan. Kapandıktan sonra şarj tak. Mümkünse kapalı şarj olsun. Normalde 1.5 saatte şarj oluyorsa 2.5 saat şarjda tut çıkar. Yoksa öyle de böyle de o batarya değişiyor zaten kasmana gerek yok. Arabadaki yağ gibi düşün cihaz 2 sene de bir en kötü bakıma girecek.

Tam 2 yillik iPhone 11 sahibiyim pil sagligim yuzde 93. Guzel kullanimda 3 yili cok guzel sekilde goturebilir.
 
Katılım
11 Ocak 2022
Mesajlar
668
Reaksiyon puanı
517
Puanları
93
Yaş
32
Tam 2 yillik iPhone 11 sahibiyim pil sagligim yuzde 93. Guzel kullanimda 3 yili cok guzel sekilde goturebilir.
Benim de kız kardeşim deliriyordu iphone de iphone başımı yedi onun sayesinde xiaomiden ben de nefret ettim neyseki sonunda 3 taksitle iPhone 11 almış o da kurtulduk ama şimdi de hep diyor ki şarjı dayanmıyor günde bazen 3 kere şarja takıyorum.
Öyle saçma sapan bir yerden de almadı gitti vatandan aldı bir de.
 

Görkem Say

Guru
Emektar
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
24,835
Çözümler
7
Reaksiyon puanı
23,838
Puanları
113
Benim de kız kardeşim deliriyordu iphone de iphone başımı yedi onun sayesinde xiaomiden ben de nefret ettim neyseki sonunda 3 taksitle iPhone 11 almış o da kurtulduk ama şimdi de hep diyor ki şarjı dayanmıyor günde bazen 3 kere şarja takıyorum.
Öyle saçma sapan bir yerden de almadı gitti vatandan aldı bir de.

Yogun kullanimda bile 1 gunu rahat cikariyor halen. Pek kullanmiyorsam 2-3 gun goturuyor. Garantisi varsa Apple ile iletisime gecin bence.
 

mehmetali48

Doçent
Katılım
16 Ekim 2020
Mesajlar
783
Reaksiyon puanı
413
Puanları
63
Ben iphone 13 aldım yaklaşık 1 yıl olmuştur yanlış hatırlamıyorsam sarjda iken hiç oynamadım, kullanıma çok özen gösterdim öyle oyunlada pek aram yok sarj %20 - %100 kuralını uyguladım genellikle ama şuan pil sağlığı %89 yani illaki düşüyor dostum. Ne yaparsan yap illaki düşüyor. İlk düşmeye başlayınca biraz üzülüyorsun ama alışıyorsun. :d
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu arada şarj cihazımda orjinal özellikle apple ın sitesinden aldım.
 

hakanyargici

Asistan
Katılım
7 Ekim 2022
Mesajlar
408
Reaksiyon puanı
233
Puanları
43
Yaş
21
Burada sadece ilk maddeyi tam olarak anlayamadım, hızlı şarj ayrı olarak aldığımız adaptörün özelliği değil mi yani orijinal olanı kullanmamız gerekmez mi? Bunu düşününce 4.maddede onu belirtmişsiniz aslında da
Mesaj otomatik birleştirildi:


Tamamdır dediklerinize dikkat edeceğim, aslında gece yatmadan şarja takma konusunda 100 olduğunda gücü kesiyor gibi şeyler okumuştum o yüzden bilememiştim tam olarak.
Hayır yan sanayi şarj aleti ile orijinal hızlı şarj kullanmak 2 farklı durum.

Hızlı şarj ile piliniz kısa sürede yüksek ısı değerlerine ulaşmaktadır. Bu durumdan dolayı batarya fazladan deforme oluyor.

iPhone 11 kullanıcısı olarak ilk başlarda iPad kutusundan çıkan şarj adaptörü ile bir süre kullanınca batarya sağlığı hızlı bir şekilde düşmüştü. Bir süre sonra koy verip spigen'in 48W adaptörünü aldım :D.
 

Son mesajlar

Üst