İnsanlar delil olmadığı halde neden kafir oluyor?

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar Konu (Kayıtlı: 0, Misafir: 1)

Monterey

Asistan
Merhaba, aklıma takılan bir soru var. Ateistler neden hiç bir zaman İslam’ı çürütemedikleri halde hep aynı ayetleri göstererek, “al bak, Allah burada aşağılık maymunlar gibi olun demiş yani hayvanları aşağılamış.” Gibi cümleler kuruyorlar? Oysa ki yüzlerce mucizeyi hiçe sayıyorlar. Bunun nedeni ne? İslam’ı tamamen çürütemediği halde neden ateist olanlar var?
 

EinştayN

Profesör
işin uzmanı değilim ama bir şeyin olmadığını ispatı için varlığı red ediyorken bile onun var olduğunu zaten kabul etmiş oluyorlar biz Allah diyoruz o muhteşem yaradana onlar da hayır bu yok diyor ve 1-2 örnek ile çözmeye çalışıyorlar ama bu kadar yaratılma örneği var iken nankör olmak daha kolaydır ve inkar etmek kovulmuşun ve onun hizipçilerinin yoludur ki vaad edilen gün geldiğinde kovulmuş olan diyecek ben Allah'a inanıyorum ve onun yolundakilere ben sadece size vesvese ve kulağa fısıldadım siz de inandınız halbuki Allah sizlere aklınızı kullanın dedi sizde bana uydunuz yani aklınızı kullanmadınız.
 

KamtariR

Profesör
Merhaba kardeşim.

Konuya din temelli değil, daha farklı yaklaşacağım.

Her insan bir şeye inanmak ister. Dünyada inanmayan insan yoktur. Sadece neye inanacağını seçer insan.

Bazısı alemlerin Rabbi olan Allah'a iman eder, bazısı kendi nefsine ve keyfine iman eder, bazısı galaktik gezegeninden gelen uzaylılara bazısı ise bahçedeki muzları aşıran maymunlara... ama herkes bir şekilde bir şeye iman eder.

Ateizm inançsızlık değildir (onlar her ne kadar kendilerini böyle tarif edip kendilerini tatmin etseler de), ateizm aslında istedikleri her şeyi yapabilme serbestliğine iman etmenin diğer adıdır. fakat yine de bir inanma vardır. Onlar "inanmıyoruz" diyerek daha sonra yapacakları nefislerine hoş gelen işleri kendilerince meşrulaştırmaya çalışıyorlar.

Bu nedenle şu hataya düşülmemelidir: Ateizm, dinlerin bir alternatifi değil, etik kavramının bir alternatifidir. Dinler ile ateizmi karşılaştırmak temel bir hatadır. Ateizm (isminde ate olsa bile) etik kuramlar ile karşılaştırılmalıdır. Çünkü onlar da iman ediyorlar, ama Allah'a değil de kendilerine.
 
Merhaba, aklıma takılan bir soru var. Ateistler neden hiç bir zaman İslam’ı çürütemedikleri halde hep aynı ayetleri göstererek, “al bak, Allah burada aşağılık maymunlar gibi olun demiş yani hayvanları aşağılamış.” Gibi cümleler kuruyorlar? Oysa ki yüzlerce mucizeyi hiçe sayıyorlar. Bunun nedeni ne? İslam’ı tamamen çürütemediği halde neden ateist olanlar var?
Özel okullarda ateist olup hava atanları gördüm, başka bir nedeni yok bence ...
 

_Zaur_

Profesör
Ben sadece kenardan bakan biri olarak bunu söylemek isterim.
Tanrının her şeyi bilmesi ve sınavda olmamız çelişir. Biz ezelden beri varmıydık? yoktuk, yani yaratılmadığımız bir konum var. Şöyle bir örnek vereyim, diyelimki ben cehennemlik biriyim;
A Konumu yaratılmadığım yer
B Konumu yaratıldığım yer
C Konumu cehenneme gittiğim yer

Tanrı, A konumundan C konumunu gördüğü halde B yi gerçekleştirirse beni bilinçli olarak cehennemlik yaratmış olur.
 

KamtariR

Profesör
Ben sadece kenardan bakan biri olarak bunu söylemek isterim.
Tanrının her şeyi bilmesi ve sınavda olmamız çelişir. Biz ezelden beri varmıydık? yoktuk, yani yaratılmadığımız bir konum var. Şöyle bir örnek vereyim, diyelimki ben cehennemlik biriyim;
A Konumu yaratılmadığım yer
B Konumu yaratıldığım yer
C Konumu cehenneme gittiğim yer

Tanrı, A konumundan C konumunu gördüğü halde B yi gerçekleştirirse beni bilinçli olarak cehennemlik yaratmış olur.
Bilmek ve irade etmek farklı şeylerdir sevgili Zaur.

Allah insanın amelini bilir, doğru. Fakat cehennemlik/cennetlik olma hürriyeti sana aittir.

Her türlü fışkiyi yiyip, sonra "Allah cehenneme gideceğim halde beni niye yarattı" diye sormak, ne biliyim, ahmakça bir soru.

İnsan cenneti de cehennemi de kendisi kazanır.
 

_Zaur_

Profesör
Bilmek ve irade etmek farklı şeylerdir sevgili Zaur.

Allah insanın amelini bilir, doğru. Fakat cehennemlik/cennetlik olma hürriyeti sana aittir.

Her türlü fışkiyi yiyip, sonra "Allah cehenneme gideceğim halde beni niye yarattı" diye sormak, ne biliyim, ahmakça bir soru.

İnsan cenneti de cehennemi de kendisi kazanır.
O zaman Tanrı herşeyi bilmiyor diyeceksiniz.
 

KamtariR

Profesör
Bak çeliştiğini anladın bence
Sen de kendini böyle tatmin edebilirsin sevgili Zaur.

İrade etmek ile bilmek arasındaki farkı sana anlatmaya çalışayım, umarım faydalı olur senin için.

Sabah güneşin saat kaçta doğacağını bilirsin, bunun adı İLİM dir.

Fakat güneş, sen onun o saatte doğacağını bildiğin için o saatte doğmaz. Güneşi doğuran şey İRADE dir.

Allah kulunun cennetlik cehennemlik olmasını irade etmez. Fakat bilir.

Ek: Sen bilmeyi, kısıtlı anlayışın ile zaman mefhumunda değerlendirerek çok temel bir hata yapıyorsun, bunu yapma.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Sen kendi iraden ile ne yaparsan yaparsın, hatta inkar bile edebilirsin. Bu Allah'ın insanlara tanıdığı bir hürriyettir.

Fakat Sen cehennemlik yaratılmadın, sen kendin cehennem ehli olmanı sağlayacak ameller ve itikadlar geliştirdin, kendi elinle kendini yaktın.
 

_Zaur_

Profesör
Güneşi doğuran şey İRADE dir.
Bu Yazdığınızdan sonra size ne anlatsam anlamazsınız. 😂 😂 👍 👍

Edit - Bir komşu var Dindarmı hemde nasıl dindar saçlı sakallı hemde.
Demin konu açıldı Yağmuru Allah yağdırıyor dedi.
Sanki kabile insanı kerata. Yağmur yağdırmak için tanrılara sunak sunan kabilelere benzettim adamı bir an
 
Son düzenleme:

Kararsız23

Profesör
Ben sadece kenardan bakan biri olarak bunu söylemek isterim.
Tanrının her şeyi bilmesi ve sınavda olmamız çelişir. Biz ezelden beri varmıydık? yoktuk, yani yaratılmadığımız bir konum var. Şöyle bir örnek vereyim, diyelimki ben cehennemlik biriyim;
A Konumu yaratılmadığım yer
B Konumu yaratıldığım yer
C Konumu cehenneme gittiğim yer

Tanrı, A konumundan C konumunu gördüğü halde B yi gerçekleştirirse beni bilinçli olarak cehennemlik yaratmış olur.
Bu konu eskiden benim de kafamı karıştırırdı. Laplace'ın şeytanı hakkında araştırma yapmanızı öneririm. Teoriye göre evrendeki her nesnenin, her atomun konumu, hızı, kütlesi kısaca bir olaya etki edebilecek tüm değişkenler bilinirse gelecek de bilinebilir.

Örneğin yazı-tura atacaksın. Basit matematikte yazı gelme olasılığı 1/2'dir değil mi? Aslında öyle değil. Paranın atılması olayına etki eden sonsuz farklı değişken var. Eğer bütün bu değişkenleri bilirsen (rüzgarın hızı, bileğini büküş açın, parmağının itme kuvveti, paranın alışımı böyle sonsuza kadar gider bu liste) paranın yazı mı tura mı geleceğini bilebilirsin. Fakat yazı mı tura mı geleceğine sen karar veremezsin.


Bu anlattığım "Determinizm" olarak adlandırılır. Eğer biraz daha araştırırsanız determinizmin Heisenberg tarafından kısmen çürütüldüğünü görürsünüz. Fakat ben çürütüldüğüne inanmıyorum. (Heisenberg'e göre ışık hem parçaçık hem de dalga olarak hareket eder. Eğer bunu kabul edersde bir elektronun hem konumunu hem de hızını aynı anda ölçmek imkansızdır. Ki bu da klasik fizikle tamamen ters düşer)

Şahsen ben Heisenberg'in yanıldığını ve determinizmin gayet mantıklı olduğunu düşünüyorum. Ki bu durumda Allah da "Laplace'ın Şeytanı" oluyor.

(Şeytan yazdığım için laf edecekler ağzını hiç açmasa daha iyi olur. Bilimsel bir kavramı değiştirmeden vermek zorundayım.)
 

KamtariR

Profesör
Bu Yazdığınızdan sonra size ne anlatsam anlamazsınız. 😂 😂 👍 👍
Sevgili zaur, seninle sivilde bir araya gelerek konuyu tartışabiliriz. buradan yazarak olacak iş değil bunlar.

Bu sorular bu konular küçük konular. Benim mütehassıs olduğum alan kelam ve felsefe. Bir araya gelir, meseleleri güzelce konuşuruz.

Kim anlıyor, kim anlatıyor öyleyce belli olur inş.
 

Fakehero

Profesör
Zaur konuyu hiç anlamamışsın. Allah her şeyi tabi kide bilir. Her şey sebepler dairesinde vardır. Senin tüm seçimlerinin ne sonuçlara yol açacağını bilir. Fakat sana irade hakkı vermiştir. Sana der ki iyi ameller yaparsan sonucu cennet kötü ameller yaparsan sonucu cehennem olur. Senin yaşayacağın hayatı ve kaderini bilir fakat seçimlerini sana bırakır. Yani sen gideceğin yolu kendin seçersin ama seçimlerin ne olursa olsun hepsini Allah'ın bildiğini de anlarsın. Eğer ki kaderin tamamen belli olsaydı yani yol belli ucunda kesin cennet ya da cehennem olduğun önceden belli olsaydı seçim hakkın olmazdı kısacası irade hakkın olmazdı. O zaman Allah'ın yarattığı irade sahibi olmayan canlı cansız ve metafizik ötesi yaratılanlardan bir farkın olmazdı. Ve bu dünya da sınav olmazdı bu dünyanın yaratılmasına galaksilerin olmasına cennet ve cehenneminde olmasına gerek kalmazdı. Yani hepsinin bir sebebi var.
 

_Zaur_

Profesör
Sevgili zaur, seninle sivilde bir araya gelerek konuyu tartışabiliriz. buradan yazarak olacak iş değil bunlar.

Bu sorular bu konular küçük konular. Benim mütehassıs olduğum alan kelam ve felsefe. Bir araya gelir, meseleleri güzelce konuşuruz.

Kim anlıyor, kim anlatıyor öyleyce belli olur inş.
Daha bu konu işyerimde açıldı. Saçlı sakallı dindar Ağabeyimiz var. iyi kalpli birisi.

Adamla tartışan kişiye aynen senin gibi söyledi bunu odada ikimiz yapayalnız konuşmalıyız diye tüm arkadaşların ortasında söyledi hemde.

Söylenecek sözler böyle gizli mi baş başa oturup konuşalım?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Zaur konuyu hiç anlamamışsın. Allah her şeyi tabi kide bilir. Her şey sebepler dairesinde vardır. Senin tüm seçimlerinin ne sonuçlara yol açacağını bilir. Fakat sana irade hakkı vermiştir. Sana der ki iyi ameller yaparsan sonucu cennet kötü ameller yaparsan sonucu cehennem olur. Senin yaşayacağın hayatı ve kaderini bilir fakat seçimlerini sana bırakır. Yani sen gideceğin yolu kendin seçersin ama seçimlerin ne olursa olsun hepsini Allah'ın bildiğini de anlarsın. Eğer ki kaderin tamamen belli olsaydı yani yol belli ucunda kesin cennet ya da cehennem olduğun önceden belli olsaydı seçim hakkın olmazdı kısacası irade hakkın olmazdı. O zaman Allah'ın yarattığı irade sahibi olmayan canlı cansız ve metafizik ötesi yaratılanlardan bir farkın olmazdı. Ve bu dünya da sınav olmazdı bu dünyanın yaratılmasına galaksilerin olmasına cennet ve cehenneminde olmasına gerek kalmazdı. Yani hepsinin bir sebebi var.
Söylediğin örnekte sonuç Allah herşeyi bilmiyor.

Edit-- Neden bilmiyor peki?
Tabii seçeceğim yol benim kendi hür irademe kalmış. İyi amel yapıp cennetede gide bilirim. Kötü Amel yapıp cehennemede gidebilirim.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu konu eskiden benim de kafamı karıştırırdı. Laplace'ın şeytanı hakkında araştırma yapmanızı öneririm. Teoriye göre evrendeki her nesnenin, her atomun konumu, hızı, kütlesi kısaca bir olaya etki edebilecek tüm değişkenler bilinirse gelecek de bilinebilir.

Örneğin yazı-tura atacaksın. Basit matematikte yazı gelme olasılığı 1/2'dir değil mi? Aslında öyle değil. Paranın atılması olayına etki eden sonsuz farklı değişken var. Eğer bütün bu değişkenleri bilirsen (rüzgarın hızı, bileğini büküş açın, parmağının itme kuvveti, paranın alışımı böyle sonsuza kadar gider bu liste) paranın yazı mı tura mı geleceğini bilebilirsin. Fakat yazı mı tura mı geleceğine sen karar veremezsin.


Bu anlattığım "Determinizm" olarak adlandırılır. Eğer biraz daha araştırırsanız determinizmin Heisenberg tarafından kısmen çürütüldüğünü görürsünüz. Fakat ben çürütüldüğüne inanmıyorum. (Heisenberg'e göre ışık hem parçaçık hem de dalga olarak hareket eder. Eğer bunu kabul edersde bir elektronun hem konumunu hem de hızını aynı anda ölçmek imkansızdır. Ki bu da klasik fizikle tamamen ters düşer)

Şahsen ben Heisenberg'in yanıldığını ve determinizmin gayet mantıklı olduğunu düşünüyorum. Ki bu durumda Allah da "Laplace'ın Şeytanı" oluyor.

(Şeytan yazdığım için laf edecekler ağzını hiç açmasa daha iyi olur. Bilimsel bir kavramı değiştirmeden vermek zorundayım.)
Sebep ve Sonuç olayı. Aynen 👍
 
Son düzenleme:

Kararsız23

Profesör
Daha bu konu işyerimde açıldı. Saçlı sakallı dindar Ağabeyimiz var. iyi kalpli birisi.

Adamla tartışan kişiye aynen senin gibi söyledi bunu odada ikimiz yapayalnız konuşmalıyız diye tüm arkadaşların ortasında söyledi hemde.

Söylenecek sözler böyle gizli mi baş başa oturup konuşalım?
Mesaj otomatik birleştirildi:


Söylediğin örnekte sonuç Allah herşeyi bilmiyor.

Edit-- Neden bilmiyor peki?
Tabii seçeceğim yol benim kendi hür irademe kalmış. İyi amel yapıp cennetede gide bilirim. Kötü Amel yapıp cehennemede gidebilirim.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Sebep ve Sonuç olayı. Aynen 👍
Tam olarak anladın mı bilmiyorum ama Allah her şeyi biliyor fakat olayları biz gerçekleştiriyoruz demeye çalıştım.

Sonucu bilmek için olaya etki etmek gerekmiyor yani.
 

Fakehero

Profesör
Zaur dikkatli okuduğunu sanmıyorum. Diyorum ki Allah seçimin ve sonuçların ne olursa olsun hepsini biliyor. Ama tüm seçimleri senin iradene bırakıyor. Hayatının tüm seçimleri ve bu seçimlerinin sonuçları belli. Sadece sen seçimin ne olursa sonucunun ne olacağını bilmiyorsun. Sen iradesiz bir varlık değilsin. O yüzden hayatında seçimsiz bir hayat değil. Kaderin tamamen belli değil derken seçimlerinin nelere sebep olacağını Allah bilmiyor anlamında demedim. Zaten her şey tek düzen yani seçim hakkın olmasa kader diye bir kavram da olmazdı. Allah en üstündür o yüzden onun ilmi her şeye yeter. Senin her yapacağının ve yapmayacağının sonuçlarını bilir. Bu da şu anlama gelir önünde A ve B kapıları olsun ve kapıların arkasında iki farklı şey olsun diyelim A kapısının arkasında araba B kapısının arkasında para var. Allah bu kapıların arkasında ne var bilir. Herhangi birini seçersen seç kapıların arkasındakileri bilir fakat kapıyı seçme iradesini sana bırakır. Yani seçimlerin seçimlerinin her iki taraflı tüm sonuçları ne varsa bilir. İşte bu kader oluyor. Yani senin bilmediğin her şeyi bilir ama sen bu tüm bilinenlerin bir kısmını seçimlerine göre yaşarsın. Yaşamadıklarını sen bilmezsin ama O bilir. İşte bu yüzden O her şeyi bilir ve görür.
 

_Zaur_

Profesör
Evet evet herşeyi bilir görür gözetler sınava çeker herşey yapar.
Keyifi gelirse evrene restart çeker Ben herkesten yüceyim diye haykırar.

Rahat oldunuz mu? 😂
 

Son mesajlar

Üst