İncehesap monitör iadesi

Bu konuyu okuyanlar

alperendmry

Öğrenci
Katılım
29 Mart 2020
Mesajlar
85
Reaksiyon puanı
18
Puanları
8
Yaş
23
Merhabalar, ASUS TUF VG249Q1R model monitör aldım fakat mavi renkte 1 adet ölü piksel bulunmakta ve sağ üst bölümde orta düzeyde IPS GLOW var. Gaming gecesi indirimlerinde 1499 TL'ye satın aldım. Ben bu monitörü nasıl iade ederim? Daha elime dün ulaştı, mesafeli alışverişlerde 14 gün içinde iade olayını tam bilmiyorum. Sanırım cayma hakkım varmış. Lütfen bilgili arkadaşlar yardımcı olabilir mi? Memnun kalmadığımı belirterek iade edeceğim çünkü sorunlarımdan bahsedersem direkt olarak ASUS teknik servise yollanıyormuş, onlar da 1 ölü pikseli ve IPS GLOW'u iade kapsamında görmeyip geri yolluyorlarmış, bu süreç 20 günü geçeceğinden ürün elimde kalmış olacak. Yani direkt memnun kalmadım diyerek iade etme hakkım, cayma hakkım var mı sorun beni rahatsız etti açıkçası. İncehesap bu ürünün para iadesini koşulsuz sağlar mı? Tüketici Hakem Heyeti'ni son çözüm olarak kullanmayı düşünüyorum.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20201223_171212.jpg
    Screenshot_20201223_171212.jpg
    80.2 KB · Görüntüleme: 155
  • Screenshot_20201223_171225.jpg
    Screenshot_20201223_171225.jpg
    86.2 KB · Görüntüleme: 187

Logithx

Müdavim
Katılım
2 Ocak 2008
Mesajlar
4,554
Reaksiyon puanı
2,104
Puanları
113
Monitörde sorun olsun yada olmasın hiç bir gerekçe göstermeden iade hakkın var beğenmedim iade ediyorum bitti..
 

alperendmry

Öğrenci
Katılım
29 Mart 2020
Mesajlar
85
Reaksiyon puanı
18
Puanları
8
Yaş
23
Monitörde sorun olsun yada olmasın hiç bir gerekçe göstermeden iade hakkın var beğenmedim iade ediyorum bitti..
Peki böyle gönderirsem direkt para iadesi mi sağlarlar yoksa servise mi yollarlar? servise giderse çözemeyeceğim bir hal alır.
 

Logithx

Müdavim
Katılım
2 Ocak 2008
Mesajlar
4,554
Reaksiyon puanı
2,104
Puanları
113
İade talebi oluşturacaksın monitörün arızasını söyleme derim uzattıkça uzatırlar itopya incehesap gibi siteler kargoyu 2 hafta yolladıkları gibi para iadesinide 1 ayda yapıyorlar yaşadığım için söylüyorum..
 

Genzo W.

Asistan
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
261
Reaksiyon puanı
78
Puanları
28
Merhaba incehesaptan aynı monitörden bende almıştım sarı renkte sıkıntı vardı. Müşteri hizmetlerini aradım ve içinde bir not ile göndermemi söyledi. Siteden iade talebi oluşturup verilen kargo kodu ile birlikte geldiği gibi paketleyip içine cayma hakkımı kullanıyorum diye not yazıp gönderdim. 4-5 gün içinde para sorunsuz iade edildi.
 

alperendmry

Öğrenci
Katılım
29 Mart 2020
Mesajlar
85
Reaksiyon puanı
18
Puanları
8
Yaş
23
İade talebi oluşturacaksın monitörün arızasını söyleme derim uzattıkça uzatırlar itopya incehesap gibi siteler kargoyu 2 hafta yolladıkları gibi para iadesinide 1 ayda yapıyorlar yaşadığım için söylüyorum..
Peki eksiksiz yollarsam kesin iade kabul ederler mi hocam? sağ olun yanıt için.
 

alperendmry

Öğrenci
Katılım
29 Mart 2020
Mesajlar
85
Reaksiyon puanı
18
Puanları
8
Yaş
23
Merhaba incehesaptan aynı monitörden bende almıştım sarı renkte sıkıntı vardı. Müşteri hizmetlerini aradım ve içinde bir not ile göndermemi söyledi. Siteden iade talebi oluşturup verilen kargo kodu ile birlikte geldiği gibi paketleyip içine cayma hakkımı kullanıyorum diye not yazıp gönderdim. 4-5 gün içinde para sorunsuz iade edildi.
hocam çok sağ olun site üzerinden iade talebi oluşturup beklemem mi lazım? cevaplanmadan kargoya vermemem gerekiyor değil mi?
 

TheChild

Müdavim
Katılım
5 Nisan 2020
Mesajlar
2,198
Reaksiyon puanı
1,569
Puanları
113
Yaş
26
hocam çok sağ olun site üzerinden iade talebi oluşturup beklemem mi lazım? cevaplanmadan kargoya vermemem gerekiyor değil mi?
İade talebi oluştur , oluşturduğun zaman sana zaten iade kodu verirler iade sebebi olarak beğenmedim gibi bir seçenek işaretle gönder
 

alperendmry

Öğrenci
Katılım
29 Mart 2020
Mesajlar
85
Reaksiyon puanı
18
Puanları
8
Yaş
23
İade talebi oluştur , oluşturduğun zaman sana zaten iade kodu verirler iade sebebi olarak beğenmedim gibi bir seçenek işaretle gönder
Ürünü yarın yurt içi kargo şubesine götürüp bu kodla yollamaktan başka yapmam gereken bir şey var mı?
 

alperendmry

Öğrenci
Katılım
29 Mart 2020
Mesajlar
85
Reaksiyon puanı
18
Puanları
8
Yaş
23
18 Aralık Cuma günü incehesap.com Gaming Gecesi'nden yapmış olduğum alışverişte (Asus TUF VG249Q1R) elime ulaşan üründe bir adet ölü piksel ve IPS GLOW var. Monitörü değişim talebiyle yollayan birkaç kişiden aldığım bilgiye göre Asus servisine yollanıp 1 ölü piksel değişim kapsamına girmez denilip aynı ürünü geri kargoluyorlarmış. Bunu önlemek adına üründen memnun kalmadım diyerek 14 günlük yasal olan cayma hakkımı kullanarak iade talebi oluştursam bana sıkıntı çıkartırlar mı?

İncehesap.com biraz garip ve şöyle bir madde eklemişler:

• Orijinal kutusu/ambalajı bozulmuş (örn.: orijinal kutu üzerine kargo etiketi yapıştırılmış ve kargo koli bandı ile bantlanmış) tekrar satılabilirlik özelliğini kaybetmiş, başka bir müşteri tarafından satın alınamayacak durumda olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.

Benim ürünümün kutusuna da doğal olarak; kargo, iletişim ve adres bilgilerimi bantla yapıştırmışlar. İade talbimi bu ve buna benzer sebeplerde reddedebilirler mi?

Bir iade talebi oluşturdum oradaki kod ile yarın kargoya verip yollayacağım ama bu bilgileri sökmeme gerek var mı? Eğer yırtılırsa daha kötü olur sonuçta ben yapıştırmadım hiç ellememek daha mı mantıklı?
Screenshot_20201223_194538.jpg
 

alperendmry

Öğrenci
Katılım
29 Mart 2020
Mesajlar
85
Reaksiyon puanı
18
Puanları
8
Yaş
23
İncehesap.com'dan 18 Aralık Cuma günü bir monitör satın aldım ve salı günü elime ulaştı. Çarşamba (dün) testlerini yaptım ve bir tane ölü pikselli olduğu için iade etmeyi düşündüm. Akşam IPS glow olduğunu görünce daha da pişman oldum. IPS ekran olduğu için sarı renkleri de kötü gösteriyordu her tonu parlak bir sarı olarak veriyordu. Asus teknik servisle uğramamak için doğrudan cayma hakkımı kullanarak iade etmek istedim. Dün iade için talep oluşturdum ve bugün kargoya verecektim. İade politikasını öğrenmek için kendilerinin destek hattına 14 gün dolmadığı için iade etmek istediğimi belirttim. Onlar da bana saçma cevap verdikleri için şuan geri kargolamak konusunda şüpheliyim. Çünkü iade için gönderirsem bana ürünün açılmış olmasını bahane edip geri göndereceklerinden adım kadar eminim. Kafam karışık nasıl bir yol izlemeliyim?
Kendilerinden cevap alamadım bile.
Eğer iş teknik servise kalırsa aynen geri yollanacağından adım kadar eminim.
Mailler: Screenshot_20201224_113132_com.google.android.gm.jpg Screenshot_20201224_113148_com.google.android.gm.jpg Screenshot_20201224_113153_com.google.android.gm.jpg
 

MustiRG07

Müdavim
Katılım
22 Ekim 2020
Mesajlar
1,732
Reaksiyon puanı
1,798
Puanları
113
Yaş
21
Hakkını sonuna kadar kullan iade alıncaktır alınmazsa şikayet edersin
 

Turab Garip

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
Selamlar. Eskiden faydası varmış gibi görünen sözüm meclisten dışarı çakal şikayet siteleri bu tarz durumlara çözüm sunuyormuş gibi görünüp çok aşırı yanlış bir algı ve yönlendirmeyle piyasaları tüketicinin aleyhine bozmuş durumda. Şikayet sitelerine (ve dolayısıyla bu forumlara) bu tarz şeyler yazmak hiçbir işe yaramaz. Çünkü artık on binlerce gereksiz abuk subuk (ve ezici çoğunluğu gerçekçi olmayan) şikayet yığınının içinde kaybolmuş durumda.

Yazışmalardan gördüğüm kadarıyla onlarla henüz konuyu sonuçlandırmamışsınız. Henüz ne diyeceklerini bilmeden buraya şikayet olarak yazmanızın sebebi tam olarak nedir?

Gördüğüm kadarıyla görüşmeniz devam ediyor. Olumsuz sonuçlanırsa da zaten hakem heyeti kanalıyla mutlaka iadenizi yapabilirsiniz. Öyleyse tekrar soruyorum, henüz süreci devam eden bir şeyi olumsuz sonuçlanmış ve hakkınız yenmiş gibi burada şikayet tadında paylaşmanızın gerekçesi nedir?

Yanlış anlaşılmasın yargılamak amacıyla sormuyorum. Sadece bu yapılanın aslında tüketicileri ve tüketici haklarını olumsuz etkilediğini söylüyorum. Amaç "sadece söylenmek" değilse, yani amaç çözüm üretmekse, çözüm süreci sonuçlanana kadar beklemeniz gerekmez mi?

Emin olun, "gereği yapılmazsa tüketici haklarına giderim sizi dava ederim" gibi sözler karşı tarafta hiçbir etki bırakmaz. Yersiz şekilde kendinizi strese sokuyorsunuz ve çözüm sürecine hiçbir katkı sağlamıyor.

Hiçbir satıcı "eyvah bizi hakem heyetine şikayet edecek hemen bu kişinin işlemini yapmalıyız yoksa perişan oluruz ya dediği gibi bizi dava ederse ne yaparız biz" diye düşünmez. Tam tersine satıcı üzerinde olumsuz bir algı oluşturmuş olursunuz ve işleminizin çözüm sürecinde negatif etkisi bile olabilir.

Peki yapılması gereken nedir?

1- Önce yukarıda yarım kalan diyaloğu usulüne uygun şekilde tamamlamak.
2- Eğer usulüne uygun devam ettiğiniz halde onlar usulsüzlük yaparlarsa hakem heyeti kanalıyla iadenizi onaylatmak
3- Eğer hakem heyeti de olumsuz karar verirse mahkeme kanalıyla iadenizi onaylatırsınız.
4- Hiçbir durumda çözüme kavuşmazsa o zaman deyim yerindeyse haksızlığı duyurmak için buraya yine yazarsınız. Ancak şu an yazmanızın yukarıda söylediğim gibi katkısı yok, götürüsü var.

Söz konusu iadeye gelince;

- Teknik servis raporuna ihtiyacınız yok, ürünü iade edebilmek için arızalı olması gerekmez.
- 14 gün içinde hiçbir sebep belirtmeden iade edebilirsiniz, bir sebeple ikna etmek zorunda değilsiniz.
- Üründe kalıcı kullanım izleri, çizilme, kırılma vb durumlar olmadığı müddetçe açılmış ve kullanılmış olması iadeyi engellemez.
 
Son düzenleme:

alperendmry

Öğrenci
Katılım
29 Mart 2020
Mesajlar
85
Reaksiyon puanı
18
Puanları
8
Yaş
23
Selamlar. Eskiden faydası varmış gibi görünen sözüm meclisten dışarı çakal şikayet siteleri bu tarz durumlara çözüm sunuyormuş gibi görünüp çok aşırı yanlış bir algı ve yönlendirmeyle piyasaları tüketicinin aleyhine bozmuş durumda. Şikayet sitelerine (ve dolayısıyla bu forumlara) bu tarz şeyler yazmak hiçbir işe yaramaz. Çünkü artık on binlerce gereksiz abuk subuk (ve ezici çoğunluğu gerçekçi olmayan) şikayet yığınının içinde kaybolmuş durumda.

Yazışmalardan gördüğüm kadarıyla onlarla henüz konuyu sonuçlandırmamışsınız. Henüz ne diyeceklerini bilmeden buraya şikayet olarak yazmanızın sebebi tam olarak nedir?

Gördüğüm kadarıyla görüşmeniz devam ediyor. Olumsuz sonuçlanırsa da zaten hakem heyeti kanalıyla mutlaka iadenizi yapabilirsiniz. Öyleyse tekrar soruyorum, henüz süreci devam eden bir şeyi olumsuz sonuçlanmış ve hakkınız yenmiş gibi burada şikayet tadında paylaşmanızın gerekçesi nedir?

Yanlış anlaşılmasın yargılamak amacıyla sormuyorum. Sadece bu yapılanın aslında tüketicileri ve tüketici haklarını olumsuz etkilediğini söylüyorum. Amaç "sadece söylenmek" değilse, yani amaç çözüm üretmekse, çözüm süreci sonuçlanana kadar beklemeniz gerekmez mi?

Emin olun, "gereği yapılmazsa tüketici haklarına giderim sizi dava ederim" gibi sözler karşı tarafta hiçbir etki bırakmaz. Yersiz şekilde kendinizi strese sokuyorsunuz ve çözüm sürecine hiçbir katkı sağlamıyor.

Hiçbir satıcı "eyvah bizi hakem heyetine şikayet edecek hemen bu kişinin işlemini yapmalıyız yoksa perişan oluruz ya dediği gibi bizi dava ederse ne yaparız biz" diye düşünmez. Tam tersine satıcı üzerinde olumsuz bir algı oluşturmuş olursunuz ve işleminizin çözüm sürecinde negatif etkisi bile olabilir.

Peki yapılması gereken nedir?

1- Önce yukarıda yarım kalan diyaloğu usulüne uygun şekilde tamamlamak.
2- Eğer usulüne uygun devam ettiğiniz halde onlar usulsüzlük yaparlarsa hakem heyeti kanalıyla iadenizi onaylatmak
3- Eğer hakem heyeti de olumsuz karar verirse mahkeme kanalıyla iadenizi onaylatırsınız.
4- Hiçbir durumda çözüme kavuşmazsa o zaman deyim yerindeyse haksızlığı duyurmak için buraya yine yazarsınız. Ancak şu an yazmanızın yukarıda söylediğim gibi katkısı yok, götürüsü var.
Öncelikle teşekkür ederim fakat yanlış anlaşılma olmuş sanırım. Ben herhangi sonuçlanmış bir iade talebini buraya şikayet olarak yazmadım, sadece bilgili arkadaşlardan nasıl yol izleyeceğim konusunda bilgi almak istedim. Doğrudan göndermeden önce bilmem gereken şeyler var mı emin olmak istedim. Her firma kendince kurallar koyuyor hakkımı en net şekilde nasıl savunacağım konusunda yardım almak amaçlı açtım konuyu. Usulüne uygun olarak göndersem de attıkları maide olduğu gibi ürünün açılıp test edilmiş olmasını bahane edip etmeyecekleri konusunda şüpheliyim sadece.
 

Turab Garip

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
Siz alıntıladıktan sonra mesajı düzenlemiştim;

- Teknik servis raporuna ihtiyacınız yok, ürünü iade edebilmek için arızalı olması gerekmez.
- 14 gün içinde hiçbir sebep belirtmeden iade edebilirsiniz, bir sebeple ikna etmek zorunda değilsiniz.
- Üründe kalıcı kullanım izleri, çizilme, kırılma vb durumlar olmadığı müddetçe açılmış ve kullanılmış olması iadeyi engellemez.

Öncelikle teşekkür ederim fakat yanlış anlaşılma olmuş sanırım. Ben herhangi sonuçlanmış bir iade talebini buraya şikayet olarak yazmadım, sadece bilgili arkadaşlardan nasıl yol izleyeceğim konusunda bilgi almak istedim. Doğrudan göndermeden önce bilmem gereken şeyler var mı emin olmak istedim.

Niyetinizin bu olmadığını biliyorum, kendinizi tehlikede görüyorsunuz, ya iade edemezsem ya hakkım yenilirse diye düşünüyorsunuz. Ben de zaten tam olarak bunun için uyarıyorum; sonuçlanmamış işlemleri bu şekilde forumlara veya şikayet sitelerine veya yorumlara yazmak uzun vadede çözümsüzlüğe daha çok itiyor.

Bunun dışında, her firma kendine göre kural koyabiliyor demenizle ilgili olarak: firmaların kendilerine göre kural koyması çok anlam ifade etmiyor. Minimum ölçü kanun ve yönetmeliklerdir. Firmalar bunların altına inecek değil, ancak üstüne çıkacak sözleşmeler yapabilir. Yani kanunda öngörülenden daha az hak veremez, ancak isterse daha çok hak verebilir.
 
Son düzenleme:

alperendmry

Öğrenci
Katılım
29 Mart 2020
Mesajlar
85
Reaksiyon puanı
18
Puanları
8
Yaş
23
Siz alıntıladıktan sonra mesajı düzenlemiştim;

- Teknik servis raporuna ihtiyacınız yok, ürünü iade edebilmek için arızalı olması gerekmez.
- 14 gün içinde hiçbir sebep belirtemeden iade edebilirsiniz, bir sebeple ikna etmek zorunda değilsiniz.
- Üründe kalıcı kullanım izleri, çizilme, kırılma vb durumlar olmadığı müddetçe açılmış ve kullanılmış olması iadeyi engellemez.



Niyetinizin bu olmadığını biliyorum, kendinizi tehlikede görüyorsunuz, ya iade edemezsem ya hakkım yenilirse diye düşünüyorsunuz. Ben de zaten tam olarak bunun için uyarıyorum; sonuçlanmamış işlemleri bu şekilde forumlara veya şikayet sitelerine veya yorumlara yazmak uzun vadede çözümsüzlüğe daha çok itiyor.

Bunun dışında, her firma kendine göre kural koyabiliyor demenizle ilgili olarak: firmaların kendilerine göre kural koyması çok anlam ifade etmiyor. Minimum ölçü kanun ve yönetmeliklerdir. Firmalar bunların altına inecek değil, ancak üstüne çıkacak sözleşmeler yapabilir. Yani kanunda öngörülenden daha az hak veremez, ancak isterse daha çok hak verebilir.
Peki hocam sağ olun. Şansıma güvenerek iade talebimi tamamlamak üzere kargo şubesine az sonra gideceğim. Çözülmezse son çare olarak THH ile bir şekilde halletmeye çalışırım o halde. Tekrardan teşekkürler.
 

Creative

Kör Cerrah
Emektar
Katılım
12 Eylül 2009
Mesajlar
13,836
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
17,258
Puanları
113
Yaş
39
Tüm konularınız birleştirilmiştir. Bilgilerinize.
 

Son mesajlar

Üst