İki laptop arasında kaldım DELL--ACER

mseemektar

Asistan
arkadaşlar öncelikle 2 sinede para vermiycem o yüzden fiyatlarını bilmiyorum ve önemli değil şirkette hazırda bulunan laptoplar

Birisi Dell inspiron 5559
i5-6200u
Amd radeon m335

8gb ram(ddr3 mü 4 mü bilmiyorum)
1 tb harddisk

Acer f5-572g-57pv

i5-6200u

nvidia 920m

6gb ram(bunuda ddr3 mü 4 mü bilmiyorum)

1 tb harddisk

diğer özellikleri konusunda bilgim yok ekranları hd mi ses kalitesi hangisinin daha iyi vs

Tavsiyelerinizi beklemekteyim
 

mirinkirin

Doçent
Acerin ekran kartı daha iyi, dellin de rami daha fazla. Oyun oynayacaksanız acer seçin, ram lazım diyorsanız dell seçin. Bildiğim kadarıyla iki marka da genelde sorunsuz ve güzel ürünler üretiyorlar.
 

mseemektar

Asistan
Acerin ekran kartı daha iyi, dellin de rami daha fazla. Oyun oynayacaksanız acer seçin, ram lazım diyorsanız dell seçin. Bildiğim kadarıyla iki marka da genelde sorunsuz ve güzel ürünler üretiyorlar.
hocam benim bildiğim ram ekletebiliyoruz çokta pahalı bişey değil yani acer'a bi 4 gb ram ekletmem 100 tl gibi bişey tutuyor sanırım o yüzden ram eklettim diyelim acer dell'den daha performanslı oluyor sanırım ?
 

mirinkirin

Doçent
hocam benim bildiğim ram ekletebiliyoruz çokta pahalı bişey değil yani acer'a bi 4 gb ram ekletmem 100 tl gibi bişey tutuyor sanırım o yüzden ram eklettim diyelim acer dell'den daha performanslı oluyor sanırım ?
Ben bilgisayarları satın almadığınız için doğrudan kullanacağınızı varsaydım. Eğer ram ekleyecekseniz acerı seçin. Ama her iki modeli de internette araştırın şikayet eden var mı, ısınma problemi var mı diye.
 

mseemektar

Asistan
Ben bilgisayarları satın almadığınız için doğrudan kullanacağınızı varsaydım. Eğer ram ekleyecekseniz acerı seçin. Ama her iki modeli de internette araştırın şikayet eden var mı, ısınma problemi var mı diye.
araştırdım hocamda genel olarak ikisininde kanıları aynı ısınma vb bi kronik soruna rastlamadım
evet hocam satın alıp boşuna para vermek istemiyorum çünkü 3dmax tarzı grafik programı kullanan yada oyun oynayan birisi değilim çok nadir bir kaç oyun oynarım arada o kadar ama üniversite hayatım boyuncada götürmesini istiyorum bu 2 laptopun o yüzden biraz ekletme yapıp süresini uzatmak için.
2 laptoptada ssd girişi varmı ? yoksa ssd takmak için dvd-rw kısmını sökmem mi gerekiyor
 

mirinkirin

Doçent
araştırdım hocamda genel olarak ikisininde kanıları aynı ısınma vb bi kronik soruna rastlamadım
evet hocam satın alıp boşuna para vermek istemiyorum çünkü 3dmax tarzı grafik programı kullanan yada oyun oynayan birisi değilim çok nadir bir kaç oyun oynarım arada o kadar ama üniversite hayatım boyuncada götürmesini istiyorum bu 2 laptopun o yüzden biraz ekletme yapıp süresini uzatmak için.
2 laptoptada ssd girişi varmı ? yoksa ssd takmak için dvd-rw kısmını sökmem mi gerekiyor
İnternetten baktığım kadarıyla her ikisine de ssd takılabiliyor.
 

mseemektar

Asistan
İnternetten baktığım kadarıyla her ikisine de ssd takılabiliyor.
çok soru sordum hocam kusura bakmayın
şu anki laptopum 2013 yılında almıştım 4 yıllık ama hala güzel bir cihaz lenovo z500 i5 3230m işlemci gt645m ekran kartı 6 gb ram vs şimdi bu laptop ile acer'ı kıyaslarsak hangisi daha iyidir peki ?
 

Dentist23

Doçent
çok soru sordum hocam kusura bakmayın
şu anki laptopum 2013 yılında almıştım 4 yıllık ama hala güzel bir cihaz lenovo z500 i5 3230m işlemci gt645m ekran kartı 6 gb ram vs şimdi bu laptop ile acer'ı kıyaslarsak hangisi daha iyidir peki ?
Aynı diyebilirim ikisi için. Ekran kartları denk. İşlemcilerin performansı da nerdeyse aynı. Sadece acer 6. nesil, sizin lenovo 3. nesil. Arada bir fark hissedeceğinizi sanmıyorum.
 

mseemektar

Asistan
Aynı diyebilirim ikisi için. Ekran kartları denk. İşlemcilerin performansı da nerdeyse aynı. Sadece acer 6. nesil, sizin lenovo 3. nesil. Arada bir fark hissedeceğinizi sanmıyorum.
hocam yanlış anlamazsanız çok bilgim yok bu konuda ama 4 yıl önceki laptop nasıl denk olabiliyor bunla hani lenovoyu kullanıyorum güzel laptop fakat o zzamanın parassıyla 690 dolara almıştım o zzaman için çok iyi bir laptoptu fakat hani ekran kartı olarak acerinki daha yeni model işlemci olarak daha yeni nesil ekran vs
 

Dentist23

Doçent
hocam yanlış anlamazsanız çok bilgim yok bu konuda ama 4 yıl önceki laptop nasıl denk olabiliyor bunla hani lenovoyu kullanıyorum güzel laptop fakat o zzamanın parassıyla 690 dolara almıştım o zzaman için çok iyi bir laptoptu fakat hani ekran kartı olarak acerinki daha yeni model işlemci olarak daha yeni nesil ekran vs
hocam sizde yazmissiniz o zaman cok iyi laptoptu diye. Zamaninin en iyi ozelliklerinde bir laptop almissiniz. Bu laptop ise simdinin orta-dusuk duzey bir bilgisayari. Ama daha guncel daha yeni parcalar. Tek fark guncellik.
 

mseemektar

Asistan
peki o z
hocam sizde yazmissiniz o zaman cok iyi laptoptu diye. Zamaninin en iyi ozelliklerinde bir laptop almissiniz. Bu laptop ise simdinin orta-dusuk duzey bir bilgisayari. Ama daha guncel daha yeni parcalar. Tek fark guncellik.
o zaman içinde çok iyi değil ama f/p canavarı olarka tavsiye edilen cihazlardan biriydi.Neyse peki hocam şöyle bi soru sorsam kusura bakmayın çok sordum ama
Bu acer veya dell'i yeni satın almıycam hazırda olan cihazlar bu acerıda dell'ide almayıp lenovo ya ssd+ram taktırıp kullanmaya devam mı etmek mantıklı olur yoksa acer veya dell'den birini seçip lenovoyu satıp lenovodan gelen parayla acer veya dell'e ssd+ram takıp kullanmak mı ?

şu an dell elimde mesela kullanıyorum lenovo'nun ekranı dell'e göre birazcık daha hd'msi duruyor :D ama acer'ın ekran kalitesi 2 sindende iyi o daha güzel görüntü veriyordu hem parlaklık hem kesknlik açısından

siz 3 ünden hangisini seçersiniz
 

mirinkirin

Doçent
peki o z

o zaman içinde çok iyi değil ama f/p canavarı olarka tavsiye edilen cihazlardan biriydi.Neyse peki hocam şöyle bi soru sorsam kusura bakmayın çok sordum ama
Bu acer veya dell'i yeni satın almıycam hazırda olan cihazlar bu acerıda dell'ide almayıp lenovo ya ssd+ram taktırıp kullanmaya devam mı etmek mantıklı olur yoksa acer veya dell'den birini seçip lenovoyu satıp lenovodan gelen parayla acer veya dell'e ssd+ram takıp kullanmak mı ?

şu an dell elimde mesela kullanıyorum lenovo'nun ekranı dell'e göre birazcık daha hd'msi duruyor :D ama acer'ın ekran kalitesi 2 sindende iyi o daha güzel görüntü veriyordu hem parlaklık hem kesknlik açısından

siz 3 ünden hangisini seçersiniz
aceri alın, bilgisayarların ömrü genel olarak 8 yıl kabul edilir. acer daha yeni bir bilgisayar, lenovo denk ama sonuçta eskimiş, bilgisayar daha uzun süre kullanılmış.
 

Fragger

Dekan
arkadaşlar öncelikle 2 sinede para vermiycem o yüzden fiyatlarını bilmiyorum ve önemli değil şirkette hazırda bulunan laptoplar

Birisi Dell inspiron 5559
i5-6200u
Amd radeon m335

8gb ram(ddr3 mü 4 mü bilmiyorum)
1 tb harddisk

Acer f5-572g-57pv

i5-6200u

nvidia 920m

6gb ram(bunuda ddr3 mü 4 mü bilmiyorum)

1 tb harddisk

diğer özellikleri konusunda bilgim yok ekranları hd mi ses kalitesi hangisinin daha iyi vs

Tavsiyelerinizi beklemekteyim

Dell inspiron 5559 bu cihazın işlemcisi : 6.Nesil Intel Core i7-6500U işlemcisi var yanlış yazmışsın tabi ki dell...
 

eronis

Dekan
Yasaklı
Onursal Üye
hocam benim bildiğim ram ekletebiliyoruz çokta pahalı bişey değil yani acer'a bi 4 gb ram ekletmem 100 tl gibi bişey tutuyor sanırım o yüzden ram eklettim diyelim acer dell'den daha performanslı oluyor sanırım ?
Ama donanım eklemek için garantiyi bozman da gerek.
 

JBoND

Asistan
Kullandığın bilgisayar için bir sıkıntın yok ise değiştirmene gerek yok, bende yaklaşık 5 yıllır Lenovo Ideapad Y570 kullanıyorum, çok nadir zamanlarda kasma haricinde herhangi bir sorunu yok.

Alacaksan Dell Inspirion al derim, ama ekran kartı AMD olduğundan ileride yeni çıkacak Windows işletim sistemlerine destekleyecek sürücü çıkarma konusunda tereddütlüyüm. Windows mutlaka destekler ve çalıştırır ama üreticinin sürücüsü özellikle oyunlarda performans verir bu konuda da NVIDIA çok başarılı.

Acer'ı bu kadar uzun kullanamazsın, parça üreticileri bu denli kaliteli olmuyor. Başka bir konuda dizüstü bilgisayar markaları için görüşlerimi paylaştım. Yardımcı olacaktır.

Aldığın mağazada ram ilavesi yaptırabilirsin ve garantiyi bozmaz. Çünkü aldığın ürünlerin faturası tek olacak ve bilgisayarın altında ram ilavesi/değişikliği için ayrı bir kapak var. Eğer üzerindeki rami söküp yenisini takacaksan da mutlaka üzerinden çıkanı sakla.

Bazı markaların HDD için kapakları oluyor aynı şekilde, yine aynı şekilde üzerinden çıkanı saklayarak disk değişimi yapabilirsin ama ayrı bir kapağı yok ise büyük kapağı açmak garanti dışına çıkaracaktır.
 

mseemektar

Asistan
Dell inspiron 5559 bu cihazın işlemcisi : 6.Nesil Intel Core i7-6500U işlemcisi var yanlış yazmışsın tabi ki dell...
hayır hocam i5-6200u aynı modelin i5 li ve i7 lisi olabiliyor elimdeki lenovo z500'ünde öyle i7 lisi i5 lisi var bendek i5 lisi
--- Gönderi Güncellendi ---
Ama donanım eklemek için garantiyi bozman da gerek.
yok hocam acer veya dell'in servisi ssd ve ram'i eğer onlar takarsa garanti bozulmuyomuş diye öğrendim
 

mseemektar

Asistan
Kullandığın bilgisayar için bir sıkıntın yok ise değiştirmene gerek yok, bende yaklaşık 5 yıllır Lenovo Ideapad Y570 kullanıyorum, çok nadir zamanlarda kasma haricinde herhangi bir sorunu yok.

Alacaksan Dell Inspirion al derim, ama ekran kartı AMD olduğundan ileride yeni çıkacak Windows işletim sistemlerine destekleyecek sürücü çıkarma konusunda tereddütlüyüm. Windows mutlaka destekler ve çalıştırır ama üreticinin sürücüsü özellikle oyunlarda performans verir bu konuda da NVIDIA çok başarılı.

Acer'ı bu kadar uzun kullanamazsın, parça üreticileri bu denli kaliteli olmuyor. Başka bir konuda dizüstü bilgisayar markaları için görüşlerimi paylaştım. Yardımcı olacaktır.

Aldığın mağazada ram ilavesi yaptırabilirsin ve garantiyi bozmaz. Çünkü aldığın ürünlerin faturası tek olacak ve bilgisayarın altında ram ilavesi/değişikliği için ayrı bir kapak var. Eğer üzerindeki rami söküp yenisini takacaksan da mutlaka üzerinden çıkanı sakla.

Bazı markaların HDD için kapakları oluyor aynı şekilde, yine aynı şekilde üzerinden çıkanı saklayarak disk değişimi yapabilirsin ama ayrı bir kapağı yok ise büyük kapağı açmak garanti dışına çıkaracaktır.
dell yada acer'da kapak varmı bilmiyorum ama ram ve ssd'yi kendi sservisleri takarsa garanti bozulmuyor

ikisinede para vermiyceğim için sorun yok ama dell'in ekran kartı benide düşündürüyor ama acer içinde herkes çok dandik şöyle böyle diyor bilmiyorum iyi yorumlarda var kötü yorumlarda sizde acer'ın çok iyi olmadığını söylemişsiniz ekran kalitesi acer'ın biraz daha iyi olsada tercihim dell'den yana olcak sanırım
 

Halktan Biri

Dekan
Onursal Üye
araştırdım hocamda genel olarak ikisininde kanıları aynı ısınma vb bi kronik soruna rastlamadım
evet hocam satın alıp boşuna para vermek istemiyorum çünkü 3dmax tarzı grafik programı kullanan yada oyun oynayan birisi değilim çok nadir bir kaç oyun oynarım arada o kadar ama üniversite hayatım boyuncada götürmesini istiyorum bu 2 laptopun o yüzden biraz ekletme yapıp süresini uzatmak için.
2 laptoptada ssd girişi varmı ? yoksa ssd takmak için dvd-rw kısmını sökmem mi gerekiyor
HDD'yi çıkarıp yerine SATA uyumlu SSD takabilirsiniz.
 
Üst