quasimodo
Profesör
- Katılım
- 20 Aralık 2008
- Mesajlar
- 1,929
- Reaksiyon puanı
- 57
- Puanları
- 0
Hz.Aişe'nin evlilik yaşı
Hz Aişe validemizden yapılan bir rivayet :
“Hz Muhammed henüz Mekke de iken ve bende oynayan bir çocuk iken “onların vadeleri kıyamettir Kıyamet ne dehşetli ve ne acıdır!” mealindeki (kamer s 46) ayet inmişti… (Buhari 1cilt Telifil Kur’an bahsi)” Bu sure Mekke devrinin birinci döneminde(4 yıl) inmiştir HzAişe validemiz bu sure ve ayetleri net olarak hatırladığına göre yukarıdaki iddianın doğru olması mümkün değildirOlayları ayrıntılarıyla hatırlayabilmek ve sokakta oynayan bir çocuk olması için en az beş veya altı yaşında(veya daha büyük) olması gerekir Kamer suresi Mekke devrinin dördüncü yılında indiğine göre dördüncü yılda beş-altı yaşında olması gerekmektedirAyrıca Kız kardeşi Esma ; Kardeşi Esma Abdullah bin Zübeyir’in annesidir Esma yüz yaşına kadar yaşamış ve Hicretin 73 yılında vefat etmiştir Hz Aişe validemizden on yaş daha büyüktür Hz Ebu Bekir (ra) kızı Esma ve oğlu Abdullah Abdul Uzza’nın kızı Kayleden, Hz Aişe ile Abdurrahman ise Ümm-i Rümandan doğmuşlardır Hz Esma yüz yaşında ve hicri 73 yılda öldüğüne göre hicret esnasında 27 yaşında olması gerekir Bundan on yaş küçük olan kardeşi Hz Aişe validemizin de 17 yaşında olması gerekir ki bu da aşağı yukarı Buhari de Hz Aişe’nin kendi hadisindeki ifadeye uygun düşmektedirHz Aişe validemiz peygamberimizle dokuz yıl beraber yaşamıştır Onun Kur’an, hadis ve fıkıh ilimlerindeki yerini bütün islam alimleri teslim etmektedir O devrinin en büyük alimlerini tenkit etmiş, çeşitli konularda fetvalar vermiş, Kur’an’ın ve sünnetin doğru anlaşılması konusunda insanlara önderlik etmiştir Sünneti Kur’an’la test etmenin ilk örneklerini vermiştir Bu birikimi henüz çocuk denecek yaşta bir insanın elde etmiş olmasını kabullenmek oldukça zordur
Bu konuyu aydınlatan bir başka rivayette şöyledir: Hz Aişe validemiz henüz peygamberimizle evlenmeden önce Cübeyir bin Mut’im ile nişanlanmıştı Mut’im Hz Aişeyi oğluna almakla evine müslümanlığı sokacağını düşünerek bu nikahı feshetmişti Hz Ebu Bekir (ra) islamı ilk kabul edenlerden biri olduğuna göre; bu olayın vukuu, islamın alenen duyurulmasından veya şuyu bulmasından önce olması gerekir İslam alenen açıklanıp müslümanlar Kabe yürüyüşü veya Safa tepesi toplantısından sonra topluma deşifre olduktan sonra Ebu Bekir (ra) ın müslüman olduğu bilinince kızını almaktan vazgeçmiş olması daha doğru görünmektedir Bu olayda yine Hz Aişe’nin peygamberimizle evlenmeden önce evlilik çağına geldiğini ve nişanlandığını göstermektedir Yani değil Hz Resulle nişanlanıp bir yıl sonra evlenmesi , daha önce evlenecek çağa gelmişti, nişanlandı , zamanla İslam tebliği yayılınca Hz Ebu Bekir’in Müslüman olması bu işi bozdu…Daha sonra da Hz Resul onunla nişanlanıp bir yıl sonra da evlenmişti…Sıcak ülkelerde çocukların erken gelişip, olgunlaştığı düşünülünce - Günümüzde bile Mısır’da ilkokul birinci sınıfa giden kızlar ergenlik çağına girdiği - yani Mısır’daki 8 yaşındaki bir kız , Türkiye’deki 12-13 yaşındaki bir kız olgunluğuna gelip ; daha önce olgunlaşıp, daha önce yaşlandığı - düşünülürse 17 -18 yaşındaki bir kızın arabistandaki normal görüntü ve evlilik yaşı haliyle gelmiş bir yaş olduğu rahatlıkla kabul edilmelidir!Hz Aişe validemiz peygamberimizle dokuz yıl evli kalmışlardı Peygamberimizin vefatı esnasında İse 27 yaşında idi Peygamberimizden sonra da 48 yıl yaşamış ve hicri 58 yılda ve 74 yaşında vefat etmiştir Sondan başa doğru gidersek 74 ten 48 i çıkartıp kalandan da evli olduğu yılı çıkartınca evlendiği yaşı bulmuş oluruz 74 – 48 = 26; 26 – 9 = 17 kalır ki yaklaşık 17 veya 18 yaşında evlendiği gerçeği ortaya çıkar…Sahihi Buhârîye göre, Hazreti Âişe, Kur’anın Mekkeli âyetleri gelirken oyun çağındaydı Bu yaştayken, kendisi «Kamer» Sûresinin nazil olduğunu söylüyor Kur’arun 54 üncü Kamer sûresi, Mekkeli sûrelerdendir Bu sırada Rasûl-i Ekrem «Erkam»ın evinde bulunuyordu Rasûl-i Ekrem, Hicretin ilk senesi Hazreti Âişe ile evlendi «Bakare» ve «Nisa» sûreleri vahyolunurken, Hazreti Âişe, Rasûl-i Ekremin zevcesi bulunuyordu «Bakare» sûresi, Medine devrinin ilk zamanlarında nazil olmuştu
Mişkât sahibi der ki: Hazreti Âişenin hemşiresi Esma, Hicret esnasında 27 yaşında idi Aişeden on yaş büyüktü Hazreti Aişe de, Esmadan on yaş küçük olduğuna göre, Hicrette onyedi yaşındaydı: (Asrı Scâdet, C: 2, S: 1010)Rasül-i Ekremle evlendiği zaman, 18 yaşında bulunuyorduHazreti Âişenin altı yaşında nişanlandığı, dokuz yaşında nikahlandığı hakkındaki rivayetler doğru değildir, tarihî hakikitlere aykırıdırHz Aişenin ablası Esma, ondan yaklaşık 10 yaş büyüktü Hz Aişe evlendiğinde Hz Esma’nın yaklaşık 30 yaşında olduğu rivayet ediliyor Buradan Hz Aişenin evlendiğinde 18-20 yaşlarında olduğu sonucuna varılıyor.
http://irsadforum.net/forum/sahabe-i-kiram/hz-aise'nin-evlilik-yasi/
arkadaşlar geçenlerde suudiarabistanda bir vahhabi din adamı kendi dinlerine göre fetfa vermiş gazetede bunu çarpıtıyor iğrenç biçimde veriyor
bazı kesimlerde muhterem annemiz[ra]in evlilik yaşı için bazı tahminlerde bulunuluyor bu kardeşlerimizde araştırmışlar
http://www.hurriyet.com.tr/dunya/10779768.asp?top=1
konu değişik yönlere çekilmesin diye sadece linki veriyorum insanoğlu islamdan uzaklaştıkça insanlıktanda uzaklaşıyor
Hz Aişe validemizden yapılan bir rivayet :
“Hz Muhammed henüz Mekke de iken ve bende oynayan bir çocuk iken “onların vadeleri kıyamettir Kıyamet ne dehşetli ve ne acıdır!” mealindeki (kamer s 46) ayet inmişti… (Buhari 1cilt Telifil Kur’an bahsi)” Bu sure Mekke devrinin birinci döneminde(4 yıl) inmiştir HzAişe validemiz bu sure ve ayetleri net olarak hatırladığına göre yukarıdaki iddianın doğru olması mümkün değildirOlayları ayrıntılarıyla hatırlayabilmek ve sokakta oynayan bir çocuk olması için en az beş veya altı yaşında(veya daha büyük) olması gerekir Kamer suresi Mekke devrinin dördüncü yılında indiğine göre dördüncü yılda beş-altı yaşında olması gerekmektedirAyrıca Kız kardeşi Esma ; Kardeşi Esma Abdullah bin Zübeyir’in annesidir Esma yüz yaşına kadar yaşamış ve Hicretin 73 yılında vefat etmiştir Hz Aişe validemizden on yaş daha büyüktür Hz Ebu Bekir (ra) kızı Esma ve oğlu Abdullah Abdul Uzza’nın kızı Kayleden, Hz Aişe ile Abdurrahman ise Ümm-i Rümandan doğmuşlardır Hz Esma yüz yaşında ve hicri 73 yılda öldüğüne göre hicret esnasında 27 yaşında olması gerekir Bundan on yaş küçük olan kardeşi Hz Aişe validemizin de 17 yaşında olması gerekir ki bu da aşağı yukarı Buhari de Hz Aişe’nin kendi hadisindeki ifadeye uygun düşmektedirHz Aişe validemiz peygamberimizle dokuz yıl beraber yaşamıştır Onun Kur’an, hadis ve fıkıh ilimlerindeki yerini bütün islam alimleri teslim etmektedir O devrinin en büyük alimlerini tenkit etmiş, çeşitli konularda fetvalar vermiş, Kur’an’ın ve sünnetin doğru anlaşılması konusunda insanlara önderlik etmiştir Sünneti Kur’an’la test etmenin ilk örneklerini vermiştir Bu birikimi henüz çocuk denecek yaşta bir insanın elde etmiş olmasını kabullenmek oldukça zordur
Bu konuyu aydınlatan bir başka rivayette şöyledir: Hz Aişe validemiz henüz peygamberimizle evlenmeden önce Cübeyir bin Mut’im ile nişanlanmıştı Mut’im Hz Aişeyi oğluna almakla evine müslümanlığı sokacağını düşünerek bu nikahı feshetmişti Hz Ebu Bekir (ra) islamı ilk kabul edenlerden biri olduğuna göre; bu olayın vukuu, islamın alenen duyurulmasından veya şuyu bulmasından önce olması gerekir İslam alenen açıklanıp müslümanlar Kabe yürüyüşü veya Safa tepesi toplantısından sonra topluma deşifre olduktan sonra Ebu Bekir (ra) ın müslüman olduğu bilinince kızını almaktan vazgeçmiş olması daha doğru görünmektedir Bu olayda yine Hz Aişe’nin peygamberimizle evlenmeden önce evlilik çağına geldiğini ve nişanlandığını göstermektedir Yani değil Hz Resulle nişanlanıp bir yıl sonra evlenmesi , daha önce evlenecek çağa gelmişti, nişanlandı , zamanla İslam tebliği yayılınca Hz Ebu Bekir’in Müslüman olması bu işi bozdu…Daha sonra da Hz Resul onunla nişanlanıp bir yıl sonra da evlenmişti…Sıcak ülkelerde çocukların erken gelişip, olgunlaştığı düşünülünce - Günümüzde bile Mısır’da ilkokul birinci sınıfa giden kızlar ergenlik çağına girdiği - yani Mısır’daki 8 yaşındaki bir kız , Türkiye’deki 12-13 yaşındaki bir kız olgunluğuna gelip ; daha önce olgunlaşıp, daha önce yaşlandığı - düşünülürse 17 -18 yaşındaki bir kızın arabistandaki normal görüntü ve evlilik yaşı haliyle gelmiş bir yaş olduğu rahatlıkla kabul edilmelidir!Hz Aişe validemiz peygamberimizle dokuz yıl evli kalmışlardı Peygamberimizin vefatı esnasında İse 27 yaşında idi Peygamberimizden sonra da 48 yıl yaşamış ve hicri 58 yılda ve 74 yaşında vefat etmiştir Sondan başa doğru gidersek 74 ten 48 i çıkartıp kalandan da evli olduğu yılı çıkartınca evlendiği yaşı bulmuş oluruz 74 – 48 = 26; 26 – 9 = 17 kalır ki yaklaşık 17 veya 18 yaşında evlendiği gerçeği ortaya çıkar…Sahihi Buhârîye göre, Hazreti Âişe, Kur’anın Mekkeli âyetleri gelirken oyun çağındaydı Bu yaştayken, kendisi «Kamer» Sûresinin nazil olduğunu söylüyor Kur’arun 54 üncü Kamer sûresi, Mekkeli sûrelerdendir Bu sırada Rasûl-i Ekrem «Erkam»ın evinde bulunuyordu Rasûl-i Ekrem, Hicretin ilk senesi Hazreti Âişe ile evlendi «Bakare» ve «Nisa» sûreleri vahyolunurken, Hazreti Âişe, Rasûl-i Ekremin zevcesi bulunuyordu «Bakare» sûresi, Medine devrinin ilk zamanlarında nazil olmuştu
Mişkât sahibi der ki: Hazreti Âişenin hemşiresi Esma, Hicret esnasında 27 yaşında idi Aişeden on yaş büyüktü Hazreti Aişe de, Esmadan on yaş küçük olduğuna göre, Hicrette onyedi yaşındaydı: (Asrı Scâdet, C: 2, S: 1010)Rasül-i Ekremle evlendiği zaman, 18 yaşında bulunuyorduHazreti Âişenin altı yaşında nişanlandığı, dokuz yaşında nikahlandığı hakkındaki rivayetler doğru değildir, tarihî hakikitlere aykırıdırHz Aişenin ablası Esma, ondan yaklaşık 10 yaş büyüktü Hz Aişe evlendiğinde Hz Esma’nın yaklaşık 30 yaşında olduğu rivayet ediliyor Buradan Hz Aişenin evlendiğinde 18-20 yaşlarında olduğu sonucuna varılıyor.
http://irsadforum.net/forum/sahabe-i-kiram/hz-aise'nin-evlilik-yasi/
arkadaşlar geçenlerde suudiarabistanda bir vahhabi din adamı kendi dinlerine göre fetfa vermiş gazetede bunu çarpıtıyor iğrenç biçimde veriyor
bazı kesimlerde muhterem annemiz[ra]in evlilik yaşı için bazı tahminlerde bulunuluyor bu kardeşlerimizde araştırmışlar
http://www.hurriyet.com.tr/dunya/10779768.asp?top=1
konu değişik yönlere çekilmesin diye sadece linki veriyorum insanoğlu islamdan uzaklaştıkça insanlıktanda uzaklaşıyor