mr_rain
Müdavim
- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,957
- Reaksiyon puanı
- 441
- Puanları
- 83
Kompakt sedan sınıfının ağır toplarından birisi olan Honda Civic Sedan turbo dizel motoru olmadan mücadele ediyor. Benzer bir rekabete giren Hyundai Elantra da yenilikçi tasarımı ve otomatik şanzımanıyla onun en güçlü rakiplerinden birisi. Satış adetleriyle, çok tercih edildiğini gösteren Honda Civic Sedan karşısında olmak Elantra için büyük bir sınav.
Elantranın tekrar Türkiyede satılmaya başlaması üzerinden çok fazla zaman geçmese de 2011 yılı sonunda 3.569 adetlik satış rakamına ulaştı. ODD (Otomobil Distrübitörleri Derneği) verilerine bakıldığında Mart 2012ye kadar toplam satışlarda Honda Civic Sedan 3.535 adet, Elantra da 481 adet satış rakamına ulaşmış. Bu rakamlardaki farkta, Civicin uzun bir bekleyişin ardından yenilenmesi etkili oldu.
Öte yandan Hondanın elinde vergi avantajına sahip tek sedan da Civic. Euro 5 normlarını karşılayamayan City modelinin noksanlığı, Honda müşterilerinin Civic Sedana olan talebini artırdı. Hyundai ailesinde ise en az Elantra kadar iyi bir diğer sedan, Accent Blue var.
Şimdi boyutlara bir bakalım. Civic Sedanın uzunluğu 4545 mm, Elantra ise 4530 mm. Ama buna rağmen Elantranın dingil mesafesi Civic Sedanın 2675 mmden 25 mm fazlasını sunuyor. Elantranın yüksekliği Civic Sedandan 10 mm daha fazla. Bu yükseklik farkı Elantranın ağırlık merkezini olumsuz etkileyip yol tutuş konusunda sorun yaratabilirdi. Ancak Civic Sedanın 1505 mmlik ön iz genişliğine karşılık Elantranın ön iz açıklığı 1549 mm. Bu da Elantranın yol tutuşunu, en azından kağıt üzerinde, daha güvenli bir konuma getiriyor.
Yürüyen aksamı da sürücüyü güvende hissettiriyor. Süspansiyon sistemi Civic Sedandan daha yumuşak. Ama karoserin dinamikliği hiç azaltılmamış. Her iki otomobilde net direksiyon sistemleri sunulurken, Elantranın direksiyonu biraz daha hisli ve yüksek hızlarda daha fazla güven veriyor.Elantra, Civic Sedana göre çok daha sportif ve modern bir tasarıma sahip. Elantranın yüksek omuz çizgisi ve ön çamurluklardan arkaya doğru akan profil çizgileri otomobilin dinamik bir duruşa kavuşmasını sağlamış. Civic Sedanda ise Elantraya göre çok daha sade ve düz çigiler kullanılmış.
Her iki otomobilin A sütunları oldukça eğimli. Civicin A sütunları daha ince tasarlanmış. Üstelik yan aynaların kapıların üzerine konumlandırılması sayesinde geniş bir kelebek camı kullanılarak çapraz görüş iyileştirilmiş. Arka görüş açıları için, özellikle park sırasında sorun yaşanmaması adına her iki araçta da geri görüş kamerasına opsiyonel de olsa yer verilmiş. Bu görüntüler Elantranın dikiz aynasından izlenirken, Civic Sedanın ön konsolundaki renkli ekrandan takip ediliyor. Civic Sedanın ön konsol tasarımı geleneksel yerleşime sahip Elantradan daha farklı.
Slefinden gelen iki katlı gösterge tasarımı yeni Civic Sedanda devam ettirilirken, selefinden farklı olarak, dijital hız göstergesinin siperliği uzatılıp, yol bilgisayarının ekranı da buraya dahil edilmiş. Civic Sedanın gösterge grubuna alışıldığında daha pratik olabileceği görülüyor. Ama geleneksellikten vazgeçmek istemeyenleri Elantra, okunaklı göstergeleriyle memnun edecektir. Civic Sedanın sürücüye yönelik tasarlanan ön konsolu Elantranın kokpitindeki simetrik ve estetik çizgilerine benzemiyor. Elantrada AUX ve USB girişleri vites kolunun hemen önündeki kapaklı gözün arkasında yer alıyor. Civic Sedanda ise gözden uzak bir yere, orta kol dayamanın içine yerleştirilmiş. Her iki otomobilin de direksiyon simitlerinin ergonomisi başarılı. Civic Sedanın direksiyon üzerindeki kontrol tuşları daha derli toplu.
Vites kolunun hemen önündeki eşya gözü de pratik bir kullanım sağlıyor. Elantranın da eşya gözleri için çözümleri iyi. Özellikle orta konsolun iki yanındaki küçük ceplerle fonksiyonellik arttırılmış. Elantranın ön konsolundaki piyano siyahı kaplamalar araca seçkin bir hava kazandırırken farklı plastik yüzeylerle kalite hissi arttırılmış.
Civic Sedan ise malzeme seçiminde geleneklerine daha bağlı. Elantradaki anahtarsız çalıştırma sistemine karşılık Civic Sedanın sustalı anahtarı artık eski hissettiriyor. Yükleme alanları konusunda 45 litre daha geniş bir bagaj hacmine sahip olan Elantra, küçük eşya gözleri konusunda da Civic Sedanda olduğu gibi yeterli.
ESPyi standart olarak sunan iki rakip de, zemin koşulları zorlaştığında ya da sürücünün sınırları zorladığı anlarda zamanında devreye girerek güvenliği arttırıyor.Her iki otomobilde de 1.6 ltlik benzinli atmosferik üniteler görev yapıyor. Civic Sedanın 125 HPlik güç ve 152 Nmlik torkuna karşılık Elantrada 132 HP güç ve 158 Nmlik torka ulaşılabiliyor. Bu sayede hem fabrika hem de test verilerinde Elantra 0-100 km/s hızlanmasında bir adım önde.
Yakıt tüketimine bakıldığındaysa Civic Sedanın 8.3 lt/100 kmlik ortalama test tüketimine karşın Elantra, 8.1 lt/100 km tüketerek avantaj sağladı. Civic Sedanın 5 kademeli otomatik şanzımanı karşısında, Elantra 6 kademeli otomatik sunuyor. Ama vites sayısının çokluğu performans için tek başına yeterli değil. Civic Sedanın direksiyon arkasındaki kulakçıklarla manuel olarak vites değiştirilebilmesiyle bu fark kapanabiliyor.
Türkiyede otomatik şanzımanlı kompakt sedan denildiğinde akla ilk gelen model olan Civicin artık Elantra gibi oldukça dişli rakipleri var.Sadece atmosferik benzinli motorlarla satılan iki rakip arasında Elantra, modern tasarımı, cömert bagaj hacmi ve makul performansıyla burun farkıyla önde. Fiyatların sürekli değişiklik göstermesi ise rekabeti her zaman daha da kızıştırıyor.,
kaynak