Rehber HP Victus 15-FA1008NT 3D Uygulamalar ve Render Motor Performansı

OneTreeHill

Öğrenci
Katılım
2 Ağustos 2023
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
34
Oyuncu Notebook’larını oyun oynayan kişilerin yanında yüksek performans gerektiren modelleme, içerik oluşturma gibi farklı gibi alanlarda da oldukça yaygın olarak kullanılıyor. RTX 3050 ve I5-13500H ile donatılmış HP Victus 15-FA1008NT’in modelleme uygulamalarında ne gibi bir başarım göstereceğine bu başlık altında bakacağız. Özellikle kurumsal tarafta yazılımların neredeyse tamamına yakına Nvidia ile iş birliği içinde olduğundan Cuda Çekirdeklerinin gücünü kullanabiliyorlar ve Nvida bu kulvarda büyük bir artı.

İlk testimiz render testlerinin vazgeçilmez kriterlerinden olan Cinebench R23. Maxon’un Cinema4D adında 3D modelleme, animasyon ve render uygulamasında alacağınız performansı simule ediyor. İşletmci tabanlı bir uygulama. Tek çekirdek skoru 1704 ve bu skor I5-13500H’ı iki nesil öncesinin işlemcisi olan I7-1165G7’den bir tık üste konumlandırıyor. Çoklu çekirdek skoru 11978.

36678ca6b51969cdd717d3b6ba941dc0.png


İkinci test kriterimizi Blender. Blender açık kaynak kodlu ve sektör için oldukça önemli bir Üç Boyutlu modelleme yazılımı. Test sahnesi olarak Blender’in kendi senaryolarını kullanıyoruz. Senaryo içinde bizim kıstas olarak kabul ettiğimiz skor classrom skoru. Skor dakikada örneklenen sahneyi içeriyor ve yüksek skor daha iyi. İlk önce CPU tabanlı render alıyoruz ve I5-13500H 35 skor alırken RTX 3050 yani GPU 370 skor alıyor.

CPU

1d7e48f3c96f48b2d665ad556d81ecfd.png


GPU

63091896ef1a57f3ed4ca87b8ef8a433.png


Üçüncü test kriterimizi 3DS Max için mimarlar tarafından vazgeçilmez render motoru V-Ray. Corona sonrası V-Ray pabucu biraz dama atıldı, daha sonra V-Ray hamle yapıp Corona’yı satın aldı. Şu an her ne kadar Corona yaygın olsada eski materyaller için hala V-Ray gerekli. Benchmark sahnesi olarak V-Ray kendi benchmark aracını kullanıyorum. Yüksek skor daha iyi. I5-13500H ile aldıgımız skor 7044 vsamples.

f64ffff725ef5a32b8b27afdc77a3b40.png


Vray test aracının ikinci kriteri Cuda Çekirdeklerinden faydalandığı V-Ray GPU Cuda ve aldığımız skor 449 Vpath. RTX 3050 ve I5-13500H aynı anda render alınca skor 642 Vpath’e yükseliyor.

c190f0f9e7db17908f035c1bec7700b4.png


9712de636b128878b23b3bac77480001.png


Üçüncü Vray test kriterimiz Vray CPU RTX. Burada sadece ekran kartı performansı test ediliyor ve skor 549vray.

e5cf7380622996c820782b7a5c1400eb.png


3DS Max’in en popüler render motoru olan Corona’nın kendi yayınladığı benchmark aracında testleri gerçekleştiyoruz. Burada sadece işlemci performansı önemli skorsa 3.368. 250 rays.

85cf9483279d834d3e8790ab49781695.png


Indıgobench 3DS Max, Cınema 4D, Blender, Sketch Up için Corona kadar yaygın bir render motoru olmasa da IndigoBench, Indigo 4'ün gelişmiş işleme motoruna dayanan, modern CPU'ların ve GPU'ların performansını ölçmek için bağımsız bir benchmark uygulamasıdır. Endüstri standardı OpenCL kullanımı sayesinde NVIDIA, AMD ve Intel'in çok çeşitli GPU'ları desteklenmektedir. IndigoBench tamamen ücretsizdir ve Windows, Mac ve Linux üzerinde Indigo lisansı olmadan kullanılabilir. Benchmark aracı hem ekran kartı hem de işlemciyi test edebiliyor. Test sahnemiz Bedroom. I5-13500H 1.162 skor alırken RTX 3050 3.983 skor alıyor. Ekan kartının Cuda Çekirdekleri bu tarz çoklu çekirdek kullanımını destekleyen uygulamalarda Nvidia lehine ciddi farklar yaratıyor.

7c48016ca869c2b3253ef9eff53e8755.png


Otoy firmasının render motoru olan Octane diğer render motorlarından biraz daha farklı. Tamamen GPU tabanlı olaran render motoru sadece Nvidia destekli ve Ray Tracing destegi var. Piyasadaki 3D modelleme uygulamalarının neredeyse hepsinde eklenti olarak bulunuyor. Çok farklı skor ve sahne olduğu için direkt görsel skorunu bırakıyorum.

8b7a94b53f7587f37e989261bb1e1c8d.png


Sonra test ettiğimiz render motorumuz Keyshot. KeyShot bilimsel olarak doğru malzeme temsili ve global aydınlatma alanlarında bilimsel araştırmalara dayanan fiziksel olarak doğru bir render motoru, kullanan ilk gerçek zamanlı ışın izleme uygulamasıdır. Tasarımcıların, mühendislerin, pazarlama profesyonellerinin, fotoğrafçıların ve CG uzmanlarının görselleştirme ihtiyaçlarını karşılayan KeyShot, 3D dijital verilerden fotoğrafik görüntüler ve animasyonlar oluşturmanın karmaşıklığını ortadan kaldırır. Test sahnesi olarak Keyshot Viewer Benchmark kullanıyoruz. I5-13500H 1.26 skor alırken RTX 3050 17.67 skor alıyor.

66d8360ebb1f2ac0e76eee2dc1e90e2b.png


Şimdiye kadar 3D Modelleme uygulamaları altında çalışan Render Motorlarının performansına baktık. Render süreleri kadar uygulamaların viewport performansı yani çizim sırasındaki aldığınız kare sayılarıda oldukça önemli. Akıcı olmayan viewport deneyimi çizim sırasında işlerinizi çok uzatabilir. Bunları test etmek için SPEC firmasının SPECviewperf 2020 v3.1 uygulamasını kullanıyoruz. Uygulama OpenGL ve DirectX uygulama programlama arayüzleri altında çalışan sistemlerin 3D grafik performansını ölçmelerini sağlar. Çoğu uygulama performansı kıyaslamasından farklı olarak SPECviewperf 2020 kıyaslaması, profesyonel uygulamaların gerçek dünyadaki grafik içeriğini ve davranışını doğru bir şekilde temsil eden ve uygulamaların kendilerinin yüklenmesi ihtiyacını ortadan kaldıran görünüm kümeleri adı verilen iş yüklerini kullanır.

SPECviewperf 2020 v3.1 kıyaslamasına dahil edilen görünüm kümeleri 3ds Max, Catia, Creo, Maya ve Solidworks'ün en son sürümlerini temsil ediyor. Karşılaştırma aynı zamanda gerçek dünyadaki tıbbi uygulamaları temsil eden veri kümelerini de içeriyor.

Bu tablo 8 farklı test kriterinin tüm sonuçlarının ortalamasının alınarak paylaşıldığı skoru içeriyor. Yüksek skor her zaman daha iyi. Uygulama bazlı 3D Modelleme programlarının kaç fps aldığına detaylı olarak aşağıdaki görsellerde bulabilirsiniz.

2f8de9a7b139f6232c6b26eed1a14fbe.png


3dsmax-07 (1920x1080)

7b7e39a41d6f5a5d2591e439beb9bd97.png


catia-06 (1920x1080)

440f3b227f6551726d61daca0676ca5e.png

creo-03 (1920x1080)

93bc691589855c00eb960df97ae54464.png


energy-03 (1920x1080)

Energy-03 görüntü seti, açık kaynaklı OpendTect sismik görselleştirme uygulaması tarafından kullanılan işleme tekniklerine dayanmaktadır. MRI veya CT gibi tıbbi görüntülemelere benzer şekilde, jeofizik araştırmalar yeraltında 3D bir ızgaraya yerleştirilmiş görüntü dilimleri oluşturur. Hacim oluşturma, daha fazla analiz ve yorumlama için bu 3D hacimsel ızgaranın 2D projeksiyonunu sağlar.

81ac6fa1cc60d0fcf80ba56f55b18212.png


maya-06 (1920x1080)

7f1258398d5a6cead16292d7a44b75b6.png


medical-03 (1920x1080)

Medical-03 görüntü seti, çeşitli tıbbi görselleştirme hacim oluşturma tekniklerinin performansını göstermektedir. Bunlardan ilki, birçok 2B dilimin hacim boyunca yansıtıldığı ve ekranda birleştirildiği "dilim oluşturma "dır. İkincisi ise ışınların hacim boyunca yansıtılarak son piksel renginin biriktirildiği "ışın yayma" tekniğidir

1296d6418de9f7132048d501c1ad8005.png


snx-04 (1920x1080)

d946eb42cf068e001e36618bc937480f.png


solidworks-07 (1920x1080)

5c878fb92e38e276eeb5a7919baa42ed.png
 
Üst