Honda turbo

zawx

Asistan




Mod. Not: Başlık Düzeltildi.
 

srtc91

Üyecik
Turbo'lu olduğunu neresinden anladın ? Görünüşten Turbo'nun olduğu anlaşılmaz.Performanstan da anlaşılmaz.Evet, doğru okunuduz.Performanstan da anlaşılmaz.Sokakta giderken bir araçla kapışıyorsanız, "Abi bu kesin Turbo'ludur yaa!" triplerine kaplmayın,saçmalık olur.Belkide motorda turbo yerine SuperCharger var.Onu da bıraktım,belki de çok silindir sayısı ve silindir hacmi yüksek.Performans Shop'lara uğramadan anlayamazsınız.Bazı araçlarda motordaki gaza bastıktan sonra* gelen ince bir sesle anlaşılabilir.

__________________
* Bu gecikme süresi : Turbo Lag'tır.

Birşey biliyoruz ki konuşuyoruz.Otomotiv mühendisi olacağım İnşallah :).

Hazır aklıma gelmişken söyleyim.Turbo yakıtı etkiler diyen yanılır.Etkiler ama ekonomik yapar :).Fazladan yakıta yüklenmez :). Çünkü; Turbo,egzostan çıkan basınçlı gazın etkisiyle,temiz atmosfer basınçlı havayı basınçlı olarak motora yollar.İlk olarak üretim amacı performans değildir.Araçların dağlarda da,deniz seviyesindeki gibi performans verebilmesidir.Çok basit, etkili bir yöntemdir.Ek olarak : Turbo kullanılıyorsa, InterCooler şarttır.Çünkü bir yerde hava tanecikleri arasında mesafe az olur.Böyle ce,daha az hacimde daha çok gaz bulunur.Uzun araçlarda görmüşsünüzdür : Turbo InterCooler yazısını.Büyük görgüsüzlük :). Scania'larda kaç yıldan beri var :).

Bu yazımı arkadaşlarıma gösterdim, beğendiler :). Ben de biraz daha bilgi ekleyeyim.

İki adet Turbo düşünün.Biri düşük devirde devreye giriyor,birisi de yüksek devirde.Hangisini tercih edersiniz ?

Cevap : Yarış yapacaksanız yüksek devirde çalışanı seçin.Yüksek devirde devreye girdiğinden,çalışma devir aralığı düşük olur,daha verimli olur.Düşük devirde giren ise, büyük anne arabalarında vardır,bir de favorim Scania'larda :). Bu da gaza tam basmamak şartıyla ekonomi,fazladan verim demektir.Yüksek devirlerde etkisi düşüktür.
 
Üst