HBO tahtını Netflix’e kaptırdı!

Bu konuyu okuyanlar

Creative

Kör Cerrah
Emektar
Katılım
12 Eylül 2009
Mesajlar
13,858
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
17,318
Puanları
113
Yaş
39
netflix-inc-to-develop-over-30-original-series-in-2016-content-chief-1021x580.jpg

HBO’nun yıllardır süren hükümdarlığı sona ererken, Netflix’in tahtı ele geçirdiği görülüyor.


Morgan Stanley tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Amerikalı izleyicilerin büyük bir kısmı “en iyi” orijinal içeriğe sahip kablolu ve/veya internet tabanlı yayıncı sorulduğunda Netflix’i işaret ederken, eski lider HBO’nun ise oldukça geride kaldığı görülüyor.

Morgan Stanley’nin son altı senedir tekrarladığı araştırmasında Netflix ilk defa liderlik koltuğuna oturdu. Ankete katılanların %29’u Netflix’in en iyi orijinal programa sahip olduğunu belirtirken, bu oranın geçtiğimiz yıla kıyasla %23 artış kaydettiği görüldü. HBO ise geçtiğimiz yıl %33’lük dilimde yer alırken, bu sene HBO’nun en iyi olduğunu düşünen katılımcı sayısı %18’e geriledi.

Showtime, Hulu ve Amazon %4-5’lik dilimlerde yer alırken, Starz ise orijinal içerik bakımından sadece %2’lik bir beğeni oranına sahip olabildi.

Benjamin Swinburne liderliğinde araştırmayı gerçekleştiren Morgan Stanley analistleri raporlarında şu görüşe yer verdiler: “Sonuç olarak ilk defa bu sene Netflix’in orijinal programlara HBO’dan daha fazla para harcaması beklenmekte.” Morgan Stanley’nin tahminine göre, Netflix 2016 yılında ABD’deki içeriği için 2,5 milyar $ harcayacak. Aynı dönemde HBO’nun 1,8 milyar $, Showtime’ın ise 700 milyon $ bütçe ayırması bekleniyor.

Netflix açısından kullanıcıların özel programların kalitesine dair görüşleri oldukça önemli. Özellikle de standart HD planı çerçevesinde uzun dönemli üyelerinin aylık ödemelerini 10$ artırma arifesindeyken. Morgan Stanley’nin araştırmasında Netflix üyelerinin %45’i üyeliklerine devam etmelerine neden olarak Netflix’in orijinal içeriklerini gösterirken, bu oranın da geçtiğimiz yıla kıyasla %34 arttığı görülmekte.

Aynı zamanda Netflix kullanıcılarının HBO, Showtime veya Starz gibi alternatif kanallara üye olma oranı da Netflix kullanmayan izleyicilere kıyasla daha yüksek. Netflix üyelerinin %49’unun HBO aboneliği bulunurken, %35’i ise Showtime üyesi.

Winburne ve ekibinin araştırma sonuçlarında belirttiği üzere “Netflix kullanıcıları televizyonun en yoğun tüketicileri olmaya devam ederken, araştırma grubunun geneline kıyasla kablolu kanallara yatkınlıkları da daha yüksek.”

Bunun yanı sıra, araştırma kapsamında “hangi hizmet sağlayıcının daha iyi orijinal programlara sahip olduğunu bilmediğini” ifade edenlerin oranı %34 iken, bu oranın da 2015 yılına kıyasla %7,5 arttığı görülmekte. İçeriklere dair artan belirsizliğin ve karışıklığın kullanımın artmasıyla doğru orantılı olabileceği ifae edilmekte.

Diğer yandan Morgan Stanley’nin araştırması ödemeli kanallar açısından endişe verici bir gelişmeye de işaret etmekte. Mevcut ödemeli kanal kullanıcılarının %19’u HBO, Showtime ve Starz aboneliğini önümüzdeki 12 ay içerisinde kesinlikle iptal edeceğini belirtirken, bu oran da geçtiğimiz yıla kıyasla %13 artmış durumda. Morgan Stanley 2015 yılına kıyasla ABD’de HBO, Showtime ve Starz aboneliklerinin büyüme hızının %3,6 yavaşlayacağını öngörmekte.

Bahsi geçen araştırma ABD’de yaşayan ve ülke nüfusunu temsil edecek şekilde belirlenen 18 yaş ve üzeri 2.501 kişiyi kapsamakta. Araştırmanın maksimum sapma payı %1,5 olarak açıklanırken, güvenilirlik seviyesi %90 olarak kaydedilmekte.

BirDiziHaber
 
Üst