Soru Hasarlı ve ayıplı mal satan Trendyol pazar yeri satıcısı

Bu konuyu okuyanlar

Deniz1999

Öğrenci
Katılım
13 Haziran 2021
Mesajlar
61
Reaksiyon puanı
7
Puanları
8
Yaş
24
Arkadaşlar, öncelikle iyi geceler. Trendyol'da yaşadığım bir sıkıntıyı anlatacağım. 7 ay önce bu siteden iki adet kingston marka -sözde kingston yazıyor- bilgisayar ram'i aldım. ilk 4 5 ay sorunsuz geçti, sonra ramlerden birisi bozuldu. ikisi takılı olduğunda çalışmıyor ama bozuk olanı takmadığımda sağlam olanla bilgisayarı açabiliyorum. Bu satıcı ile iletişime geçtim, bana yeni bir ram gönderdi; fakat bu sefer de devamlı mavi ekran hatası alıyorum, bilgisayarım kilitleniyor. Günlerdir bu kilitlenmenin sebebini ararken, bu ramleri çıkarıp benim 10 senedir kullandığım düşük mhz değerli ramleri taktığımda o mavi ekran hatasını almıyorum. Bildiğiniz gibi ram de hasar, darbe falan yoksa yıllarca sorunsuz bir şekilde çalışıyor. Benim bu ramlerde kaba kuvvet, sert kullanma gibi bir davranışım olmadı. Bana gelen ne ise ben onu doğru bir şekilde bilgisayara takarım ve bir daha kurcalamam. Size de garip gelmiyor mu bu kadar sık arızanın olması?
 

WindStone

ERROR 404
Katılım
11 Nisan 2020
Mesajlar
4,984
Çözümler
7
Reaksiyon puanı
2,589
Puanları
113
Yaş
20
Arkadaşlar, öncelikle iyi geceler. Trendyol'da yaşadığım bir sıkıntıyı anlatacağım. 7 ay önce bu siteden iki adet kingston marka -sözde kingston yazıyor- bilgisayar ram'i aldım. ilk 4 5 ay sorunsuz geçti, sonra ramlerden birisi bozuldu. ikisi takılı olduğunda çalışmıyor ama bozuk olanı takmadığımda sağlam olanla bilgisayarı açabiliyorum. Bu satıcı ile iletişime geçtim, bana yeni bir ram gönderdi; fakat bu sefer de devamlı mavi ekran hatası alıyorum, bilgisayarım kilitleniyor. Günlerdir bu kilitlenmenin sebebini ararken, bu ramleri çıkarıp benim 10 senedir kullandığım düşük mhz değerli ramleri taktığımda o mavi ekran hatasını almıyorum. Bildiğiniz gibi ram de hasar, darbe falan yoksa yıllarca sorunsuz bir şekilde çalışıyor. Benim bu ramlerde kaba kuvvet, sert kullanma gibi bir davranışım olmadı. Bana gelen ne ise ben onu doğru bir şekilde bilgisayara takarım ve bir daha kurcalamam. Size de garip gelmiyor mu bu kadar sık arızanın olması?
Anakart ne ? eski ramlerin değerleri ve yenilerin ki aynı mı?
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,380
Puanları
113
Yaş
35
Arkadaşlar, öncelikle iyi geceler. Trendyol'da yaşadığım bir sıkıntıyı anlatacağım. 7 ay önce bu siteden iki adet kingston marka -sözde kingston yazıyor- bilgisayar ram'i aldım. ilk 4 5 ay sorunsuz geçti, sonra ramlerden birisi bozuldu. ikisi takılı olduğunda çalışmıyor ama bozuk olanı takmadığımda sağlam olanla bilgisayarı açabiliyorum. Bu satıcı ile iletişime geçtim, bana yeni bir ram gönderdi; fakat bu sefer de devamlı mavi ekran hatası alıyorum, bilgisayarım kilitleniyor. Günlerdir bu kilitlenmenin sebebini ararken, bu ramleri çıkarıp benim 10 senedir kullandığım düşük mhz değerli ramleri taktığımda o mavi ekran hatasını almıyorum. Bildiğiniz gibi ram de hasar, darbe falan yoksa yıllarca sorunsuz bir şekilde çalışıyor. Benim bu ramlerde kaba kuvvet, sert kullanma gibi bir davranışım olmadı. Bana gelen ne ise ben onu doğru bir şekilde bilgisayara takarım ve bir daha kurcalamam. Size de garip gelmiyor mu bu kadar sık arızanın olması?
Elektronik ürünlerde erken bozulma da olabilir. Bu yüzden satıcının size hasarlı ve ayıplı mal sattı demeniz yanlış. Hasarlı veya ayıplı malın tanımı aşağıdaki gibidir.

Hasarlı mal teslimat sırasında veya öncesinde fiziki zarar görmüş ürünlerdir.

Ayıplı mal en açıklayıcı ifadesiyle şöyledir; ürün satın alımı gerçekleşip, satış sözleşmesi gerçekleştikten sonra ürün alıcıya teslim edikten sonra ürünün aslına sadık kalmaması durumunda ortaya çıkan duruma ayıplı mal adı verilmektedir.

Yani size verilen ürünün ayıplı mal olabilmesi için belirtilen özelliklerden farklı bir ürün olmasıdır.

Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

Ayrıca ilk bozulan üründe satıcı size garantisi var servise gönderin diyebilirdi. Bunun yerine müşteri velinimettir diyip yenisini göndermiş. Şimdi sizin bu ürünleri servise göndermeniz lazım ki bozuk olup olmadığını öğrenin.
 

Deniz1999

Öğrenci
Katılım
13 Haziran 2021
Mesajlar
61
Reaksiyon puanı
7
Puanları
8
Yaş
24
Elektronik ürünlerde erken bozulma da olabilir. Bu yüzden satıcının size hasarlı ve ayıplı mal sattı demeniz yanlış. Hasarlı veya ayıplı malın tanımı aşağıdaki gibidir.

Hasarlı mal teslimat sırasında veya öncesinde fiziki zarar görmüş ürünlerdir.

Ayıplı mal en açıklayıcı ifadesiyle şöyledir; ürün satın alımı gerçekleşip, satış sözleşmesi gerçekleştikten sonra ürün alıcıya teslim edikten sonra ürünün aslına sadık kalmaması durumunda ortaya çıkan duruma ayıplı mal adı verilmektedir.

Yani size verilen ürünün ayıplı mal olabilmesi için belirtilen özelliklerden farklı bir ürün olmasıdır.

Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

Ayrıca ilk bozulan üründe satıcı size garantisi var servise gönderin diyebilirdi. Bunun yerine müşteri velinimettir diyip yenisini göndermiş. Şimdi sizin bu ürünleri servise göndermeniz lazım ki bozuk olup olmadığını öğrenin.
Bu ramlerin garantisi yoktu, bana garantisiz gönderildi; eğer ben hasar vermiş olsam, bilgisayara taktığımda açamam. Ama ramleri taktiğımda çalişıyor. Günlük olarak iki üç kere mavi ekran hatasi alıyorum. Tahminim, bu ramler de kronik bir sorun. Site de kingston marka olarak geçiyor ama turbox marka ram geldi. Burada da yanlış marka ram göndermişler.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Anakart ne ? eski ramlerin değerleri ve yenilerin ki aynı mı?
Anakart gigabayt g31. Sorunlu olan ramler ddr2 2gb 800mhz ikiside. Şuan kullandığım eski ramler çok düsük degerli farklı marka hatta ama sorunsuz çalısıyor.
 

Utku92

Müdavim
Katılım
30 Haziran 2012
Mesajlar
5,340
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
3,846
Puanları
113
Yaş
32
Ddr 2 ram mi kaldı ? O ürün bir kere sıfır olamaz. Kullanılmıştır.
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,380
Puanları
113
Yaş
35
Kalmış demek ki kullanıyoruz. Bilmiyorum sıfır mı eski mi¿
Sıfır olsa garantisi olurdu. Siz diyorsunuz ki garantisi yok. Bu durumda bu ürünler ya ikinci el ya da refurbished yani yenilenmiş ürünler. Bu durumda ikinci seçenekte firma kendisi yasaya göre belirli bir süre garanti verebilir. İlk değişen ürününüzün bu kapsamda firma tarafından değiştirilmiş olabileceği ihtimali var.
 

Deniz1999

Öğrenci
Katılım
13 Haziran 2021
Mesajlar
61
Reaksiyon puanı
7
Puanları
8
Yaş
24
Sıfır olsa garantisi olurdu. Siz diyorsunuz ki garantisi yok. Bu durumda bu ürünler ya ikinci el ya da refurbished yani yenilenmiş ürünler. Bu durumda ikinci seçenekte firma kendisi yasaya göre belirli bir süre garanti verebilir. İlk değişen ürününüzün bu kapsamda firma tarafından değiştirilmiş olabileceği ihtimali var.
öğrendim, fatura garanti yerine geçiyormuş. Ne kadar doğru bilmiyorum?
 
Üst