Grup alışveriş sitelerinin iş güzarlığından şikayetçiyim

Yine çok uzun uzadıya yazmayacağım. Biliyorsunuz bu sene kapalı devre dikey e-ticaret siteleri popüler olmaya başladı. Geçen sene maalesef 72 milyonluk nüfusa 300 küsürlük grup alışveriş sitesi açarak aslında girişimciliğin sadece kar marjından oluştuğunu anladığımızı göstermiş olduk.


Bu sene tanıtım yazısı mantığı ve polianna psikolojisi ile teknoloji editörlüğü yapan abilerimiz kodamanların göbeğini kaşıması için kapı kapı dolaşıp girişimcilere tüyolar verdiler. Dediler ki biz geçen sene de grup alışveriş siteleri iyi kar bırakıyor bak yatırım yapıyoruz dedik maalesef sektörün içine de ettik oradan ümidimiz kalmadı 2012 de dikey e-ticaret sitelerinin yıldızı parlayacak yatırım ekseni oraya kayıyor diye röportaj verdiler. Burada asıl olan girişimcilik yada yatırımcılık değil. Önemli olan günlük aylık net karı. Gerekirse günde binlerce şikayet alsın şikayet sitelerinden önemli değil. Nasıl olsa karışan yok. Biz milletin elinden parasını alalım da ürünü göndermesek de olur. Gitsin tüketici hakem heyetlerinde sürünsün. Kazanan yine ben olayım. Neyse yeter sanırım bu kadar. Başka zaman iyice yereceğim bu konuyu :D


Sadede gelecek olursak 2011 de tüketicilerin hedefi haline gelen grup alışveriş siteleri hizmet sektöründen yavaş yavaş ürün pazarlamaya döndü. Yani eksen kaymış oldu. Misal şehirfırsatı grup alışveriş sitesi iken, dekoreko sadece dekorasyon ürünlerinin satıldığı dikey e-ticaret sitesi. Gerçi kapalı devre olduğu için dekoreko da grup alışveriş sitesi kapsamına giriyor.


Fakat grup alışveriş sektöründe istediği memnuniyeti bulamayan tüketiciler dikey e-ticaretde de istediğini bulamadı. Ürünlerin geç gönderilmesi yada hiç gönderilmemesi, istenilen ürünlerin yerine başka şeylerin çıkması, garanti sürecinde yaşanan aksaklıklar, sitede belirtilen ürün ile gönderilen ürünün özelliklerinin farklı olması, ürünlerin bozuk yada kırık gönderilmesi, faturası kesilip parası alındığı halde ürünün gönderilmemesi, stokta olmayan ürünün satılması, müşteri hizmetlerine bir türlü ulaşamamak ve daha sayamayacağım bir çok sorun var.


Ama değineceğim konu bunlar değil. Misal isim vermeyeceğim ama abc.com sitesinde bir nevresim takımı satılıyor. Ürünün fiyatının piyasa değerinin 60 TL olduğu ama site de %50 indirimle 30 TL satıldığı yazılıyor. Bayanlar özellikle indirimli olarak ürün satın alacağını düşünerek bir hevesle sitede ki ürünü sipariş ediyor. Fakat durun asıl bomba şimdi patlıyor. İnternette küçük bir araştırma yaptığınız da aslında ürünün fiyatının 28-30 TL olduğunu görüyorsunuz. Uyanık girişimciler aslında ucuza satılan ürünlerin fiyatını şişirip daha ucuza satıyor gibi gösterip toptan fiyattan aldığı ürünlerden çok daha fazla kar elde ediyor. Dahası kimisi işi o kadar abartıyor ki üreticinin elinde kalmış sezonu geçmiş ürünler, satılmayan arta kalan yada arkası olmayan ürünler satışa çıkarılıyor. Hadi isterse dedikleri gibi indirimli satsınlar ürünleri. Paranla rezil olduğun yanına kar kalıyor.


O yüzden abilerim ablalarım. Lütfen her salatalık gösterene tuz değil kaya tuzu ile koşmadan elimizin altında duran internet gibi bir nimetten faydalanıp satın alacağımız ürünlerin fiyatlarını araştıralım.


İşte size kanıtı.








Üstteki resim grup alışveriş sitesinden alındı. Altta ki de http://www.sararshop.com/?urun-519-TEK-KiSiLiK-RANFORCE-FITTED-CARSAF-VE-YASTIK-KILIFI.html burada ki adresten alındı.


Nette de arasanız aslında fiyatın hemen hemen 35-40 arasında dolaştığını görürsünüz. Şimdi soruyorum? Nerenin satış fiyatına göre bu fiyatlar belirleniyor. Acaba nişantası etiler falan orada o fiyata satılıyor da onu mu baz alıyorlar?
 
Üst