Google, Sahte Tıklama Bilgi Merkezi Açıldı

Bu konuyu okuyanlar

tugbagaleri

Profesör

Google geçen hafta yeni bir web sitesini yayına aldığını ve bu sitenin tıklama sahtekarlıkları ve reklam trafik kalitesi ile ilgili tüm bilgilerin ulaşılabileceği bir kaynak olacağını açıkladı.

Reklam Trafik Kalite Merkezi (Ad Traffic Quality Resource Center), tıklama sahtekarlığının ne olduğu konusunda çeşitli bilgiler ve Google'ın bu konuda neler yaptığı hakkında bilgiler bulunuyor. Bu bölümde bir yardım merkezi, detaylı bir "çok sık sorulan sorular" bölümü, multimedya sunumlar ile "Tech Talk" adını taşıyan bir bölüm yer alıyor. "Tech Talk" bölümünde, derinlemesine bilgi veren makaleler, Google mühendislik ekibi ve bu alandaki diğer uzmanlar tarafından yazılan bloglar bulunuyor.

1,5 yılın sonunda, Google Başkanı Eric Schmidt tıklama sahtekarlığının çok önemli olmadığını öne sürüyor. Mart ayında, Stanford Üniversitesindeki SIEPR konferansında şunları söyledi :


Bir an için tıklama sahtekarlığını Google tarafından izlenmediğini ve her tarafı sardığını varsayalım.

Sonuçta reklamverenin ödemeyi isteyeceği para düşecektir. Çünkü bunların kötü tıklama olduğunu anlayacaktır.

Diğer bir deyişle, reklamın değeri düşecektir. Yani, sistem bir süre sonra, kendini düzeltecektir.

Aslında, mükemmel ekonomik çözüm, durumu kendi haline bırakmak ve bunun olmasına müsade etmektir.


Google, sonuçta, sahte tıklamaya karşı duruşunu değiştirdi. Şirket, geçen ağustosta IAB (İnteraktif Reklam Bürosu) hamiliğinde ve Medya Değerlendirme Konseyi ile işbirliği ile Microsoft , Yahoo, Ask.com ve LookSmart ile birlikte, "Tıklama Ölçüm Çalışma Grubu"nu kurdular.

Google'ın böyle bir grup kurulması için gösterdiği heves şaşırtıcı değildi. Reklamverenler arama motoruna dava açmış ve 90 milyon $ karşılığında sulh yapmışlardı. Bu karar da grubun kurulmasından 1 hafta önce onaylanmıştı.

O zamandan beri, şirket bu konuyu, yeni bilgi merkezinden de az çok görülebileceği şekilde ciddiye aldı. Bilgi merkezi sahte tıklamayı "dolandırıcılık amacı yada kötü niyetle tıklama yapmak" şeklinde tarif ediyor.

Google, Tıklama Ölçüm Çalışma Gurubundaki kişilerle birlikte, San Jose'deki Arama Motoru Stratejileri Konferansında bir panel oluşturacaklarını söyledi. Panele Google adına Google Güvenlik bölümünden iş ürünleri müdürü Shuman Ghosemajumder katılacak.

[sub]http://turk.internet.com/haber/yazigoster.php3?yaziid=18981[/sub]
 

Hakkı Alkan

Administrator
Yönetici
Admin
gayet yerinde bir karar olmuş. özellikle de türkiye'de deli gibi yapılıyor. adam üç kuruşluk reklam payı artırıyor kazancından ve google'a reklam veriyor.

rakipleri hemen adamın reklamına tıklamalar yaparak reklamının kısa zamanda bitmesini sağlıyorlar. adam da istediği kitleye ulaşamadan google'ın kendisine vaat ettiği tıklama rakamını doldurmuş oluyor.

işin bir de web sitesi sahipleri tarafından yapılan kısmı var. clicker dediğimiz bu tipler, kendilerinin veya yandaşlarının web sitelerindeki reklamlara tıklayarak haksız kazanç elde etmeye çalışıyorlar.

bakalım bunun önüne nasıl geçecekler. ama şunu diyebilirim ki; sahtekarlar her zaman bir adım daha öndeler.çok hassas bir konu.
 

SDN Son Haberler

Üst