maxxdump
Dekan
- Katılım
- 2 Nisan 2008
- Mesajlar
- 6,377
- Reaksiyon puanı
- 6
- Puanları
- 218
- Yaş
- 39
Fernando Alonso inanılmaz işler yapmaya Japonya Grand Prix'sinde de devam etti. Renault pilotu bir çok olayın yaşandığı yarışta üstün bir performans ve hatasız bir sürüş sonrasında finiş çizgisini ilk sırada geçmeyi başardı.
Yarışa 4. sırada başlayan ve start sonrasında Kubica'nın arkasında 2. sıraya yükselen Alonso ilk pit stop sonrasında eline geçirdği liderliği bırakmayarak yarış sonuna kadar korudu ve 2008 sezonundaki ikinci zaferine kavuştu.
BMW Sauber'den Robert Kubica'nın ikinci olduğu yarışta podyumun son basamağı Ferrari'den Kimi Raikkonen'e gitti. Raikkonen Hamilton ve Massa'dan daha fazla puan almasına rağmen şampiyonluk şansını matematiksel olarak Japonya'da sona erdirdi.
Yarışta 4. sırayı Renault'un diğer pilotu Nelson Piquet Jr alırken Toyota'dan Jarno Trulli 5 Sebastian Bourdais'te 6. oldular. Toro Rosso'dan Sebastian Vettel de takım arkadaşının arkasında yarışı 7. sırada tamamladı.
Yarışın henüz ilk turlarında Hamilton ile yaşadığı temas sonrasında yapılan incelemede pitten geçme cezası alan Felipe Massa finiş çizgisini 8. sırada geçerek 1 puanın sahibi oldu. Şampiyonluk yarışının lideri Lewis Hamilton ise ilk virajda yaptığı geç frenaj sonrasında Raikkonen'in pist dışına çıkmasına neden olduğu olayda hakemlerce kusurlu bulundu ve Massa'nın aldığı cezanın aynısını aldı. hamilton bu ceza ile birlikte yaruştaki tüm şansını kaybetti ve yarışı ancak 12. sırada tamamlayabildi.
Japonya Grand Prix'si sonrasında Hamilton 84 puanla şampiyonadki liderliğini sürdürürken Felipe Massa arayı 1 puan kapatarak aradaki farkı 6'ya indirmiş oldu. Robert Kubica 72 puana yükseldi ve Hamilton ile arasındaki farkı 12'ye düşürdü. Polonyalı pilot böylelikle son iki yarışa girilirken şampiyonluk umutlarını sürdürmüş oldu.
Takımlarda ise Ferrari 141 puanla tekrar liderliğe yükseldi. MLaren Mercedes ise 135 puanla ikinci sıraya düştü.
YARIŞ RAPORU
Fuji dağının eteklerindeki Fuji pisti güne gri bulutların altında başladı. Yağmur yağmamasına rağmen yarış içerisinde yağma olasılık %50 civarındaydı. Pilotlar start öncesindeki ısınma turu için grideki ceplerinden ayrıldılar. Tüm pilotlar sorunsuz şekilde formasyon turlarına başladılar.
Yarışa Lewis Hamilton pole pozisyonunda başlarken Kimi Raikkonen 2. Heikki Kovalainen 3. ve Fernando Alonso 4. olarak start aldılar. Pilotların çoğu sert lastikler ile yarışa başladılar. Felipe Massa ise ön tarafta yumuşak lastiklerle başlayan nadir isimlerdendi.
Kırmızı ışıkların sönmesi ile pilotlar hızlanmaya başladılar. Raikkonen çok iyi bir çıkışla düzlükte Hamilton’ın önüne geçmeyi başardı. Ancak Hamilton viraj sonuna geç frenaj ile girince Raikkonen pist dışına çıkmaktan kutulamadı. Ancak viraj içerisinde dışa taşan Hamilton da gerilere düşmekten kutulamadı. Bunun dışında aynı anda David Coulthard viraj çıkışında yüksek süratle bariyerlere vurarak yarış dışı kaldı.
İlk turu Robert Kubica lider olarak geçerken Fernando Alonso 2 ve Heikki Kovalainen 3. sıradaydı. 2. turda çok öenmli bir olay yaşandı. 8. sıraya kadar düşen Hamilton önündeki Massa’yı geçti. Geçişten sonraki ilk virajda Felipe Massa virajı biraz fazla dışarıdan alınca Hamilton’a geçilmekten kurutlamadı. Fakat Brezilyalı agresif şekilde bordürlerin üstünden geçerek Hamilton’a çarptı ve McLaren pilotunun spin atmasına neden oldu. Hamilton bu spinin ardından en arkaya düştü ve pit stop için garaja yöneldi.
Bu sırada yarışa 2. sırada başlayan Kimi Raikkonen de yarışı 5. sırada sürdürüyordu. Yarışın ilk turunda ön kanadı kırlan Kazuki Nakajima pit alanına giren ilk isim olmuştu. Daha sonra Hamilton ve Glock pite yönelen isimler oldu. Toyota pilotu Timo Glock bu erken pit stopun ardından garajından çıkamyarak yarışa veda etti.
7. tur geçilirken ön tarafta Kubica’nın liderliği devam ediyordu. Kimi Raikkonen bir önceki turda önündeki Jarno Trulli’yi temiz atakla geçerek 4. sıraya yükselmiş oldu. Aynı turda Adrian Sutil iyi götürdüğü yarışta sağ arka lastiğinin patlaması ile yarışa veda eden 3. isim oldu. 10. tur da Hamilton sadece Nakajima’nın önünde Kubica’nın ise 57 saniye geriisnde yarışı sürdürüyordu.
Ön tarafta ise Felipe Massa Toro Rosso’dan Sebastian Bourdais’i takip ediyordu. Bu arada bilgi ekranına iki Ferrari aracı ile Lewis Hamilton’ın inceleme altına alındı bilgisi geldi.
Arka taraflarda 2 tur süren Rosberg Fisichella savaşını Nico Rosberg kazanırken Williams piotu 14. sıraya yükselmiş oldu. Ön tarafta lider Kubica ile ikinci sıradaki Alonso arasındaki fark ise yarış başından bu yana açılmadı. Fark 1,4 saniye olarak ölçülürken 3. sıradaki Kovalainen ile Kubica arasındaki fark 4 saniye oldu.
16. turda Heikki Kovalainen büyük bir şanssızlık yaşayarak iyi görtürdüğü yarışta yarış dışı kaldı. Kovalainen herhangi bir kaza yapmadan mekanik bir sorun ile yarıştan ayrıldı. Bu arada merakla beklnenen Ferrari ve McLaren aracının incelemesi sonucu açıklandı. Şampiyonluk mücadelesi veren Felipe Massa ve Lewis Hamilton’a pitten geçme cezası geldi.
Hamilton’a ceza ilk virajda Kimi Raikkonen’i pist dışına çıkmaya zorladığı için verildi. Masa’ya ise Hamilton’a çarparak spin atması sonrası ceza verildiği açıklandı. Tüm bunlar yaşanırken pistte ilk pit stoplarda başladı. Robert Kubica Fernando Alonso Kimi Raikkonen ve Felipe Massa ilk pit stopları için pit alanıuna yöneldiler.
Ceza pitleri ve normal pit stoplar sonrasında sırlaam şu şekilde oldu. Trulli lider Bourdais 2. Piquet 3. ve Vettel 4. Bu arada bu ilk 4 pilot henüz pit alanıan girmemişti. İlk pit stoplar sonrasında Fernando Alonso Kubica’yı geçerek 5. sıraya yükselmiş oldu. Hamilton ve Massa ise 14 ile 15. sıraya düştüler. İki piot arasında ise yaklaşık 20 saniye zaman farkı vardı.
22. turda yarışa veda bir başka pilot Force India’dan Giancarlo Fisichella oldu. Böylelikle Force India’nın Japonya macerası kısa sürmüş oldu.
24. turda ön tarafta pit yapmayan Bourdais lider ve pit yapmayan bir diğer isim Piquet 2. sıradaydı. 3. sıradaki Alonso 5 saniye farkla Kubica’nın önünde yarışı 3. sırada sürdürüyordu. Raikkonen ise Kubica’nın 5 saniye arkasında 5. sırada yarışı sürüdürüyordu. Bu turda Rubens Barrichello Rosberg’e atak yaparak 10. sıraya yükselmiş oldu.
Bu arada yarışı en arka sıralarda sürdüren Massa ve Hamilton farkı kapanmaya başladı. 26. turda fark 12 saniyeye kadar düştü. Arka tarafta trafikle boğuşan Felipe Massa önündeki Jenson Button’ı zor da olsa geçerek 12. sıraya yükseldi. Ön tarafta pit stoplar tamamlandıktan sonra 30. tur da sıralam şu şekilde oluştu. Alonso – Kubica – Raikkonen – Webber – Trulli – Piquet.
Yarışın yarısı tamamlandığında 54 sürücü yarış dışı kalırken Alonso 10 saniye farkla Kubica’nın önünde liderlğini sürdürüyordu. 35. turda yarıştaki en hızlı tur Alonso’nun elindeydi. 3. sırada yarışı sürdüren Raikkonen ise Alonso’nun 14 saniye arkasındaydı. Japonya’da Renault için işler harika gidiyordu. Alonso’nun takım arkadaşı Piqeut te yarışı 5. sırada sürdürüyordu.
Şampiyon adayları Massa ve Hamilton arasındaki fark iyiden iyiye kapanmaya başladı. Bu turda Hamilton farkı 11 saniyeye indirdi. Bu iki pilotun önünde Rubens Barrichello 11 olarak yarışı sürdürüyordu. Yarışta ilk pit stopunu yapmayan tek pilot BMW Sauber’den Nick Heidfeld’di. Heidfeld 41. tur da 8. sıradayken tek pit stopu için pit alanıan girdi. Bir sonraki tırda ise Hamilton yarıştaki son planlanmış pit stopunu yapmak için pit alanına yöneldi. Bu arada Massa önündeki Mark Webber’i geçti ve 9. sıraya yükseldi.
43. turda yarışın lideri Fernando Alonso pite girdi. Pit öncesinde İspanyol pilot 12. saniye farkla liderdi. Alonso yumuşak lastikleri taktıktan sonra piste 6. sırada geri döndü. Şimdi Kubica pit öncesinde arayı kapatmak için gaza yüklenmeye başladı ancak aradaki fark oldukça fazlaydı. 45. turda Kimi Raikkonen 1:19.078’lik derecesi ile en hızlı tur derecesini eline geçirdi. Şimdi Raikkonen ile Kubica arasındaki fark 3.7 saniyeye düştü.
46. turda yarışın ikincisi Kubica 2. kez pit alanına girdi. 7 saniye pitte kalan Polonyalı pilot Alonso’nun arkasında yarışa geri döndü. Raikkonen Kubica’dan 2 tur sonra pite girdi. 7.4 saniye pitte kalan Raikkonen Kubica’nın arkasında yarışa dönebildi. Ancak fark atak yapacak bir hale dönüştü.
50. turda Felipe Massa pit alanından çıkan Sebastian Bourdais ile virj girişinde temas yaşayınca Brezilyalı pilotun spin atmasına neden oldu. Massa bu spinin ardından çok önemli zamanlardan oldu. Ferrari pilotu spin atmadan önce 8. sırada yarışı sürdürüyordu. Hamilton ise 1 tur geride ve 12. sıradaydı.
Ön tarafta pit sonrası Kubica’ya yakşalan Raikkonen Polonyalı pilotu geçmek için baskı yapmaya başladı. Raikkonen start düzlüğünde iki kez şansını denedi ancak Kubica çok sağlam bir savunma ile Ferrari pilotuna bu şansı tanımadı. Bu arada 7. sıraya kadar yükselen Massa son kez pist alanına girdi.
Kubica ve Raikkonen arasındaki mücadele iyi bir gün geçiren Nelson Piquet Jr.’ye yaradı. Renault pilotu farkı kapatarak Raikkonen’in arkasına yereleşti. Piquet’in arkasında ise Toyota’dan Jarno Trulli 5 saniye farkla geliyordu. 6 ve7. sıralar ise Toro Rosso’larındı. İki Toro Rosoo pilotu da güzel bir yarış çıkartıyorlardı.
Bitime 8 tur kala Felipe Massa Heidfeld’e atağını gerçekleştirdi ve 9. sıraya yükseldi. Şimdi Masa’nın önünde puan alabilmesi için geçmesi gereken Red Bull pilotu Mark Webber vardı. Webber Massa farkı 8 saniye civarındaydı. Ancak Massa bu turlarda pistte en hızlı turları atıyordu.
Singapur’daki zaferinden sonra Renault pilotu Fernando Alonso bu sezon ikinci kez podyumun en üst basamağına çıkmak için yeterli zamanı sağlamıştı. Alonso Kubica’nın 12 saniye önünde yarışın lideriydi. Massa 55. turda en hızlı tur derecesini 1:18.426’ya indirdi. Bitime 4 tur kala Massa Webber ile arasındaki farkı kapattı. 64. turda Ferrari pilotu Webber’i geçmeyi başararak 8. sıraya yükseldi.
Yarış sonuna kadar herhangi bir atak olmayınca Japonya Grand prix’sini Fernando Alonso kazandı. Kubica 2. ve Kimi Raikkonen de 3. sırayı aldılar.
1. Alonso Renault (B) 1h30:21.892
2. Kubica BMW Sauber (B) + 5.283
3. Raikkonen Ferrari (B) + 6.400
4. Piquet Renault (B) + 20.570
5. Trulli Toyota (B) + 23.767
6. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) + 39.207
7. Massa Ferrari (B) + 46.158
8. Webber Red Bull-Renault (B) + 50.811
9. Heidfeld BMW Sauber (B) + 54.120
10. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 34.085
11. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1:02.096
12. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1:18.900
13. Barrichello Honda (B) + 1 tur
14. Button Honda (B) + 1 tur
15. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1 tur
En hızlı tur: Massa, 1:18.426
Yarış dışı:
Pilot Takım Tur
Fisichella Force India-Ferrari (B) 22
Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 17
Sutil Force India-Ferrari (B) 9
Glock Toyota (B) 7
Coulthard Red Bull-Renault (B) 1
Puan durumu:
Pilotlar: Sürücüler:
1. Hamilton 84 1. Ferrari 142
2. Massa 79 2. McLaren-Mercedes 135
3. Kubica 72 3. BMW Sauber 128
4. Raikkonen 63 4. Renault 66
5. Heidfeld 56 5. Toyota 50
6. Kovalainen 51 6. Toro Rosso-Ferrari 36
7. Alonso 48 7. Red Bull-Renault 29
8. Trulli 30 8. Williams-Toyota 26
9. Vettel 29 9. Honda 14
** Bourdais'in cezası sonrası dereceler güncellenmiştir.
kaynak:http://www.turkiyef1.com/newsfull.asp?id=14221

Yarışa 4. sırada başlayan ve start sonrasında Kubica'nın arkasında 2. sıraya yükselen Alonso ilk pit stop sonrasında eline geçirdği liderliği bırakmayarak yarış sonuna kadar korudu ve 2008 sezonundaki ikinci zaferine kavuştu.
BMW Sauber'den Robert Kubica'nın ikinci olduğu yarışta podyumun son basamağı Ferrari'den Kimi Raikkonen'e gitti. Raikkonen Hamilton ve Massa'dan daha fazla puan almasına rağmen şampiyonluk şansını matematiksel olarak Japonya'da sona erdirdi.
Yarışta 4. sırayı Renault'un diğer pilotu Nelson Piquet Jr alırken Toyota'dan Jarno Trulli 5 Sebastian Bourdais'te 6. oldular. Toro Rosso'dan Sebastian Vettel de takım arkadaşının arkasında yarışı 7. sırada tamamladı.

Yarışın henüz ilk turlarında Hamilton ile yaşadığı temas sonrasında yapılan incelemede pitten geçme cezası alan Felipe Massa finiş çizgisini 8. sırada geçerek 1 puanın sahibi oldu. Şampiyonluk yarışının lideri Lewis Hamilton ise ilk virajda yaptığı geç frenaj sonrasında Raikkonen'in pist dışına çıkmasına neden olduğu olayda hakemlerce kusurlu bulundu ve Massa'nın aldığı cezanın aynısını aldı. hamilton bu ceza ile birlikte yaruştaki tüm şansını kaybetti ve yarışı ancak 12. sırada tamamlayabildi.
Japonya Grand Prix'si sonrasında Hamilton 84 puanla şampiyonadki liderliğini sürdürürken Felipe Massa arayı 1 puan kapatarak aradaki farkı 6'ya indirmiş oldu. Robert Kubica 72 puana yükseldi ve Hamilton ile arasındaki farkı 12'ye düşürdü. Polonyalı pilot böylelikle son iki yarışa girilirken şampiyonluk umutlarını sürdürmüş oldu.
Takımlarda ise Ferrari 141 puanla tekrar liderliğe yükseldi. MLaren Mercedes ise 135 puanla ikinci sıraya düştü.
YARIŞ RAPORU
Fuji dağının eteklerindeki Fuji pisti güne gri bulutların altında başladı. Yağmur yağmamasına rağmen yarış içerisinde yağma olasılık %50 civarındaydı. Pilotlar start öncesindeki ısınma turu için grideki ceplerinden ayrıldılar. Tüm pilotlar sorunsuz şekilde formasyon turlarına başladılar.
Yarışa Lewis Hamilton pole pozisyonunda başlarken Kimi Raikkonen 2. Heikki Kovalainen 3. ve Fernando Alonso 4. olarak start aldılar. Pilotların çoğu sert lastikler ile yarışa başladılar. Felipe Massa ise ön tarafta yumuşak lastiklerle başlayan nadir isimlerdendi.
Kırmızı ışıkların sönmesi ile pilotlar hızlanmaya başladılar. Raikkonen çok iyi bir çıkışla düzlükte Hamilton’ın önüne geçmeyi başardı. Ancak Hamilton viraj sonuna geç frenaj ile girince Raikkonen pist dışına çıkmaktan kutulamadı. Ancak viraj içerisinde dışa taşan Hamilton da gerilere düşmekten kutulamadı. Bunun dışında aynı anda David Coulthard viraj çıkışında yüksek süratle bariyerlere vurarak yarış dışı kaldı.
İlk turu Robert Kubica lider olarak geçerken Fernando Alonso 2 ve Heikki Kovalainen 3. sıradaydı. 2. turda çok öenmli bir olay yaşandı. 8. sıraya kadar düşen Hamilton önündeki Massa’yı geçti. Geçişten sonraki ilk virajda Felipe Massa virajı biraz fazla dışarıdan alınca Hamilton’a geçilmekten kurutlamadı. Fakat Brezilyalı agresif şekilde bordürlerin üstünden geçerek Hamilton’a çarptı ve McLaren pilotunun spin atmasına neden oldu. Hamilton bu spinin ardından en arkaya düştü ve pit stop için garaja yöneldi.
Bu sırada yarışa 2. sırada başlayan Kimi Raikkonen de yarışı 5. sırada sürdürüyordu. Yarışın ilk turunda ön kanadı kırlan Kazuki Nakajima pit alanına giren ilk isim olmuştu. Daha sonra Hamilton ve Glock pite yönelen isimler oldu. Toyota pilotu Timo Glock bu erken pit stopun ardından garajından çıkamyarak yarışa veda etti.
7. tur geçilirken ön tarafta Kubica’nın liderliği devam ediyordu. Kimi Raikkonen bir önceki turda önündeki Jarno Trulli’yi temiz atakla geçerek 4. sıraya yükselmiş oldu. Aynı turda Adrian Sutil iyi götürdüğü yarışta sağ arka lastiğinin patlaması ile yarışa veda eden 3. isim oldu. 10. tur da Hamilton sadece Nakajima’nın önünde Kubica’nın ise 57 saniye geriisnde yarışı sürdürüyordu.
Ön tarafta ise Felipe Massa Toro Rosso’dan Sebastian Bourdais’i takip ediyordu. Bu arada bilgi ekranına iki Ferrari aracı ile Lewis Hamilton’ın inceleme altına alındı bilgisi geldi.
Arka taraflarda 2 tur süren Rosberg Fisichella savaşını Nico Rosberg kazanırken Williams piotu 14. sıraya yükselmiş oldu. Ön tarafta lider Kubica ile ikinci sıradaki Alonso arasındaki fark ise yarış başından bu yana açılmadı. Fark 1,4 saniye olarak ölçülürken 3. sıradaki Kovalainen ile Kubica arasındaki fark 4 saniye oldu.
16. turda Heikki Kovalainen büyük bir şanssızlık yaşayarak iyi görtürdüğü yarışta yarış dışı kaldı. Kovalainen herhangi bir kaza yapmadan mekanik bir sorun ile yarıştan ayrıldı. Bu arada merakla beklnenen Ferrari ve McLaren aracının incelemesi sonucu açıklandı. Şampiyonluk mücadelesi veren Felipe Massa ve Lewis Hamilton’a pitten geçme cezası geldi.
Hamilton’a ceza ilk virajda Kimi Raikkonen’i pist dışına çıkmaya zorladığı için verildi. Masa’ya ise Hamilton’a çarparak spin atması sonrası ceza verildiği açıklandı. Tüm bunlar yaşanırken pistte ilk pit stoplarda başladı. Robert Kubica Fernando Alonso Kimi Raikkonen ve Felipe Massa ilk pit stopları için pit alanıuna yöneldiler.
Ceza pitleri ve normal pit stoplar sonrasında sırlaam şu şekilde oldu. Trulli lider Bourdais 2. Piquet 3. ve Vettel 4. Bu arada bu ilk 4 pilot henüz pit alanıan girmemişti. İlk pit stoplar sonrasında Fernando Alonso Kubica’yı geçerek 5. sıraya yükselmiş oldu. Hamilton ve Massa ise 14 ile 15. sıraya düştüler. İki piot arasında ise yaklaşık 20 saniye zaman farkı vardı.
22. turda yarışa veda bir başka pilot Force India’dan Giancarlo Fisichella oldu. Böylelikle Force India’nın Japonya macerası kısa sürmüş oldu.
24. turda ön tarafta pit yapmayan Bourdais lider ve pit yapmayan bir diğer isim Piquet 2. sıradaydı. 3. sıradaki Alonso 5 saniye farkla Kubica’nın önünde yarışı 3. sırada sürdürüyordu. Raikkonen ise Kubica’nın 5 saniye arkasında 5. sırada yarışı sürüdürüyordu. Bu turda Rubens Barrichello Rosberg’e atak yaparak 10. sıraya yükselmiş oldu.
Bu arada yarışı en arka sıralarda sürdüren Massa ve Hamilton farkı kapanmaya başladı. 26. turda fark 12 saniyeye kadar düştü. Arka tarafta trafikle boğuşan Felipe Massa önündeki Jenson Button’ı zor da olsa geçerek 12. sıraya yükseldi. Ön tarafta pit stoplar tamamlandıktan sonra 30. tur da sıralam şu şekilde oluştu. Alonso – Kubica – Raikkonen – Webber – Trulli – Piquet.
Yarışın yarısı tamamlandığında 54 sürücü yarış dışı kalırken Alonso 10 saniye farkla Kubica’nın önünde liderlğini sürdürüyordu. 35. turda yarıştaki en hızlı tur Alonso’nun elindeydi. 3. sırada yarışı sürdüren Raikkonen ise Alonso’nun 14 saniye arkasındaydı. Japonya’da Renault için işler harika gidiyordu. Alonso’nun takım arkadaşı Piqeut te yarışı 5. sırada sürdürüyordu.
Şampiyon adayları Massa ve Hamilton arasındaki fark iyiden iyiye kapanmaya başladı. Bu turda Hamilton farkı 11 saniyeye indirdi. Bu iki pilotun önünde Rubens Barrichello 11 olarak yarışı sürdürüyordu. Yarışta ilk pit stopunu yapmayan tek pilot BMW Sauber’den Nick Heidfeld’di. Heidfeld 41. tur da 8. sıradayken tek pit stopu için pit alanıan girdi. Bir sonraki tırda ise Hamilton yarıştaki son planlanmış pit stopunu yapmak için pit alanına yöneldi. Bu arada Massa önündeki Mark Webber’i geçti ve 9. sıraya yükseldi.
43. turda yarışın lideri Fernando Alonso pite girdi. Pit öncesinde İspanyol pilot 12. saniye farkla liderdi. Alonso yumuşak lastikleri taktıktan sonra piste 6. sırada geri döndü. Şimdi Kubica pit öncesinde arayı kapatmak için gaza yüklenmeye başladı ancak aradaki fark oldukça fazlaydı. 45. turda Kimi Raikkonen 1:19.078’lik derecesi ile en hızlı tur derecesini eline geçirdi. Şimdi Raikkonen ile Kubica arasındaki fark 3.7 saniyeye düştü.
46. turda yarışın ikincisi Kubica 2. kez pit alanına girdi. 7 saniye pitte kalan Polonyalı pilot Alonso’nun arkasında yarışa geri döndü. Raikkonen Kubica’dan 2 tur sonra pite girdi. 7.4 saniye pitte kalan Raikkonen Kubica’nın arkasında yarışa dönebildi. Ancak fark atak yapacak bir hale dönüştü.
50. turda Felipe Massa pit alanından çıkan Sebastian Bourdais ile virj girişinde temas yaşayınca Brezilyalı pilotun spin atmasına neden oldu. Massa bu spinin ardından çok önemli zamanlardan oldu. Ferrari pilotu spin atmadan önce 8. sırada yarışı sürdürüyordu. Hamilton ise 1 tur geride ve 12. sıradaydı.
Ön tarafta pit sonrası Kubica’ya yakşalan Raikkonen Polonyalı pilotu geçmek için baskı yapmaya başladı. Raikkonen start düzlüğünde iki kez şansını denedi ancak Kubica çok sağlam bir savunma ile Ferrari pilotuna bu şansı tanımadı. Bu arada 7. sıraya kadar yükselen Massa son kez pist alanına girdi.
Kubica ve Raikkonen arasındaki mücadele iyi bir gün geçiren Nelson Piquet Jr.’ye yaradı. Renault pilotu farkı kapatarak Raikkonen’in arkasına yereleşti. Piquet’in arkasında ise Toyota’dan Jarno Trulli 5 saniye farkla geliyordu. 6 ve7. sıralar ise Toro Rosso’larındı. İki Toro Rosoo pilotu da güzel bir yarış çıkartıyorlardı.
Bitime 8 tur kala Felipe Massa Heidfeld’e atağını gerçekleştirdi ve 9. sıraya yükseldi. Şimdi Masa’nın önünde puan alabilmesi için geçmesi gereken Red Bull pilotu Mark Webber vardı. Webber Massa farkı 8 saniye civarındaydı. Ancak Massa bu turlarda pistte en hızlı turları atıyordu.
Singapur’daki zaferinden sonra Renault pilotu Fernando Alonso bu sezon ikinci kez podyumun en üst basamağına çıkmak için yeterli zamanı sağlamıştı. Alonso Kubica’nın 12 saniye önünde yarışın lideriydi. Massa 55. turda en hızlı tur derecesini 1:18.426’ya indirdi. Bitime 4 tur kala Massa Webber ile arasındaki farkı kapattı. 64. turda Ferrari pilotu Webber’i geçmeyi başararak 8. sıraya yükseldi.
Yarış sonuna kadar herhangi bir atak olmayınca Japonya Grand prix’sini Fernando Alonso kazandı. Kubica 2. ve Kimi Raikkonen de 3. sırayı aldılar.
1. Alonso Renault (B) 1h30:21.892
2. Kubica BMW Sauber (B) + 5.283
3. Raikkonen Ferrari (B) + 6.400
4. Piquet Renault (B) + 20.570
5. Trulli Toyota (B) + 23.767
6. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) + 39.207
7. Massa Ferrari (B) + 46.158
8. Webber Red Bull-Renault (B) + 50.811
9. Heidfeld BMW Sauber (B) + 54.120
10. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 34.085
11. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1:02.096
12. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1:18.900
13. Barrichello Honda (B) + 1 tur
14. Button Honda (B) + 1 tur
15. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1 tur
En hızlı tur: Massa, 1:18.426
Yarış dışı:
Pilot Takım Tur
Fisichella Force India-Ferrari (B) 22
Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 17
Sutil Force India-Ferrari (B) 9
Glock Toyota (B) 7
Coulthard Red Bull-Renault (B) 1
Puan durumu:
Pilotlar: Sürücüler:
1. Hamilton 84 1. Ferrari 142
2. Massa 79 2. McLaren-Mercedes 135
3. Kubica 72 3. BMW Sauber 128
4. Raikkonen 63 4. Renault 66
5. Heidfeld 56 5. Toyota 50
6. Kovalainen 51 6. Toro Rosso-Ferrari 36
7. Alonso 48 7. Red Bull-Renault 29
8. Trulli 30 8. Williams-Toyota 26
9. Vettel 29 9. Honda 14
** Bourdais'in cezası sonrası dereceler güncellenmiştir.
kaynak:http://www.turkiyef1.com/newsfull.asp?id=14221