Formula 1 2011 Sezonu Takımlar, Pilotlar ve Araçları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan AliA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Hangi aracı beğendiniz?

  • MercedesGP Petronas F1 Team - W02 - Mercedes-Benz


    Kullanılan: 0 0.0%
  • At&t WilliamsF1 - FW33 - Cosworth

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Force India F1 Team - VJM04 - Mercedes-Benz


    Kullanılan: 0 0.0%
  • Sauber F1 Team - C30 - Ferrari

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Scuderia Toro Rosso - STR06 - Ferrari

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Hispania Racing Team - F111 - Cosworth


    Kullanılan: 0 0.0%
  • Marussia Virgin Racing - MVR-02 - Cosworth


    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    6

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,455
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
Formula 1 2011 Sezonu

Red Bull Racing - RB7 - Renault


1-
Sebastian Vettel

2- Mark Webber

ozan-red-bull.jpg


Red Bull testler ışığında geçen seneki gibi gridin çoğu takımından hem tek turda hem de uzun sürüşlerde daha iyi görünüyor. Yakıt yükü ve ayar değişkenlerini ihmal ederek bakarsak testler boyunca RB7 ile 1419 tur tamamlayan takım Ferrari ile kafa kafaya gibi. Newey’in bir kez daha iyi bir iş çıkardığı yeni aracın RB6’ya göre en büyük avantajı ise dayanıklılığı. Geçen sene dayanıklılık sorunları nedeniyle oldukça puan kaybeden takım bu sene bu konuda daha iyi görünüyor.

Vodafone McLaren Mercedes - MP4-26 - Mercedes-Benz



3- Lewis Hamilton

4- Jenson Button

ozan-mclaren.jpg


McLaren bu sene aşırı radikal bir tasarımla testlere çıktı ve birçok risk aldı. Bu kadar risk ile doğal olarak birçok sorun yaşandı, MP4-26 sadece 785 tur tamamladı, bu da yeni aracını hiç test etmeyen Hispania’dan sonraki en kötü istatistik. Ancak aracın hızı bu kadar riske göre hiç de fena değil. Her ne kadar takım ortalama bir saniye yavaş olsa da araç geliştirilmeye oldukça elverişli ve McLaren’in de sezon içi gelişimde ne kadar başarılı olduğunu geçen senelerden biliyoruz.

İlk yarışta İngiliz ekipten çok büyük bir sürpriz beklemesem de sezon ortasına ve sonuna doğru MP4-26’dan zaferler bekliyorum.

İki pilot arasındaki savaş ise çok heyecanlı olacak. Geçen sene Hamilton daha agresif, Button daha istikrarlı sürüşleriyle çok yakın performans göstermişlerdi. Pirelli’nin ise Button’ın yumuşak stiline daha uygun olduğu düşünülüyor, Hamilton’ın geçen seneki gibi harika geçişler yapması için yarış başına kaz kez pite girmesi gerektiği ise sezon başlayana kadar öğrenemeyeceğimiz bir soru.

Scuderia Ferrari Marlboro - Ferrari 150° Italia - Ferrari


5- Fernando Alonso

6- Felipe Massa

110009_new.jpg


Testler boyunca Ferrari 150° Italia ile 1563 tur tamamlayan Ferrari, Red Bull ile birlikte kuşkusuz bu senenin kış testlerine damgasını vuran takımlarından oldu. Uzun sürüşlerde oldukça istikrarlı olan ve dayanıklılık konusunda pickup adaşından eksik kalmayan Ferrari 150° Italia (F150), Red Bull’un geçen sene en büyük avantajı olan sıralama stili süre turlarında da oldukça başarılı göründü.

Geçen sene takım arkadaşını açıkça geride bırakarak takım liderliğine oturan Fernando Alonso, bu sene yine bir numara gibi görünüyor. Ancak ben Massa’nın ismini bu kadar erken çizmenin doğru olduğunu sanmıyorum, Pirelli’nin Brezilyalı pilotun hızını artıracağı kesin. Takım da bir pilot puan açısından diğerine bir üstünlük sağlamadıkça lideri belirlemeyecektir. Her iki sürücünün de şampiyonluk şansı olduğunu söyleyebiliriz.

MercedesGP Petronas F1 Team - W02 - Mercedes-Benz


7- Michael Schumacher

8- Nico Rosberg

mercedes-gp-mgp-w02-lansman__1049530754-6319122011_w500_h320.jpg


Beklentilerin altında geçen uzun bir sezonun ardından yarış kazanmak isteyen takımın yeni aracı W02 testlerin büyük bölümünde hayal kırıklığına uğrattı. Standart halinde Red Bull ve Ferrari’den ortalama iki saniye yavaş olan MercedesGP’yi umutlandıran ise son testlerde kullanmaya başladıkları ve oldukça memnun oldukları güncellemelerdi. Çift katmanlı difüzörlerin gidişinin ardından Brawn downforce’u artırmak için başka bir yol bulmuş gibi görünüyor ki yenilenen egzoz tasarımı ile takım Barcelona testlerinin son iki gününde liderliğe çıktı.

Her ne kadar yenilenen otomobil oldukça güçlü görünse de takımın 2009’daki patlamanın aynısını yapacağını söylemek güç, çünkü yakıt yükleri hala büyük soru işareti oluşturmakta.
Ancak takım hangi pozisyonda olursa olsun sezonun en heyecanlı çekişmelerinden birisi iki MercedesGP pilotu arasında olabilir. Rosberg geçen sene araca bir türlü uyamayan Schumacher’i geride bırakmayı başarmıştı. Bu sene Schumacher araçtan daha memnun ve eleştirilere bir son vermek için elinden geleni yapacak.

Lotus Renault GP - R31 - Renault


9- Nick Heidfeld

10- Vitaly Petrov

lotus-renault-gp-r31-car-lunch-2011-3.jpg


Renault’nun bu sene testlerde oldukça hızlı olduğu testler oldu, ancak takım genel olarak çok istikrarsız göründü. Dayanıklılık sorunları takımın peşini bırakmadı. Ancak hız olarak R31’in durumu hiç fena değil. Araç biraz daha güvenilir olduğu takdirde Renault’yu podyumda görmeye alışabiliriz.

R31’de dikkatleri en çok çeken tasarım ise farklı egzoz sistemi. Çift katmanlı difüzörün yasaklanmasıyla oluşan downforce açığını bu sistem kapatabilir. Renault’nun hızında bu sistemin ne kadar katkısı var bilmiyoruz ama aşırı ısınma gibi sorunlara yol açmadığı sürece diğer takımların bu sistemi kopyaladığını görebiliriz.

At&t WilliamsF1 - FW33 - Cosworth



11- Rubens Barrichello

12- Pastor Maldonado

ozan-williams.jpg


FW33’ün testler boyunca fena olmasa da takımın halletmesi gereken başta KERS ve lastikler olmak üzere birçok sorun var ve araçtan maksimum performansı alması için takımın daha çok güncelleme yapması gerekiyor. Özellikle uzun sürüşlerin başında ve sonundaki performans farkı büyük bir sorun oluşturabilir.

Bunun dışında görünene göre Barrichello ve Maldonado orta sıraların lideri olmak için bir savaş verecek. Ancak Williams’tan asıl beklediğim sezon içi gelişim ile öne çıkması.

Force India F1 Team - VJM04 - Mercedes-Benz



13- Adrian Sutil

14- Paul di Resta

ozan-force-india.jpg


2008’de Gridin sonundan başlayan ve geçen sene gelişiminin zirvesine ulaşan takım bu sene en azından şu anda yerinde saymış gibi görünüyor. Yeni aracıyla HRT ve McLaren’dan sonra en az (899) tur tamamlayan takım; Williams, Sauber ve Toro Rosso’ya göre biraz geride kalmış gibi. Ancak VJM04’e Avusturalya Grand Prix’sinden önce bazı güncellemeler yapılacağı biliniyor, takımın hangi pozisyonda olduğunu o zaman göreceğiz.

Sauber F1 Team - C30 - Ferrari



15- Kamui Kobayashi

16- Sergio Perez

ozan-sauber.jpg


1316 ile Ferrari ve Red Bull’dan sonra yeni aracıyla en çok tur tamamlayan Sauber’in testlerdeki durumu aynı geçen seneki gibi. Bu sefer James Key’in başında olduğu ekip tarafından tasarlanan araç genel olarak dayanıklı ve hızlı görünüyor. Sauber şu anda Mercedes, McLaren ve Renault’ya göre nerede olur bilemiyorum ancak orta sıra takımlardan en güçlüsü konumunda.

Ayrıca takımın çaylak pilotu Sergio Perez de testler boyunca oldukça etkiledi. Kamui Kobayashi’nin geçişlerini, Perez’in de gelişimini izlemek eğlenceli olacaktır.

Scuderia Toro Rosso - STR06 - Ferrari


17- Sebastien Buemi

18- Jaime Alguersuari

twitpic_str6_inlets.jpg


Toro Rosso STR06 ile 1152 tur tamamladı ve geçen senekine göre büyük aşama kaydediliği gözlendi. Geçen sene puan almakta çok zorlanan Buemi ve Alguersuari bu sene biraz daha istikrarlı olmaya çalışacak. Takımın doğru yolda olduğu bir gerçek ancak Williams ve Sauber’in de değerli ölçüde yol katettiğini biliyoruz. Takımın performansını görmek için ilk yarışı beklemek zorundayız.

Team Lotus - T128 - Renault



19- Jarno Trulli

20- Heikki Kovalainen

lotus-t28-lansman__lotus_t28__w500_h275.jpg


Team Lotus hız açısından testler boyunca rakipleri Virgin ve Hispania’dan tamamen ayrılmış konumdaydı. Ancak takımın orta sıra takımlarını ne kadar zorlayacağını zaman anlatacak. Ancak görünen o ki Lotus orta sıra takımları ile yeni takımların arasında bir yerde.

Hispania Racing Team - F111 - Cosworth


21- Narain Karthikeyan

22- Vitantonio Liuzzi

ozan-hrt.jpg


Testler boyunca eski aracı ile 445 turun yanında F111’i bir kez bile pitten çıkaramayan takım gridin sonunun yine en büyük adayı. Hispania Racing’in bu sene yaptığı en büyük gelişme Yamamoto faktörünü aşmak oldu. Her ne kadar NASCAR’da kariyeri daha parlak görünse de Karthikeyan en azından F1 aracı kullanabiliyor.

Marussia Virgin Racing - MVR-02 - Cosworth


23- Timo Glock

24- Jerome D’Ambrosio

ozan-virgin.jpg


MVR-02’nin, VR-01’e göre büyük aşama kaydettiği bir gerçek. Ancak tam pozisyonun ne olduğu hala bilinmiyor. Team Lotus testlerin genelinde Virgin’e göre daha hızlı göründü. Tur açısından ise Virgin (1027) Lotus’tan (907) 120 tur daha fazla attı. Hız açısından Virgin biraz geride görünse de sanıyorum ki yeni takımların liderliğine yine dayanıklılık karar verecek.

TürkiyeF1
 

eray045

Rektör
Katılım
12 Nisan 2008
Mesajlar
12,600
Reaksiyon puanı
250
Puanları
243
Redbull kanatlandırır. :D
 

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,455
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
Ferrari varken biraz yavaş kanatlandırsın diyeceğim ama adamlar iyi durumdalar. :D
 
Üst