Format Atamıyorum yardımınızı bekliyorum

memoli63

Asistan
Bilgisayarımda vista yüklü idi ve memnun değildim xp yüklemeye karar verdim
Aldım windows xp cd taktım (bu kurulum cd daha önce nlite programıyla hazırladığım için key anahtarı driver vs. yüklemiştim) ama taktığım cd yanlışmış başka bir xp cd yani içinde key girmediğim bir cd neyse internetten indirdidiğim keyleri girdim hiç biri uymadı daha sonra bilgisayarı kapatım doğru cd buldum taktım hata verdi eski cd takıp tekrar başlatıım bu seferde sözleşme bölümünde takılıp kaldı sözleşmeyi bir türlü onaylayamadım şimdi ne yapablirim klavye tuşlarını kontrol ettim çalışıyor

:helpsmilie::helpsmilie::helpsmilie:
Not:lanet olsun içimdeki korsan sevgisine! memo
:icon_:
 

memoli63

Asistan
Ram 1 gb'ta xp yi kafama koydum bn de şuan uğraşıyordum D sürücüsünede vista yükledim şimdi acaba c sürücüsünü biçimlendirsem ve yeniden denesem çözülürmü diye deneyecem gelişme olursa yazacam
 
arkadşım vista üstüne xp yükleyemezsin ancak xp üzerine vista yüklersin
sen şimdi vista d de diyosun
sistemi vistadan aç bilgisayarımdan c yi biçimlendir
sonra istedigin xp yi yükle
 

Elbruz46

Rektör
1. Windows Xp Cd' sini takıyoruz ve Cd-Rom' dan boot ediyoruz.

2. Hoşgeldiniz ekranında r tuşuna basarak Windows Kurtarma Konsolunu
seçiyoruz.

3. Kurtarma konsolu açıldıktan sonra konumunuz şöyle olacaktır.

C:\>

4. Bu konumdayken eğer windows vistayı kurduğunuz sürücü de kendinize ait önemli bir bilginiz yok ise direkt olarak formatlayabilirsiniz. Eğer varsa önce verilerinizi başka bir sürücüye yedekleyin. Windows Vista yüklü sürücüyü formatlamak için şu komutu yazıyoruz:

format "vistanın kurulu olduğu sürücünün harfi":

Yani windows vista c sürücüsünde kurulu ise ve önemli bir belgeniz c sürücüsünde yok ise komutu şu şekilde yazıyoruz:

format c: ve ENTER a basıyoruz.

5. Eğer C sürücünde zaten xp kurulu ve D sürücüsünde de windows vista kurulu ise ve windows vistayı kaldırmak istiyorsanız şu adımları takip edebilirsiniz.

a) windows xp ile açılış yapıyoruz ve bilgisayarım a giriyoruz.

b) D sürücüsü üzerinde sağ tuşa basıyoruz ve biçimlendir' e tıklıyoruz. (Yalnız bu işlem D sürücüsündeki tüm dosyaları silecektir. Eğer önemli dosyalarınız varsa D sürücüsünde onları bu işlemi yapmadan önce başka bir sürücüye veya xp nin kurulu olduğu sürücüsüne atabilirsiniz.)

c)Biçimlendirme penceresinde isterseniz Hızlı biçimlendirmeyi seçerek veya seçmeyerek Başlat butonuna tıklıyoruz. İşlem bitince "Biçimlendirme başarı ile tamamlandı" şeklinde uyarı verecek.

d) Şimdi boot menüsünü doğrudan xp den açılacak şekle getireceğiz.

e) Windows Xp cd' sini takıyoruz ve bilgisayarı Cd' den boot ediyoruz.

f) Hoşgeldiniz başlıklı mavi ekranda r tuşuna basarak Windows Kurtarma Konsolunu çalıştırıyoruz.

g) Kurtarma konsolu açıldıktan sonra konumunuz şöyle olacaktır.

C:\>

h) Bu konumdayken fixmbr yazıyoruz ve Enter' a basıyoruz.

Fixmbr başlatma bölümünün ana önyükleme kodunu onarır. Devam etmek istiyor musunuz ya da C sürücüsüne yazmak istiyor musunuz diye bir soru soracak. Burda E yazıyoruz ve Enter' lıyoruz. İşlem bittikten sonra tekrar C:\> konumuna dönecek.

i) Aynı konumdayken fixboot yazıyoruz ve Enter' lıyoruz.

C sürücüsüne yeni boot kaydını yazmak istiyor musunuz? şeklinde soru soracak. Burda da yukarı daki gibi E yazıp Enter lıyoruz ve yazdıktan sonra C:\> konumuna dönecek.

j) Bu konumda iken exit yazarak kurtarma konsolundan çıkıyoruz ve windows xp cd sini çıkarıyoruz.

Bilgisayar doğrudan windows xp ye giriş yapacak.

Kolay gelsin...
 

Elbruz46

Rektör
alıntı alıntı olmaya da nerden alıntı bilmiyorum :D
hatta shift delete de bir konudan bile alıntı olabilir :D
kendi bilgisayarımda böyle bazı gerekli olabilecek yazıları tutarım onlar arasından çıkardım...
ama nerden almıştım hatırlamıyorum :S
 

memoli63

Asistan
Arkadaşımız demişki kurtarma konsolunu açınca format C yazın ama hiç bir şey yazmaya izin vermiyor sadece D sürücüsü için 1 C sürücüsü için 2 basıp enter yapmamı istedi bn de c sürücüsüne format atacağımdan 2 seçtim bu seferde yönetici parolası istedi ,yönetici parolası dediği nedir bilen var mı ? bu arada şuan c :de vista kurulu yapamadım yani
 

memoli63

Asistan
Gözlerimin içine bak anlarsın erkek mi bayan mı :))

arkadaşlar c sürücüsüne de d sürücüsüne de vistayı kurdum d sürücüsünü biçimlendirme yapılabiliyor ama c de olmuyor ...

Arkadaşımız demişki kurtarma konsolunu açınca format C yazın ama hiç bir şey yazmaya izin vermiyor sadece D sürücüsü için 1 C sürücüsü için 2 basıp enter yapmamı istedi bn de c sürücüsüne format atacağımdan 2 seçtim bu seferde yönetici parolası istedi ,yönetici parolası dediği nedir bilen var mı ? bu arada şuan c :de vista kurulu yapamadım yani[/quote]
 

sivaspor

Profesör
Arkadaşımız demişki kurtarma konsolunu açınca format C yazın ama hiç bir şey yazmaya izin vermiyor sadece D sürücüsü için 1 C sürücüsü için 2 basıp enter yapmamı istedi bn de c sürücüsüne format atacağımdan 2 seçtim bu seferde yönetici parolası istedi ,yönetici parolası dediği nedir bilen var mı ? bu arada şuan c :de vista kurulu yapamadım yani

Eger windows kurulurken yonetici parolasi belirlemediyseniz bu menulerde hic bir sey yapamazsiniz.
Bunun en iyi yolu ve guvenilir yolu, hdd yi cikarip baska bir bilgisayarda bicimlendirmektir veya.
ntfs destekeyen ( eger C ntfs ise ) bir bootCD ile bilgisayari baslatirsaniz o zaman Format C:\ /q yapabilirsiniz. Yanliz bu durumda boot mbr etkilenebilir ( boot kayitlari C: de ise windows vista coker )

Ote yandan Symantec'in bootmagic adli programini, veya Disk firmalarinin kendi urunleri alan disk araclarini kullanabilirsiniz.

hangi marka kullaniyorsaniz o markanin sitesinde ilgili programlari bulabilirsiniz.

Kolay gelsin.
 
CDyi Takıp BOOT Ettim kLasik XP Ye Format Atıp Tekrar XP Kurmak Gibi :innocent:

onu bende biliyorum ama benim dedigim başka şekilde kurulumdu

yani
2 farklı bölüme önce 1. ye vista kurup digerine xp kurasan vista çalışmaz ama 1. ye xp krup digerine vista kurarsan ikiside çalışır

aynı bölüm üzerine format atıp ister vista kur ister xp kur farketmez hangisini kurarsan o çalışır (ilk mesajımda tam açıklama yapmamışım yanlış anlaşılmış ya :( )
 

memoli63

Asistan
Arkadaşlar benim sorun vista üzerine xp yükleme sorunu değil c sildim üstüne xp kur dosyalarını yükledim key istedi internetten indirdiğim key denedim olmadı denemekten sıkılınca bilgisayarı kapattım tekrar açtım tekrar boot işlemi bu sefer lisans sözleşmesi bölümünde f8 basıyorum sözleşmeyi kabul etmiyor klavyeden şüpelendim denedim klavye sağlam burdaki arkadaşlar yardım istedim kurtarma konsolunu kullanarak format at C ye dediler bu sefer de yönetici parolası istedi oysaki bn parola girdiğimi hatırlamıyorum mecburen vista kullanıyorum lanet olsun...inş yeterince açıklayabilmişimdir ms dos kullanarak c ye format atabilirmiyim veya işe yarar mı?
 

needforspeed

Asistan
sorun çok açık işte. Kuruluma başlayan XP'yi neden iptal ediyorsunki. Boot Sector oluşmuştur. Hardiskki bozmamısındır inş
 

memoli63

Asistan
hardisk sağlam dedimya abi iptal etmemin sebebi denediğim windows keyleri olmadı bnde girmekten sıkılınca kapattım başka bir xp cd vardı bnde nlite programıyla hazırlmıştım onu denedim hata(windows kurumulu esnasında ciddi bir hata oluştu) verdi tekrar eskisini takıncada sözleşmede takıldı birden aklıma d sürücüsüne de vista kurup c yi biçimlendirmek geldi ama olmadı
 
Üst