- Katılım
- 26 Ocak 2018
- Mesajlar
- 5,728
- Reaksiyon puanı
- 9,727
- Puanları
- 113
- Yaş
- 30
Film Festivallerine Yapılan Sponsorluk Anlaşmaları
Sinema sektöründe yapılan sponsorluk anlaşmaları çeşitli amaçlara yöneliktir. Bunlardan ilki ve en fazla kullanılanı doğrudan satışı hedefleyen sponsorluk anlaşmalarıdır. Bir markanın ismini duyurmak yada satışını arttırmak için logo reklamları yada ürün yerleştirme teknikleri kullanılması film gişe oranının yükselmesiyle markaya büyük ölçüde katkı sağlar. Sponsor temel hedef olarak markasının satışını arttırma hedefi ile bu reklamı verir. Ancak film festivallerine yapılan sponsorluklar da durum her zaman doğrudan satışa yönelik olmayabilir.
Prestij En Önemli Reklamdır
Film festivallerine yapılan sponsorluklar prestij özelliği taşır. Bu doğrudan satış yapmak yerine markasını uzun dönemde daha fazla güçlendirmek isteyen markaların tercih ettiği bir yöntemdir. Bir film festivalin yazılı ve görsel basında geniş yankı uyandırması ise marka için bulunmaz bir fırsattır. Diğer sanat alanlarına yapılacak sponsorluklardan daha fazla ses getirme imkânı yakalar. Festival sayesinde kazanılan bu prestij aynı zamanda kalıcı bir reklamdır.
Yıllar sonra bile ödül alan bir filmden bahsederken ödül aldığı festivale sponsor olan markanın isminden söz edilir. Sinema kitlere hitap eden, insanları yönlendiren, toplumu şekillendiren en önemli ve en etkili sanattır. Bir marka da ancak böyle bir sanata sponsor olduğu için kazanabileceği en büyük prestije sahip olur.
Hemşehri Olmak Sponsor Olmayı Gerektirir
Film festivalleri, şehirler için de oldukça önem taşır. Bir şehrin tanıtımını arttırmak ve festival sürecinde şehrin turizmini arttırmak festivallerin dolaylı sonuçlarındandır. Pek çok belediye bu sebeple film festivallerine büyük destek verir.
O şehrin ileri gelen iş adamları, şehirde iş yapan büyük şirketler ve o şehirde doğmuş hemşehri diyebileceğimiz kişiler kendileri için olmasa da şehirleri için sponsor olurlar. Böyle durumlarda marka, satış ve pazarlamanın önüne hemşehrilik kavramı gelir.
Sponsorluğun Küçüğü Büyüğü Olmaz
Film festivalleri, pek çok festival gibi sponsorluklar ile ayakta durduğu için tüm sponsorluk seçeneklerine açıktır. Sponsor olacak marka kendini koruyacak bir anlaşma yapmak ister. Bu bazen festival sürecini hatta tarihini bile değiştirebilir. Öte yandan bir festival genellikle tek bir sponsora bağlı kalmaz. Ana sponsor dediğimiz festivalin ismini taşıyan markanın yanında festival alanında kullanılacak çeşitli yan sponsorlara da ihtiyaç vardır.
Sinema sektöründe yapılan sponsorluk anlaşmaları çeşitli amaçlara yöneliktir. Bunlardan ilki ve en fazla kullanılanı doğrudan satışı hedefleyen sponsorluk anlaşmalarıdır. Bir markanın ismini duyurmak yada satışını arttırmak için logo reklamları yada ürün yerleştirme teknikleri kullanılması film gişe oranının yükselmesiyle markaya büyük ölçüde katkı sağlar. Sponsor temel hedef olarak markasının satışını arttırma hedefi ile bu reklamı verir. Ancak film festivallerine yapılan sponsorluklar da durum her zaman doğrudan satışa yönelik olmayabilir.
Prestij En Önemli Reklamdır
Film festivallerine yapılan sponsorluklar prestij özelliği taşır. Bu doğrudan satış yapmak yerine markasını uzun dönemde daha fazla güçlendirmek isteyen markaların tercih ettiği bir yöntemdir. Bir film festivalin yazılı ve görsel basında geniş yankı uyandırması ise marka için bulunmaz bir fırsattır. Diğer sanat alanlarına yapılacak sponsorluklardan daha fazla ses getirme imkânı yakalar. Festival sayesinde kazanılan bu prestij aynı zamanda kalıcı bir reklamdır.
Yıllar sonra bile ödül alan bir filmden bahsederken ödül aldığı festivale sponsor olan markanın isminden söz edilir. Sinema kitlere hitap eden, insanları yönlendiren, toplumu şekillendiren en önemli ve en etkili sanattır. Bir marka da ancak böyle bir sanata sponsor olduğu için kazanabileceği en büyük prestije sahip olur.
Hemşehri Olmak Sponsor Olmayı Gerektirir
Film festivalleri, şehirler için de oldukça önem taşır. Bir şehrin tanıtımını arttırmak ve festival sürecinde şehrin turizmini arttırmak festivallerin dolaylı sonuçlarındandır. Pek çok belediye bu sebeple film festivallerine büyük destek verir.
O şehrin ileri gelen iş adamları, şehirde iş yapan büyük şirketler ve o şehirde doğmuş hemşehri diyebileceğimiz kişiler kendileri için olmasa da şehirleri için sponsor olurlar. Böyle durumlarda marka, satış ve pazarlamanın önüne hemşehrilik kavramı gelir.
Sponsorluğun Küçüğü Büyüğü Olmaz
Film festivalleri, pek çok festival gibi sponsorluklar ile ayakta durduğu için tüm sponsorluk seçeneklerine açıktır. Sponsor olacak marka kendini koruyacak bir anlaşma yapmak ister. Bu bazen festival sürecini hatta tarihini bile değiştirebilir. Öte yandan bir festival genellikle tek bir sponsora bağlı kalmaz. Ana sponsor dediğimiz festivalin ismini taşıyan markanın yanında festival alanında kullanılacak çeşitli yan sponsorlara da ihtiyaç vardır.