Fiat dobloda kapı üretim hatası

nurullahhoruz

Öğrenci
Katılım
7 Aralık 2008
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Değerli arkadaşım ;
kısa ve öz cevaptan kastım değindiğim ve öneri gösterdiğim birçok konu varken sizin sadece kullanım hatasına odaklanmanız dı.bu olayı da kesinlikle çamaşır makinası olayına bağlamadım.sadece çevremden örnek verdim.çünki sektör ve arıza farklı olabilir benzer yanı olayda arızadaki teknik boyutu, dizayn hatası.diğer marka araçlarda kapıda yırtılan bölgede parça varken fiat dobloda neden yok.olmak zorunda da değil o şekilde dizayn edilmiş ve testlerde sorun çıkmamış olabilir.kullanım koşulları ve yapılan testler herzaman birbirini tutarmı.o zaman daha sağlam malzemeden destekli yapılabilirdi.onu ayırt etmeye çalışıyorum.tamam testlerde sıfır hatayla çıkmıştır.ama kullanım şartlarında kendini daha iyi gösteriyor. ben olaya bilgim dahilinde teknik açıdan bakmaya çalışıyorum.
evet benim aracımda bariz bir şekilde yırtık var fakat o kapının son hali ve yırtık kılcal çatlaklar şeklinde ve sonra devamında gelişti.
tabiki her malzemenin kendine göre bir esneme konumu vardır ve aşırısı zarar verir yada kırar.İŞTE O NOKTADA BÜTÜN ANLATMAK İSTEDİĞİM.SACIN ESNEYEMEMESİ .SONRASINDA GERİLMELERDE ÇATLAYIP YIRTILMASI. NEDEN ESNEYECEK PARÇA KONUMLANMAMIŞ BANA KULLANIM HATASIYLA SONUÇLANDIRILMIŞ FATURA ÇIKARTILIYOR.
resimdeki tamirli kapıyı benimle aynı sorunu yaşayan vatandaşada kullanım kaynaklı denilerek DÜZCE YETKİLİ SERVİSİ KASAPOĞLU tarafından sadece kaynak yapılabilir denilmiş ve servis tarafından o şekilde gelişigüzel kaynaklı tamir edilmiştir.(araç sahibi beyanı) banada aynı öneriyi yaptılar.benim kapıda aynı şekli alacaksa neden tamir edilsin.

saygılarımla.
 

souris

Profesör
Katılım
11 Ağustos 2008
Mesajlar
1,615
Reaksiyon puanı
3
Puanları
218
Merhaba Arkadaşlar

Takdir edersiniz ki bir araç üretilirken binlerce testten geçer ve her test sonrasında AR-GE departmanında ki kişiler tarafından onay verilerek parçalar geliştirilir.
O dediğiniz bölgede sacın esneyememe konusuna gelelim evet o sac esnemiyor veya kapı ağır geliyor gibi söylemler olabilir ama kapı montajı ve ayarlamalarının hepsi hesaplanıp ona göre montaj yapılıyor.
Belirli bir açı ile kullanılıyor kapılar zira daha fazla bir şiddetle baskı gördüğünde o tarz çatlaklar meydana gelebiliyor. Siz bilinçli yaptınız demiyorum ama o noktada öyle bir durum konusunda arkadaşlarım resimlerden inceleyerek söylediler ki kullanıcı hatasıdır diye şöyle olmaz mıydı diyebilirsiniz kapıda çatlak oluştuğu noktada müdahale edilse engellenemez miydi diye inanın o kadar teknik bilgim yok ama sanırım olabilirdi. Böyle bir yarık meydana gelmez di bu demek değildir ki; çataklardan biz yarıklardan siz sorumlusunuz. O konuya işin ehli bu konuda ihtisas sahibi garanti sorumluları ve servis teknik uzmanlarımızın görüşleri açıklık getirir. Benim söylemlerimde dayanak olarak kullandığım cümlelerimin kaynakları onlardır size geçmiş olsun dileklerimizi iletmekle birlikte en yakın servis istasyonumuzda gerekli müdahaleyi yaptırmanızı önermekten başka yapabileceğim birşey yok zira kapıda daha fazla bir sıkıntı olmaması açısından.

Yolunuz İstanbul'a düşerse Yetkili Fiat Servisi'mize çay ikram etmek üzere ve daha aydınlatıcı bilgiler vermek üzere bekleriz mutlaka (Tabi bilgi istediğiniz tüm servis istasyonlarımız size emin olun istediğiniz her bilgiyi verirler)

Saygılarımla
 

sahinbakan

Öğrenci
Katılım
13 Aralık 2008
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar,
Souris arkadaş çok doğru tespitlerde bulunmuş. Konu polemiğe doğru gitmekte. Benim de biraz tuzum olsun bu konuda, ben de polemiğe katılayım ne de olsa ben de bir mağdur arkadaşıyım.
Souris, forumda profesör olunca, kendini otomobil konusunda da profesör olarak görmeye başlamış gibi bir his uyandı içimde. Peki soruyorum;
1-) Hiç, bir otomobilin proje etaplarından başlayarak hangi aşamalardan geçtiğine katıldın mı veya izledin mi? Öyle, dediğiniz gibi binlerce kere deneme yapılsa o aracın maliyeti nerelere ulaşır ve o aracı ne kadara satarsanız maliyeti kurtarabilirsiniz? Tamam, denemeler yapılır ancak öyle binlerce kere değil. Yanılıyormuyum?
2-) Siz hiç fabrikada bir kapının nasıl takıldığını biliyormusunuz? Ben anlatayım o zaman: Bant kenarından taşıyıcı kollar yardımıyla kapı alınır, 4 vida önce üstten bir adet somunla, sonra alttan bir somunla ve daha sonra diğerleri torklanarak sıkılır. Öyle çok bir hesap yapılarak montaj gerçekleşmez. Biliyormuydunuz?
3-) Aynı problem için BİRMOT servisinde çalışan bir arkadaşım kapı değiştirildiğini söyledi. Yoksa servisler arası uygulama farklılığı mı var?
4-) Başka bir model araçta, aynı problemden dolayı müşteri hatası diye konu kapatılmamış, aksine, bir iyileştirilmeye gidilmiştir. Menteşenin konsepsiyonu değiştirilerek problem tamamen ortadan kaldırılmıştır. Bu o aracın kalite imajının güçlenmesini sağladığı gibi müşteriyi memnun edici bir uygulamadır, değil mi?
5-) Araçlar ilk satış onayından sonra,yetkilisi servislere dağıtımı yapılır. Araçlar satılmaya başladıktan bir kaç ay sonra, fabrikadan gelen sorumlular müşterilerle birebir görüşerek problemleri hakkında veri toplarlar ki gelen şikayetler üzerine iyileştirmelere gidilsin. Sizin deyiminizle binlerce kere deneme yapılsa araçlar "sıfır" hatayla çıkar bunlara da gerek kalmaz değil mi?
6-) Araçlar sizin dediğiniz gibi mükemmel üretilse, servislere ne gerek vardı? Müşteri arabasını alır,bakımdan bakıma şöyle bir uğrar yoluna devam ederdi değil mi? Servisler araçlarla dolmazdı. Siz de ekmeğinizi başka yerden kazanıyor olurdunuz.
7-) İlk yazılarınızda bir çok hata kodu olduğundan, ama bu problemin bunlar arasında olmadığından bahsetmiştiniz. Peki binlerce kere deneme yapılan araçlarda binlerce hata kodu nasıl oluşuyor bunu izah edermisiniz? Bu konuda hata kodu olmaması problemin yokluğunu mu ispatlar. Hatayı kabul edin bu 1.si olsun. Sonuç olarak, mevcut hatalarında bir ilki vardı değil mi?
Siz bu sorulardan ve bilgilerden sonra benim mesleğim hakkında da kafa yormaya çalışırsınız ama size tavsiyem, benim mesleğimden çok, burada profesörlük yaparken biraz daha ayaklarınız yere basarak yazılar yazın. Sizden ve hatta benden daha iyileri buradaki yazıları okuyor olabilir.
Bilgilerinize...
 

souris

Profesör
Katılım
11 Ağustos 2008
Mesajlar
1,615
Reaksiyon puanı
3
Puanları
218
Ya arkadaş anlamıyorum neden insanlar şu sanal ortamda verilen gereksiz rütbe gibi saçma şeyler ile insanları eşleştirir anlamıyorum ya prefesör olsam ne olur forumda olmasam ne olur ne yani ne olacak. Bu kadar gereksiz bir düşünce olabilir mi. Araçlar konusunda yazdıklarımın hepsi yetkili kişilere sorularak resimler dahilinde yazılmıştır.

Her araç mükemmel olması için üretilir ama mutlak surette hatalar olur bu hem fabrikasyon kaynaklıdır hemde kullanıcı kaynaklıdır hiçbirşey mükemmel değildir.Bunun için testler yapılır ama mutlaka hata çıkar biz araclarımız mükemmel demiyoruz zaten hiç kimse benim aracım sıfır hatasız sorunsuz kusursuz diyemez.

Kapı mevzusunda o montajın sağlanabilmesi için gerekli açılar veya kaldırabileceği ağırlık gibi hesaplamalar önceden yapılıp araç ve parça dizaynı diye bir husus diyeceğim size siz de diyeceksiniz yok efendim dört vida sıkılınca kapı montajı tamamdır kapı kapıdır.

Aracınızı inceletirsiniz fabrikasyon bir hata varsa zaten müdahale yapılır Birmot öyle bir sorun olan kapıya müdahale etmiş diye bu her kapı arızasını Birmot değiştirecek anlamına gelmez.

Siz gidip aracınızı gösterin bir Servis'te ondan sonra bırakın kararı onlar versin.

Bu arada sizin mesleğiniz ile ilgili kafa yoracağım hissine kapılmışsınız kusura bakmayın sizin mesleğinizden çok daha önemli işlerimiz var kafayı onlara yormaya yeğleriz sizin mesleğinizi düşünmek benim için gereksiz bir girişimden başka bir şey olmaz.

Saygılarımla
 

tolta55

Öğrenci
Katılım
10 Aralık 2008
Mesajlar
76
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
souris arkadaş çok güzel bir şekilde ilgilenmiş ve doğru bilgileri güzel bir şekilde anlatmış hiç lafı uzatmanıza gerek yok beyler iyi günler saygılar
 

nurullahhoruz

Öğrenci
Katılım
7 Aralık 2008
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
iyi günler beyler;
tolta 55 rumuzlu arkadaş kestirip atmış.canı yanan herkes bir arayış içine girmeli sineye çekmemeli diye düşünüyorum.ben haklı olduğum davamda neden başkaları haklı olsun.tolta 55 rumuzlu arkadaşda bir tüketici nihayetinde .hiçmi kullandığı cihazlarda garanti problemi yaşamamış,bu duruma düşmemiş.biz türk milleti zaten önce siyasetciler tarafından sindirilmiş durumdayız ,haklıda olsak bu olmaz kardeşim dedikleri zaman tamam abi deyip kabullenip kabuğumuza çekiliriz.böylemi olmalı.
gözden kaçan bu ayrıntının,hatanın bedelini neden ödemek zorunda kalayım.ben bu konuda sonuca ulaşacağım ve yine FIAT DOBLO KULLANICILARINA SESLENİYORUM.LÜTFEN ARAÇLARININ ÖN KAPI GERGİSİNİ VE KAPILALARINI KONTROL ETSİNLER.
souris arkadaşım verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.sizde kendi departmanınızda haklısınız .unutmayın sizde ve herkes sonuçda bir tüketicidir.siz bu konuda yetkilisiniz ve işin içindesiniz.servisin çözeceği konu değil bu madem yardımcı olacaksınız bu konuda daha üst departmanda yetkili kişilerle beni görüştürme imkanına sahipsiniz ,formun başında telefonum mevcut.
sahinbakan arkadaşımında tespitlerinede sonuna kadar katılıyorum.
 

souris

Profesör
Katılım
11 Ağustos 2008
Mesajlar
1,615
Reaksiyon puanı
3
Puanları
218
Merhaba Arkadaşlar

Sorununuzun çözümüne yönelik sizi yüksek mevkidekilerle görüştürebilmek gibi bir yetkim malesef yok nihayetinde bende bir servis de farklı bir departmanda çalışıyorum.Şu konuda birşey diyeyim dediğiniz gibi bende o masadan kalkıp öbür tarfa geçtiğimde bir müşteriyim hassasiyetinizi anlıyorum.Keşke elimden birşey gelse de size yardımcı olabilsem.

Aracınızda sıkıntı için başlangıç olarak yapmanız gereken ilk husus bunu Tofas müşteri hizmetlerine iletmeniz bunu da şu numaralı (444 22 55) telefondan yapabilirsiniz. Arayıp sorununuzu dile getiriniz size gerekli konularda yardımcı olurlar ama sorununuzun çözümünde birşey yapılır mı inanın bilmiyorum müşteri hizmetlerimiz ile görüşmeden birşey demek çok zor. Siz ilk iş olarak onlarla irtibata geçiniz.Sonrasında ki süreçler için gelişmeler hakkında buraya da bilgiler verirseniz sevinirim emsal olur böyle bir durumla karşılaşan kişilere yönelik.

Geçmiş olsun

Saygılarımla...
 

KaRiZMa^^

Asistan
Katılım
18 Temmuz 2008
Mesajlar
111
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
ilginç! ama bence bu resmi zonguldaki servisinize deyil bursadaki fiat fabrikasına bu resmi ulaştırın.belki onlar üstlenmiyor olabilir ama belkide kullanıcı hatasıda olabilir amma çözüm bu deyil.benden otomotiv yan sanayi üzerinde bir fabrikada çalışıyordum bir parça vardı ve o parçaya bir vida puntalanıyordu (ford). biz normail bi şekilde alıp puntalıyorduk, bir süre sonra fordun ekibi geldi ve bu parça için bu parça bundan sonra böyle olmacak ve zemine 90 derece diklikte puntalanması gerekiyormuş.nedeni ise kazaya sebebiyet veriyormuş :S anlamam ama bence o saç resmen açılmış gibi.yinede bu resmi fiatın sitesinden yetkililere bi gösterim derim
 

nurullahhoruz

Öğrenci
Katılım
7 Aralık 2008
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
7627.jpg
 

nurullahhoruz

Öğrenci
Katılım
7 Aralık 2008
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
değerli arkadaşlar;
bir önceki mesajdaki kapıya ait arac 41 AR 313 PLAKALI MEHMET GÜLER isimli kullanıcıya ait olup fiat fabrikasının hatalı ürettiği ve faturasını kullanım hatası diye vatandaşa çıkartdığı fiat doblo kapı maduru.
MAĞDUR ARKADAŞLARI YAYINLAMAYA DEVAM EDİCEM.EĞER KULLANIM HATASI İSE KİMSE BU MEMLEKETDEARAÇ KULLANMASINI BİLMİYOR.
SAYGILARIMLA.
 

ZorhaK

Rektör
Katılım
24 Kasım 2008
Mesajlar
10,757
Reaksiyon puanı
259
Puanları
243
Ya her akşam burdan sizin konuşmalarınızı takip ediyorum:)Nurullah bey satın gitsin doblonuzu.Ancak satarken not düşmeyi unutmayın:kapı menteşe sacları üretimden kaynaklanan çatlaklarla doludur.Fiyattan düşülebilir....:)
 
Üst