Ferrari Dino

Bu konuyu okuyanlar

souris

Müdavim
Katılım
11 Ağustos 2008
Mesajlar
1,614
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38


Bu Konsept Modelidir Yeni Yapılanı
Sırf Size Bu Resmi Verebilmek İçin Aracın Secerisini Ecdadını Araştırdım​
Ferrarinin ilk ortadan motorlu modeli.

Yol otomobillerini, yarış otomobilleri geliştirebilmek için üreten Enzo Ferrari, adetçe daha fazla satmak; Porsche 911'in pazarından pay almak istiyordu. Diğer yandan da ortadan motorlu modellerin tehlikeli olabileceğini düşünüyordu. Ferrari bu amaçla, tüketicisinin elinde çok da tehlikeli olmayacak bir otomobil geliştirmeye karar verir.

Diğer yandan, Enzo Ferrari, yerine geçmesi için iyi okullarda okutup yetiştirdiği 24 yaşındaki oğlu Alfredo'yu geçirdiği bir rahatsızlık sonucu kaybeder. Bu olay, Enzo Ferrari'nin, projesini gerçekleştirecek otomobile de tek çocuğunun ismini vermesine neden olur. Dino, Ferrari'nin kurucusunu Enzo Ferrari'nin oğlu Alfredo'nun takma ismidir.

İlk 1968 yılında üretilen model 2 litrelik 206 GT'dir. 1969'da üretim sona erdiğinde, toplam 150 adet üretilmiştir. Daha güçlü model, 246GT, 1969 yılındaki Torino Motor'dan sonra alüminyum yerine daha ucuz olan çelik gövde ile üretilmeye başlanmış ve 1975 yılına kadar 3000 adetin üzerinde üretilmiştir.

Ferrari Dino 246, dönemin yarış otomobillerindeki gibi, motorun şoförün arkasına yerleştirilerek, mükemmel yol otomobilleri yapılabileceğini göstermiştir.

Çok hızlı gidiyor, virajları güzel dönüyor ve Pininfarina tasarımlı kasası çok güzel duruyordu. Dino'ya kadar, arkadan motorlu otomobillerde arka taraf ağır, geri görüş zayıf kalıyor ve yeterli yük olanı bulunmuyordu. Dino'nun, sürüşü ve yol tutuşu mükemmeldi, eğik arka camından yeterinden fazla görüş sağlıyor ve enlemesine yerleştirilmiş motoru ile arkasında yeterli bir bagaj bölmesi sunabiliyordu. Dino'nun, 5 vitesli düz şanzımanı, 3 Weber karbüratörlü 2.4 litrelik 200 beygirlik V6 motoru, aracı 240km/s hızlara ve 7 saniyede 0 dan 100km/s ulaştırıyordu.

Ferrari Dino'da kullanılan V6 motorun kusursuz bir soy ağacı vardır. Hayatına 1957 yılında Formula 2 motoru olarak 1.5 litre hacimle başlamıştır. Daha sonra, 2.4 litrelik versiyonu Grand Prix şampiyonu Mike Hawthorn'un aracına hayat vermiştir. 1961 yılında Grand Prix kuralları değişip hacim sınırlaması 1.499litre olunca motorun hacmi de ona göre ayarlanmış ve motorun V formasyonunun açısı genişletilmiştir. Motorun yarış için onay alabilmesi (homologation) için en az 500 adet üretilmesi gerekmiş, bunun üzerine Enzo Ferrari, Fiat'ı ikna ederek, 1967 yılında 2 litrelik V6 Ferrari motoru ile donatılmış 500 adetin üzerinde "Fiat Dino" adında otomobil ürettirerek onay almıştır.

Ferrari ürettiği Dino'ların üzerine hiçbir zaman "Ferrari" yazmamıştır, ancak sahiplerinden çoğu "Ferrari" yazılarını kendileri eklemişlerdir.

Dino'larda kullanılan motor ve şanzıman, son görevlerini, 1974 - 1976 yılları arasındaki Dünya Ralli Şampiyonası'nı (WRC) kazanan Lancia Stratos'a ile, üretimlerinden, tam 20 yıl sonra tamamlamışlardır.


İlk Tasarımları Görmek İçin Kaynak Linki
 

maxxdump

Müdavim
Katılım
2 Nisan 2008
Mesajlar
6,377
Reaksiyon puanı
6
Puanları
38
Yaş
38
Ihhhhhh olmamış :( Alttaki Lotus Elise Exige çok benziyor...

 

souris

Müdavim
Katılım
11 Ağustos 2008
Mesajlar
1,614
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
Lotus elise on benziyor araba 1968 yılında üretilmiş o dönemde lotus exige varmıydı :D

O kasa tasarımı dinoya ait
 

UgurABA

Müdavim
Katılım
28 Eylül 2007
Mesajlar
5,149
Reaksiyon puanı
15
Puanları
38
Niyeyse hoşuma gitmedi sanırım benim için ford mustang ve shelby gt'nin yerini hiç biri tutamıycak =]
 

chimera

Müdavim
Emektar
Katılım
24 Kasım 2006
Mesajlar
8,773
Reaksiyon puanı
574
Puanları
0
Almam ben bu arabayı :D
 

pesimist

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Eylül 2005
Mesajlar
18,584
Reaksiyon puanı
2,004
Puanları
113
Yaş
40
Off süper araba. Beğenmeyen arakdaşların gözleri kamaşmış olmalı ondan böyle demişler heralde :D
 

souris

Müdavim
Katılım
11 Ağustos 2008
Mesajlar
1,614
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
Asılsız haber hemen silelim emin olalım öyle koyalım :D

mesajı değiştirmek zorunda kaldım detayları bulunca vereceğim
 

Son mesajlar

Üst