Öneri Faturada ki seri numarasına dikkat

Bu konuyu okuyanlar

instant7171

Öğrenci
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
3
Puanları
3
Yaş
40
Merhabalar, dün (8 Şubat) Samsung Galaxy buds 2 model online alışveriş sitelerinin birinden cihaz alımı gerçekleştirdim. Ürün siparişi alındı kargoya verildi derken ürün teslim edilmeden e fatura olarak faturası mail olarak bana gönderildi. İnternetten teknolojik bir ürün aldığımda fatura iletildiği an fatura üzerinden seri numarasını ürünün orjinal olup olmadığını öğrenmek için markanın sitesinden sorgulatirim. Yine sorgulatmak için baktığımda ürünün seri numarasının fatura üzerinde yazmadığını gördüm. Hemen Samsunga telefon edip fatura üzerinde seri numarası yazmadığını bunun sorun olup olmayacağını sordum. Samsung yetkilisi bana ürünü o şekilde teslim almamam gerektiğini seri numarası faturada olmayan ürünün garantide işleme alınmadığını söyledi. Bununla birlikte internete baktığımda bu sorundan muzdarip olmuş bir kaç kişi daha gördüm. Ardından ilgili firmanın çağrı merkezinden kayıt oluşturdum. Faturamın yenilenmesini talep ettim. Ancak müşteri temsilcileri sorunuma çözüm bulmak yerine o an başından savmaya çalıştılar. Bu şekilde sonuç alacağıma güvenmeyerek. Gelir idaresi başkanlığını arayarak ilgili firmanin fatura da beni mağdur ettiğini bildirerek ihbar oluşturdum. Gelir idaresi başkanlığı çağrı merkezinde ki yetkili faturanın üzerine seri numarası yazılmamasının yasal olmadığını doğruladı. Ardından ilgili firma çağrı merkezini arayarak gib e şikayette bulunduğumu ve faturanın derhal tarafıma düzenlenip teslim edilmemesi durumunda da şikayetimi geri cekmeyecegimi ilettim. Bu kez karşımdaki müşteri temsilcisi daha ilgili daha çözüm odaklı konuştu. Sorunumun çözülmesi için bekliyorum ürün tarafıma ulaştığında kutusunu açmadan önce faturanın düzenlenmesini bekleyeceğim. Düzenlenmez olumsuz cevap alır isem kutuyu açmadan ürünü tekrar firmaya göndereceğim.

Bu yazıyı yazmamdaki sebep ise şu. Bu şekilde mağduriyet yaşadığım platform çok güvendiğimiz defalarca alışveriş yaptığımız bir yer. Çoğunlukla firmaya güvenerek ürün alıyoruz ancak bazen bu gibi durumlarla karşılaşılabiliyor. İnternet ortamında bu sorunu yaşayıp geç farkedip ürünü garantiye gönderdiğinde red cevabı alıp ardından da firma ile iletişime geçip sonuç elde edemeyen onlarca kişi var. Size tavsiyem ürünü alırken fatura üzerindeki seri numarası ile cihaz üzerindekini kutuyu dahi açmadan karşılaştırın. Seri numarası yanlış veya yok ise birşey olmaz diyerek durumu kabullenmeyin. Teknolojik alet bu sonuçta yeni almış olduğumuz ürün bile hatalı olabilir. Sorun geç fark edildiğinde iş işten gecmis olabiliyor.
 
Üst