yaşli çocuk
Profesör
- Katılım
- 17 Ağustos 2011
- Mesajlar
- 4,373
- Reaksiyon puanı
- 11
- Puanları
- 218
Facebook Reklamcılığının Geleceği
900 milyonu aşan üye sayısı ile sosyal ağlar arasında en kalabalık site olan Facebook, reklam alanında da liderliğe oynamak amacıyla çeşitli girişimlerde bulunuyor. Halen Googleun online reklam pazarının lideri olması ve pazarın yarısından fazlasını elinde bulundurması dolayısıyla Facebook reklamcılığı gelişimini hızlandırmak amacında. Geçen seneden bu yana Facebook reklam oranlarının %41 arması pazarın lideri olma çabalarının olumlu sonuç verdiğini ortaya koyuyor. Artan bu oran daha fazla reklam veren anlamına gelirken, bir yandan da anahtar kelimelerde olan rekabeti de yükselttiğinden, tıklama ya da gösterim başı maliyetleri de ciddi oranda artırmakta.
Amerikada yapılan bir araştırmaya göre geçen yıldan bu yana Facebooka reklam veren markaların tıklama başı maliyetlerinin yüzde 20 oranında arttığını ortaya koydu. Aynı araştırmaya göre CTR (click-through rate) oranının yüzde %8 oranında düştüğü de belirtildi. Bunun anlamı reklamı gören kişilerin buna dikkat edip verilen reklamlı çekici bulması ve tıklayarak reklamın yönlendirdiği noktaya gitmesinin oranının düşmesi demek. Kısacası, bir yandan reklam verenler için maliyet yükselirken, verimlilik düşüş gösteriyor. Bu iki oran ele alındığında reklam yoluyla elde edilen satışların reklam maliyetlerine oranının düştüğünü söylemek zor olmaz.
Peki, bu durum Facebook reklamcılığının markalar için daha az cazibe merkezi haline geldiğini mi gösteriyor? Aslına bakarsanız bu sorunun cevabı tam anlamıyla evet değil. Çünkü Facebook reklam platformu markaların dijital pazarlama stratejilerinden çıkarmayı göze alamayacağı hedef gruba detaylı bir seçenek ile ulaşma imkanı sunuyor.
Bu yıl içerisinde reklam oranlarının yüzde 60 artması beklenen Facebookun, 2013 yılının ilk aylarında açıklanacak olan tıklama başı maliyet ve CTR oranlarının ne denli artış ya da azalış göstereceği, dünyanın en kalabalık sosyal ağının internet reklam dünyasındaki geleceğini belirleyecek en önemli unsur olduğunu söyleyebiliriz.
kaynak
900 milyonu aşan üye sayısı ile sosyal ağlar arasında en kalabalık site olan Facebook, reklam alanında da liderliğe oynamak amacıyla çeşitli girişimlerde bulunuyor. Halen Googleun online reklam pazarının lideri olması ve pazarın yarısından fazlasını elinde bulundurması dolayısıyla Facebook reklamcılığı gelişimini hızlandırmak amacında. Geçen seneden bu yana Facebook reklam oranlarının %41 arması pazarın lideri olma çabalarının olumlu sonuç verdiğini ortaya koyuyor. Artan bu oran daha fazla reklam veren anlamına gelirken, bir yandan da anahtar kelimelerde olan rekabeti de yükselttiğinden, tıklama ya da gösterim başı maliyetleri de ciddi oranda artırmakta.
Amerikada yapılan bir araştırmaya göre geçen yıldan bu yana Facebooka reklam veren markaların tıklama başı maliyetlerinin yüzde 20 oranında arttığını ortaya koydu. Aynı araştırmaya göre CTR (click-through rate) oranının yüzde %8 oranında düştüğü de belirtildi. Bunun anlamı reklamı gören kişilerin buna dikkat edip verilen reklamlı çekici bulması ve tıklayarak reklamın yönlendirdiği noktaya gitmesinin oranının düşmesi demek. Kısacası, bir yandan reklam verenler için maliyet yükselirken, verimlilik düşüş gösteriyor. Bu iki oran ele alındığında reklam yoluyla elde edilen satışların reklam maliyetlerine oranının düştüğünü söylemek zor olmaz.
Peki, bu durum Facebook reklamcılığının markalar için daha az cazibe merkezi haline geldiğini mi gösteriyor? Aslına bakarsanız bu sorunun cevabı tam anlamıyla evet değil. Çünkü Facebook reklam platformu markaların dijital pazarlama stratejilerinden çıkarmayı göze alamayacağı hedef gruba detaylı bir seçenek ile ulaşma imkanı sunuyor.
Bu yıl içerisinde reklam oranlarının yüzde 60 artması beklenen Facebookun, 2013 yılının ilk aylarında açıklanacak olan tıklama başı maliyet ve CTR oranlarının ne denli artış ya da azalış göstereceği, dünyanın en kalabalık sosyal ağının internet reklam dünyasındaki geleceğini belirleyecek en önemli unsur olduğunu söyleyebiliriz.
kaynak