F1'de benzin almak yasaklandı!

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,456
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
FIA, önümüzdeki yıldan itibaren yarış sırasında benzin alınmasını yasakladı. Araçların ağırlığı ise 15 kilo artırıldı.

China_F1_Auto_Racing_CHNGP2.hlarge.jpg


Uluslararası Otomobil Federasyonu FIA, önümüzdeki yıl Formula 1'de uygulanacak kuralları yayınladı. Yarış sırasında benzin alma yasağı getirilmesi ve otomobillerin minimum ağırlığının 15 kilo artırılması dikkat çekiyor.

Önümüzdeki yıl Formula 1 yarışlarında, yeni takımların eklenmesiyle 26 otomobilin mücadele etmesi bekleniyor.

Bu nedenle önümüzdek yıl sıralama turları biraz farklı olacak. Yine bir saat içinde üç ayrı seans yapılacak. Tüm araçların katılacağı ilk 20 dakikada, en kötü 8 dereceye sahip pilot elenecek. İkinci 20 dakikada 8'li bir grup daha saf dışı kalacak. Sona kalan 10 araç ise pol-pozisyonu için mücadele edecek.

Önümüzdeki yıl yarış sırasında benzin alımının yasaklanmasıyla ilginç bir hal alacak. Bu yıl kullanmaya başlanan kinetik enerji geri dönüşüm sisteminin ağırlığı nedeniyle otomobillerin minimum ağırlıkları 620 kiloya çıkarıldı. Daha önce, takımlar birliği, Kers adı verilen bu sistemin önümüzdeki yıl kullanılmamasına karar vermişti. Ancak, FIA'nın yeni spor yönetmeliğinde sisteme yine de yer verildi.

Sezon başında F1'in patronu Bernie Ecclestone'un önerdiği ve büyük tartışmalar yol açak madaya ya da çok yarış kazananın şampiyon ilan edilmesi yönündeki fikir ise yine kabul görmedi. Mevcut puan sitemi önümüzdeki yıl da uygunacak. Bir ara gündeme gelen lastik ısıtıcılarının yasaklanması fikri de hayata geçmedi.

KAYNAK
 

qKTe

Profesör
Katılım
18 Şubat 2009
Mesajlar
2,243
Reaksiyon puanı
32
Puanları
0
bende monotonluktan kurtulma ve biraz daha adrenalin katmak için. yoksa diğer türlü hiç bir zevki yok!
 

Grove

Öğrenci
Katılım
6 Ağustos 2008
Mesajlar
25
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
gerçekten yerinde ve muhteşem bir karar.

artık bütün pilotlar tam benzin yükü ile yarışa başlayacaklar ve bu da pilotların gerçek performansları hakkında net fikirler verecek. yani özellikle aracı hafif olan yarış lideri tur başına 1-2 saniye hızlı gidip ilk pit stop öncesi aradaki farkı 20 saniyeye çıkararak, izleyenler açısından bütün yarışın zevkini yok edemeyecek. yapacaksa bile bunu gerçek performansı ile yapacak ki bu da seyir zevkini getirir.

pilotların birbirlerini pit alanlarında geçişleri büyük ölçüde önlenmiş olacak. D. Coultard'ın yıllardır dile getirdiği gibi pilotlar birbirlerini pist üzerinde aktif yarış esnasında geçmek zorunda kalacaklar.

geçen sezon F. Massa'nın Singapur GP'de başına geldiği gibi benzin pompasının hortumunu koparma ve bunun sökülmesi için zaman kaybetme gibi problemler ortadan kalkacak :)

kısacası gelecek sezondan itibaren kazananı büyük ölçüde takım partonlarının strateji ve emirleri değil pilotların performansları belirleyecek...
 

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,456
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
Ne yapacaklarsa yapsınlar da bir an önce zevk almaya başlasak yarışlardan.
 

fthtsdmr

Müdavim
Müdavim
Katılım
5 Ocak 2009
Mesajlar
2,548
Reaksiyon puanı
44
Puanları
228
Eğer bu pitstopları bitirekse F1 de heyecan falan kalmaz.Pitstopta benzin alınmaması başlı başına yarışta köklü değişim.Pilotların yarış başlarken az veya çok benzinle başlaması, erken veya geç pitstop yapması yarışların en heyecenları yerlerinden biriydi bence. Şimdi yarışlar düz kafa düz mantık.Yarış dur akşama kadar.
 

jungeman

Profesör
Katılım
1 Nisan 2009
Mesajlar
3,006
Reaksiyon puanı
67
Puanları
228
gerçekten yerinde ve muhteşem bir karar.

artık bütün pilotlar tam benzin yükü ile yarışa başlayacaklar ve bu da pilotların gerçek performansları hakkında net fikirler verecek. yani özellikle aracı hafif olan yarış lideri tur başına 1-2 saniye hızlı gidip ilk pit stop öncesi aradaki farkı 20 saniyeye çıkararak, izleyenler açısından bütün yarışın zevkini yok edemeyecek. yapacaksa bile bunu gerçek performansı ile yapacak ki bu da seyir zevkini getirir.

pilotların birbirlerini pit alanlarında geçişleri büyük ölçüde önlenmiş olacak. D. Coultard'ın yıllardır dile getirdiği gibi pilotlar birbirlerini pist üzerinde aktif yarış esnasında geçmek zorunda kalacaklar.

geçen sezon F. Massa'nın Singapur GP'de başına geldiği gibi benzin pompasının hortumunu koparma ve bunun sökülmesi için zaman kaybetme gibi problemler ortadan kalkacak :)

kısacası gelecek sezondan itibaren kazananı büyük ölçüde takım partonlarının strateji ve emirleri değil pilotların performansları belirleyecek...

Uzman yorumu. Tebrikler. Teşekkürler.
 

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,456
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
Eğer bu pitstopları bitirekse F1 de heyecan falan kalmaz.Pitstopta benzin alınmaması başlı başına yarışta köklü değişim.Pilotların yarış başlarken az veya çok benzinle başlaması, erken veya geç pitstop yapması yarışların en heyecenları yerlerinden biriydi bence. Şimdi yarışlar düz kafa düz mantık.Yarış dur akşama kadar.
Pitstop yapılır. O da lastik değiştirmek için. :)
 

fthtsdmr

Müdavim
Müdavim
Katılım
5 Ocak 2009
Mesajlar
2,548
Reaksiyon puanı
44
Puanları
228
Hocam lastik değiştirme olayıda kalkar merak etme sen :D
 

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,456
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
Geçen yıllarda kalkmıştı bir sezon ama sonra baktılarki doğru bir karar değilmiş eski sisteme döndüler.

Lastik değiştirme olayı kalkmaz. :)
 

fthtsdmr

Müdavim
Müdavim
Katılım
5 Ocak 2009
Mesajlar
2,548
Reaksiyon puanı
44
Puanları
228
Evet hatırlıyorum.Takımların benzin stratejisi olmadan yarışların zevkli olacabileceğine ihtimal vermiyorum ben.
 

ffgul

Profesör
Katılım
18 Mayıs 2009
Mesajlar
1,183
Reaksiyon puanı
8
Puanları
218
>> Arkadaşlar bi düşünün bakalım en heyacanlı yarışlar hangi yıllarda ve hangi plotlarla gerçekleşti!!!Ve yarış sistemleri hangi yıllarda güzeldi.Yani demek istiyorumki ben 1992 den beri f1 i izliyorum.
Ve en heyecanlı yarışlar ayton senna,jun allesi,mika hakinen ve şumi gibi gerçek ustalar varken yaşandı...
>> Sistemleri ne kadar değiştirilerse f1 in heyacanı o kadar bozuldu.Bu iş sıralama turlarından başladı.Eskiden 1 saatte en hızlı son anda belirleniyordu.Sırf şumiye inat sistem değiştirdi adamlar ama ne oldu git gide f1 kötüye gitti.Sıradan pilotların önde gittiği bi yarış halini aldı...onuda geçtim heyecan namına ne kaldı kendinize bi sorun.
>> 10 yıl öncemi güzeldi..Şimdi mi güzel..
>> Benzin yasaklamasına gelince bu bence kötü kararların devamı niteliğinde...
Neden derseniz zaten pilotlar pite lastik için gelecekler değişen ne 4 sn ye de ne değişecek.yine pitte geçiş olacak...
>> Aslında ferrari,bmw ve diğer bir çok firma çok cesur bi karar almışlardı..Ama ne yaptılar ettiler karardan vazgeçirdiler..Umarım bi gün f1 burninin tekelınden çıkar işte o zaman gerçek yarışlar seyrederiz...
 

Grove

Öğrenci
Katılım
6 Ağustos 2008
Mesajlar
25
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Pilotların yarış başlarken az veya çok benzinle başlaması, erken veya geç pitstop yapması yarışların en heyecenları yerlerinden biriydi bence. Şimdi yarışlar düz kafa düz mantık.Yarış dur akşama kadar.

Az yada çok benzinle başlamanın heycan verici sonuçlar doğurduğunu düşünmüyorum. Örneğin Toyota pilotu Timo Glock her yarışa ortalama 10. sıradan ve tam yük benzinle başlar. Diğer pilotar 2. pitstoplarına hazırlanırken o ilk pitstopunu yapar ve sadece pistte kalarak yarışları ortalama ilk 5 de bitirir. Heyecan verici hiçbir atağı yoktur istesede bunu yapamaz çünkü aracındaki ağırlık ona engeldir, hızlı değildir en kötü tur süreleri ile yarış bitirir vs... Peki, hız, pilotaj, mücadele, heyecan bunun neresinde. Bunlar benim F1 anlayışıma tamamen ters şeyler ve yeni kural bunları önlediği için çok yerinde ve muhteşem... Şimdi çok daha net göreceğiz kimler iyi pilot kimler kötü. Çünkü motorları hariç şartları eşit olacak. Bu kuralla birlikte artık, aracını en iyi muhafaza eden, agresif kullanabilen ve hızlı pilot kazanacak.

Pilotların erken yada geç pit stop yapmaları bu kuralla değişmeyecek ki. Pitstopu erken yada geç yapmaları yine tamamen kendi performanslarına kalmış. Hızlarının yanı sıra araçlarını da ne kadar iyi korurlarsa o kadar avantaj sağlayacaklar. Bu da dediğim gibi pilotaj kavramını ön plana çıkaracak. Ayrıca yeni kurallar bu konuda daha da heyecan verici olacak. Mevcut kuralla araçların benzin yüküne göre hangi turda pite girecekleri aşağı-yukarı tahmin edilebiliyordu. Hatta önündekinin ne zaman pite gireceğini bilen pilot kendini ve aracını zorlamayıp boş depo ile ondan 2-3 tur fazla tur atarak zaman kazanıp pitstopların ardından önüne geçebiliyodu. Artık bu durumda ortadan kalkacak. Önünde giden pilotun ne zaman pitstop yapacağını kestiremeyen pilot hiçbir zaman mücadelesini bırakmayacak ve önündekini geçme çabasına girecektir. Bu da agresif mücadeleleri ve heyecanı getirir.

@jungeman est. kardeş sıradan bi F1 izleyicisiyim o kadar uzmanlık vs söz konusu değil :)
 

sci3

Profesör
Katılım
23 Mart 2009
Mesajlar
4,290
Reaksiyon puanı
1
Puanları
216
Heyecan olsa da olmasa Schumi gitti F1 gözümde bitti :)
 

İSYAN-1

Asistan
Katılım
8 Şubat 2009
Mesajlar
149
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
boş yere saçmalıyorlar kurallarla bu iş olmuyor adam gibi pilotları adma gibi arabalara verecekler sadece bu kadar, valla hakinen ile schumi'nin dönemini özledim yav 1,2 senedir iyice kabak tadı verdi,tek umudumuz raikonendi oda su koyverdi..
 

spybot

Guru
Emektar
Müdavim
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,206
Reaksiyon puanı
630
Puanları
7,293
Benzin bitince ne yapacaklar yolun ortasında acaba..:D
 

adas12

Doçent
Katılım
7 Haziran 2009
Mesajlar
980
Reaksiyon puanı
4
Puanları
0
zenginlerin yarışı ne diyeyim...
karar onların...
 
Üst