F1 hakkında genel bilgi

Bu konuyu okuyanlar

warkortali

Profesör
Emektar
Damalı Bayrak
Yarışın sona erdiğini belirtir. İlk olarak kazanan, daha sonra bitiş çizgisini geçen her araba için kullanılır.
Kırmızı bayrak
Yarışın durdurulması durumunu belirtir. Genellikle Kaza sonucu pistte bir aracın kalmış olması veya koşulların yarışın devam etmesi için oldukça tehlikeli olması durumunda kullanılır.

Sarı bayrak
Pilot için bir kere sallanan sarı bayrak 'yavaşla' anlamına gelir. İki kere sallanılması durumunda 'Her an durmaya hazır ol' anlamındadır.
Mavi bayrak
Mavi Bayrak arkadan daha hızlı bir aracın geldiği uyarısıdır. Hem tur bindirilen hem de yarışan araçlara gösterilir. Tur bindirilecek aracın arkadan gelen araca maksimum üç mavi bayrak süresi içinde yol vermesi şarttır.
Siyah bayrak
Diskalifiye durumunu belirtir. Araç numarasıyla birlikte kullanılır.
Sarı kırmızı çizgili bayrak
Pistin kaygan olduğunu belirtir. Genellikle yolda yağ veya su birikintisi olması durumunda kullanılır.

Yeşil Bayrak
Kaza sonrası pistin temizlendiğini ve araçların hızlanabileceğini belirtir.
Ortası turuncu siyah bayrak
Aracın mekanik bir problemi olduğunu ve hemen pit alanına gidilmesi gerektiğini belirtir. Araç numarasıyla birlikte kullanılır.
Siyah beyaz bayrak
Sportmen olmayan bir davranış yapıldığını belirtir. Araç numarasıyla birlikte kullanılır. Diskalifiyeden önceki uyarıdır.
Beyaz bayrak
Pistte yavaş hareket eden bir aracın olduğunu belirtir. Genellikle Güvenlik aracının piste girdiği durumlarda kullanılır.
Teknik Kurallar

Aracın Ebatları ve Ağırlığı

- Aracın genişliği en fazla lastikler ve jantlar da dahil olmak üzere 180 cm olabilir.
- Aracın uzunluğu en fazla 420 cm olabilir.
- Aracın yüksekliği en fazla 95 cm olabilir.
- İki tekerlek arası en fazla 140 cm olabilir.
- Aracın yerden yüksekliği en az 5 cm olabilir.
- Aracın ağrlığı pilot da dahil olmak üzere en az 600 kg olabilir.

Kanatlar ve Aerodinamik

- Kanatlar kesinlikle şasiye sabitlenmiş olmalı ve hava akımlarından dolayı hareket etmemelidir.
- Arkan kanatların genişliği en fazla 100 cm, yüksekliği ise en fazla 30 cm olabilir.
- Ön kanatlar, 50 kg'ı kaldırabilecek dayanıklılıkta olmalıdır ve en fazla 0.5 cm esneyebilir.

Motor

- Motor hacmi 3000 cc'yi geçemez.
- Silindir sayısı 10 ile sınırlandırılmıştır.
- Her silindir en fazla 5 valf bulundurabilir. (Bütün takımlar silindir başına 4 valf kullanmaktadır.)
- Motorun şarj edilmesi sırasında 'supercharging' ve 'turbocharging' yasaklanmıştır.
- Motorun yapısı (özellikle şaftlar) çelik ve dökme demirden yapılmalıdır.
- Pistonlar, silindir başı ve silindir yatakları yapay kimyasal bileşiklerden yapılamazlar (örneğin karbon fiber).
- Egzoz sisteminin uzunluğu değişken olamaz.
- Aracın startta ve pit stop çalıştırılması sırasında yardımcı başka bir alet kullanılabilir.
- Hız sabitleyici pite girerken ve çıkarken bir de 1.- 2.- 3. viteslerde kullanılabilir.

Fren

- Araçlar sadece hidrolik fren sistemini kullanabilir. İki hidrolik sistem bulundururlar, biri önde, diğeri arkada kullanılır.
- Otomatik kilit sistemi 'anti-lock system' yasaklanmıştır.
- Her tekerlekte en fazla 6 pistonlu fren kalibresi kullanılabilir.
- Her tekerlek için bir disk kullanılabilir. Bu diskin kalınlığı en fazla 2.8 cm, dış çapı ise en fazla 27.8 cm olabilir.

Süspansiyon ve Yönlendirme

- Araçların kullandıkları süspansiyon gerekli esnekliği sağlamalıdır.
- Pilotun aracı iyi yönetebilmesi için süspansiyon çubukları çelik kablo ile araca bağlanmalıdır.

Netten alıntıdır..
 

cagatayz

Asistan
Bu kurallar güncel değil. Örnek vermek gerekir ise motor özellikleri
2006 yılında değiştirilip 2.4 lt'lik V8 motorlara geçildi.
 

SDN Son Haberler

Son mesajlar

Üst