- Katılım
- 29 Haziran 2007
- Mesajlar
- 64,455
- Reaksiyon puanı
- 530
- Puanları
- 0
Çin GP’sinde yağmur hiç durmadan devam etti. Red Bull takımı, Vettel ve Webber ile tarihinin ilk galibiyetini kazandı.
Neredeyse tüm takımlar, hafta sonu yağmur olmadan yarışı tamamlayacaklarının hesaplarını yapmışlardı. Bu yüzden genelde ayarlar, kuru zemine göre yapılmıştı. Ama yarıştan iki saat önce başlayan yağmur, herkese büyük bir sürpriz gerçekleştirmişti.
Yağmur o saatten beri hiç azalmayınca yarış komiserleri, yarışın Güvenlik Aracı arkasında başlamasına karar verdiler. 8 tur boyunca otomobiller Güvenlik Aracı arkasında pistte turladılar. Bu esnada kimi pilotlar, telsizden artık yarışın başlaması gerektiğini söylüyordu. Button ise, görüşün çok kötü olduğundan şikayetçiydi.
Yağmurlu pistte şartlar zorlayıcıydı fakat Malezya’daki kadar kötü değildi. Sutil, Rosberg ve Alonso, henüz Güvenlik Aracı pistteyken pite girip depolarını dolduran sürücüler oldu. Yarış gerçek anlamda başladıktan sonra Ferrari sürücüsü Raikkonen, motorundan tam olarak verim alamadığı yönünde takıma bilgi veriyordu.
Hamilton ve Buemi hızlı başladı
McLaren yaptığı geliştirmelerle Çin’de çok daha iyi bir konumdaydı. Islak pistte zaten başarılı bir sürücü olan Hamilton, hızlı başlayarak önündeki birkaç sürücüyü geçti. Fakat sonrasında attığı spin, büyük zaman kaybetmesine neden oldu. Buemi de, yağmurda parlayan sürücülerden biriydi.
Beklendiği gibi ilk pit stop’lar ilk ikideki Red Bull sürücüleri Vettel ve Webber’den geldi. Fakat tempoları, herkesin beklediğinden çok daha iyiydi. Vettel arkasındaki sürücülerle arasındaki farkı her tur açmayı başarıyordu.
Güvenlik Aracı, yaşanan kazadan sonra pistte
Yarışa 6. sıradan başlayan Trulli, bir türlü istediği tempoyu yakalayamayınca sürekli gerilere düştü. Kubica ise, frenajı kaçırınca Toyota pilotuna büyük bir şiddetle arkadan çarptı. Pistin her yerine otomobil parçaları dağılınca, Güvenlik Aracı piste girmek zorunda kaldı. Bu esnada Buemi’nin de, lider Vettel’e arkada çarpması herkesi heyecanlandıran bir an oldu. Otomobillerin ikisinde de büyük hasar olmaması ve sürüşünü etkilememesi Vettel için iyi bir şans oldu.
Güvenlik Aracı pistten çıktıktan sonra büyük avantaj yakalayan Massa, üçüncü sırada giderken motorunun durması nedeniyle pistin ortasında kaldı. Ferrari için büyük bir hayal kırıklığı yaşanırken üçüncü yarış da, takım için puansız sona erdi.
Red Bull ve Button düellosu, Rosberg’in kumarı
Jenson Button, daha ağır deposuyla yarışı kazanmayı beklerken öndeki Red Bull otomobilleri de farkı açmak istiyordu. Yağmurda inanılmaz bir performans farkı ortaya koyan Vettel ve Webber, istedikleri farkı açarak Button’ı geride bırakabildiler. Vettel, arkadaki sürücülerle tur başında 1.5 saniye daha hızlıydı.
Vettel, pitten çıktıktan sonra pite girecek Button’ın hemen arkasında piste dönünce artık galibiyet için büyük avantaj yakaladığı görüldü. 1 tur sonra müthiş hızıyla Button’ı da geride bırakınca Vettel’in tek yapması gereken dikkatlice damalı bayrağa ulaşmak oldu. Herkes yoğun yağmur lastikleriyle yarışırken gerilerde kalan Williams sürücüsü Rosberg, standart yağmur lastiklerine geçerek risk aldı. İlk turlarda diğerlerine yakın zamanlar elde etse de, ıslak pistte oynadığı kumar tutmadı.
Red Bull tarihinin ilk zaferi geldi
Vettel sayesinde Red Bull, ilk polünü Çin GP’sinde Cumartesi günü almasının ardından Pazar günü de harika performansla tarihinin ilk galibiyetini aldı. Mark Webber’in üstün performansı, Button’ı da geride bırakınca ilk iki sıraya Red Bull takımları oturdu. Red Bull pilotları ilk iki sırada finişe gelerek duble zafer kazandılar.
Tek pit stop’larla yarışan McLaren sürücüleri Kovalainen ile Hamilton, 5. ve 6. sırayı elde ederek Çin’den puanla ayrıldılar. Yarışın son bölümünde 7. sırada giden Sutil’in, virajda kontrolü kaybetmesi ve yarışının bariyerlerde son bulması, Çin GP’sinin son aksiyonlarından biri oldu. Force India, tarihinin ilk puanını son anda yaptığı hatayla kaçırmış oldu. Bu arada Buemi de, kariyerinin en iyi derecesini ve ilk puanını aldı.
Yağmurlu bir yarışta ikinci zaferini alan Vettel, basın toplantısında çok mutluydu ve grand prix’yi şu şekilde özetledi: “Mark ve ben erken pit stop yapacaktık ve dolayısıyla arayı açmamız gerekiyordu. Bunu başardık ama çok zor bir yarış oldu. Çok fazla suda kızaklama yaşadık. Elbette çok mutluyum. Takım harika iş çıkardı. Otomobil muhteşemdi.”
İlk üç yarışın ardından Button, 21 puanla liderliğini devam ettiriyor. Takımlarda ise Red Bull, Brawn GP’nin ardından ikinci sıraya yükseldi. F1 takımları, Çin’den Bahreyn’e geçecekler. Gelecek hafta yapılacak Bahreyn Grand Prix’si sıralama turları, Cumartesi günü Türkiye saati ile 14.00’da ve Pazar günü yarış ise 15.00’da gerçekleşecek.
Çin GP’si Yarış Sonucu
1. Vettel, Red Bull-Renault 1 saat 57 dk 43.485 sn
2. Webber, Red Bull-Renault + 10.970 sn
3. Button, Brawn GP-Mercedes + 44.975 sn
4. Barrichello, Brawn GP-Mercedes + 1 dk 03.704 sn
5. Kovalainen, McLaren-Mercedes + 1 dk 05.102 sn
6. Hamilton, McLaren-Mercedes + 1 dk 11.866 sn
7. Glock, Toyota + 1 dk 14.476 sn
8. Buemi, Toro Rosso-Ferrari + 1 dk 16.439 sn
9. Alonso, Renault + 1 dk 24.309 sn
10. Heidfeld, BMW Sauber + 1 dk 31.750 sn
11. Bourdais, Toro Rosso-Ferrari + 1 dk 34.156 sn
12. Raikkonen, Ferrari + 1 dk 35.834 sn
13. Kubica, BMW Sauber + 1 dk 46.853 sn
14. Fisichella, Force India-Mercedes + 1 tur
15. Rosberg, Williams-Toyota + 1 tur
16. Piquet, Renault + 2 tur
Y.D. Sutil, Force India-Mercedes Kaza yaptı
Y.D. Nakajima, Williams-Toyota Yarışı bıraktı
Y.D. Massa, Ferrari Teknik problem
Y.D. Trulli, Toyota Kaza yaptı
En hızlı tur: Barrichello, 1 dk 52.592 sn
KAYNAK
TRT'den Formula 1'e Şifre!!! Biss şifresi ise burada!
Neredeyse tüm takımlar, hafta sonu yağmur olmadan yarışı tamamlayacaklarının hesaplarını yapmışlardı. Bu yüzden genelde ayarlar, kuru zemine göre yapılmıştı. Ama yarıştan iki saat önce başlayan yağmur, herkese büyük bir sürpriz gerçekleştirmişti.
Yağmur o saatten beri hiç azalmayınca yarış komiserleri, yarışın Güvenlik Aracı arkasında başlamasına karar verdiler. 8 tur boyunca otomobiller Güvenlik Aracı arkasında pistte turladılar. Bu esnada kimi pilotlar, telsizden artık yarışın başlaması gerektiğini söylüyordu. Button ise, görüşün çok kötü olduğundan şikayetçiydi.
Yağmurlu pistte şartlar zorlayıcıydı fakat Malezya’daki kadar kötü değildi. Sutil, Rosberg ve Alonso, henüz Güvenlik Aracı pistteyken pite girip depolarını dolduran sürücüler oldu. Yarış gerçek anlamda başladıktan sonra Ferrari sürücüsü Raikkonen, motorundan tam olarak verim alamadığı yönünde takıma bilgi veriyordu.
Hamilton ve Buemi hızlı başladı
McLaren yaptığı geliştirmelerle Çin’de çok daha iyi bir konumdaydı. Islak pistte zaten başarılı bir sürücü olan Hamilton, hızlı başlayarak önündeki birkaç sürücüyü geçti. Fakat sonrasında attığı spin, büyük zaman kaybetmesine neden oldu. Buemi de, yağmurda parlayan sürücülerden biriydi.
Beklendiği gibi ilk pit stop’lar ilk ikideki Red Bull sürücüleri Vettel ve Webber’den geldi. Fakat tempoları, herkesin beklediğinden çok daha iyiydi. Vettel arkasındaki sürücülerle arasındaki farkı her tur açmayı başarıyordu.
Güvenlik Aracı, yaşanan kazadan sonra pistte
Yarışa 6. sıradan başlayan Trulli, bir türlü istediği tempoyu yakalayamayınca sürekli gerilere düştü. Kubica ise, frenajı kaçırınca Toyota pilotuna büyük bir şiddetle arkadan çarptı. Pistin her yerine otomobil parçaları dağılınca, Güvenlik Aracı piste girmek zorunda kaldı. Bu esnada Buemi’nin de, lider Vettel’e arkada çarpması herkesi heyecanlandıran bir an oldu. Otomobillerin ikisinde de büyük hasar olmaması ve sürüşünü etkilememesi Vettel için iyi bir şans oldu.
Güvenlik Aracı pistten çıktıktan sonra büyük avantaj yakalayan Massa, üçüncü sırada giderken motorunun durması nedeniyle pistin ortasında kaldı. Ferrari için büyük bir hayal kırıklığı yaşanırken üçüncü yarış da, takım için puansız sona erdi.
Red Bull ve Button düellosu, Rosberg’in kumarı
Jenson Button, daha ağır deposuyla yarışı kazanmayı beklerken öndeki Red Bull otomobilleri de farkı açmak istiyordu. Yağmurda inanılmaz bir performans farkı ortaya koyan Vettel ve Webber, istedikleri farkı açarak Button’ı geride bırakabildiler. Vettel, arkadaki sürücülerle tur başında 1.5 saniye daha hızlıydı.
Vettel, pitten çıktıktan sonra pite girecek Button’ın hemen arkasında piste dönünce artık galibiyet için büyük avantaj yakaladığı görüldü. 1 tur sonra müthiş hızıyla Button’ı da geride bırakınca Vettel’in tek yapması gereken dikkatlice damalı bayrağa ulaşmak oldu. Herkes yoğun yağmur lastikleriyle yarışırken gerilerde kalan Williams sürücüsü Rosberg, standart yağmur lastiklerine geçerek risk aldı. İlk turlarda diğerlerine yakın zamanlar elde etse de, ıslak pistte oynadığı kumar tutmadı.
Red Bull tarihinin ilk zaferi geldi
Vettel sayesinde Red Bull, ilk polünü Çin GP’sinde Cumartesi günü almasının ardından Pazar günü de harika performansla tarihinin ilk galibiyetini aldı. Mark Webber’in üstün performansı, Button’ı da geride bırakınca ilk iki sıraya Red Bull takımları oturdu. Red Bull pilotları ilk iki sırada finişe gelerek duble zafer kazandılar.
Tek pit stop’larla yarışan McLaren sürücüleri Kovalainen ile Hamilton, 5. ve 6. sırayı elde ederek Çin’den puanla ayrıldılar. Yarışın son bölümünde 7. sırada giden Sutil’in, virajda kontrolü kaybetmesi ve yarışının bariyerlerde son bulması, Çin GP’sinin son aksiyonlarından biri oldu. Force India, tarihinin ilk puanını son anda yaptığı hatayla kaçırmış oldu. Bu arada Buemi de, kariyerinin en iyi derecesini ve ilk puanını aldı.
Yağmurlu bir yarışta ikinci zaferini alan Vettel, basın toplantısında çok mutluydu ve grand prix’yi şu şekilde özetledi: “Mark ve ben erken pit stop yapacaktık ve dolayısıyla arayı açmamız gerekiyordu. Bunu başardık ama çok zor bir yarış oldu. Çok fazla suda kızaklama yaşadık. Elbette çok mutluyum. Takım harika iş çıkardı. Otomobil muhteşemdi.”
İlk üç yarışın ardından Button, 21 puanla liderliğini devam ettiriyor. Takımlarda ise Red Bull, Brawn GP’nin ardından ikinci sıraya yükseldi. F1 takımları, Çin’den Bahreyn’e geçecekler. Gelecek hafta yapılacak Bahreyn Grand Prix’si sıralama turları, Cumartesi günü Türkiye saati ile 14.00’da ve Pazar günü yarış ise 15.00’da gerçekleşecek.
Çin GP’si Yarış Sonucu
1. Vettel, Red Bull-Renault 1 saat 57 dk 43.485 sn
2. Webber, Red Bull-Renault + 10.970 sn
3. Button, Brawn GP-Mercedes + 44.975 sn
4. Barrichello, Brawn GP-Mercedes + 1 dk 03.704 sn
5. Kovalainen, McLaren-Mercedes + 1 dk 05.102 sn
6. Hamilton, McLaren-Mercedes + 1 dk 11.866 sn
7. Glock, Toyota + 1 dk 14.476 sn
8. Buemi, Toro Rosso-Ferrari + 1 dk 16.439 sn
9. Alonso, Renault + 1 dk 24.309 sn
10. Heidfeld, BMW Sauber + 1 dk 31.750 sn
11. Bourdais, Toro Rosso-Ferrari + 1 dk 34.156 sn
12. Raikkonen, Ferrari + 1 dk 35.834 sn
13. Kubica, BMW Sauber + 1 dk 46.853 sn
14. Fisichella, Force India-Mercedes + 1 tur
15. Rosberg, Williams-Toyota + 1 tur
16. Piquet, Renault + 2 tur
Y.D. Sutil, Force India-Mercedes Kaza yaptı
Y.D. Nakajima, Williams-Toyota Yarışı bıraktı
Y.D. Massa, Ferrari Teknik problem
Y.D. Trulli, Toyota Kaza yaptı
En hızlı tur: Barrichello, 1 dk 52.592 sn
KAYNAK


TRT'den Formula 1'e Şifre!!! Biss şifresi ise burada!