Evrim ile ilgili Ayetler - Evrim-İslam ilişkisi

Bu konuyu okuyanlar

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
İnsan suresi 1. ayet;
Elmalılı Hamdi Yazır Meali : Gerçekten insan üzerine dehirden (zamandan) öyle bir müddet geldi ki o zaman o, anılmaya değer bir şey değildi.
Diyanet(Yeni): İnsan (henüz) anılır bir şey değilken (yaratılmamışken) üzerinden uzunca bir zaman geçti.

Bu ayetten insan anılır bir şey değilken, yaratılmamışken daha insan olmamışken üzerinden uzun bir zaman geçti diyor bu rahatça evrim teorisine yorulabilir.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Araf suresi 11. ayet;
Diyanet(Yeni): Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblis’ten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı.

Bu ayette Allah canlıyı yaratıp sonra şekil veriyor. Bu şekil verme süresi evrim sürecine yorulabilir.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Nuh suresi 13-17. ayetler;
Diyanet(yeni):
13 - "Ne oluyorsunuz ki Allah'a büyüklüğü yakıştıramıyorsunuz."
14 - "Oysa sizi merhalelerden geçirerek O yaratmıştır."
15 - "Allah'ın, göğü yedi kat üzerine nasıl yarattığını görmez misiniz?"
16 - "Aralarında aya aydınlık vermiş ve güneşin ışık saçmasını sağlamıştır."
17 - "Allah sizi yerden bitirir gibi yetiştirmiştir."


oysa sizi merhalelerden geçirerek yaratmıştır demesi çok dikkat çekici. Allah insanı topraktan yarattı dediğimiz zaman sanki birden bire insan olmuş gibi algılıyoruz fakat burada aksine evrelerden geçirilerek yaratılma konusu var. Buda evrime yorulabilir. 17. ayette ise Allahın yerden bitirir gibi yetiştirmesi veya diğer meallerdeki bitki bitirir gibi yarattığı söylenmekte buda evrim sürecindeki evrelere yorulabilir.


________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Anekbut suresi 20. ayet:
Diyanet(yeni): De ki: “Yeryüzünde dolaşın da Allah’ın başlangıçta yaratmayı nasıl yaptığına bakın. Sonra Allah (aynı şekilde) sonraki yaratmayı da yapacaktır. (Kıyametten sonra her şeyi tekrar yaratacaktır) Şüphesiz Allah’ın gücü her şeye hakkıyla yeter.”

Burada yeryüzünde dolaşında allahın başlangıçta yaratmayı nasıl yaptığına bakın demesi çarpıcı gözükebilir. Çevreye bakında yaratılışı görün demiyor başlangıçta yaratmayı nasıl yaptığını görün diyor yani demekki yeryüzünde dolaşarak yaratılışın başlangıcını görebiliriz. Bu direkt Darwinin 5 yıllık gemi seyehati ile dünyayı dolaşıp, fosiller toplayıp evrim teorisini açıklamasını hatırlatıyor.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Kaf suresi 38. ayet:
Diyanet(yeni): Andolsun, gökleri, yeri ve ikisi arasında bulunanları altı günde (altı evrede) yarattık. Bize bir yorgunluk da dokunmadı.

Bu ayette dikkat çekmek istediğim ise Allahın yaratmayı bir an değil belirttiği gibi 6 evrede, 6 günde yapması. Sonuçta Allah zamandan münezzeh olduğundan biz evrimi, evrenin başlangıcı 13,5 milyar, 3,5 milyar gibi sayılarla açıklasakta Allah için bu milyarlarca yıl bize ifade ettiği gibi çok tahayyül edilemez bir şey değil. Yani allah 13 milyar yıldada evreni yaratmış olabilir. Bu bizim için bir zamandır allah için zaman bizim gibi değildir. Evrim veya bing bang teorisinde verilen bu sayıların algılanması ve allhın evreler halinde yaratmış olması için bu ayeti verdim.




Sonuç olarak bu ayetleri okuyunca bu yazdıklarıma yorumlayabildim. Başka insanlar farklı yorumlar hatta çoğu hoca vesaire reddeder. Bu benim yorumumdu. Sizin yorumunuz nedir?


Son olarak konuda Kuranda evrim var mı olabilir mi, olamaz mı bunu tartışalım, Evrim biyolojik olarak var mı yok mu bunu bu konuda tartışmayalım.

@|Ⓢєччαh|
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Secde 7:
Diyanet

Yarattığı her şeyi güzel yaratan, insanı başlangıçta çamurdan yaratan, sonra onun soyunu, bayağı bir suyun özünden yapan, sonra onu şekillendirip ruhundan ona üfleyen Allah'tır. Size kulaklar, gözler, kalbler verilmiştir. Öyleyken, pek az şükrediyorsunuz.

Bu ayette çok dikkate alınmalı. İnsanı direkt çamurdan değil başlangıçta çamurdan yaratandır sonra şekil veren ve ruh üfleyendir diyor. Bu süreç evrimde homo sapiensin oluşu veya daha yakın bir homo türünün çıkışına kadar sürece yorulabilir.

Ayriyeten Bunları hiç evrim bilmeden okuyunca yoramayız ama doğadan bir şeyler öğrendiğimiz zaman kuran bize daha çok şey verebilir.
 

KamtariR

Müdavim
Katılım
2 Nisan 2019
Mesajlar
2,506
Reaksiyon puanı
2,697
Puanları
113
Evrim vardır, bu inkar edilemez.

Fakat darwinizm bir safsatadır.
 

CapScroLL

Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,657
Reaksiyon puanı
2,683
Puanları
113
Yaş
26
Ancak şu da var;
“Ben kuru bir çamurdan, şekillendirilmiş balçıktan bir insan yaratacağım. Onu düzenleyip içine ruhumdan üflediğim zaman onun için hemen saygı ile eğilin.” (Hicr, 15/28-29.)

Bu ayetten Hz. Adem'in şekillendirilmiş bir çamur iken can verildiğini ve insan olduğunu çıkartabiliriz. İlk insan da Hz. Adem olduğuna göre maymun işi biraz saçma kalıyor. Evrim dediğimiz şey bir maymunun zamanla insana dönüşmesi değil mi? Peki ilk insan Hz. Adem ise ve ayette de belirtildiği gibi çamurdan şekil verilerek direkt "İnsan" olarak yaratıldıysa nasıl oluyor da ilk insan maymundan insana doğru evrimleşiyor? Birde şöyle bakalım; Maymun evrimleşip tam insan olacağı zaman çamurdan şekil verilerek Hz. Adem yaratıldı desek bu evrime girmez ki? Yani böyle bir durumda Allah C.C yoktan var etmiştir ve yoktan var olan bir şey evrime aykırı bir şey çünkü ortada evrim olmuyor.
Evrim var mı yok mu varsa hangi şekilde gerçekleşti bilmiyorum ama maymundan geldiğimizi kabul etmem için geçerli bir sebep göremiyorum.
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Ancak şu da var;


Bu ayetten Hz. Adem'in şekillendirilmiş bir çamur iken can verildiğini ve insan olduğunu çıkartabiliriz. İlk insan da Hz. Adem olduğuna göre maymun işi biraz saçma kalıyor. Evrim dediğimiz şey bir maymunun zamanla insana dönüşmesi değil mi? Peki ilk insan Hz. Adem ise ve ayette de belirtildiği gibi çamurdan şekil verilerek direkt "İnsan" olarak yaratıldıysa nasıl oluyor da ilk insan maymundan insana doğru evrimleşiyor? Birde şöyle bakalım; Maymun evrimleşip tam insan olacağı zaman çamurdan şekil verilerek Hz. Adem yaratıldı desek bu evrime girmez ki? Yani böyle bir durumda Allah C.C yoktan var etmiştir ve yoktan var olan bir şey evrime aykırı bir şey çünkü ortada evrim olmuyor.
Evrim var mı yok mu varsa hangi şekilde gerçekleşti bilmiyorum ama maymundan geldiğimizi kabul etmem için geçerli bir sebep göremiyorum.

Onu düzenleyip içine ruhumdan üflediğim zaman diyor. Düzenlemek üzerine düşünülebilir.

Maymun konusuna gelirsek bugün bildiğimiz maymunlar bizimle beraber evrimleşti. Biz insana evrimleşirken onlarda bügünkü hallerine evrimleştiler. Biz maymundan evrimleşmedik ne maymun nede insan olan ikisinin karışımı diyebileceğimiz bir ortak atadan ayrılarak evrimsel sürece girdik bu sürecin sonuda kuyruksuz maymunlar ve homo yani insan türleri oluştu. Tek insan türüde biz değiliz. Neandertaller gibi farklı farklı insan türleri var. Allahın insanı yaratma süreci evrim sürecinin insanı oluşturma aşamasına kadar süregelmiş ve hala devam eden bir süreç olabilir. Allah sürekli yaratmaya devam edendir diye geçer çünkü ayetlerde. Evrimde sürekli devam eder. Allah yoktan var etmiştir demek puff diye bir anda var etmiştir demek değil Allah ayetlerindede evrelerden bahsetmiş. Maymun konusunda çok duygusal yaklaşıyoruz. O kadar kendimizi üstün ve kibirli görüyoruzki maymun ile ortak özellik, genler ve ortak ata taşımak bize çok utanç verici geliyor bu tamamen duygusal bir durum. Oysaki herşeyi allah yaratmıştır.
 

Fakehero

366. Gün
Emektar
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,347
Reaksiyon puanı
5,378
Puanları
113
Yaş
35
Yaradılıştaki evreler aşamadır ama evrim değildir. Evrim daha uzun bir süre alır bu yüzden gözlem için çok uzun bir süre olduğundan teoridir. Kuranda evrimi desteklediğini düşündüğünüz ayetler maalesef sizin çıkarımlarınız. Allah zaman ve mekandan münezzeh olduğu için bize uzun süren vakitler onun için andan ibarettir.
Kuranda geçen olaylar hep kanıtlanabilir örneklerdir. Evrimin yaratıcı olmadığını öne sürdüğünü kabul edersek o zaman Kuranın evrimi anlatan ayetler bulundurduğunu iddia etmek bir çelişki olur.
 

26¥¥26

Müdavim
Katılım
31 Mayıs 2020
Mesajlar
2,791
Reaksiyon puanı
1,554
Puanları
113
Yaş
22
Sorunun yanında çözümünüde vermiş.Evren eşsiz.
 

Fakehero

366. Gün
Emektar
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,347
Reaksiyon puanı
5,378
Puanları
113
Yaş
35
Onu düzenleyip içine ruhumdan üflediğim zaman diyor. Düzenlemek üzerine düşünülebilir.
Düzenlemek sıraya koymak yerleştirmek anlamına gelir. İnsan için gerekli organ ve uzuvların yaratılıp uygun yerlere yerleştirilmesi anlamına gelir. Ruh zaten var olan alemden Allahın dirayeti ile fani bedene yerleştirilir.

Ayrıca maymunlarla ortak bir atamız olması mümkün olsaydı bugüne kadar fosili bulunurdu.
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Yaradılıştaki evreler aşamadır ama evrim değildir. Evrim daha uzun bir süre alır bu yüzden gözlem için çok uzun bir süre olduğundan teoridir. Kuranda evrimi desteklediğini düşündüğünüz ayetler maalesef sizin çıkarımlarınız. Allah zaman ve mekandan münezzeh olduğu için bize uzun süren vakitler onun için andan ibarettir.
Kuranda geçen olaylar hep kanıtlanabilir örneklerdir. Evrimin yaratıcı olmadığını öne sürdüğünü kabul edersek o zaman Kuranın evrimi anlatan ayetler bulundurduğunu iddia etmek bir çelişki olur.

Evrim daha uzun bir süre alır diyorsunuz kurandaki evrelerinde bizim bildiğimiz süre tanımına uygun ölçülerini bilmiyoruz. Allah zamandan münezzeh olduğundan Daha uzun bir süre alır dediğiniz evrim Allah için süre değildir.

Tabi kişisel çıkraımlarım. Benim gibi çıkarımlarda bulunmuş farklı kişilerde biyologlarda var.

Evrim genetik,jeoloji-fosiller, geriye dönük gözlem gibi araçlarla kantılanabilir, görülebilir bir şeydir. Allah ayette yeryüzünü dolaşın yaratmaya nasıl başladığımı görün demiş. Evrim olmasa dahi yaratılış bizim için zaman olarak yine eskiye gideceğinden onuda göremeyiz anlamına gelir ama ayette görebiliriz denmiş.

Kuranda herşey kanıtlanabilir dediniz yaratılışa dair Evrim dışında başka bir kanıt var mı?
 

CapScroLL

Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,657
Reaksiyon puanı
2,683
Puanları
113
Yaş
26
Onu düzenleyip içine ruhumdan üflediğim zaman diyor. Düzenlemek üzerine düşünülebilir.

Maymun konusuna gelirsek bugün bildiğimiz maymunlar bizimle beraber evrimleşti. Biz insana evrimleşirken onlarda bügünkü hallerine evrimleştiler. Biz maymundan evrimleşmedik ne maymun nede insan olan ikisinin karışımı diyebileceğimiz bir ortak atadan ayrılarak evrimsel sürece girdik bu sürecin sonuda kuyruksuz maymunlar ve homo yani insan türleri oluştu. Tek insan türüde biz değiliz. Neandertaller gibi farklı farklı insan türleri var. Allahın insanı yaratma süreci evrim sürecinin insanı oluşturma aşamasına kadar süregelmiş ve hala devam eden bir süreç olabilir. Allah sürekli yaratmaya devam edendir diye geçer çünkü ayetlerde. Evrimde sürekli devam eder. Allah yoktan var etmiştir demek puff diye bir anda var etmiştir demek değil Allah ayetlerindede evrelerden bahsetmiş. Maymun konusunda çok duygusal yaklaşıyoruz. O kadar kendimizi üstün ve kibirli görüyoruzki maymun ile ortak özellik, genler ve ortak ata taşımak bize çok utanç verici geliyor bu tamamen duygusal bir durum. Oysaki herşeyi allah yaratmıştır.
İnsanları maymunlardan üstün görmüyorum aksine maymundan öte karıncayı bile insanlardan daha üstün tutan birisiyimdir. Yoktan var etme konusunda doğru puff olayı saçma çünkü dünyanın oluşumu da anında olmadığı gibi insanlığın yaratılışı da öyle olmamış olabilir fakat değinmek istediğim nokta şu;
Hz. Adem ilk insan ise ve Hz. Adem'in yani ilk insanın yaratılışı da şekil verilmiş bir çamurdan olduğuna göre evrim aramak biraz saçma değil mi? Evrim bize homoxxx homox homoxxx şeklinde sıralama koyuyor fakat ipin ucu kuyruklu maymunlara kadar gidiyor. Şimdi asıl olaya gelelim.

ezgif-1-d6583153b160.jpg


Üstteki şemada Primatlar hatta daha öncesine kadar yol çizilmiş, anlatılmak istenen ise insanın maymundan evrimleşerek günümüzdeki halini aldığı. Peki ilk insanın yaratılışını anlatan ayet insana çamurdan şekil verildiğini ve daha sonra ona ruh verildiğini söylüyor, bu durumda ilk insanın ön maymundan orangutandan gibonlardan vs. vs. değil de direkt çamurdan geldiğini çıkartmak daha mantıklı değil mi?

Yaratılış bir kişiden başlamıştır. O bir kişi de Hz. Adem'dir. 'Sizi bir kişiden yarattı, O sonra ondan da eşini meydana getirdi.' (Zümer, 6)
Bakın bu ayette de insanlığın yaratılışının Hz. Adem'den başladığı ve Hz. Adem'den alınan bir parçayla da Hz. Havva'nın yaratıldığı anlatılıyor, peki evrim kadınları ve erkekleri nasıl açıklıyor? Ne olursa olsun günümüzde her yerde anlatılan insanlığın başlangıcı ile Kur'an-ı Kerim'de anlatılan insanlığın başlangıcı birbirini tutmuyor. Zaten benim tarafım da belli.
 

Hidro Dinamik

Müdavim
Katılım
1 Mayıs 2017
Mesajlar
5,996
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
10,560
Puanları
113
İsteyen maymunlardan, isteyen şempanzelerden, isteyen gorillerden gelebilir. Ben anlı şanlı yeniçerilerden geliyorum ??

Her insan inancıyla bilimi kendi aklıyla sentezleyemez. Buna ömrü,bilgisi,kabiliyeti yetmez.
Bilimi bilim adamlarına, inançları din adamlarına bırakalım. Zamanla bir araya gelip ortak çalışma yaparlar. Takip etmiyorum ancak illaki vardır çalışmalar, olacaktırda.

Her insan inancıyla bilimi bir mantığıa,bilgiye oturtabilecek olsa şimdiye kadar illaki bulanda olurdu. Bunun için işin ehli kimse olmadıkça kanıtlamak zordur, imkansıza yakındır. Hatta işin ehli olmak bile yetersiz kalacaktır. Çünkü adı üstünde inanç meselesi. Başkasının kabul ederek devam ettiği düşünceleri kabul etmeyecek çok insanda olur. Bilim adamlarıyla din adamları ortak çalışma yapıp sonuca varsalar bile kafasının dikine gidecek çok insan var. Yok hocaefendimiz, haşmetlimiz böyle dedi sizinki yalan diyen sayısız insan olur.

Bilimdeki teorilerden biri maymun ise yarın bir gün moli balığından geliyoruz diyende çıkacaktır. Anlı şanlı yeniçerilerden geliyoruz diyende çıkacaktır.

Ben bu konuları düşünmeyi sevmiyorum. Zaten illaki bir noktada takılıyorsun, bulduğun cevaplarla tatmin olamıyorsun.

Sizlere kolay gelsin :D
 

Fakehero

366. Gün
Emektar
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,347
Reaksiyon puanı
5,378
Puanları
113
Yaş
35
Evrim bir varlığın zamanla var olmayan özellikler kazanması bazı özelliklerini yitirmesi anlamına gelir. Buna göre bakarsak milyonlarca yıl önceki fosillerin şu an ki yaşayan türleri arasında boyut gibi farkları görürüz bu da bunun evrim olmadığını bunun adaptasyon olduğunu gösterir. Evrim teorisinde baktıkları yanlış nokta budur. Yani aslında evrim yoktur hiç olmamıştır. Sadece türlerin adaptasyonu olmuştur.
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
İnsanları maymunlardan üstün görmüyorum aksine maymundan öte karıncayı bile insanlardan daha üstün tutan birisiyimdir. Yoktan var etme konusunda doğru puff olayı saçma çünkü dünyanın oluşumu da anında olmadığı gibi insanlığın yaratılışı da öyle olmamış olabilir fakat değinmek istediğim nokta şu;
Hz. Adem ilk insan ise ve Hz. Adem'in yani ilk insanın yaratılışı da şekil verilmiş bir çamurdan olduğuna göre evrim aramak biraz saçma değil mi? Evrim bize homoxxx homox homoxxx şeklinde sıralama koyuyor fakat ipin ucu kuyruklu maymunlara kadar gidiyor. Şimdi asıl olaya gelelim.

ezgif-1-d6583153b160.jpg


Üstteki şemada Primatlar hatta daha öncesine kadar yol çizilmiş, anlatılmak istenen ise insanın maymundan evrimleşerek günümüzdeki halini aldığı. Peki ilk insanın yaratılışını anlatan ayet insana çamurdan şekil verildiğini ve daha sonra ona ruh verildiğini söylüyor, bu durumda ilk insanın ön maymundan orangutandan gibonlardan vs. vs. değil de direkt çamurdan geldiğini çıkartmak daha mantıklı değil mi?

Evrim teorisine göre tüm canlıların atası ortaktır yani bir canlıdan, bir hücreden daha doğrusu hücreden çok çok daha basit bir canlılık formundan bütün canlılık oluşmuştur. Bu ilk canlılık formu ise çamurdan,topraktan, balçıktan kuranın tarif ettiği şeyden ortaya çıkmış olabilir. (Evrim teorisi veya bilim bu ilk canlı formunun nasıl oluştuğunu açıklayamıyor ama cansızdan cansıza geçişte bir toprak,su ilişkisi ve farklı madde tepkimeleri tahmin ediliyor) Tüm canlılık çamurdan başlayıp bügünkü halini evrimleşerek almış olabilir sadece insan değil dünyadaki tüm canlılar çamurdan yaratılmış olabilir. Bu düşüncemin kurana ters bir yani yok sanıyorum. Yani insan çamurdan diğer canlılar başka bişeyden yaratılmıştır demiyor.

Bakın bu ayette de insanlığın yaratılışının Hz. Adem'den başladığı ve Hz. Adem'den alınan bir parçayla da Hz. Havva'nın yaratıldığı anlatılıyor, peki evrim kadınları ve erkekleri nasıl açıklıyor? Ne olursa olsun günümüzde her yerde anlatılan insanlığın başlangıcı ile Kur'an-ı Kerim'de anlatılan insanlığın başlangıcı birbirini tutmuyor. Zaten benim tarafım da belli.

Bilimde kadın ve erkeğin oluşumu eşeyin oluşumudur yani. Eşey nasl oluşmuştur araştırabilirsiniz. Bu ayette sizi tek nefsten yarattık dediği adem olarak bir insan mı yoksa bir nefsmi önemli. Çeşitli meallerde nefs, bazılarında adem denilmiş arapçasında nefs yazıyor. Bu ayetle kuran evrimi kabul etmez denilebilir.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Evrim bir varlığın zamanla var olmayan özellikler kazanması bazı özelliklerini yitirmesi anlamına gelir. Buna göre bakarsak milyonlarca yıl önceki fosillerin şu an ki yaşayan türleri arasında boyut gibi farkları görürüz bu da bunun evrim olmadığını bunun adaptasyon olduğunu gösterir. Evrim teorisinde baktıkları yanlış nokta budur. Yani aslında evrim yoktur hiç olmamıştır. Sadece türlerin adaptasyonu olmuştur.

Bir canlı üzerinde meydana gelen değişiklikler hangi yolla meydana geliyorsa gelsin eğer bir sonraki nesile aktarılıyorsa buna evrim deniyor.
 
Son düzenleme:

|Ⓢєччαh|

Müdavim
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,324
Puanları
113
Son olarak konuda Kuranda evrim var mı olabilir mi, olamaz mı
Evrende evrim vardır kıymetli kardeşim, bunu muhtelif ayetlerden çıkarmak mümkün. Lakin, gerek bahsettiğiniz ayetlerde, gerek bu konudaki sair ayetlerde insan'ın evrimi konusunda -daha doğrusu, evrimcilerin anladığı manada insan evrimi- herhangi bir çıkarım yapılması mümkün değil. İnsan insan olarak yaratıldı, ruh verilmek suretiyle diğer mahlukata karşı üstün kılındı. Maymun bir hayvandır ve hayvan'ın ruhu yoktur. Keza insani bir evveliyatı olamayacağı gibi, insani bir sonunun da olması zaten mümkün olmamıştır.
 

Fakehero

366. Gün
Emektar
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,347
Reaksiyon puanı
5,378
Puanları
113
Yaş
35
Evrimi eğer bir canlının hiç var olmayan bir özelliği kaybetmesi veya kazanması olarak kabul edersek en temel yapı taşına bakmamız gerekir. Zira bu temel yapı taşları olan veya olması muhtemel değişikliğin tüm sonuçlarını hesaplaması ve bilmesi gerekiyor. Bu noktada en temel yapı taşı olan her bir atom tanrı gibi güçlüdür bilgilidir görür ve iradesi vardır anlamına geliyor. Zaten evrim teorisinin çöktüğü asıl nokta bilgi,görme,kudret ve iradesi olmayan atomların bunu yaptığını veya tabiat kanunlarının bunu yaptığını söylemeleridir. Nasıl bir devlette yasa kanun tek başına iş yapamaz bir uygulayan olmalı işte tabiat kanunları da bir şey yapamaz. Her şey Allahın iradesi ve tasarrufundadır.

@seyyah burada evrim vardır derken şekillendirme merhaleler ve bunların son bir şekle kavuşmasından bahsediyor demek istiyor sanırsam. Zaten insan değil tüm canlılar topraktan yaratılmıştır. Ve öldüğünde çürüyüp toprağa karışmaktadırlar. Ama asıl kaçırdığın nokta tüm türlerin ortak bir atasının olamaz bunu kabul ettiğinde türler arasında ortak ataları ispat etmen gerekir ve evrim teorisi sadece insan ve maymunun ortak atasını ispat etmeye bulmaya çalışırken diğer türlerin ortak atasını arama adlandırma veya ispat etme gibi bir çalışma gayret içerisinde değildir. Genel geçer olarak tüm türler tek bir noktadan çıktı derler. İşte bu da insanın dünyaya gönderilişi yaratılması ve konumu itibariyle tamamen alakasızdır. Eğer ki evrim teorisine inanmak tek bir noktadan tüm canlılar buna insan dahil evrimleştiğini kabul etmek istiyorsan işte o zaman Allahı inkar etmiş olursun eğer ki Allaha inanıyorsan evrim teorisinin bir yalan olduğunu bilmen gerekiyor. Senin kafanda soru noktaları var anlıyorum ve istersen bu noktaları temizlemek için elimden geleni de yaparım. Benimle mesaj telefon ya da İstanbuldaysan görüşerek bile iletişime geçebilirsin.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Aşık Veyselden bir özet geçelim şu fani dünyaya

Beni Hor Görme Kardeşim
Âşık Veysel

Beni hor görme kardeşim
Sen altınsın, ben tunç muyum?
Aynı vardan var olmuşuz
Sen gümüşsün, ben sac mıyım?
Aynı vardan var olmuşuz
Sen gümüşsün, ben sac mıyım?
Ne var ise sende bende
Ne var ise sende bende
Aynı varlık her bedende
Yarın mezara girende
Sen toksun da ben aç mıyım?
Yarın mezara girende
Sen toksun da ben aç mıyım?
Kimi molla kimi derviş
Kimi molla kimi derviş
Allah bize neler vermiş?
Kimi arı, çiçek dermiş
Sen balsın da ben çec miyim?
Kimi arı, çiçek dermiş
Sen balsın da ben çec miyim?
Topraktandır cümle beden
Nefsini öldür ölmeden
Böyle emretmiş Yaradan
Sen kalmemsin, ben uç muyum?
Böyle emretmiş Yaradan
Sen kalmemsin, ben uç muyum?
Tabiata Veysel Aşık
Topraktan olduk, kardaşık
Aynı yolcuyuz, yoldaşık
Sen yolcusun, ben bac mıyım?
Aynı yolcuyuz, yoldaşık
Sen yolcusun, ben bac mıyım?
 
Son düzenleme:

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Evrende evrim vardır kıymetli kardeşim, bunu muhtelif ayetlerden çıkarmak mümkün. Lakin, gerek bahsettiğiniz ayetlerde, gerek bu konudaki sair ayetlerde insan'ın evrimi konusunda -daha doğrusu, evrimcilerin anladığı manada insan evrimi- herhangi bir çıkarım yapılması mümkün değil. İnsan insan olarak yaratıldı, ruh verilmek suretiyle diğer mahlukata karşı üstün kılındı. Maymun bir hayvandır ve hayvan'ın ruhu yoktur. Keza insani bir evveliyatı olamayacağı gibi, insani bir sonunun da olması zaten mümkün olmamıştır.

Kuranda evrimle yaratılış düşüncesinde çıkarılan şey şu Allah insanı insan olduğu evreye kadar evrim ile yarattı insan olup diğer canlılardan ve maymundan ayrılınca ruhu üfledi ve onu yeryüzüne hakim kıldı ve sorumluluklara tabi tuttu. Bana Allahın insanı evrimsel süreç ile yaratmış olması bütün canlılığı çamurdan çok basit bir canlı formundan bu kadar çeşitlendirilerek dallandırlılarak yaratmış olması mantıksız gelmiyor. Bunu destekleyen müslümanlarda var tabi desteklemeyenlerde. Biz göğü genişleticiyiz ayetini bing bang bilinmeden önce evren sürekli genişler olarak anlamıyorduk ama bing bang sonrası anladılarki burada evrenin genişlediği söyleniyor. Ben şuna karşıyım insanlar evrim olunca Allah yaratmamış oldu diye algılıyor. Oysaki 'varsayalım' Evrimle olmuş olsun yine bu Allahın yaratmış olması ve mucizesi olmuş olacak.

Bir Müslüman Biyoloğun dilinden Evrim ve İslamı dinlemenizi tavsiye ederim. Lütfen aşağıdaki videoyu izleyin.

Mesaj otomatik birleştirildi:

@Fakehero Atomlar irade vs sahibi değil tabi ki. İrade sahibi olan Allah gerek evrenin evrimi gerek canlıların evriminide mümkün kılan Allahtır. Atomlar iradesizse Allahın kontrolünde değildir gibi birşey yok.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Evren evrim geçirmiştir. Buda zaten yüce kitabımızda yazıyor ama insanın evrim geçirmesi, darwin teorisi veya her ne ise deli saçmasıdır bence.

Bu kadar emin olmamanızı tavsiye ederim. Evrim nedir biyoloji kaynaklarından bir araştırın.
 

Fakehero

366. Gün
Emektar
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,347
Reaksiyon puanı
5,378
Puanları
113
Yaş
35
Kuranda evrimle yaratılış düşüncesinde çıkarılan şey şu Allah insanı insan olduğu evreye kadar evrim ile yarattı insan olup diğer canlılardan ve maymundan ayrılınca ruhu üfledi ve onu yeryüzüne hakim kıldı ve sorumluluklara tabi tuttu.

Bu çıkarımın hangi noktası yanlış belirteyim. Şimdi Hz Adem çamurdan ve Hz Havva Hz Ademden yaratıldığını Kuran bize bildiriyor. Bu doğrultuda insanın maymundan ayrılınca ruh üflendiği çıkarımın yanlış olur. Çünkü Allah ol derse olur. Bu arada hayvanların ve bitkilerinde kendilerine ait ruhları vardır tabi bir insan gibi şuuru olan bir ruha sahip değillerdir. Kurandaki evrim ile Darwinin evrim teorisinin sonucu arasında alaka bile yoktur. Kurandaki evrim Allahın iradesi ve kudretiyle canlıların oluşumu ve çeşitlenmesidir. Aslında yaradılış ve evrim bir arada olan bir durumdur. Ama Darwinin evrim teorisi ile sonuç noktasında farklı noktalardadırlar.
 

Hidro Dinamik

Müdavim
Katılım
1 Mayıs 2017
Mesajlar
5,996
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
10,560
Puanları
113
Körelmis organlar ? Allah ol diyince oldukta körelmiş organlar ne ise yarıyor ?
Madem evrim yok dindeki yeri nedir körelmis organların ? Bilgisi olan aydınlatsın, feyzlenelim.
Ornegin insanlar eskiden kuyruklumuydu bana bunu soyleyin ? yoksa insan haline gelmeden onceki formlardan kalmamı?
Insanoncesi formumuz varsa tek basit hucreden butun varliklar gelebilir.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Hangi din oldugunu farketmeksizin, insan kendi bilgisi yetmediginde veya dininde sorun farkedince bilimi yalanlamak ne kadar etik ?
Bilim dedigimiz tek basina evrim degil. Teoriler uzerinden konusulacaksa dini de bilimide esit yorumlayin. Din hatasiz olamaz, bilim hatalidir mantigi adil olmaz
 
Son düzenleme:

Fakehero

366. Gün
Emektar
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,347
Reaksiyon puanı
5,378
Puanları
113
Yaş
35
Dinde hata olmaz bilim sadece gözlemler ve her gözlem sonucunda aynı sonuca ulaşıyorsa onun nasıl bir sıralamada oluştuğunu anlatır. Din ve bilim bütünleyicidir ama bilim dini reddeder çünkü göremediği şeyi kanıtlayamadığını dolayısıyla olmadığını söyler. Din bilimin görmediği noktaları tamamlar. İlk insan yaradılışta Hz Adem olduğuna göre daha önceki bir formunun olması muhtemel değildir. Yaradılışta Hz Adem çamurdan yaratıldığı söylenir bu da insan ve maymunların ortak bir atasının olmadığını gösterir. Zira haşa öyle birşey olsaydı şuuru olmayan bir hayvandan insan yaratılmış olurdu ve bu da Kuranda bildirilen yaratılış ile çelişirdi.
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Bu çıkarımın hangi noktası yanlış belirteyim. Şimdi Hz Adem çamurdan ve Hz Havva Hz Ademden yaratıldığını Kuran bize bildiriyor. Bu doğrultuda insanın maymundan ayrılınca ruh üflendiği çıkarımın yanlış olur. Çünkü Allah ol derse olur. Bu arada hayvanların ve bitkilerinde kendilerine ait ruhları vardır tabi bir insan gibi şuuru olan bir ruha sahip değillerdir. Kurandaki evrim ile Darwinin evrim teorisinin sonucu arasında alaka bile yoktur. Kurandaki evrim Allahın iradesi ve kudretiyle canlıların oluşumu ve çeşitlenmesidir. Aslında yaradılış ve evrim bir arada olan bir durumdur. Ama Darwinin evrim teorisi ile sonuç noktasında farklı noktalardadırlar.

Allah ol derse olur sözünden puff diye birden bire olur gibi bir anlam çıkar mı? Allah zamandan münezzehtir canlılığı 3.5 milyar yılda yaratmış olursada ol deyince olmuş olur çünkü onun için zaman kavramı yoktur, bizimki gibi değildir münezzehtir. İlk mesajdaki ayetleri Evrim ile bağdaçtırabiliyorum oraya açıkca yazdım.



Kuranda yaratılışdan bahsederken dikkat edin insanı çamurdan yarattık, sizi çamurdan yarattık diyor. Sadece Ademi değil. Yaratılış ayetlerine bakın sadece adem yaratılmış gibi bir anlam çıkmıyor ademde yaratılmış insanlarda yaratılmış.

Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblis’ten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı.

Sizi yarattık sonra size şekil verdik sonrada adem için saygı ile eğilin dedik diyor söz konusu yaratılış sadece adem için değil anlaşılacağı üzere. Sadece Adem ve eşi yaratılıp onların çocuklarının üremesinden insanlık dağılmıyor yaratılan başka insanlarda var ayete iyi bakın. Sadece Adem için olsaydı ademi yarattık ona şekil verdik meleklere saygı ile eğilin derdik olması gerekmez miydi? Allah kendisini ifade etmekten eksik değil elbette.

Havva meselesi ise kuranda havva adı geçmiyor. Nefsten eşini yarattık diyor. Bu evrim ile veya kuranın diğer evrime aykırı olmayan(bana göre) ayetleri ile çelişmez. Buradaki nefs çamurdan oluşan henüz evrelendirilmemiş, şekillendirilmemiş canlı formuda olabilir. Çünkü ayette sizi tek nefsten yaratan diyor buradaki tek nefsi adem değilde bu canlı formu olarak anlar ayetin devamındakide ondanda eşini yarattığı bu canlı formundan yaratılmış eşini anlayabiliriz. Zira Allah burada direkt olarak Havva ve Ademden bahsetmemekte. Bilimsel olarakta eşeyin oluşması ademden havvanın çıkması olarak değil canlılığın oluşumunda veya bir süre sonra eşeyin oluşması bilinir. Buda islamda tartışılan ensest ilişki ilemi dünyaya yayıldık sorusunu bilimsel olarak cevaplamaz mı?


Bu görüşüde dikkate almanızı öneririm.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Körelmis organlar ? Allah ol diyince oldukta körelmiş organlar ne ise yarıyor ?
Madem evrim yok dindeki yeri nedir körelmis organların ? Bilgisi olan aydınlatsın, feyzlenelim.
Ornegin insanlar eskiden kuyruklumuydu bana bunu soyleyin ? yoksa insan haline gelmeden onceki formlardan kalmamı?
Insanoncesi formumuz varsa tek basit hucreden butun varliklar gelebilir.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Hangi din oldugunu farketmeksizin, insan kendi bilgisi yetmediginde veya dininde sorun farkedince bilimi yalanlamak ne kadar etik ?
Bilim dedigimiz tek basina evrim degil. Teoriler uzerinden konusulacaksa dini de bilimide esit yorumlayin. Din hatasiz olamaz, bilim hatalidir mantigi adil olmaz

Tabi biilimsel anlamda çok ortak olayımız var. Evrimsel kuzenlerimizle kan guruplarımız, aynı yapıda dişe sahip olmamız, iskelet yapımız, apandisit organı, beyinlerimizin diğer canlılara göre gelişme durumu, alet kullanmaya yatkınlığımız, genlerimiz daha tonlarca anatomik, biyolojik ortak özellik göstergesi bulunuyor.

Din eğer Allahın dini ise hatalı olamaz fakat bizim yorum ve gözlemlerimiz hatalı olur. Yukarıdada dedim ayette biz göğü genişleticiyiz diyor oysa atmosferin genişlediği yok evrenin genişlediğini farkedince ayeti anlayabiliyoruz. Bilim bize bilgi verdikçe kuranda anlamamış olduğumuz noktaları anlayabiliriz. Din ve bilimin böyle bir ilişkisi var.
 
Son düzenleme:

Hidro Dinamik

Müdavim
Katılım
1 Mayıs 2017
Mesajlar
5,996
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
10,560
Puanları
113
Tabi biilimsel anlamda çok ortak olayımız var. Evrimsel kuzenlerimizle kan guruplarımız, aynı yapıda dişe sahip olmamız, iskelet yapımız, apandisit organı, beyinlerimizin diğer canlılara göre gelişme durumu, alet kullanmaya yatkınlığımız, genlerimiz daha tonlarca anatomik, biyolojik ortak özellik göstergesi bulunuyor.

Din eğer Allahın dini ise hatalı olamaz fakat bizim yorum ve gözlemlerimiz hatalı olur. Yukarıdada dedim ayette biz göğü genişleticiyiz diyor oysa atmosferin genişlediği yok evrenin genişlediğini farkedince ayeti anlayabiliyoruz. Bilim bize bilgi verdikçe kuranda anlamamış olduğumuz noktaları anlayabiliriz. Din ve bilimin böyle bir ilişkisi var.
Bir dini doğru kabul edip bilime yön vermeye mi çalışıyoruz? Yoksa dinleri bilime göre kıyaslayıp tutarlılıklarına mı bakıyoruz ? :S
Amacımız ne olursa olsun tutarlı olmamız gerekir. Gönlümden böyle geçti, duygusallığım tuttu demekle yapamayız.

Dinler için inanç diyoruz. Çünkü kesin kanıtı olmamıştır, olmayacakta. Öldükten sonra dirilmeden de bilemeyeceğiz. Dirilmez ve bilinç tamamen giderse yine bilemeyeceğiz.
Farklı dinlerdeki insanlar kendi dinlerini/inanışlarını doğru ve kusursuz görmekte. (son din bizimki, kitap değiştirilemez, peygamberin sözleri vs semavi dinlerin baş yapıtı)
İslam hakkında savunma yaparken bile bu geçerli. Geçerli bir kanıt yok. Ayetin,hadisin,mezheplerin inanışları,alimlerin doğruluğu şüphelidir. Dinlere ait gösterilen bütün kanıtlara ben inanmıyorum öyle olduğuna bana kanıt göster demek bile saf dışı bırakır. Çünkü kimse gerçek bir kanıt sunamaz. Özetle dinler sadece varsayım üzerine kurulu.
İnsanların kimi toplumdan etkilenerek kimi huzur bularak vs. dine inanıyor.

Gelelim bilime, herkesin bildiği gibi bir çok aşamadan geçen teoriler kanunlaşır. Ama teorilerde varsayımlar veya gözlemler üzerinedir. Yani teoriler her türlü bir varsayımdır.

Şimdi asıl mevzuya gelelim. Dini inanış için varsayım yaparak her şeyi kabul eden bir insanın, bilimdeki maymundan gelmeye kesinlikle olamaz deme lüksü yoktur. Böyle bir insan kendisiyle çelişir. Tutarsızdır.

Yani istediğimiz araştırmayı yapalım, istediğimiz biliminsanlarına alimlere başvuralım. İllaki bir yerde tıkanacağız. Kişisel bilgi eksikliği gibi ufak tefek faktörleri boşverelim. Bütün dünya seferber olsakta bir yerde tıkanacağız.
Bu sebeple bizlerin böyle bir tartışmaya girmesi boşuna çaba sarfetmek olacaktır görüşündeyim.
Tabi düşüncelerimizi söyleriz kimseyle tartışmaya girmeyiz bunda bir sakınca yok. Ancak tartışmanın amacı bilgilenmek gelişmektir. Sonuca asla ulaşamayacağın bir konunun tartışması tamamen gereksizdir.

İki müslüman böyle bir tartışmaya girip biri evrim var diğeri evrim yok veya evrim var ama maymundan gelmek kesin yalan demesi. Tartışmanın başlamadan bitmesi için gayet yeterli sebeptir. Bu sebeple böyle kocamaaan bir mesaj yazdım.

Bu arada körelmiş organları fakeheronun mesajına ithafen sordum. Cevapladiginiz için teşekkürler ?
 
Son düzenleme:

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Bir dini doğru kabul edip bilime yön vermeye mi çalışıyoruz? Yoksa dinleri bilime göre kıyaslayıp tutarlılıklarına mı bakıyoruz ? :S
Amacımız ne olursa olsun tutarlı olmamız gerekir. Gönlümden böyle geçti, duygusallığım tuttu demekle yapamayız.

Dinler için inanç diyoruz. Çünkü kesin kanıtı olmamıştır, olmayacakta. Öldükten sonra dirilmeden de bilemeyeceğiz. Dirilmez ve bilinç tamamen giderse yine bilemeyeceğiz.
Farklı dinlerdeki insanlar kendi dinlerini/inanışlarını doğru ve kusursuz görmekte. (son din bizimki, kitap değiştirilemez, peygamberin sözleri vs semavi dinlerin baş yapıtı)
İslam hakkında savunma yaparken bile bu geçerli. Geçerli bir kanıt yok. Ayetin,hadisin,mezheplerin inanışları,alimlerin doğruluğu şüphelidir. Dinlere ait gösterilen bütün kanıtlara ben inanmıyorum öyle olduğuna bana kanıt göster demek bile saf dışı bırakır. Çünkü kimse gerçek bir kanıt sunamaz. Özetle dinler sadece varsayım üzerine kurulu.
İnsanların kimi toplumdan etkilenerek kimi huzur bularak vs. dine inanıyor.

Gelelim bilime, herkesin bildiği gibi bir çok aşamadan geçen teoriler kanunlaşır. Ama teorilerde varsayımlar veya gözlemler üzerinedir. Yani teoriler her türlü bir varsayımdır.

Şimdi asıl mevzuya gelelim. Dini inanış için varsayım yaparak her şeyi kabul eden bir insanın, bilimdeki maymundan gelmeye kesinlikle olamaz deme lüksü yoktur. Böyle bir insan kendisiyle çelişir. Tutarsızdır.

Yani istediğimiz araştırmayı yapalım, istediğimiz biliminsanlarına alimlere başvuralım. İllaki bir yerde tıkanacağız. Kişisel bilgi eksikliği gibi ufak tefek faktörleri boşverelim. Bütün dünya seferber olsakta bir yerde tıkanacağız.
Bu sebeple bizlerin böyle bir tartışmaya girmesi boşuna çaba sarfetmek olacaktır görüşündeyim.
Tabi düşüncelerimizi söyleriz kimseyle tartışmaya girmeyiz bunda bir sakınca yok. Ancak tartışmanın amacı bilgilenmek gelişmektir. Sonuca asla ulaşamayacağın bir konunun tartışması tamamen gereksizdir.

İki müslüman böyle bir tartışmaya girip biri evrim var diğeri evrim yok veya evrim var ama maymundan gelmek kesin yalan demesi. Tartışmanın başlamadan bitmesi için gayet yeterli sebeptir. Bu sebeple böyle kocamaaan bir mesaj yazdım.

Din inanç konusudur. Kuranı tanrı göndermiştir diye inanırsın. Kanıtın yoktur inanç meselesidir. Bilimsel verilerle inanç ortadan kaldırılmaz bilimin konusuda bu değildir. Bu konu bir din olan İslam içerisinde bir konudur sizin tepkiniz inançlara ve inançların gerçek olduğunu neren biliyoruz sorusunadır yani öyle anladım. Bu soruda çok tartışılabilir bu konu bunun yeri değil. Hiçbir tartışmada mutlak sonuca ulaşmaz.
 

ByMoToRisT

Asistan
Katılım
15 Ağustos 2017
Mesajlar
324
Reaksiyon puanı
181
Puanları
43
Evrim teorisi, islam ile tamamen çelişmektedir.
Yani evrim gerçektir, evrim teorisi islama uymamaktadır.
Umarım anlatabilmişimdir.
 

Fakehero

366. Gün
Emektar
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,347
Reaksiyon puanı
5,378
Puanları
113
Yaş
35
Kuran tüm insanlığa indiği için sen dili ile hitap etmez siz dili ile hitap eder. Ayrıca Allah ol deyince bir anda olur sonsuz bir kudret sahibi Allah anında ol derse olur. Senin puff diye bahsettiğin an aklınla tam olarak algılayamadığın bir zaman lahzasıdır. Bu yüzden zamanı yaratan Allahın ona istediği gibi hükmetmemesi için bir sebep yoktur.

Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblis’ten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı.

Buradan Hz Adem ile birlikte insanlarında yaratıldığı çıkarımı nasıl Kuran ile çelişmiyorsa Hz Adem ve ondan da Hz Havvanın yaratılması Kuranla çelişmez. Çelişmemesi demek Kuranda bunların olmadığına dair bir bilginin bulunmamasıdır. Aynı zamanda bu çıkarımların doğru olduğunu da Kuran kabul etmez.
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Kuran tüm insanlığa indiği için sen dili ile hitap etmez siz dili ile hitap eder. Ayrıca Allah ol deyince bir anda olur sonsuz bir kudret sahibi Allah anında ol derse olur. Senin puff diye bahsettiğin an aklınla tam olarak algılayamadığın bir zaman lahzasıdır. Bu yüzden zamanı yaratan Allahın ona istediği gibi hükmetmemesi için bir sebep yoktur.



Buradan Hz Adem ile birlikte insanlarında yaratıldığı çıkarımı nasıl Kuran ile çelişmiyorsa Hz Adem ve ondan da Hz Havvanın yaratılması Kuranla çelişmez. Çelişmemesi demek Kuranda bunların olmadığına dair bir bilginin bulunmamasıdır. Aynı zamanda bu çıkarımların doğru olduğunu da Kuran kabul etmez.


Dediğin gibi Allah istediği gibi zamana hükmeder. Buna 3.5 milyar yılda canlılığın yaratılmış, evrim sürecinin işlemiş olmasıda gösterilebilir. Allah dilerse bizim zaman algımızca evrim sürecini 1 saniyedede yaratır, 3.5 milyar yıldada.

Siz diye hitap etmesine gelince ayet yaratılışı anlatıyor ve İnsanı ilk ve tek olarak Adem olarak yarattığı anlamını vermiyor. Ayetten Ademle beraber farklı insanlarında yaratılmış olabilceği anlamı çıkabiliyor. Hz.Havvanın Ademden yaratılması kuranda dediğin gibi net olarak geçmediğinden böyle bir çıkarımda bulunup Havvanın Ademden yaratıldığınıda söyleyemeyiz ve bunu evrim ile yaratılış fikrine karşı bir argüman olarak sunamayız diye düşünüyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Evrim teorisi, islam ile tamamen çelişmektedir.
Yani evrim gerçektir, evrim teorisi islama uymamaktadır.
Umarım anlatabilmişimdir.

Bu konuda Nisa 1. ayet dışında evrimle çelişebilecek bir ayet ortaya atılmadı siz bir ayet vermek ister misiniz evrimle yaratılışa mani olabilsin? Nisa 1. ayetteki olayıda yukarıda açıklamaya çalıştım bu ayetten net bir evrimsel yaratılış karşıtlığı çıkaramadım.
 
Üst