En hızlı ve kârlı dijital pazarlama yöntemi: e-posta pazarlaması

Bu konuyu okuyanlar

Suat Yılmaz

Öğrenci
Katılım
22 Kasım 2016
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
33
Merhabalar,
Bir kaç yıldır öğrenciliğin yanında web-sitelerim üzerinden para kazanıyorum ve artık işlerimi iyice büyütmüş haldeyim. Bu süreçte tamamen şahsi deneyimlerimden elde ettiğim bir tecrübeyi herkesle paylaşmak istedim. Bu konu hakkında ne yazık ki Türkçe çok fazla yazı bulmak mümkün değil ve ben de ilk başladığımda çok sayıda İngilizce yazı okuduğumu belirtmeliyim. Sonuçta insan küçük miktarlar bile olsa bir yatırım yapmadan önce geri dönüşünün nasıl olacağını iyi öğrenmek istiyor. Ben de bu açıdan girişimcilere bir katkım olsun diye Türkçe, nitelikli bir yazı kaleme almak istedim.

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, e-posta pazarlaması her iş türü ve sektör için kullanılabilecek bir dijital pazarlama yöntemi. Bunu hem blog sitelerimde hem de hizmet satışı yaptığım web-sitelerimde deneme fırsatım oldu ve geri dönüşler her zaman muazzam boyutlardaydı. Zaten okuduğum yazıların çoğunda da belirtildiği gibi e-posta pazarlaması en kârlı pazarlama yöntemi. İyi yapıldığında 1 koyup 40 almak oldukça kolay.

Şimdi gelelim fasulyenin faydalarına :)


E-posta pazarlaması şu anlama geliyor: daha önce bir şekilde iletişime geçtiğiniz, alışveriş yaptığınız ya da yalnızca ziyaret ettiğiniz bir firma/web-sitesi/mağaza/yayın organı vb.'nin size (sizin izniniz dahilinde) e-bültenler göndermesi. Aslen e-postanın ilk çıktığı zamana tarihi dayanan bu yöntem, günümüzde çok gelişmiş halde. Kullanıcıların internette attığı her adımın artık takip edilebilmesi ve Google'ın tuttuğu veriler sayesinde neredeyse herkese direk ilgi alanına göre mesajlar atılabiliyor. Yani size yardımcı olacak iyi bir yazılım kullanıldığında ve özenilerek yapıldığında e-posta pazarlamasında mesaj gönderilen herkes ciddi bir potansiyel müşteriye/takipçiye dönüşüyor.

E-posta pazarlamasının bir diğer iyi yanıysa diğer pazarlama yöntemlerine göre (özellikle geleneksel yöntemler) çok daha ucuz ve kolay olması. Hele ki şu an yeni çıkan uygulamaların hazır şablonlu e-bülten tasarımları ve basit otomasyon ayarları sunmasıyla bu yöntem basit bilgisayar kullanımını bilen herkes için ulaşılabilir halde.

Şunu demek istiyorum, girişimcilikle uğraşan, bir start-up'a başlayan kişilerin müşteri ya da hedef kitlelerini büyütmek için mutlaka başvurmaları gereken bir yöntem e-posta pazarlaması; zira ortaya konan efor da para da çok az, geri dönüş ise çok büyük. Aynı şekilde iş hacmini büyütmek ve hali hazırdaki müşteri/takipçileri daha çok bağlamak için de ciddi faydasını gördüm.

Bu noktada sanırım kullanılabilecek yazılım konusunda bir öneri de sunsam iyi olacak; çünkü piyasada çok sayıda yazılım, uygulama, şirket ve web-sitesi var e-posta pazarlaması yapmanıza yardımcı olan. (Şunu da belirteyim, e-posta pazarlaması bir yazılım yardımı olmadan yapılabilecek bir iş değil; çünkü standart bir hesaptan gönderilen aynı içerikteki bir kaç mesajdan sonra hesabınız siliniyor ve daha fazla mail gönderemiyorsunuz. Denedim, olmuyor :)

Ben ilk zamanlar, -bundan bir kaç ay önce- MailRelay kullanmaya başladım çünkü çok sayıda ücretsiz gönderim hediyesi veriyordu; ancak daha sonraları e-posta pazarlamasının hünerlerini görüp ikna olduktan sonra daha ciddi, detaylı ve kolay bir uygulama aramaya başladım. Kısa bir araştırmanın ardından aynı zamanda Türkçe de olduğu için ve kendi yazılımlarını üretip kullandıkları için INBOX'ı kullanmaya başladım. Inbox'ın bir avantajı da detaylı raporlar sunması; böylece kaç kişi e-postalarımı açtı, kaçı web-siteme buradan ulaştı vesaire, bunları da görebiliyorum. Şimdi bir de Inbox Brush diye bir ürün çıkardılar. Tam anlamıyla her işi yapıyor; böylece e-bülten tasarımları için de photoshop'ta uğraşmama gerek kalmıyor. Facebook'a fotoğraf yükler gibi binlerce kişiye e-bülten hazırlayıp gönderiyorum. Öyle ki, son e-bültenimi sadece 5 dakikada hazırlayıp gönderdim. Ha, ayrıca bunlar da ücretsiz gönderim hediyesi veriyor, öneririm :)

Evet arkadaşlar, konuyla ilgilenenler için soruları cevaplayabilirim. Umarım yardımcı olabilir. Ülkemizde girişimcilik ne yazık ki değer verilen bir iş türü değil. Zaten tüm dünyada belki de en yaygın olarak kullanılan bu yöntem hakkında Türkçe bilgilendirici yazı bulmanın bile neredeyse imkansız olmasından durumumuz anlaşılabilir. Kendisini biraz başarılı sayan birisi olarak kendi deneyim ve bilgilerimi paylaşmak isterim :)

NOT: Ne iş yaptığımı ve nasıl faydalandığımı merak edecekler için söyleyeyim: Amerika'daki Türkler'e yönelik hizmetler sunuyorum, bunun için bir şirket kurdum ve sitelerim aracılığıyla bu alanda blog yazıları hazırlayıp e-bültenler aracılığıyla da hem kampanya duyurusu yapıyorum hem de haftalık blog yazılarımı genel takipçi kitleme ulaştırıyorum. Reklam olmaması için kendi işimle ilgili isim bilgisi vermekten kaçındım.
 

Suat Yılmaz

Öğrenci
Katılım
22 Kasım 2016
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
33
Daha kısa açıklasanız belki okuruz.

Şimdi mobilden girince bana da uzun gözüktü :rolleyes:
Özetle, e-posta pazarlamasının özellikle yeni girişimcilerin işlerini büyütmeleri açısından çok faydalı olduğunu kendim tecrübe ettim ve herkese öneriyorum. Ülkemizde e-posta pazarlaması, sanki yalnızca büyük ve kurumsal şirketlerin önemli iş ortaklıkları ya da pazarlama departmanları sayesinde kullandıkları bir yöntem gibi gözüküyor. Bunun da sebebi yeterince Türk firma, Türkçe yazılım ve medya içeriği bulunmaması; yani insanların bu yöntemden haberdar olmaması. Halbuki oldukça kolay, masrafsız ve büyük yatırım getirisi olan bir dijital pazarlama yöntemi. Üstelik Inbox sayesinde orijinal Türkçe yazılımla ülkemize de bir kaç yıl önce girmiş ve Inbox Brush'la birlikte dünya standartlarına da ulaşmış; hatta aşmış gözlemlediğim kadarıyla.
 

Halktan Biri

Dekan
Emektar
Katılım
30 Ekim 2016
Mesajlar
9,401
Reaksiyon puanı
9,163
Puanları
113
Bu son yazdığınızı okudum.İyi günler.İyi forumlar.
 
Üst