Rehber [ELEŞTİRİ] Need For Speed Unbounded Ve Serinin Geçmişi

Bu konuyu okuyanlar

hakanyargici

Alpine F1 Racing Team
Katılım
7 Ekim 2022
Mesajlar
1,425
Çözümler
6
Reaksiyon puanı
958
Puanları
113
Yaş
22
Merhabalar, dün akşam 20:00 gameplay videosu yayınlanan Need For Speed Unbounded ile ilgili görüşlerim, seri ve serinin geçmişini yorumladığım bir yazı olacak. Aslında bu konu önem arz ediyor çünkü dünyada NFS serisinin sadece ülkemizde değil tüm dünyada önemli bir takipçi kitlesi mevcut. Haliyle çıkan her oyunu oldukça meraklı gözlerle bekleniliyor. EA bu 2 yıllık sessizliği 2 hafta öncesinde bozup "ANİME" tadında ilk trailer videosunu yayınladı. Yayınlanan bu trailer videosu Twitter ve YouTube gibi platformlarda oldukça eleştiriye bırakıldı. Bu eleştirinin altında yatan neden serinin insanlardaki mazisi ve döneminin efsanesi olmasıydı. Peki NFS efsane olmaktan neden uzaklaştı ilk önce ona bakalım.

Herkesin yıllardır Underground 3 çıkartın hem köpek gibi satar hem bizde NFS oynamaya doyarız diye söylenilen oyunu aslında EA sene 2015 te çıkardığı Need For Speed (2015) ile bizi eski Underground'a, döneminin ötesinde grafikler ile göndermişti. Benim hala drift odaklı araçlar geliştirip oynarken sıkılmadığım bir oyundur. Dikkatinizi çektiyse NFS aynı grafik kalitesini tekrardan oyuncuya gösteremedi. Bunun nedeni Need For Speed 2015'in konsepti gece teması olduğu için grafikleri gözümüze daha çarpıcı hale gelmesi yapımcı ekip için daha kolay oluyor. Aslında farklı bir oyun motoru yada çok büyük kaynaklar kullanılması bunun nedeni değildi. Need For Speed 2015 öncesinde çıkan oyunlarda NFS serisinin yıldızı sönerken bu durumun suçlusunu hiç bir zaman EA olarak görmedim. Neden diye sorarsan cevabı sende farkındasın sadece yorumlayamıyorsun. EA in çıkardığı NFS oyunlarının hepsi büyük bütçeler ile yapılmış ve döneminde sektörüne öncülük eden oyunlar olmasının yanı sıra oyuncunun istediği NFS oyunu olmamasıydı bunun en büyük nedeni.

EFSANENİN BAŞLANGICI VE BATIŞI (EA BLACK BOX)
EA in günümüzdeki yerinin en büyük sahibi ve EA in batırdığı en önemli oyun firması olan BLACK BOX stüdyosuna bakalım. NFS serisinin Underground I, Underground II, Most Wanted, Carbon, ProStreet, Undercover, World, Shift ve The Run oyunlarının yapımcısıdır. Sadece bunlarla kalmayıp Battlefield 3 ve Hardline oyunlarınıda geliştiriciliğini üstlendiler. NFS serisinin efsanelerini yapan BLACK BOX firması EA tarafından nasıl kurban edildi kısaca ele alalım. ProStreet ile başlayan bu süreç NFS serisini açık dünyadan koparılıp büyük eleştirilere tutulurken Undercover oyunun çıkışı ile hersey daha kötü bir hale sürükleniliyor. Undercover oyunu galerilerden araba çalabilceğiniz, heyecanlı polis kovalamacaların ve güzel yarışların bulunduğu yapım olmuştu. Bu oyunun kötü yanı ise döneminin kötü grafiklerine sahip olması ve oyunda modifiyenin ön planda olmaması en büyük nedeniydi. 1 yıl sonra çıkan Shift serisi ile belli bir kitlenini ilgisini üstüne çekmeyi başarsada 2000-2006 aralığında çıkan NFS oyunlarını benimseyen kitle kaybedilmeye çok hızlı bir şekilde başlamıştı. 2011 yılında The Run serisi ile Black Box son mermisini atmış istenilen kitle memnun olmadığı için o dönem istenilen başırı gelmemişti. Bence The Run serisi araba yarış konseptli oyunların en güzel temasını bulup ve başarılı bir şekilde işleyen bir oyundu. İnternet kafeye gidip 5 saat aralıksız oynadıktan sonra ertesi gün tekrar gider ve en baştan dan 5 saat daha oynardım. Firmanın son oyunu olan Hardline ile benim için Battlefield serisinin en farklı oyunu olmasına ve günümüzde değeri farkında olsada çıkış yaptığı dönem eleştiri toplarından kurtulamaması nedeni ile Black Box ekibi dağıtıldı.

2000 senesinde Underground ile sokak yarışları, Undercover serisi ile gizli görevde olan polis ile illegal sokak yarışlarına son vermek istediğimiz ve Amerikayı boydan boya intikam uğruna yarışarak dolaştığımız NFS serilerini ortaya çıkardı bu firma. Sektöre bu kadar yenilik yetmezmiş gibi BF3 ile savaş mekaniklerine DICE nin katamadığı çeşitliliği katarak rakibi COD un önüne geçirmiş daha sonrasında sürekli dünya savaşlarının işlendiği FPS nişancı aksiyon oyunlarına çok farklı bir tad getirerek polisiye tadında işlenilen başarılı mekaniklere sahip olan Hardline oyununu çıkartmıştı. Aslında her dönem yaptığı oyunlarla harika akımlar başlatan bu firma kendi kitlesinin kurbanı olmuştu.

EA GHOST STÜDYO NFS SERİSİ
Black Box ekibinin bir kısmı Ghost firmasına gitmişti. Need For Speed 2015 ile serinin yıldızını parlatılmaya çalışan firma başarılı olmuş, sırada kaybettikleri kitleyi geri toplayacak oyunları olan Payback i çıkartmak kalmıştı. Payback in en büyük saçmalığı olan arazi yarışları oyuna entegre edilerek rakibi forzanın onlardan aldığı kitleyi geri kazanmak isteselerde vasat oynanış mekaniklerden kaynaklı hayran kitlesinin eleştiri toplarıyla tekrardan buluşmuşlardı. Sene 2019 ile Heat tanıtılarak Payback de bulunan vasat mekanikler biraz biraz toplanılmış ve sokak yarışları daha etkili bir şekilde geri geldi. NFS kitlesi oyunu sevsede atladıkları en büyük konu Forza Horizon serisine hala rakip olamamasından istenilen başırıya ulaşılamaması olmuştu. Forza Horizon +350 aşan araç sayısı, daha güzel ele alınan mekanikler ve Ghost ile devam eden NFS serisine nazaran daha yaşayan dünyada hissettirmesi bu eleştirilerin en büyük nedeniydi.

NFS SERİSİ ARTIK CRİTERİON STÜDYOSUNDA
Aslında bu konu kritik bir yer taşıyor. Criterion geçmişte Black, Burnout serileri ile kendini göstersede 3 farklı NFS oyunun yapımınıda üstlenmişti. Bu yapımlar Hot Pursuit, Most Wanted 2 ve Heat oldu. Hot Pursuit döneminin ortalama oyunu olarak konumlanılırken, ben remastered versiyonunu oynadığımda vasat mekaniklerden dolayı oyuna hiç katlanamayıp oyunun 1-2. saatinde silmiştim. Belirtmem de fayda varki 3 farklı dönemde bu oyuna şans verip indirdim fakat hiç bir şekilde memnun olamadım. Most Wanted 2 ise bedavaya dağıtılıyordu en son. Bunları göz önünde bulundurunca Criterion benim gözümde NFS serisi için istediği başarıya ulaşamamış yapımcı konumunda. Bu başarısız konumu Unbound serisini kötü bir yapım olacağını tabii ki göstermiyor. Atlanılmaması gereken en büyük konu ise Criterion games'e dahil edilen Codemaster ekibi. Codemaster pist odaklı otomobil yarış oyunları üreten ve başarılı olan bir firma olarak konumlanılıyor. Firma isimini, Grid, Drit Rally ve F1 serileriyle biliyoruz.

UNBOUNDED NASIL OLACAK ?
Gameplay ve trailer videolarını izlediyseniz eğer gelişmiş bir Need for Speed Heat sürümü ile karşı karşıya olduğumuz ortada. Konuyu ele alırken totalde oyun ile ilgili 3 dk lık bir içeriğimiz olduğunu unutmadan yorumumu yapacağım.
  1. Mekanikler: Şuanki konumunda mekanikleri hakkında bir yorum yapmak doğru değil fakat her dönem çıkan NFS oyunlarını tükettiğimi için Heat mekaniklerinin biraz daha beceriklisi gibi duruyor.
  2. Grafikler: Her dönem olduğu gibi başarılı bir şekilde fakat eski Heat ve öncesine göre gözüme daha doyurucu geldiğini belirtmem lazım. Dünyası çok çarpıcı ve canlı bir yapısı var gösterilen içeriklerde.
  3. Dünya: Oyuna olan HYPE nedenimin en büyük sebebi. Dünya hiç bir NFS serisinde olmadığı kadar canlı duruyor. Bu durumu başarılması durumunda rakibi FH serisine önemli bir atak yapmış olacaktır.
  4. Araç Listesi: 143 adet araç mevcut oyunda. Araç listesine baktığım zaman olması gereken araçlar konumlandırılmış. Forzadaki gibi gördüğümüzde böyle bir marka/model mi vardı diyebileceğimiz yada ne gerek var şunu ekleseniz daha iyi olurdu diyebileceğimiz araçlar mevcut değil.
  5. Modifiye: NFS nin en güzel başardığı konuda yine eli güçlü olduğu belli. Mercedes 190E, Lotus Exige ve Nissan Silvia 02' nin ön planda bulunduğu totalde 3 dk uzunluğunda video içeriğinde istenilen modifiye seçenekleri gösteriliyor.
Unutmadan ANİME efektleri konumuz da var. Oyunun sanat yönetmeninin tercihimidir bilemem ama çok saçma olmuş. Yapımcı ekip ayarlardan kapatabilinceğini söyledi bu efektleri. İyi hoş güzelde karakterleri de anime yapmışlar o durum asıl benim canımı sıktı. Daha konuşulacak çok konu vardır belki ama elimizdeki içerik ile şuanlık söyleyebilceklerim bu kadar. Genel olarak başırılı bir oyunun olucağını düşünüyorum. Oyunun fiyatı tüm platformlarda +1200TL olarak konumlandırılmış. 500-600TL aralığında çıksa alabilirdim fakat fiyatı düşene kadar bekleyeceğiz mecbur. Umarım çıkış yaptıktan sonra serinin bir çok oyunu gibi hayranları tarafından harcanılmaz.

Gameplay:

Trailer:

Unbounded Araç Listesi:
Need for Speed™ Unbound Car List
 
Son düzenleme:

Son mesajlar

Üst