Elektrikli Otomobilde Ekspertiz Sıkıntısı

Bu konuyu okuyanlar

mr_rain

Müdavim
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,957
Reaksiyon puanı
441
Puanları
83
6 liralık elektrikle tam şarj olup, 185 km yol alabilen elektrikli bir araç, tüketimiyle cepleri rahatlatsa da, ekspertiz ve diğer ücretlerle kullanıcısını sıkıyor.


521391389513.jpg


Yaklaşık 1,5 ay önce Renault'un satışa sunduğu elektrik motorlu Fluence'in satışının yapılabilmesi alıcının ev ve işyerinin şarj kutusunun (Wallbox) montajına uygun olabilmesine bağlı. Satış yapan firma eksperinin şarj kutusunun yeri konusunda olumsuz raporu durumunda satış yapılamadığı gibi vatandaş ekspertiz ücretini de ödemekle hükümlü oluyor.

VATANDAŞ HER TÜRLÜ ÖDÜYOR


Yaklaşık 6 TL elektrik kullanılarak bataryası dolan ve bu bataryayla ortalama 185 kilometre yol gitme avantajıyla Renault tarafından satışa sunulan elektrik motorlu Fluence vatandaşlardan yoğun ilgi görüyor. Özellikle yakıt tüketimini dikkate alan taksicilerin ilgilendiği elektrikli otoyu satın almak sanıldığı kadar kolay değil.

64.900 TL değerindeki aracı almaya karar veren bir vatandaş öncelikle bayiyle ön sözleşme imzalıyor. Bu sözleşmenin gereği olarak firma eksperi, alıcının ev ya da iş yerinde incelemede bulunarak kuruluma uygun olup olmadığını rapor ediyor. Vatandaşın kurulum için bildirdiği yerlerin uygunluğu halinde taraflar arasında kesin alım sözleşmesi imzalanırken, olumsuz rapor durumunda satış yapılamadığı gibi, vatandaş ekspertiz ücretini de ödüyor.

YILDA 10.000 KM'YE, AYDA 85 EURO


Kesin alım sözleşmesinin ardından şarj kutusunun montajına 900 ila 2.300 TL ödeyen alıcının, bataryanın yıllık kullanımı konusunda da taahhütte bulunması gerekiyor. Yıllık 10, 20, 30 veya 40.000 kilometreden birini taahhüt eden alıcı, az kullandığında az ödüyor. Aracını teslim alan ve şarj kutusunu da ev veya iş yerine montaj ettiren elektrikli oto kullanıcısı, fosil yakıt kullanan araçlardan farklı olarak iki ayrı kasko yaptırmak zorunda. Hem araç için hem de batarya için ayrı ayrı kasko yaptıran alıcıya, bu işin faturası ise ortalama 3.000 TL'yi buluyor.

Otomobil için 64.900 TL, şarj kutusunun montajına 900 ila 2.300 TL, çift kaskoya ortalama 3.000 TL harcayan vatandaş, bataryanın kullanımı için yıllık 10.000 kilometre taahhüt etmesi halinde ise her ay 85 Euro ödeyecek.

6 SAATLİK ŞARJ SIKIYOR


Renault Mais Bayisi Neziroğlu Oto'nun Mağaza Satış Yöneticisi Okay Uğursal, satışa sunulduğu günden itibaren elektrikli otomobile büyük ilgi olduğunu, çok sayıda taksicinin mağazalarına gelerek kendilerinden bilgi aldığını söyledi. Bataryaların 6 saat gibi bir sürede dolmasının elektrikli otomobilin ucuz ulaşım ve çevreci özellikleri gibi avantajlarını biraz da olsa gölgelediğini ifade eden Uğursal, ''Büyük ilgi var ama 6 saati bulan şarj süresi nedeniyle vatandaşlar biraz temkinli yaklaşıyor. Kimse 6 saat şarj için beklemek istemiyor. Şarj istasyonları yaygınlaşır ve şarj süresi kısaltılırsa elektrikli otomobillerin cazibesi daha da artar'' dedi.

Şarj istasyonlarının yaygınlaşmasının ardından ev ya da iş yerlerine şarj kutusu montajına ihtiyaç duyulmayacağını ve eksper raporuna gerek kalmayacağını belirten Uğursal, mevcut durumda eksper raporunun araçların gerektiği gibi kullanımı için önemli olduğunu kaydetti.

kaynak
 
Üst