Elektrik Arıza'nın faturası çarpıyor!

Bu konuyu okuyanlar

AliA

Müdavim
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
527
Puanları
0
Tüketiciler elektrik, su ve doğalgaz kesinti ve arızaları hakkında cep telefonundan yaptıkları aramalarda astronomik faturalarla karşılaşıyor. Özellikle belirli bir tarife paketine abone olanlar 11 haneli olmayan söz konusu servisleri aradığında tarife dışına çıktıkları gerekçesiyle bir anlamda cezalandırılmış oluyor. Çözüm için gözler BTK'da.

Elektrik, su ya da doğalgaz ile ilgili bir sıkıntı durumunda cep telefonu üzerinden çağrı merkezlerini arayan tüketiciler kabarık fatura ile karşı karşıya kalabiliyor. Nedeni ise elektrik, su ve doğalgaz arıza gibi servislerin aranması "her şey dahil" konuşma paketinin dışında ücrete tabi tutuluyor. Bu servislerden, dakika başına 0,40 kuruş tahsil ediliyor. Bunun yanında; bilinmeyen numaralar, danışma gibi kısa numaralar da değişik tutarlarda ücretlendiriliyor. Örneğin, tüketici bir sorun ile karşılaştığında cep telefonundan 'elektrik arıza'yı arıyor. Bir sorunun yaklaşık on dakika içinde halledildiği kabul edilirse ve bu kişi ayda dört sefer çağrı merkezini aramak durumunda kalırsa fazladan 12 lira ödemek durumunda kalıyor. Müşterilere cazip gelen ve tercih edilen 'her şey dahil' tarifelerin dışında tutulan 186 ve 444'lü özel servis numaraları için ücreti Türk Telekom ve GSM operatörleri belirliyor. GSM şirketleri, 444'lü numaraların üzerine alan kodu eklenmesi halinde konuşma paketlerine dahil edildiğini belirtiyor.

Tüm bunlara rağmen, elektrik dağıtım bölgelerini satın alan özel şirketler hizmet kalitelerini hızla artırıyor. Ankara'nın elektrik dağıtımını alan Sabancı-Verbund ortaklığı, müşteri arıza ve şikâyetlerine anında müdahale için 186 servisini yeniledi. Başkent Elektrik'ten verilen bilgiye göre yenilenen Alo 186 Çağrı Merkezi ile 3,2 milyon müşterinin arıza ve kaçak ihbarlarının alınması, elektrik açma ve kesme konusunda bilgilendirme, borç sorgulama, fatura itirazları, şikâyet yönetimi ve bilgi güncelleme gibi konularda hizmet veriliyor. Cep telefonlarından ve sabit hatlardan 186 tuşlanarak aranabilen Alo 186 Çağrı Merkezi'nde Başkent Elektrik dağıtım bölgesi olan Ankara, Zonguldak, Kastamonu, Bartın, Çankırı, Karabük ve Kırıkkale'den gelen çağrılar cevaplanıyor. Başkent bölgesindeki elektrik aboneleri, tüm sorular için ALO 186 Çağrı Merkezi'ni 7 gün 24 saat arayabiliyor.

'Fiyatı biz belirlemiyoruz'


Başkent Elektrik, Alo 186 Çağrı Merkezi ücretlendirmelerini GSM operatörleri ve Türk Telekom'un belirlediği bilgisini verdi. "Alo 186 Çağrı Merkezi'nin, GSM operatörlerinden aranması durumundaki ücretlendirme sistemiyle ilgili" soruyu Başkent Elektrik Dağıtım AŞ şöyle cevapladı: "Kısa numaralı özel hizmet servis numaralarını aramak Türk Telekom ve GSM operatörleri tarafından belirlenen ücrete tabi tutulmaktadır. GSM operatörlerinin müşterilerine uyguladıkları tarifelere göre değişkenlik gösterebilen bu ücretlendirme politikalarının belirlenmesinde şirketimiz herhangi bir müdahalede bulunmuyor."

Zaman
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
mesele vatandaşın kazıklanması oldumu kimse uygulamaya sahip çıkmıyor.galiba vatandaş kendi kendi kazıklıyor da haberi yok!
 
Üst