- Katılım
- 16 Ağustos 2008
- Mesajlar
- 8,051
- Reaksiyon puanı
- 88
- Puanları
- 0
Ekran kartları yalnızca oyunlarda kullanılmıyor. Alıştığımız ürünler farklı uygulamalarla çalışanlar için yetersiz kalıyor ya da uçuk fiyatları sebebiyle satın alınamadığından, vasat bir çalışma ortamına sebep olan seçenekler tercih ediliyor. Oysa, profesyonel uygulamalar için hazırlanan ekran kartları ile daha uygun bir maliyetle işler halledilebilir.
Ekran kartı dünyasının iki dev üreticisi olan ATI ve Nvidia iş bilgisayarları için özel ekran kartları da hazırlıyorlar. Ancak alelade ekran kartlarının gürültüsünden, sesleri pek çıkmıyor.
Özellikle bilgisayar destekli tasarım başta olmak üzere, 3DMax gibi CAD / CAM yazılımları kullananlar bu konuda sıkıntı çekiyorlar. Kartların yetenekleri bununla sınırlı değil. Oyun tasarımı yapanlar, simülasyon hazırlayanlar, dijital içerikle ilgilenenler de bu kartlardan yararlanabilirler.
Şu anda; ATI, FireGL ve FirePro serisiyle, Nvidia ise Quadro FX ürünleriyle piyasada bu işe uygun çözümler sunuyorlar. Bu ürünleri mercek altına almadan önce, bu işi nasıl yaptıklarından biraz bahsedelim.
Oyunlar için hazırlanan bildik kartlar yüksek çalışma frekanslarına çıkartılırken, iş istasyonları için hazırlanan ürünlerde bu değerler daha düşük tutuluyor. Böylece donanım hesaplamaları belki biraz daha yavaş yapıyor ama önemli işleri yarıda bırakmayacak kadar yüksek kararlılığa sahip oluyor. Aslında hesaplamaları yavaş yapıyor gibi görünüyor, çünkü diğer özellikleri bunu frekansın düşük tutulmasının etkilemeyeceği kadar öne çıkartıyor.
Bildik kartlar oyunların büyük çoğunluğunda olduğu gibi DirectX üzerine yoğunlaşırken, profesyonel modeller uygulamaların çoğunluğunun kullandığı OpenGL'e konsantre olmuş durumda. Hatta 3D Studio Max ve Maya gibi yazılımlar için özel yazılımsal eklentiler taşıyorlar.
Dokulandırma ve gölgelendirme üniteleri de daha gelişmiş olmasına karşın, oyunlarda kullandığımız AntiAliasing gibi işlevleri basit düzeyde destekliyorlar. Kaliteli bellek modülleri kullanan bu kartlar, DVI bağlantısı üzerinden alıştığımızdan çok daha yüksek çözünürlüklere olanak sağlıyorlar. Öyle ki, bunu destekleyen özel monitörlerle çalışmanız gerekiyor, çünkü tek bir görüntü birimine 3840 x 2400 piksel çözünürlük aktarabiliyorlar.
Özetle, kartlardaki grafik işleme üniteleri yazılımların en iyi şekilde çalışması için ayarlanmaktadır.
Ekran kartı dünyasının iki dev üreticisi olan ATI ve Nvidia iş bilgisayarları için özel ekran kartları da hazırlıyorlar. Ancak alelade ekran kartlarının gürültüsünden, sesleri pek çıkmıyor.
Özellikle bilgisayar destekli tasarım başta olmak üzere, 3DMax gibi CAD / CAM yazılımları kullananlar bu konuda sıkıntı çekiyorlar. Kartların yetenekleri bununla sınırlı değil. Oyun tasarımı yapanlar, simülasyon hazırlayanlar, dijital içerikle ilgilenenler de bu kartlardan yararlanabilirler.
Şu anda; ATI, FireGL ve FirePro serisiyle, Nvidia ise Quadro FX ürünleriyle piyasada bu işe uygun çözümler sunuyorlar. Bu ürünleri mercek altına almadan önce, bu işi nasıl yaptıklarından biraz bahsedelim.
Oyunlar için hazırlanan bildik kartlar yüksek çalışma frekanslarına çıkartılırken, iş istasyonları için hazırlanan ürünlerde bu değerler daha düşük tutuluyor. Böylece donanım hesaplamaları belki biraz daha yavaş yapıyor ama önemli işleri yarıda bırakmayacak kadar yüksek kararlılığa sahip oluyor. Aslında hesaplamaları yavaş yapıyor gibi görünüyor, çünkü diğer özellikleri bunu frekansın düşük tutulmasının etkilemeyeceği kadar öne çıkartıyor.
Bildik kartlar oyunların büyük çoğunluğunda olduğu gibi DirectX üzerine yoğunlaşırken, profesyonel modeller uygulamaların çoğunluğunun kullandığı OpenGL'e konsantre olmuş durumda. Hatta 3D Studio Max ve Maya gibi yazılımlar için özel yazılımsal eklentiler taşıyorlar.
Dokulandırma ve gölgelendirme üniteleri de daha gelişmiş olmasına karşın, oyunlarda kullandığımız AntiAliasing gibi işlevleri basit düzeyde destekliyorlar. Kaliteli bellek modülleri kullanan bu kartlar, DVI bağlantısı üzerinden alıştığımızdan çok daha yüksek çözünürlüklere olanak sağlıyorlar. Öyle ki, bunu destekleyen özel monitörlerle çalışmanız gerekiyor, çünkü tek bir görüntü birimine 3840 x 2400 piksel çözünürlük aktarabiliyorlar.
Özetle, kartlardaki grafik işleme üniteleri yazılımların en iyi şekilde çalışması için ayarlanmaktadır.
Kaynak